Oprettet June 26, 2012 Har nogen af jer erfaring med plukveer så tidligt? Jeg har nogle sammentrækninger som, kan mærkes.. Ikke direkte smerte, men jeg kan mærke når de er der.. Sådan lidt svag menssmerte agtigt. Der er ingen rytme i og det aftager når jeg ligger ned.. Men, synes det er lidt tidligt? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 26, 2012 Du er sikker på at det ikke er de velkendte ligamentssmerter? Jeg har haft lidt smerter ligesom mens smerter, men det går jeg udfra et fordi livmoderen udvider sig. Ellers kontakt din læge, for plukveer er alt for tidligt. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 26, 2012 Så vidt jeg ved kan plukveer komme under hele graviditeten - de er bare sværere at mærke tidligt, da livmoderen ikke er så stor. 2. gangsgravide skulle også kunne mærke dem tidligere :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 26, 2012 Jeg fik den i uge 14 med Karoline. Vær opmærksom på, at de på ingen måde må gøre ondt så tidligt. Jeg var indlagt første gang i uge 19, med målbare smertefulde pukveer. Og hvis du er i tvivl ville jeg nok kontakte JM, men det er nok også fordi jeg er blevet en noget af en kylling med sådan noget ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 26, 2012 Startede med at få plukveer ikke længe efter NF (var jeg til i uge 13+0) og "led" utrolig meget med det under resten af graviditeten og var en af grundende til min sygemelding.. Som det er blevet skrevet længere oppe, så må de ikke gøre ondt eller blive regelmæssige.. Syntes at du skal kontakte din JM, hellere en gang for meget end en gang for lidt :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 27, 2012 Så vidt jeg ved er plukkeveer nogen man har hele graviditeten, men de skulle helst ikke være nogen man mærker noget til før langt senere. Så jeg siger som de andre kontakt læge/JM og få ro i sindet... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 27, 2012 Jeg var sygemeldt fra omkring 14-15. uge med de to første grundet plukkeveer. Denne gang har det passet med at når mine plukkeveer kommer oftere, så har der været en urinvejsinfektion, så det ville være en god ide at få det tjekket først :balloons og ellers er det bare med at tage den med ro :balloons Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 27, 2012 Jeg snakkede lige med min jordmoder om det igår - hun sagde at det er forskelligt hvor tidligt at man mærker dem. Jeg har mærket dem i 1-2 uger nu (og er 21 uger henne) og hun sagde at så længe de var korte, uregelmæssige og gik væk når jeg slappede af og ikke gør ondt, var der ingen problemer i det. Det er bare livmoderen der træner til fødslen.. Men hvis du er nervøs, så ville jeg også kontakte din jordmoder og tage en snak med hende.. Min sagde også at det kan skyldes blærebetændelse, så hvis jeg begyndte at have for mange, skulle jeg tage kontakt til fødegangen (eller egen læge, hvis jeg kunne komme derind) og få lavet en urinstix for at tjekke efter det.. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 27, 2012 Jeg har altid fået at vide at plukveer ikke må: blive regelmæssige og ikke må gøre ondt. De kan godt stramme, men må ikke som sådan gøre ondt. Og så skal de gå væk når man slapper af og ligger ned. Det lyder måske lidt skørt, men der er mange der oplever sådan en slags "kramper" når afføringen passerer livmoderen i tarmen. Måske det kan være det du oplever? Jeg synes selv det kan være enormt svært at mærke om det er det ene eller det andet Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 27, 2012 Tak for jeres svar piger :) Hvad det præcis er ved jeg faktisk ikke.. Men jeg prøver at give det et par dage og se om ikke det bare er fordi livmoderen vokser :) Skal til JM i næste uge, så må jeg evt snakke med hende om det der :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites