Oprettet June 21, 2012 Hej alle sammen :) Jeg har som bekendt lige fundet ud af at jeg er gravid :loveshower Jeg er 5+4 i dag, men glæden overskygges altså lidt af bekymringer.. Jeg er så nervøs for at tabe det! Min veninde har netop fået en udskrabning.. Hun fik afvide til NF scanningen at graviditeten allerede var gået til grunde i uge 6 :( Er der nogen, der har erfaringer med at blive scannet før? Og hvad sådan noget evt. koster? Jeg vil rigtig gerne ind og scannes allerede i uge 6, for at se om hjertet slår.. Er sikker på at jeg vil blive mere rolig, hvis jeg kan se at der er hjerteslag.. Selvfølgelig ved jeg godt, at det stadig kan gå galt, men så behøver jeg da i det mindste ikke bekymre mig så meget.. :) Jeg skal til lægen i morgen for at få besvaret en masse spørgsmål, men jeg vil alligevel gerne være godt forberedt, hvis han nu ikke synes det er nødvendigt, at henvise mig til en scanning - hvis det da overhovedet er ham der skal det? :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 21, 2012 Jeg er desværre også en af dem der for nogle år siden fik beskeden til nakkefold om at bebs var gået til i uge 8 jeg havde faktisk været til trygheds scanning et par dage før bebsen gik til :( så denne gang tager jeg ikke nogle scanninger før nf da jeg alligevel ikke ville være tryg så lige nu er jeg ved at gå til over manglende tålmodighed over at skulle vente 3 uger på nf scanningen Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 21, 2012 Jeg er desværre også en af dem der for nogle år siden fik beskeden til nakkefold om at bebs var gået til i uge 8 jeg havde faktisk været til trygheds scanning et par dage før bebsen gik til :( så denne gang tager jeg ikke nogle scanninger før nf da jeg alligevel ikke ville være tryg så lige nu er jeg ved at gå til over manglende tålmodighed over at skulle vente 3 uger på nf scanningen Hvor er det altså bare grimt! :( Krydser fingre for at du ikke skal igennem det en gang til! :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 21, 2012 Vi var til tryghedsscanning i uge 7 - vi gav 300 eller 400 kr for det :) Hun tjekkede at alt så fint ud, og tjekkede for de tegn som kan være på abort (noget med noget som ikke var spændt og sådan)... Jeg vil vente til 7+ eller 8+ hvis jeg var dig, da det er mere "sikkert" der.. Jeg har selv set hjerteblink i uge 8/9 for derefter at miste :( (Men der havde jeg også blødt..) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 21, 2012 Først og fremmest tillykke med graviditeten! :loveshower Jeg håber at den hænger ved :kiss Og det lyder det da også til, jeg synes ikke at jeg kunne læse i dit indlæg, at du er i nogen særlig risiko? Men man kan selvfølgelig være uheldig og jeg kan godt forstå at du bliver bekymret, når du lige har hørt om en, der har mistet :( Som mino siger, så er en tidlig scanning jo overhovedet ikke nogen garanti, men hvis den kan gøre dig mere tryg (og du vil jo trods alt kunne se på scanningen at babyen har det godt i hvert fald mens du kigger, så lidt kunne det sikkert godt hjælpe ;)) så synes jeg bestemt at du skal gøre det! :) Jeg synes at have hørt - men jeg er OVERHOVEDET ikke sikker - at man kan risikere, at man ikke kan se hjerteblinket når man er mindre end 7 uger henne. Altså at selvom babyen har det fint, så kan man ikke se det på scanningen :o Så det ville jeg i hvert fald tjekke op på, hvis jeg var dig (bare spørg der hvor du evt. vil scannes...). Men ellers tror jeg ikke at det koster mere end et par hundrede kroner... Hvor bor du henne af i verden, måske er der nogle søde piger herindefra i dit nærområde, der kan anbefale et godt sted at blive scannet? :) Hvis du er fra Aalborg eller deromkring, så vil jeg gerne anbefale Bang og Hinge. Jeg var derinde til 3D scanning og de er SUPERsøde. Hos dem kan man få en tidlig scanning fra uge 7 af til 600 kr :) Sidst men ikke mindst: Din læge sender dig til scanning, hvis han/hun vurderer, at der måske er noget galt. Så nævn evt. for din læge at du er nervøs, men tag det som et godt tegn hvis han/hun ikke vil sende dig til tryghedsscanning :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 21, 2012 Det er slet ikke sikkert, at der kan ses hjerteblink i uge 6, så vil også råde dig til at vente til uge 7-8. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 21, 2012 Først og fremmest tillykke med graviditeten! :loveshower Jeg håber at den hænger ved :kiss Og det lyder det da også til, jeg synes ikke at jeg kunne læse i dit indlæg, at du er i nogen særlig risiko? Men man kan selvfølgelig være uheldig og jeg kan godt forstå at du bliver bekymret, når du lige har hørt om en, der har mistet :( Som mino siger, så er en tidlig scanning jo overhovedet ikke nogen garanti, men hvis den kan gøre dig mere tryg (og du vil jo trods alt kunne se på scanningen at babyen har det godt i hvert fald mens du kigger, så lidt kunne det sikkert godt hjælpe ;)) så synes jeg bestemt at du skal gøre det! :) Jeg synes at have hørt - men jeg er OVERHOVEDET ikke sikker - at man kan risikere, at man ikke kan se hjerteblinket når man er mindre end 7 uger henne. Altså at selvom babyen har det fint, så kan man ikke se det på scanningen :o Så det ville jeg i hvert fald tjekke op på, hvis jeg var dig (bare spørg der hvor du evt. vil scannes...). Men ellers tror jeg ikke at det koster mere end et par hundrede kroner... Hvor bor du henne af i verden, måske er der nogle søde piger herindefra i dit nærområde, der kan anbefale et godt sted at blive scannet? :) Hvis du er fra Aalborg eller deromkring, så vil jeg gerne anbefale Bang og Hinge. Jeg var derinde til 3D scanning og de er SUPERsøde. Hos dem kan man få en tidlig scanning fra uge 7 af til 600 kr :) Sidst men ikke mindst: Din læge sender dig til scanning, hvis han/hun vurderer, at der måske er noget galt. Så nævn evt. for din læge at du er nervøs, men tag det som et godt tegn hvis han/hun ikke vil sende dig til tryghedsscanning :) Der er ikke nogen i min familie, der tidligere har oplevet at miste, men ja.. Det midste gip i maven får mig jo straks til at tro at nu er den helt gal! Jeg er simpelthen en pyller! Så jeg får ikke ro, før jeg har set at der er noget derinde :) Men jeg vil da gerne være sikker på at være langt nok henne til at kunne se hjerteslag, så må jeg bare bide det i mig og vente to-tre uger mere.. :) Jeg er fra Vejle.. :) Må egentlig også indrømme, at jeg er lidt irrationel når det kommer til sådan noget, er næsten ligeglad med hvad jeg skal betale og hvor ofte, bare jeg kan få den tryghed i at vide at alt er som det skal være.. Der er ingen tvivl om at det her bliver en meeeeeeeget lang graviditet :P Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 21, 2012 Der er ikke nogen i min familie, der tidligere har oplevet at miste, men ja.. Det midste gip i maven får mig jo straks til at tro at nu er den helt gal! Jeg er simpelthen en pyller! Så jeg får ikke ro, før jeg har set at der er noget derinde :) Men jeg vil da gerne være sikker på at være langt nok henne til at kunne se hjerteslag, så må jeg bare bide det i mig og vente to-tre uger mere.. :) Jeg er fra Vejle.. :) Må egentlig også indrømme, at jeg er lidt irrationel når det kommer til sådan noget, er næsten ligeglad med hvad jeg skal betale og hvor ofte, bare jeg kan få den tryghed i at vide at alt er som det skal være.. Der er ingen tvivl om at det her bliver en meeeeeeeget lang graviditet :P Hehe, jeg synes ikke det er irrationelt, men jeg kan da godt overveje hvor mange børn du har råd til at få med sådan en indstilling :lolhit Ej, spøg til side, SÅ meget koster en scanning jo heller ikke, så hvis man har pengene så synes jeg da bare, at man skal give den gas! Vi betalte os også til en ekstra scanning (dog ikke af bekymring - vi havde bare lyst til at glo en masse på ham :biglove ) og det var ALLE pengene værd! :loveshower Aner ikke, hvor man kan blive scannet i Vejle, men håber at du finder et sted, og at det giver dig lidt ro at se den lille spire :kuller Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 21, 2012 Jeg kan anbefale Scanningsklinikken i Kolding :) Der blev vi scannet :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 21, 2012 Jeg vil også anbefale jer at vente en smule længere, bare for at være sikker på du er langt nok til man kan se hjerteblinket, så du ikke risikerer en unødig forskrækkelse, hvis det bare er for tidligt og man ikke kan se bebsen endnu. Jeg blev scannet i uge 9+1 og var bare så glad fordi det gav mig noget ro til at vente på NF scanning og tro på det hele nok var fint selv om jeg mærkede meget lidt til graviditeten i starten. Jeg har efterhånden desværre hørt og læst så mange historier at jeg samtidig