Little Miss

Update fra hospitalsbesøg

26 indlæg i dette emne

En Update fra turen til hospitalet igår....

Tog på hospitalet omkring kl 16. De havde travlt men fik kørt en strimmel. Spunkens hjertelyd var fin som den plejer og min plukveer var der som de plejer. Så intet nyt der. Dog ville hun gerne lige tjekke min livmoderhals. Og her begynder den lange lange aften/nat...

Da hun har tjekket mig siger hun at ikke for at bekymre mig men hun ville få fat i lægen for hun mente altså min livmoderhals var ikke eksisterende. What the fuck...Nå lægen kommer heldigvis rimelig hurtigt og jeg bliver skannet både udvendig og indvendig.

Dejligt at få set Spunken igen men kan ikke rigtig nyde det med tanken på min livmoderhals. Men alt ser fint ud og hun får tjekket fostervand som er mængdemæssigt lige som det skal være. Positivt :-)

Nå hun går igang med den indvendige skanning men jeg kan se hun er i tvivl om læsningen. Men hun kommer frem til at hun er enig i jordmoderens bedømmelse - min livmoderhals er væk :-( Men da hun ikke er helt sikker ringer hun efter bagvagten. Der er på nuværende tidspunkt gået ca 2,5 time.

Jeg får ringet til min mand og bedt ham komme op med noget mad. Forsøger at være positiv. Tror ikke på nuværende tidspunkt det helt var gået op for mig hvad vi fik af vide.

Nå manden kommer og vi får lidt af spise mens vi venter på bagvagten kommer. Manden er ved at skide grønne grise så han får fat i den læge der skannede mig får at få lidt info. De ting vi får af vide er

1. Som hun ser det er min livmoderhals nu så kort så den tja ikke er der.

2. Min livmoderhals har ikke åbnet sig så jeg er ikke på vej i fødsel.

3. Spunken ligger nu med hovedet op og røven godt plantet i mit bækken. Hun mente måske endda han sad lidt fast.

4. Spunken havde det fint men skete der noget ville det altså være akut kejsersnit.

Og så kunne vi så bare vente indtil bagvagten kom for at få svar på hvad der skulle ske :-(

Da kl nærmede sig 22 havde bagvagten stadig ikke været forbi os. Der havde været 3 akutte kejsersnit og jeg ved ikke hvor mange fødende så vi havde godt nok ikke "valgt" den rigtige dag. Vi fik af vide at de ville indlægge mig på svangerafd. da de ikke vidste hvornår bagvagten kunne komme forbi. Så hjem med manden og pakke taske. Da han kørte ved jeg ukke lige hvad der skete men jeg begynde bare at tude. Tankerne om at jegåske skulle være sengeliggende de sidste 7 uger - på hospitalet, for tidlig fødsel, kejsersnit mm blev vist bare for meget. Da han kom tilbage sad vi og talte og jeg tudede. Da der stadig ikke var sket noget kl 23.30 sendte jeg manden hjem for at sove med lovning om jeg ville ringe så snart bagvagten havde været forbi.

Bagvagten kom kl 1 om natten - ca 8 timer efter vi havde fået de dårlige nyheder. Godt nok lang tid at vente på hvad der skal ske.

Jeg blev igen skannet indvendig og hun mærkede på min livmoderhals. Og heldigvis.... Viser det sig at alt er i den skønneste orden. Min livmoderhals er fin - 5 cm når man regner både den udvendige og indvendige del med. Hun mente at grunden til både jordmoder og lægen havde taget fejl var at min livmoderhals er bagudvendt (hvilket ikke har nogen betydning for fødsel eller andet).

Så efter knap 10 timers rollercoaster på fødemodtagelsen kunne bagvagten sende mig lettet hjem til min mand med besked om alt ser rigtig flot ud så ingen grund til bekymring :-)))) Nøj hvor var vi lettede.

