Oprettet June 20, 2012 Hej. Vi har været til samtale i dag i Bræstrup. Vi havde gået og tror at det var mig der var "porblemer" da jeg ikke har renmensig cyklus. Men det viser sig så at manden ikke har nogle leve dygtig sædsæler. Jeg blev meget ked af det. Men min mand er ikke den beste til at vise følser. Nu til mit spørsmål hvordan har jers mænd taget det at i skal bruge en sæd donoer. Og hvad har i selv tænkt omkring om da det er en sæd donor der skal være "far" til jeres barn. Mange Knuz m sommer. Ps. Beklager stavefejl. ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 20, 2012 Hej Msommer. Jeg står i præcis samme situation som dig. Vi har prøvet et forsøg med ICSI som mislykkedes, og nu har vi taget beslutningen om at benytte donorsæd, fordi den anden behandling er for voldsom, og vi alligevel efter al sandsynlighed ville ende med donorsæd. Det har været en lang og meget, meget svær proces, og vi har været meget kede af det. Lige i starten tror jeg, min mand havde det sådan, at så kunne det også være lige meget, så måtte det blive et liv uden børn. Og der var en del af mig, der var enig. Men alligevel kom jeg frem til, at frygten for at forblive barnløs trods alt var større end at skulle tackle den udfordring det er at få et donorbarn. Så har vi hver især gået og tænkt og følt en hel masse - men meget hver for sig. Min mand har, som rigtig mange mænd, ikke rigtig behov for at tale om det. Så den plads har han fået. Jeg har talt rigtig meget med mine veninder - og brugt tid herinde. Det har hjulpet mig. Nu er vi så der, hvor min mand er ret afklaret med situationen. Det er sådan set mig der halter. Det er sådan her, det bliver, men jeg kan stadig blive fuldstændig fortvivlet og rasende og ja...fuld af sorg. Men - vi går efter barnet. Vi tumler nu med, om vi vil benytte en åben donor - og der er vi stadig uafklarede. Vi har indtil september, hvor jeg formentlig skal insemineres. Held og lykke med jeres proces og beslutning. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 21, 2012 Tak for det dejlig svar. Det er rat at der er vide at der er flere i samme dåd. ;) Men hvor er det svært at får den besked ind i hovede. Og de ting man skal til at tænke på. Men vi går også efter barnet. Vi skal ind og snakke med dem efter sommerferien så håber vi har fået en stører afklaring på det. Og held og lykke med jer. Håber på at du/i kommer til at stå med ll streger til september ;) mange Knuz her fra. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 2, 2012 For 3 mdr siden fik vi en skøn søn. Vi skulle også bruge donor sæd, da min kæreste har haft kræft. Men virkelig ikke noget vi tænker over i hverdagen. Og tænk hvis man fravælger sådan en skøn gave som det er at få¨børn, bare pga gener. Man er jo selv med til at forme børnene uanset gener. Held og lykke med det hele. Del dette indlæg Link to post Share on other sites