vil sige, sådan en scanning kan man desværre ikke ta for meget mere end et øjebliksbillede, at baby har det fint lige den dag, det er langt fra nogen garanti. Så tja, jeg er ikke imod tryghedsscanning og jeg syns det gav mig noget, men man er nok samtidig bare nødt til at prøve at finde den der indre tro på at det hele nok skal gå hvis det er meningen. Tillykke med graviditeten og held og lykke til! :balloons Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 21, 2012 Jeg syntes bare du skal give den gas - mange scannings klinikker har sådan nogle pakker hvor man betaler og så får man scanninger på forskellige tidspunkter fx inklusiv køns scanning og 3D - de har en fantastisk klinik i silkeborg deres hjemmeside er: http://www.scanningsjordemoderen.dk/om-scanningsjordemoderen.html?gclid=CIaF2eXj37ACFcQKfAod2Hg6zA se eventuelt deres "pakke 2" det kunne måske være noget for dig! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 21, 2012 Jeg syntes bare du skal give den gas - mange scannings klinikker har sådan nogle pakker hvor man betaler og så får man scanninger på forskellige tidspunkter fx inklusiv køns scanning og 3D - de har en fantastisk klinik i silkeborg deres hjemmeside er: http://www.scanningsjordemoderen.dk/om-scanningsjordemoderen.html?gclid=CIaF2eXj37ACFcQKfAod2Hg6zA se eventuelt deres "pakke 2" det kunne måske være noget for dig! Det lyder godt nok fornemt! :) Må lige se om jeg kan finde noget tilsvarende lidt tættere på! Men det tænker jeg da at jeg vil gøre.. Så længe det eneste jeg mærker til det er lidt kvalme, konstant tissetrang og ømme bryster, så har jeg svært ved at turde tro på det :) Jeg er også medlem af Danmark, så det skal da benyttes! ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 21, 2012 Jeg synes du skal ligge meget tryk på hos lægen imorgen hvor nervøs du er. Jeg kan sagtens huske hvor nervøs jeg var. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 21, 2012 Jeg synes du skal ligge meget tryk på hos lægen imorgen hvor nervøs du er. Jeg kan sagtens huske hvor nervøs jeg var. Kan sagtens følge mht. Nervøsiteten, men det er ikke så nemt at få en tidlig skanning via lægen, fordi mange tidligere har udnyttet det. Så sygehusene er blevet mere strikse med at godtage henvisning til det. Jeg havde en MA i bagagen, men kunne ikke få en tidlig skanning- vi betalte dem selv :) Pånær da jeg begyndte at bløde i uge 9. Og igen i uge 11. Men en ting er sikkert- det er også pengene værd at betale sig fra det- det giver ro :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 21, 2012 Er helt enig at det ikke er nemt men man kn jo altid prøve :-) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 21, 2012 Hejsa, jeg blev scannet i 5+5 og igen i 7+5. Ikke fordi der var noget galt, men de scanner lidt mere her i Brasilien Men altsaa i 5+5 kunne man kun se blommesaekken og selv om laegen sagde det er normalt var jeg da lidt ked bagefter- men i 7+5 kunne man saa se hjertet slaa. Saa dejligt! Saa gaa du bare til den scanning- fordi selvom det ikke er garanti saa har du fred i sjaelen i et stykke tid! Held og lykke :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 21, 2012 Jeg fik en tryghedsscanning i uge 6 - en scanning som min læge skaffede mig, fordi jeg har aborteret to gange tidligere - den ene gang i uge 6 og den anden i uge 8, som så først blev opdaget i uge 10. Som flere andre siger ville jeg vente med at blive scannet til uge 7-8, da risikoen for at miste efterfølgende så bliver reduceret væsentligt... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 21, 2012 Kan sagtens følge mht. Nervøsiteten, men det er ikke så nemt at få en tidlig skanning via lægen, fordi mange tidligere har udnyttet det. Så sygehusene er blevet mere strikse med at godtage henvisning til det. Jeg havde en MA i bagagen, men kunne ikke få en tidlig skanning- vi betalte dem selv :) Pånær da jeg begyndte at bløde i uge 9. Og igen i uge 11. Men en ting er sikkert- det er også pengene værd at betale sig fra det- det giver ro :) Jeg betaler den glædeligt selv! :) Alt den nervøsitet giver mig hjertebanken og sommerfugle i maven <_< Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 21, 2012 Tusind tak for alle jeres svar! :) Det er så skønt at have jer herinde at spørge til råds :lovebk Del dette indlæg Link to post Share on other sites