En lidt lang smøre men havde lige brug for at få den ud...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hold da kæft en omgang!!! :o Jeg ved ikke engang rigtig hvad jeg skal sige, udover GODT at det endte med at vise sig, at alt så flot ud! :kram2 Men føj føj føj en lang dag/aften/nat. Puha... :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha for en dag :kram

Men heldigvis er der jo kontrol med det hele, men kan godt forstå, at det er skræmmende med sådan en besked :kram2 Da jeg var 26+5 målte de min livmoderhals til omkring 3 cm (alt i alt), men den kan vist godt blive længere igen :unsure Eller også er der noget volapyk jeg husker :rolleyes

Håber du får en god dag i dag, ovenpå alt det stress de sidste dage :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pyha for en forskrækkelse for jer begge :kram

Må jeg spørge hvorfor det var akut kejsersnit, hvis du nu gik i fødsel? Var det pga at det var for tidligt eller fordi den lille ligger med numsen nedad?

Jeg fødte selv som sædefødsel og er rigtig glad for at jeg tog den beslutning og ikke valgte kejsersnit som de "lokkede"/"truede" med :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha, har selv været igennem den med de troede jeg ikke havde nogen livmoderhals - Øv, hvor er det bare en forskrækkelse!! Men hvor dejligt det "bare" var en forskrækkelse - der skal lige gå nogle uger mere helst jo :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pyha altså jeg sad også og læste med og blev helt nervøs for jer. Hvor var det godt de fandt ud af hvad der er "galt" og at det var ingenting. Skræmmende tanker man kan nå at få, stakkels jer :kram2

Tror da godt snart du må fortælle jeres søde baby den skal vende sig på hovedet for det er altså den gode måde når man skal ud. Jeg så nogle øvelser Camillat linkede til en anden i går, det så ret smart ud, noget med at ligge med enden i vejret osv, måske du skulle prøve for en sikkerheds skyld?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram ej Puh ha.... kan godt forstå du tudede en del.... men godt de tog hånd om dig og godt det hele bare endte med forskrækkelse... :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er en dame fra New Zealand, som har vendt sine 3 babyer

http://www.gentlebirth.org/archives/breechcl.html

Lidt at starte paa - you go girl bearhug.gif

http://suite101.com/article/turning-a-breech-baby-a7421

Flere tips i linket ovenfor. Bare kloe paa med alt, hvad du kan - det kan vaere der skal saa lidt til :)

Sakser lige Camillas links ind her håber det er ok. :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha, sikke dog en rutsjetur... Men godt den endte godt :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op en forskrækkelse :kram2 :kram2

Godt alting var som det skulle være i sidste ende :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puhhh, kaempe kram herfra, for det var da godt nok en omgang af den mindre hyggelige slags bearhug.gifbearhug.gifbearhug.gif

Det gode er, at de kom med den positive om livmoderhalsen og at du ikke skal vaere sengeliggende. Hvad med den siddende baby? Jeg kan se, at Saga allerede har linket til de gode sider med how to turn a breech - saerligt hende damen paa youtube har jeg tiltro til, for hun har selv vendt sine 3 babyer. Jeg haaber, det lykkes!

good20luck.gifgood20luck.gifgood20luck.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pyha for en forskrækkelse for jer begge :kram

Må jeg spørge hvorfor det var akut kejsersnit, hvis du nu gik i fødsel? Var det pga at det var for tidligt eller fordi den lille ligger med numsen nedad?

Jeg fødte selv som sædefødsel og er rigtig glad for at jeg tog den beslutning og ikke valgte kejsersnit som de "lokkede"/"truede" med :)

Det var pga af begge dele. Jeg spurgte til sædefødsel men det vil ikke være en mulighed ved for tidlig fødsel. Så det er kombinationen af de to.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puhhh, kaempe kram herfra, for det var da godt nok en omgang af den mindre hyggelige slags bearhug.gifbearhug.gifbearhug.gif

Det gode er, at de kom med den positive om livmoderhalsen og at du ikke skal vaere sengeliggende. Hvad med den siddende baby? Jeg kan se, at Saga allerede har linket til de gode sider med how to turn a breech - saerligt hende damen paa youtube har jeg tiltro til, for hun har selv vendt sine 3 babyer. Jeg haaber, det lykkes!

good20luck.gifgood20luck.gifgood20luck.gif

Bagvagten var sikker på han nok skulle vende sig inden fødslen. Men det vil der selvfølgelig blive holdt øje med lige som hos andre. Ellers er jeg total klar på diverse prøvelser for at få ham vendt - den lille bandit :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak alle sammen for jeres kram.

Det var en nat fyldt med mareridt og tanker så det er ikke blevet til meget søvn. Selvom vi begge er meget lettede er vi stadig ret chokerede over at den første læge (+ jordmoderen) kunne tage så meget fejl og at de håndterede det ved at gøre os total bekymrede.

Men samtidig joker vi også lidt med de idag. Vi fik en prøvetur så når det endelig sker så bliver det piece of cake - eller noget :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke en omgang!!! Og sikke en laaaang dag!! Desværre sker det ofte, at man er på hospitalet længere tid end man egentlig burde og derfor bliver der også opbygget mere nervøsitet end man egentlig skulle. Forstår udemærket at du begynder at tude, det er da ikke noget at sige til.. og at det sker da din mand tager afsted er jo, i mine øjne, helt naturligt! :)

Øv - du får lige en masse :kram2 :kram2 :kram2 :kram2 :kram2 :kram2 af mig!!!

Håber dagen i dag tillader afslapning til både krop og sind! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fuld forståelse for at der er ventetid. Det kan hverken lægerne eller jeg gøre noget ved. og med 3 akutte kejsersnit igår var vi også bare uheldige...

Det er mere det at de når (og vælger) at give os alle skræk scenarierne istedet for at sige det mere stille og roligt og afvente den endelige vurdering fra en mere erfaren.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fuld forståelse for at der er ventetid. Det kan hverken lægerne eller jeg gøre noget ved. og med 3 akutte kejsersnit igår var vi også bare uheldige...

Det er mere det at de når (og vælger) at give os alle skræk scenarierne istedet for at sige det mere stille og roligt og afvente den endelige vurdering fra en mere erfaren.

Ved hvad du mener :) Det var heller ikke ment som et slag til hospitalet, overhovedet! Det er bare ikke rart at man bliver nervøs end hvad egentlig godt er :) Jeg har selv været der, et par gange og de har travlt! :) Men, ja er helt enig med dig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

FOR DÆLAN en led omgang!!! 10 timer????

Ja, det er jo selvfølgelig dejligt at alt alligevel var godt, men det var da godt nok noget af led rutschebane tur i skulle på....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha, det var da en værre tur i var på der. Dejligt at der intet var i vejen :kram Og så ikke flere forskrækkelser af den art!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha for en forskrækkelse! :( Jeg kan godt forstå det var en hård dag/nat. Men dejligt at der alligevel ikke var noget, og at i slap med forskrækkelsen :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op jeg nåede da lige at så hjerte banken på dine vejne også....!

Hvor er det bare helt igennem fantastisk at alt så helt perfekt ud med den lille (og med dig). Det er bare så fantastisk for jer at i kan få lov at slappe af lidt endnu. Det er sgu hårdt når man skal igennem sådan en rutchebane tur midt i det hele og så for ingen verdens skyld....!

Krydser for at du for vendt spunken :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt det hele endte godt, men øv for en tur. Nu kan den lille jo godt nå at få vendt næsen nedad. :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jøsses da også! Jeg sad helt med klump i halsen da jeg læste det!! :loveshower og hvor er det så skønt at alt var heeeeelt ok.. Ærgeligt med alt den tid i fik "spildt", men det var jo nok meget godt at blive tjekket..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha ! Sikken en dag du har haft! Og skræmmende at de kunne tage SÅ meget fejl. Håber du får en stille og rolig weekend nu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

God at det hele viste sig at være i den skønneste orden, men det må have været nogle lange timer i uvisheden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER