Filikus

Kontakte lægen?

15 indlæg i dette emne

Hvornår kontakter i lægen for at fortælle at I er gravide.

Jeg har ikke gjort det endnu og kan ikke lige huske hvornår man skal gøre sådan noget??

Del dette indlæg

Jeg fik det at vide hos lægen :whistling

Men du kan da ligeså godt ringe og så siger de jo bare, hvornår du skal have en tid, alt efter hvor langt henne du er.. Tror jeg var til "rigtig" læge første gang efter, da jeg var omkring 6 uger henne måske...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg ringede til lægen med det samme, men hun ville ikke se mig før, jeg er 9 uger henne. Så jeg fik egentlig bare en tid og besked på at huske at spise folinsyre. Det var det eneste.

Så det er vist ikke noget, der haster :-)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg ringede til lægen med det samme og fik tid til blodprøver hos sygeplejersken og besked om at hun ville hjælpe mig med en tid hos lægen omkring 7.uge. Så jeg er på vej til sygeplejersken nu til nr.2 blodprøve og så får jeg tid hos lægen samtidig...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg ringede til lægen i mandags da hun havde telefontid, fordi jeg får noget medicin skal ændres. Og var ved hende samme dag, hvor hun bekræftede at jeg er gravid. Jeg skal ind til vores sygeplejerske/jordmoder mandag den 25/6 og have lavet vandrejournal :loveshower

Del dette indlæg

Annonce ♥

Okay, det kan godt være jeg bare skal få ringet.

Sagen er bare den at vi lige er flyttet og dermed skal have ny læge, og vi har endnu ikke fået sygesikringskort. Så jeg tænker at jeg bliver nødt til at vente til da??

Del dette indlæg

Annonce ♥

Okay, det kan godt være jeg bare skal få ringet.

Sagen er bare den at vi lige er flyttet og dermed skal have ny læge, og vi har endnu ikke fået sygesikringskort. Så jeg tænker at jeg bliver nødt til at vente til da??

Du kan godt bestille tid ved den nye læge selvom du ikke har fået dit kort endnu... Det er jo ikke noget du kan gøre ved... Så hvis jeg var dig ville jeg da bare ringe og få en tid..

Del dette indlæg

Annonce ♥

På opfordring ringede jeg til min nye læge i dag.

Jeg skal komme derud på fredag hvor jeg har en tid hvor jeg skal medbringe morgenurin prøve og så skal vi udfylde en seddel. Ved ikke hvad det er for en seddel, men sekretæren sagde at ud fra den vil jeg modtage brev på hvornår jeg skal til første lægeundersøgelse.

Forstår ikke lige det med urinprøven, da jeg er temmelig sikker på de II jeg har lavet herhjemme :loveshower

Men, nu kan jeg så mærke en eller anden form for "præstationsangst" - hvad nu hvis den test lægen tager ikke har to streger. Ej nej, ved godt det er fjol, men alligevel :blush

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg skal til lægen på onsdag :) Så passer det med, at jeg kommer afsted inden jeg skal på ferie :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg skal til lægen i morgen fordi hun går på ferie i 3 uger. Så skal jeg på sygehuset senere og ha taget blodprøve på sygehuset til nakkefold.

Del dette indlæg

Annonce ♥

På opfordring ringede jeg til min nye læge i dag.

Jeg skal komme derud på fredag hvor jeg har en tid hvor jeg skal medbringe morgenurin prøve og så skal vi udfylde en seddel. Ved ikke hvad det er for en seddel, men sekretæren sagde at ud fra den vil jeg modtage brev på hvornår jeg skal til første lægeundersøgelse.

Forstår ikke lige det med urinprøven, da jeg er temmelig sikker på de II jeg har lavet herhjemme :loveshower

Men, nu kan jeg så mærke en eller anden form for "præstationsangst" - hvad nu hvis den test lægen tager ikke har to streger. Ej nej, ved godt det er fjol, men alligevel :blush

Du skal lave urinprøve hver gang du skal til læge og jordemoder i forbindelse med graviditet. Den første gang måler hun nok for en sikkerheds skyld at den er positiv for hcg. Men den skal egentlig bruges til at tjekke om du skulle have en urinvejs infektion. Dette er ren kotume og skal gøres hver gang :)

Det bliver skønt for dig at få din vanre journal. Det er bare noget helt særligt. Det er helt sikkert den som de kalder "en seddel". Og når den er udfyldt bliver den sendt til det sygehus du ønsker at føde og der hvor du ønsker at gå til jordemoder. Dermed kan de finde en dato til nf scanning til dig ifht hvornår du er ca 12 uger henne.

Jeg tror dog det er for tidligt for dig at få taget de blodprøver der skal bruges iforbindelse med graviditeten. Det er den der hedder double testen. Jeg mener først de kan tages når man er 9 uger henne.

Held og lykke med det hele.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så var jeg ved lægen i går. Eller det vil sige sygeplejersken.

Hun startede selfølgelig med at ville teste min urin og spurgte inden om jeg selv havde testet. Sagde ja og at jeg derfor ikke kunne forstå jeg skulle teste her også. Hun sagde tillykke og fortalte at de hos dem har en procedure, der gør at de skal teste for graviditet lige så snart man ringer, da hvis de tester en positiv kommer ind til akutlægen og får en snak. Det er bl.a. med henblik på om man skal scannes, sygemeldes eller andet fra starten af.

Den seddel jeg skulle udfylde, var et stykke papir omkring hvem jeg er, hvordan mine tidligere graviditeter + fødsler er gået. Hvor lang min mens.periode normalt er, hvornår jeg sidst havde mens og omkring sygdomme og sådan.

Ud fra den seddel afgør de så hvornår man skal til den første lægeundersøgelse, hvor man bliver testet (ved ikke for ved), får taget blodprøver og lavet vandrejournal.

Jeg nåede aldrig ind til akutlægen fredag, da jeg havde andre planer den dag. Men jeg skal til lægen på mandag igen. Er spændt på hvad der skal ske der

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det bliver spændende at komme ind til lægen og se hvad der så skal ske. Jeg har godt nok aldrig før hørt om denne måde at gøre det på. Jeg tænker jo at de ting du har fortalt sygeplejersken om også er ting lægen vil spørge om og så er det jo lidt ressource spild at det skal gøres 2 gange?

Bliver spændende med lægen :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg fortalte slet intet til sygeplejersken. Den seddel jeg udfyldte bliver sendt ind til lægen, netop så han ikke skal bruge tid på det. Så det er bestemt ikke ressourceprofil. Tænker dog at nogle af tingene skal lægen spørge ind til, bl.a. skrev jeg at jeg havde smerte plus blødte i sidste graviditet. Men alt sådan noget med menstruation, beskæftigelse, sygdom i familien osv. skal han netop ikke bruge krudt på

Kan godt lide den måde de gør det på, men jeg har heller ikke selv hørt om det før.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jamen så lyder det jo pludselig rigtig smart :balloons

Så kan i bruge læge tiden på de ting der giver anledning til bekymring og til at få kigget og mærket på dig istedet for en masse skrive arbejde, når først du er hos lægen. Super

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER