Guest

enkelt glas alkohol er ikke skadeligt

33 indlæg i dette emne

Jeg sad lige og læste tråden her igennem..... Og mine tanker gik faktisk præcis på det du skriver til sidst.....

Det er som om det er meget individuelt hvad man føler sig "fordømt" over..... Og jeg tænker lidt at hvis man selv føler det man gør er "det unormale", så vil man føle at man bliver dømt på det.

Måske er det lidt sat på spidsen, men det kan være at hvis man kunne hvile lidt mere i sine valg, så ville man ikke være så opmærksom på om nogle dømte dem?

Jeg har generelt (forsøger hvert fald) en "take it or leave it" holdning til mine valg (uden at være provokerende omkring det!) Og jeg synes faktisk sjældent jeg er blevet dømt i mine graviditeter...... Måske ser/opdager jeg det simpelthen ikke, og det ville heller ikke ændre min opførsel hvis jeg gjorde..... Så jeg er da egentlig glad for at være så "naiv/oblivious/eller et andet og mere rammende ord" som jeg nok er.....

Hvis nogen følte ret til, ligefrem at kommentere på mine valg, så vil jeg bare feje det væk med et "min baby, mit valg" og et smil..... (og så i øvrigt ikke tænke meget mere over det)

Men måske er jeg helt gal på den..... Det var bare lige en tanke :)

Jeg tror, at du har meget ret. Altså, jeg tror OGSÅ at der findes mennesker, der simpelthen bare blander sig... Som MforMor f.eks. har oplevet med de der nævenyttige kolleger (:klap). Og nogle gange synes jeg også at have oplevet folks meninger så "tykt" i deres "Mit barn tog altså IKKE skade af xxx" o. lign., at jeg også har følt det som at de blandede sig. Der findes jo også mennesker, der på mere eller mindre diskrete måder giver udtryk for deres holdning, på en måde, så man krymper sig (uanset hvilken "retning") hvilket kan være ret ubehageligt. :unsure

Men generelt så tror jeg absolut ikke, at du er galt på den. Jeg tror bestemt også at det handler om at hvile i sine valg :)

Del dette indlæg

Jeg synes også mere det er det omvendte man oplever - altså, at man bliver "dømt" for at være hysterisk..

Fx. har jeg undgået passiv rygning og fået et "Ej, det er da noget fis.." Ja, måske - men jeg har ikke lyst til at sidde i jeres lejlighed hvor i sidder og ryger 20 smøger mens jeg er der!! Det er ikke sundt for mig eller barnet og det er pisse ulækkert ;)

Eller når vi har været til familiefester - for fx 2 uger siden, hvor jeg tog en "børnevelkomstdrink" i stedet for dem til de voksne.. "Der er ikke særlig meget alkohol i, og det skader da intet med den smule".. Nej.. Men jeg springer altså alligevel over ;)

Jeg har aldrig skullet forsvare at jeg har drukket cola (Endda light) eller at jeg bruger makeup (Folk kan jo ikke se det er nilens jord) eller at jeg dufter af parfume (Fra mit tørklæde)..

Det sted, jeg føler jeg oftest har skullet "forsvare" mig - det er faktisk herinde, blandt andre gravide!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er ioevrigt enig i, at "privatpolitiet kan opleves begge vejeicone14.gifmed den pointe ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tror helt klart også at man let kan have en tendens til at føle, at andre glor mere end de reelt gør..

Men jeg kan bare så tydeligt huske en skovtur jeg var på for nogle år siden med en masse mennesker, hvor der blev drukket en del. En vi var afsted med var gravid og havde købt alkoholfri øl, og det var meget tydeligt at se på dåsen, at det var alkoholfri. Alligevel fik hun så mange blikke, og flere vente hovedet efter hende, fordi hun sad og drak øl. Kan især huske et midaldrene par der gik forbi, og da den hun, altså den gravide, tog en tår, var den midaldrene kvidnes øjne ved at falde ud af hovedet på hende. Flere gange måtte hun sige til folk, at det var en light øl. Jeg kan bare huske, at jeg tænkte, at det bare slet ikke var det værd, uanset om der var alkohol i eller ej.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er helt sikkert også enig i at nogle mennesker bare er udenfor pædagogisk rækkevidde (pardon My french) og absolut VIL være irriterende..... Og den slags mennesker skal nok finde et eller andet at kommentere, lige gyldigt hvad man gør.....

De er ikke vores tanker og tid værd :kram2

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg sad lige og læste tråden her igennem..... Og mine tanker gik faktisk præcis på det du skriver til sidst.....

Det er som om det er meget individuelt hvad man føler sig "fordømt" over..... Og jeg tænker lidt at hvis man selv føler det man gør er "det unormale", så vil man føle at man bliver dømt på det.

Måske er det lidt sat på spidsen, men det kan være at hvis man kunne hvile lidt mere i sine valg, så ville man ikke være så opmærksom på om nogle dømte dem?

Jeg har generelt (forsøger hvert fald) en "take it or leave it" holdning til mine valg (uden at være provokerende omkring det!) Og jeg synes faktisk sjældent jeg er blevet dømt i mine graviditeter...... Måske ser/opdager jeg det simpelthen ikke, og det ville heller ikke ændre min opførsel hvis jeg gjorde..... Så jeg er da egentlig glad for at være så "naiv/oblivious/eller et andet og mere rammende ord" som jeg nok er.....

Hvis nogen følte ret til, ligefrem at kommentere på mine valg, så vil jeg bare feje det væk med et "min baby, mit valg" og et smil..... (og så i øvrigt ikke tænke meget mere over det)

Men måske er jeg helt gal på den..... Det var bare lige en tanke :)

Årh jeg tror jeg vil bruge den sætning fra nu af "min baby, mit valg" det lukker ligesom bare diskussionen... og det gælder i øvrigt alle valg fremover... og det er vel ligegyldig om man er meget afslappet omkring anbefalingerne, eller man tager dem mere bogstaveligt...

Men jeg tog diskussionen med min mand i dag, og vi kom egentlig frem til at graviditet er noget ALLE har en holdning om, derfor kan man godt i sin usikkerhed om man nu er "god nok"/"gør det godt nok" som mange af os oplever blive meget ramt af kommentarer der strider mod det valg man har truffet, lige gyldig om man nu selv føler det er det rette valg, så handler det jo om vores dyrebareste.

Vi begyndte i øvrigt diskussionen fordi han havde hørt at en forsker mente at gravide blev stresset af de anbefalinger sundhedsstyrelsen kommer med.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tror, at du har meget ret. Altså, jeg tror OGSÅ at der findes mennesker, der simpelthen bare blander sig... Som MforMor f.eks. har oplevet med de der nævenyttige kolleger (:klap). Og nogle gange synes jeg også at have oplevet folks meninger så "tykt" i deres "Mit barn tog altså IKKE skade af xxx" o. lign., at jeg også har følt det som at de blandede sig. Der findes jo også mennesker, der på mere eller mindre diskrete måder giver udtryk for deres holdning, på en måde, så man krymper sig (uanset hvilken "retning") hvilket kan være ret ubehageligt. :unsure

Men generelt så tror jeg absolut ikke, at du er galt på den. Jeg tror bestemt også at det handler om at hvile i sine valg :)

Åh den sætning er simpelthen bare SÅ provokerende. Jeg hader, når der er nogen, der siger det til mig :gal

For helt ærligt hvad f*nden ved personen egentlig om det?

Da jeg var gravid oplevede jeg også kun at blive "dømt" for at være hysterisk og aldrig det modsatte (måske fordi jeg ikke gjorde noget "forbudt" :whistling ), men alligevel.

Jeg tror ærlig talt ikke på denne her undersøgelse. Det er så vidt jeg har forstået den eneste undersøgelse ud af rigtig mange, der har denne påstand. I min verden foregår det således: "Baby indtager hvad mor indtager" og eftersom babys lever ikke kan tåle alkohol, så holdt jeg mig fra det. Det var MIT personlige valg i forhold til MIN baby og betyder ikke, at jeg synes at andre er idioter fordi de gør noget andet :numse

Del dette indlæg

Annonce ♥

Åh den sætning er simpelthen bare SÅ provokerende. Jeg hader, når der er nogen, der siger det til mig :gal

For helt ærligt hvad f*nden ved personen egentlig om det?

Da jeg var gravid oplevede jeg også kun at blive "dømt" for at være hysterisk og aldrig det modsatte (måske fordi jeg ikke gjorde noget "forbudt" :whistling ), men alligevel.

Jeg tror ærlig talt ikke på denne her undersøgelse. Det er så vidt jeg har forstået den eneste undersøgelse ud af rigtig mange, der har denne påstand. I min verden foregår det således: "Baby indtager hvad mor indtager" og eftersom babys lever ikke kan tåle alkohol, så holdt jeg mig fra det. Det var MIT personlige valg i forhold til MIN baby og betyder ikke, at jeg synes at andre er idioter fordi de gør noget andet :numse

Enig og rigtig godt at få tråden tilbage til emnet! :btopic :super

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER