baby_nr_3

Har slet ikke lyst til at fortælle jeg er gravid

17 indlæg i dette emne

Hej Tøser

Jeg er jo i den glædelige situation, at jeg tidligere på ugen har fundet ud af at jeg er gravid :loveshower

Og egentlig ville jeg gerne fortælle det til hele omverdenen, men det har min svigermor fået bremset godt og grundigt. Hun har for lang tid siden givet skarpt udtryk for, at hun er godt tilfreds med den mængde børnebørn hun har fået, og bestemt ikke ønsker flere. Dette udsagn er gentaget adskillelige gange, så er slet ikke i tvivl om at hun mener det.

Nu skal hun jo ikke bestemme det, men alligevel så betyder det, at jeg lidt i trods slet ikke har lyst til at fortælle dem den glædelige nyhed før end det kan ses. (og med min småbuttede mave går der forhåbentlig nogle måneder endnu :whistling ) Jeg er sikker på min svigerfar bliver overlykkelig, og mine forældre ligeså. Men jeg kan jo ikke fortælle alle andre det uden hun også hører det, så det har lidt sat en stopper for det hele.

Ville egentlig gerne se hendes ansigt når hun spørger hvorfor de først hører det så sent, og jeg pænt kan svare, at hun jo ikke ønsker flere børnebørn, så derfor ikke forventede at hun var interesseret :badgirl

Nå, jeg skulle vist bare have luft. Synes selv det er lidt åndsvagt at blive så trodsig, men for søren da... :lolhit

Del dette indlæg

Kommer lige på besøg fra "vil gerne være gravid"

jeg forstår dig faktisk godt, jeg ville heller ikke ha lyst til at fortælle hende det. Det er da også en meget mærkelig udmelding at kommer med. Hun skal da ikke blande sig i hvor mange børn i får (eller nogen andre får egentlig), det er da udelukket en beslutning mellem dig og din mand..

Jeg synes bare du skal nyde din egen glæde (og din mands) over at i venter jer igen, og være glade for at andre er glade på jeres vegne..

Og tillykke med i venter jer en lille en, håber du får en dejlig graviditet :loveshower

Del dette indlæg

Annonce ♥

Først og fremmest: Tillykke med graviditeten :loveshower

Og sikke da en træls udmelding fra svigermor :blink Personligt ville jeg nok have lyst til at fortælle det, så snart jeg var klar alligevel. Jeg ville tænke, at hun lige så godt kunne få det at vide NU, og at hun i øvrigt ikke skulle have lov til at stå i vejen for (udsætte) at jeg kunne glæde mig med de andre kommende bedsteforældre. :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ih, kender den slags svigermor!!

Ville nok, som dig, blive vældig trodsig...men lad hende ikke få lov at ødelægge jeres glæde! Vores er blevet lidt hæmmet pga. svigerfamilien og det er vi møg kede af! Så hvis du har lyst til at fortælle det, så gør det uanset hendes latterlige kommentarer!

Dine forældre og din svigerfar, skal da heller ikke snydes for at kunne glæde sig sammen med jer bare fordi hun ikke fatter en brik!

Så hul i hende! Spred det glade budskab, når I har lyst!

Og tillykke med graviditen :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvor er i søde... :loveshower Jeg ved godt at det er irrationelt at blive trodsig, men kan ikke lade være :whistling .

Når det er sagt, så tror jeg også det kommer på et tidspunkt at vi bare ikke kan lade være med at fortælle det... Men lige nu holder vi det for os selv lidt endnu.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Årh hvor dumt af hende at sige sådan... helt ærlig! Jeg tror også jeg ville blive lidt irationel i sådan en situation - men omvendt skal hun jo ikke ødelægge det for jer eller andre.

Fordelen er at du kan være forberedt på hendes måske knap så entusiastiske reaktion, og måske endda blive positiv overrasket hvis nu hun alligevel bliver super glad...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Mine svigerforældre er kommet med adskillelige lignende udtalelser gennem de 5½ år min mand og jeg har kendt hinanden. Har har to søde piger i forvejen og det har tilsyneladende været rigeligt til dem... Det har dælme gjort ondt ind imellem.

Så da de nærmest blev helt overgearede da vi fortalte at vi ventede barn, syntes jeg det var vildt hyklerisk!!

Og så har jeg det som dig, handler irrationelt, men trodsigt...og synes egentligt de fortjener det!! ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg ville også være rigtig godt trodsig (men det er jeg vist generelt ligeså snart jeg får chancen for tiden)..

-Men uanset hvordan hun er, så skal det ikke forhindre jer i at glæde jer, og dele glæden med andre! Så jeg ville fortælle det til dem i har lyst til, -og når hun så hører det et andet sted fra, så kan hun nok godt regne ud hvorfor, eller spørger jer hvorfor i ikke har fortalt det til hende, -og ja så ville jeg ikke være bleg for at fortælle hende at hun jo ikke er interesseret.. :badgirl

Hvad siger din mand dog? har han det ligesom dig eller har han "medlidenhed" med hans mor i den situation??

Del dette indlæg

Annonce ♥

Oooorv ja og kæmpe meget tillykke forhææælved :loveshower

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tillykke med graviditeten! :balloons

Jeg har også selv lige fundet ud af at jeg er gravid og jeg står faktisk næsten i samme situation som dig!

Min svigermor har gjort det klart, for nogle måneder siden, at hun IKKE synes min kæreste og jeg skal have børn endnu, så jeg har faktisk slet ikke lyst til at dele nyheden med hende.. Jeg ved at svigerfar og mine forældre bliver virkelig glade på vores vegne,så det irriterer mig, at hun skal lægge en dæmper på det hele..

Min kæreste frygter også lidt at skulle fortælle sin mor det og jeg har forsøgt at overbevise os begge om, at vi da skal være bedøvende ligeglad med hvad hun mener, tænker og synes - men det er jo svært :)

Uanset så venter vi lige et par uger endnu med at sige noget til nogen - puuuh det er svært!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tillykke med graviditeten :)

Jeg var også nervøs for at fortælle min svigermor at vi ventede os, hun har altid sagt hvis folk har bragt noget på bane om børn at hun synes vi skulle vente nogen år endnu.. Så var da nervøs for hvordan hun ville tag nyheden :) hun blev da også lidt stille men sagde tillykke til os.. Der gik dog et par måneder før hun begyndte at sige hun glædede sig men det gør hun nu men har også termin i august :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er også nervøs for at fortælle folk det, specielt min mor. Hun kan være lidt strid fordi hun bekymrer sig. Hun (og andre) vil sikkert synes det er dumt på nuværende tidspunkt.

Så hvordan den lige skal fremlægges ved jeg ikke

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har i overvejet om det ikke er en " dum" måde at sige hun er glad for hvert et af dem hun har.

Jeg syntes ikke i kan være bekendt at fortælle det til nogen og så ikke andre pga den kommentar.

Jg kender ikke baggrunden fo hun siger det hn gør, men jeg syntes det er lidt barnlig at blive så Rasmusmodsat.

Men i skal gøre hvad i finder bedst

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er da en rigtig irriterende kommentar fra svigermor. Kan godt forstå at tanken om at være trodsig har strejfet dig, men helt ærligt det er jo ikke rigtig det værd. Der er da absolut ingen grund til at ødelægge glæden for jer ved at gå og være trodsig.

Jeg synes i skal glæde jer, fortælle nyheden præcist lige som i ellers ville gøre (dvs formentlig også til Svigermor), det kan godt være der kommer en kommentar fra hende, men den må I jo være forberedt på. Lig vægt på at I er glade og der er rigtig mange omkring jer der også er glade på jeres og egne vegne. Mon ikke hun tør op med tiden, hun er jo glad for sine andre børnebørn (som jeg forstår det).

Håber det går godt og der kommer smil og glæde over nyheden alligevel.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak for jeres kommentarer. Det er rart at høre der er andre, som har det lidt ligesom mig. Vi har endnu ikke rigtig fortalt det til nogen, og der er selvfølgelig ingen tvivl om at når vi fortæller det til andre i familien, så får hun det af vide på lige fod med alle andre :rolleyes

Dog skal der ikke være tvivl om, at hun nok er grunden til at jeg ikke ligefrem føler lyst til at fortælle det endnu, men det skal selvfølgelig nok komme på et tidspunkt. :loveshower

Tror generelt bare jeg er lidt splittet - og helt ærligt, så er jeg helt enig i at det er for dumt at blive lidt trodsig :lolhit Men så er det jo godt jeg kan få lidt luft herinde. Tak til jer tøser - i giver mig styrke :kram

Jeg skal nok komme med en update, når nyheden er givet...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg kan godt forstå, at du ikke har lyst til at fortælle det...

Da jeg fortalte min mor, at jeg var gravid, blev hun slet ikke glad :unsure Det var hendes første barnebarn. Jeg fortalte hende, at vi havde fået hjælp til at blive gravid... Hendes mening var "Hvis naturen ikke vil det, skal man ikke have børn..." Udover det mente hun også, at hun ikke havde brug for børnebørn (hun var 67 på det tidspunkt).

Det sårede mig virkelig rigtig meget, for graviditeten var et mirakel for os :blush

Hun blev dog mere og mere interesseret for det hele i løbet af graviditeten, og da hun besøgte os på sygehuset efter fødslen græd hun af glæde og fordi hun var så rørt. Hun elsker vores lille pige, og hun begynder mewre og mere at give udtryk for det.

Jeg håber, at det også vil tage den drejning ved din svigermor :kram

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Tøser

Jeg er jo i den glædelige situation, at jeg tidligere på ugen har fundet ud af at jeg er gravid :loveshower

Og egentlig ville jeg gerne fortælle det til hele omverdenen, men det har min svigermor fået bremset godt og grundigt. Hun har for lang tid siden givet skarpt udtryk for, at hun er godt tilfreds med den mængde børnebørn hun har fået, og bestemt ikke ønsker flere. Dette udsagn er gentaget adskillelige gange, så er slet ikke i tvivl om at hun mener det.

Nu skal hun jo ikke bestemme det, men alligevel så betyder det, at jeg lidt i trods slet ikke har lyst til at fortælle dem den glædelige nyhed før end det kan ses. (og med min småbuttede mave går der forhåbentlig nogle måneder endnu :whistling ) Jeg er sikker på min svigerfar bliver overlykkelig, og mine forældre ligeså. Men jeg kan jo ikke fortælle alle andre det uden hun også hører det, så det har lidt sat en stopper for det hele.

Ville egentlig gerne se hendes ansigt når hun spørger hvorfor de først hører det så sent, og jeg pænt kan svare, at hun jo ikke ønsker flere børnebørn, så derfor ikke forventede at hun var interesseret :badgirl

Nå, jeg skulle vist bare have luft. Synes selv det er lidt åndsvagt at blive så trodsig, men for søren da... :lolhit

Det syntes jeg godt du kan sige til hende! :goodluck

og tilykke med graviditeten!!! :balloons

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER