GrønFrø

Hvordan har I det?

47 indlæg i dette emne

Jeg har både i går og i dag haft rimelig slem kvalme - er helt overrasket over at det kommer så hurtigt <_<

Samtidig har jeg en del mens agtige smerter, og så er jeg bare helt ufattelig træt.

Men bortset fra de småting, så er alt vel :yay

Hvad med jer? Hvordan har I det :kram

Del dette indlæg

Det kunne havet været mig som havde skrevet det der <_< Puha jeg har haft meget kvalme, og går gerne i seng sammen med Lias ved en halv 8 tiden om aften :rolleyes

Men jeg ved at det forhåbenligt kun er her i starten jeg har det sådan.. havde det på samme måde da jeg ventede Lias, men efter de første 3 mdr. så var det værste overstået :loveshower Heldigvis er min mand så forstående, så han tager gerne en ekstra tørn derhjemme så jeg kan slappe lidt mere af :biglove

Håber i andre måske ikke har det nær så slemt!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det kunne havet været mig som havde skrevet det der <_< Puha jeg har haft meget kvalme, og går gerne i seng sammen med Lias ved en halv 8 tiden om aften :rolleyes

Men jeg ved at det forhåbenligt kun er her i starten jeg har det sådan.. havde det på samme måde da jeg ventede Lias, men efter de første 3 mdr. så var det værste overstået :loveshower Heldigvis er min mand så forstående, så han tager gerne en ekstra tørn derhjemme så jeg kan slappe lidt mere af :biglove

Håber i andre måske ikke har det nær så slemt!

Træls, men meget rart at høre at det ikke kun er mig, der har det sådan. Hvor langt er du henne?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Træls, men meget rart at høre at det ikke kun er mig, der har det sådan. Hvor langt er du henne?

Jamen ved ikke helt præcis hvor langt jeg er, men er omkring 6+?.. Jeg får en mere nøjagtig termin den 21. juni, hvor jeg skal scannes igen.. :) Men ja det hjælper altid lidt at vide man ikke er den eneste der har det skidt.. Hvor langt er du?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jamen ved ikke helt præcis hvor langt jeg er, men er omkring 6+?.. Jeg får en mere nøjagtig termin den 21. juni, hvor jeg skal scannes igen.. :) Men ja det hjælper altid lidt at vide man ikke er den eneste der har det skidt.. Hvor langt er du?

Sidste mens begyndte 12. maj, så jeg må være 4-5 uger henne. Jeg er hvertfald ikke ret langt, og det er også derfor at det overrasker mig, at jeg allerede kan mærke det så tydeligt.

Selvom kvalmen er træls, så er det faktisk lidt rart med tegn på at jeg rent faktisk er gravid. Det er på en eller anden måde lettere at forholde sig til nu, end da det kun var 2 streger på en pind som jeg havde tisset på :loveshower

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg melder mig også i gruppen af kvalmeramte. Den er dog ikke så slem endnu (kastede op i begge tidligere graviditeter de første fire måneder), men ved hvad jeg har i vente :puke

Så er jeg simpelthen ustyrlig træt, det er helt vildt. Kan slet ikke huske at jeg har været så træt tidligere, men det er nok bare fordi jeg har glemt det :zzz

Og mine bryster, de er sindsygt ømme. Selv når jeg sidder stille kan jeg mærke dem. AVAVAV.

Oppustet er jeg også.

Men udover det har jeg det som jeg plejer

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg melder mig også i gruppen af kvalmeramte. Den er dog ikke så slem endnu (kastede op i begge tidligere graviditeter de første fire måneder), men ved hvad jeg har i vente :puke

Så er jeg simpelthen ustyrlig træt, det er helt vildt. Kan slet ikke huske at jeg har været så træt tidligere, men det er nok bare fordi jeg har glemt det :zzz

Og mine bryster, de er sindsygt ømme. Selv når jeg sidder stille kan jeg mærke dem. AVAVAV.

Oppustet er jeg også.

Men udover det har jeg det som jeg plejer

Jeg har ikke prøvet at være gravid før, men jeg må sige at jeg heller aldrig har prøvet at være så træt før. Jeg kan næsten ikke tænke på andet end at sove...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg melder mig også ind i jeg-kan-godt-mærke-at-jeg-er-gravid-klubben!

Min kvalme startede allerede en uge efter at jeg var blevet gravid (og vidste jo på daværende tidspunkt ikke at jeg var gravid)... Jeg kaster ikke op, men det tager mig i perioder 2-3 timer at stå op om morgenen, fordi jeg er rigtig dårlig... I dag har jeg haft sure opstød det meste af dagen.

Jeg tisser konstant. Nogle nætter er jeg oppe 2-3 gange for at komme på toilettet... Derudover har mine andre toiletvaner også ændret sig... Sparer jer for yderligere detaljer...

Mine bryster er ømme og vokser, selvom jeg i forvejen er storbarmet...

Så sover jeg til middag - 2-3 timer hver dag... Heldigvis er min mand meget forstående og husker mig på at lytte til min krop, så jeg sørger for at sove når jeg er træt...

Jeg har menstruationslignende smerter af og til - og har haft det siden jeg fandt ud af at jeg var gravid...

Når jeg har kvalme og sure opstød tager jeg gerne en danskvand med citrus - det hjælper rigtig godt, synes jeg...

Jeg er en stor pige i forvejen og kan alligevel allerede mærke at min mave har ændret sig. Især føler jeg mig oppustet i løbet af dagen, når jeg har spist... Det varierer meget...

Jo, jeg mærker tydeligt at kroppen reagerer på de hormonelle forandringer og at tingene ændrer sig i kroppen på mig... Men når man ved hvorfor kroppen reagerer, kan man i den grad godt leve med at tingene er lidt hårde i starten :loveshower

Del dette indlæg

Annonce ♥

så melder jeg mig også på banen :) Jeg har også tydeligt mærket til forandringerne: har kvalme (hele dagen, dog mest morgen og aften), spændinger i maven, let hovedpine, skal tisse konstant og helt vildt ømme bryster, selv når intet rører dem :blink Er min første graviditet, og er lidt overrasket over, hvor hurtigt, og hvor meget, man egentlig mærker til det :) Går dog endnu og er lidt nervøs for om, det hele derinde er okay, og at alting kommer til at gå godt.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg melder mig også ind i jeg-kan-godt-mærke-at-jeg-er-gravid-klubben!

Min kvalme startede allerede en uge efter at jeg var blevet gravid (og vidste jo på daværende tidspunkt ikke at jeg var gravid)... Jeg kaster ikke op, men det tager mig i perioder 2-3 timer at stå op om morgenen, fordi jeg er rigtig dårlig... I dag har jeg haft sure opstød det meste af dagen.

Jeg tisser konstant. Nogle nætter er jeg oppe 2-3 gange for at komme på toilettet... Derudover har mine andre toiletvaner også ændret sig... Sparer jer for yderligere detaljer...

Mine bryster er ømme og vokser, selvom jeg i forvejen er storbarmet...

Så sover jeg til middag - 2-3 timer hver dag... Heldigvis er min mand meget forstående og husker mig på at lytte til min krop, så jeg sørger for at sove når jeg er træt...

Jeg har menstruationslignende smerter af og til - og har haft det siden jeg fandt ud af at jeg var gravid...

Når jeg har kvalme og sure opstød tager jeg gerne en danskvand med citrus - det hjælper rigtig godt, synes jeg...

Jeg er en stor pige i forvejen og kan alligevel allerede mærke at min mave har ændret sig. Især føler jeg mig oppustet i løbet af dagen, når jeg har spist... Det varierer meget...

Jo, jeg mærker tydeligt at kroppen reagerer på de hormonelle forandringer og at tingene ændrer sig i kroppen på mig... Men når man ved hvorfor kroppen reagerer, kan man i den grad godt leve med at tingene er lidt hårde i starten :loveshower

Hvor er du heldig, du kan sove til middag :-) Jeg er bare på arbejde, hvis jeg kunne, så listede jeg ud på toilettet og sov en times tid :-)

Del dette indlæg

Annonce ♥

så melder jeg mig også på banen :) Jeg har også tydeligt mærket til forandringerne: har kvalme (hele dagen, dog mest morgen og aften), spændinger i maven, let hovedpine, skal tisse konstant og helt vildt ømme bryster, selv når intet rører dem :blink Er min første graviditet, og er lidt overrasket over, hvor hurtigt, og hvor meget, man egentlig mærker til det :) Går dog endnu og er lidt nervøs for om, det hele derinde er okay, og at alting kommer til at gå godt.

Det er helt vildt, at det går så hurtigt. Jeg kan helt sikkert følge din nervøsitet, jeg tør heller ikke helt tro på det endnu. Jeg har af og til rimelig slemme spændinger i maven (som rigtig kraftige mens smerter) og det gør mig en lidt usikker.. Men ud fra, hvad jeg kan læse mig til, så skulle det være meget normalt.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er helt vildt, at det går så hurtigt. Jeg kan helt sikkert følge din nervøsitet, jeg tør heller ikke helt tro på det endnu. Jeg har af og til rimelig slemme spændinger i maven (som rigtig kraftige mens smerter) og det gør mig en lidt usikker.. Men ud fra, hvad jeg kan læse mig til, så skulle det være meget normalt.

Det "glæder" mig at høre at mave-spændingerne er normale, de gjorde også mig lidt usikker. Men synes også jeg har læst flere har dem.

Hvornår fortæller i omverdenen jeres store nyhed?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det "glæder" mig at høre at mave-spændingerne er normale, de gjorde også mig lidt usikker. Men synes også jeg har læst flere har dem.

Hvornår fortæller i omverdenen jeres store nyhed?

Jeg tror, vi venter til 12 uge, men er ikke sikker. Hvad med jer?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tror, vi venter til 12 uge, men er ikke sikker. Hvad med jer?

Jeg kan ikke vente helt til efter 12 uge :rolleyes plus hvis der sker noget, ville jeg alligevel ikke kunne gå med det alene. Så vi fortæller svigerforældrene det om 1½ uges tid (da de bor i nærheden, og snart skal på ferie i 3 uger) og mine forældre får det at vide i starten af juli, når det kommer ind og besøger os :) kan næsten ikke vente!! :glad

Håber sådan alt går godt!!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg mærker trætheden, og så svinger min appetit rigtig meget.. Og da jeg har fået lavet en gastric bypass kan det godt være ret svært at styre <_< Men jeg gør alt hvad jeg kan for at spise tit og lidt, så det ikke går helt galt..

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nå lige en opdatering... Jeg har fået det super godt igen. Ingen kvalme og næsten ingen træthed. Jeg bliver sgu helt nervøs <_<

Men har stadig spændinger i maven og ingen blødninger, så jeg håber alt er ok.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg døjer MEGET med at være utilpas og på grænsen til kvalme <_< Jeg havde den nemmeste graviditet med min datter så havde håbet på, at det ville blive et samme :rolleyes Og så er jeg bare træt som et helt alderdomshjem :zzz Og får de vildeste ligament smerter ind i mellem - havde jeg også med min datter!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg døjer MEGET med at være utilpas og på grænsen til kvalme <_< Jeg havde den nemmeste graviditet med min datter så havde håbet på, at det ville blive et samme :rolleyes Og så er jeg bare træt som et helt alderdomshjem :zzz Og får de vildeste ligament smerter ind i mellem - havde jeg også med min datter!

Sjovt... Sådan har jeg det også. Kvalmen ligger lige og bobler hele tiden. Trætheden satte godt nok ind i dag... Gab kan bare sove hele tiden

Har også de vildeste ligament smerter

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nå lige en opdatering... Jeg har fået det super godt igen. Ingen kvalme og næsten ingen træthed. Jeg bliver sgu helt nervøs <_<

Men har stadig spændinger i maven og ingen blødninger, så jeg håber alt er ok.

kender jeg ALT for godt. Jeg kan gå fra den ene dag at have voldsom kvalme og det kan komme så pludseligt at jeg må sætte mig ned. Er heldigvis af natur ikke en person der kaster let op, så jeg har indtil videre kunnet holde det i mig, ligesom jeg også kunne de sidste to graviditeter.

Jeg er voldsomt træt til tider og mine bryster er ømme. Jeg har sure opstød og oppustet mave, særligt om aftenen, hvor jeg allerede nu synes jeg er nødt til at knappe bukserne op <_<

Alt dette kan ske i flere dage i træk og så kan jeg have en dag som igår hvor alle symptomer stort set er væk. Det er vildt frustrerende og jeg bliver nervøs hver eneste gang. Og så bliver jeg ligeså træt af det når symptomerne vælter ind over mig :whistling Ihh det skal bare ikke være let at være gravid.

Jeg synes de første 12 uger er rigtig hårde at komme igennem. Jeg ved godt der ingen garanti er selvom man kommer forbi den magiske grænse ved 12 uger, men alligevel føler man sig lidt "i helle"?! :unsure Jeg glæder mig til næste mandag hvor jeg igen skal have taget hcg blodprøver og til tirsdag eller onsdag hvor jeg får svar på at det forhåbentligt er steget som det skal. Jeg glæder mig til 1.læge besøg hvor jeg skal have lavet vandre journal og jeg glæder mig til 1.scanning hvor vi kan se at baby har det skønt derinde. Jeg glæder mig til at fortælle drengene at de skal være storebrødre :biglove Jeg glæder mig til kønsscanning hvor vi forhåbentligt kan se om det er den lille pige vi drømmer om, der gemmer sig derinde og jeg glæder mig til at gå rundt med tyk mave.... :gravid Jeg glæder mig til fødslen og til det store øjeblik hvor man får den lille ny baby op på maven :biglove Men allermest glæder jeg mig til at lære den lille spire at kende og byde den lille velkommen i vores familie.... :loveshower ihh 9 måneder er LANG tid :8:

Del dette indlæg

Annonce ♥

Her de sidste par dage, har jeg haft nogen anderledes smerter, ved ikke helt, om det er normalt <_<

Når jeg har siddet ned og så rejser mig op, så kommer der nogen gange ret kraftige jag af smerte i maven. Smerten kommer fra siderne (lidt højere end lysken) og trækker nedad. Sorry, men det er virkelig svært at forklare, men håber det er til at forstå.

Er der nogen, der ved, hvad det er?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Her de sidste par dage, har jeg haft nogen anderledes smerter, ved ikke helt, om det er normalt <_<

Når jeg har siddet ned og så rejser mig op, så kommer der nogen gange ret kraftige jag af smerte i maven. Smerten kommer fra siderne (lidt højere end lysken) og trækker nedad. Sorry, men det er virkelig svært at forklare, men håber det er til at forstå.

Det lyder helt klart som ligament smerter og er helt normalt. Det føles fuldstændig som du beskriver og kommer netop ofte når man rejser sig op. Og efter et øjeblik er det væk igen? ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tilslutter mig Mommy. Det lyder helt sikkert som ligamentsmerter - intet farligt :)

Men det kan godt være ubehageligt <_<

Del dette indlæg

Annonce ♥

Lyder lige præcis som de smerter jeg også har og som er ligamentsmerter :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvor er det dejligt at høre, at det bare er ligamentsmerter, så kan jeg slappe af igen :loveshower

Jeg har hele tiden haft mensturationsagtige smerter (længeer og mere konstante smerter/spændinger) og troede egentlig at det var ligamentsmerter - men de kan åbentbart føles på flere forskellige måder.

Hvor er det dejligt at have jer at spørge til råds :biglove

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvor er det dejligt at høre, at det bare er ligamentsmerter, så kan jeg slappe af igen :loveshower

Jeg har hele tiden haft mensturationsagtige smerter (længeer og mere konstante smerter/spændinger) og troede egentlig at det var ligamentsmerter - men de kan åbentbart føles på flere forskellige måder.

Hvor er det dejligt at have jer at spørge til råds :biglove

Sådan havde jeg det igår, og da kæresten fandt ud af det blev han meget nervøs og spurgte om vi skulle have fat i lægen... Længe leve graviditetsbøger :whistling

Del dette indlæg

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER