Oprettet June 21, 2012 Jeg har en Römer autostol uden isofix men med alm. trepunktssele. Og selerne i BEGGE(Saab) biler er selvfølgelig ikke lange nok. Tænker om man bare skal ud og have fat i nogle ganske almindelige seleforlængere eller nogle specielle fordi de er til brug kombineret med autostol? Any ideas, ladies? Nogle der står i samme situation! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 21, 2012 Vi har købt en i thansen til vores autostol mener den kostede lige under 100 kr Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 21, 2012 følger lig med.. vi har det samme problem hvis vi ska kører i mine forældres bil.. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 21, 2012 Den vi købte var sådan en dims man satte ned i " selelåsen" så den blev løftet ca 20 cm højere om Den skulle ikke være speciel fordi den skulle bruges til autostolen Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 21, 2012 Super - Så har jeg den på plads! Ville bare være helt sikker og tænkte at dette var det rette sted at spørge. Sjovt nok, sagde de i T-hansen at sådan noget havde de da ikke! <_< Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 21, 2012 Mystisk at de siger de ikke har dem men kan se at hvis man søger på seleforlængere på nettet så kommer der sådan nogle der forlænger selve selen den vi havde forlængede låsen så det kan være det er det de ikke har fanget ;-) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 21, 2012 Må jo prøve at høre dem ad igen. Lidt lettere at købe dem i butikken end at bestille dem hjem og betale porto oveni :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 27, 2012 Hej, Jeg vil lige gøre opmærksom på, at det ikke er lovligt, at bruge en seleforlænger til autostole! Autostolene er ikke testet med seleforlængere og derfor er de ikke godkendte med den monteringsform = ikke lovlig at bruge. Det du i stedet kan gøre er, at købe en selebase og så kan du sætte den fast med bilens 3-punktsele. Det gør det også meget nemmere for dig, at tage autostolen ind og ud af bilen. Hvis du ikke vil købe en selebase, er selen foran ofte længere og må have autostolen på forsædet. Mvh Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 30, 2012 Okay, problem! Efter Kristian gjorde mig bekendt(og tak for det!) med at det ikke var lovligt at bruge seleforlængere, har jeg ledt efter en selebase. Brugt, og fra ny. Jeg har en Römer baby safe plus autostol. Model trendline og "Paula" Jeg kan IKKE finde hoved og hale i, hvilken selebase jeg kan købe - Og det gør det altså ikke sææææærlig let!! Ja, jeg er faktisk ved at tabe hovedet :( Nå... Can anyone help me?? :D Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 30, 2012 Det er faktisk ikke så svært :) Rømer har kun lavet en sele base - rømer baby safe betled base Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 30, 2012 Så er den jo opklaret. Og du skal have mange tusinde tak!! :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites