Oprettet June 9, 2012 Hej i dejlige damer.. Min boss spørger mig efter noget papir på graviditeten, og han siger at de skal have en kopi af vandre-journalen!! -MEN den har jeg da ikke lyst til at give, jeg synes at den til dels er ret privat, og tænker at det kan de da ikke bede om!? Hvad har i afleveret som "bevis" på jeres graviditet? Er det ganske normalt at aflevere vandrejournalen? Jeg spurgte min læge om hun havde et eller andet jeg kunne aflevere i stedet, -men det havde hun bestemt ikke, og ville heller ikke lave noget, uden at der blev betalt for en lægeerklæring! På forhånd tusind tak for jeres svar.. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 9, 2012 Han behøver ikke have vandrejournalen, men han har vist krav på forsiden, hvor din termin står på. Jeg mener ikke det skal ses som et "bevis", men de skal bruge det for at kunne søge refusion fra Barselsfonden. Jeg har kun givet det stykke, hvor der står terminen. Synes ikke min vægt kom min chef ved ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 9, 2012 Bare de får den øverste del af vandrejoutnalen med dit navn og termin, er det fint. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 9, 2012 Jeg skulle også aflevere en kopi af min vandrejournal - det er helt normal procedure, udfra hvad jeg har forstået, i hvert fald i det offentlige. Jeg gjorde det, at jeg stregede min vægt ud på den kopi jeg afleverede, det synes jeg ikke vedkom dem. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 9, 2012 jeg ville også meddele chefen, at han kunne få en kopi af forsiden af vandrejounalen, og så ellers må han betale sig til dokumentationen... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 9, 2012 Ok jeg er lidt forvirret - Forsiden???? Altså jeg har et eneste stykke papir og min vægt er vist ikke noteret på den, kun i computersystemet hos lægen og hos jormoderen... Jeg er aldrig blevet vejet til nogen af undersøgelserne, og jeg er ikke blevet bedt om vandre journal, kun om termins dato... :unsure Min vandrejournal består af datoer og blodtryks målinger, mål på baby og hjertelyd. Derudover er de ekstra undersøgelser noteret og hvad der er undersøgt. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 9, 2012 Ok jeg er lidt forvirret - Forsiden???? Altså jeg har et eneste stykke papir og min vægt er vist ikke noteret på den, kun i computersystemet hos lægen og hos jormoderen... Jeg er aldrig blevet vejet til nogen af undersøgelserne, og jeg er ikke blevet bedt om vandre journal, kun om termins dato... :unsure Min vandrejournal består af datoer og blodtryks målinger, mål på baby og hjertelyd. Derudover er de ekstra undersøgelser noteret og hvad der er undersøgt. Min består af 2 sider. Første side indeholder: navn, vægt, højde,blodtype, termin og så indeholder den noter fra alle undersøgelserne (min vægt, blodtryk, urin, forsterskøn, undersøgelsessted osv. + noter) Anden side indeholder: svar på NF, info om NF, MD og vægtscanning, svar på diabetesscreening (er ikke blevet udfyldt, til trods for to tests), kurve over symfysemål og info om fødested. Jeg ved forresten at jeg skal aflevere en kopi af min til a-kassen og kommunen for at få barselsdagpenge. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 9, 2012 Jeg skulle aflevere kopi af vandrejournral (har ikke undersøgt om man kan nægte dette, da det var ok for mig). Derud fra lavede vi de første papirer. Skal lave de næste papirer senest 8 uger efter fødslen, hvor jeg skal melde, hvornår jeg kommer tilbage. Der er sikkert forskellige regler alt efter hvor man er ansat. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 9, 2012 Jeg har slet ikke afleveret noget... Skal man der? De har ikke bedt om noget... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 9, 2012 Jeg har slet ikke afleveret noget... Skal man der? De har ikke bedt om noget... Jeg vidste det fra nogle kollegaer, men jeg afleverede først en kopi af VJ, da jeg blev bedt om det. Skulle ved samme lejlighed udfylde et skema til jobbet, som de bruger (er regionsansat, så de har jo mange mennesker der skal holdes styr på ;) ) Af det fremgik blot termin samt hvornår jeg begyndte barsel. Hvis ikke jobbet beder om det, så må det være fordi de ikke finder det nødvendigt :unsure :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 10, 2012 Tak for jeres svar.. :kram Jeg har heller ikke nogen forside, og ALT står på den side med mit navn og terminsdato, -som de jo skal bruge.. Men jeg må jo bare strege det ud jeg synes er for privat!! Men de får da bestemt af vide at jeg synes der burde findes en anden måde at aflevere noget på, -jeg synes bestemt ikke de kan kræve en "lægejournal"... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 10, 2012 Jeg har også skulle aflevere kopi af vandrejournalen til HR-afdelingen, da jeg sku sende en seddel ind om hvonår jeg gik på barsel. Må ærlig indrømme at jeg ikke havde de store betænkeligheder ved at sende kopien ind, da der står at man skal og da jeg alligevel ikke ved hvem de er inde på HR-afdelingen i region syddanmark, ja så er jeg lidt ligeglad. Vanni: Jeg synes det er lidt for meget, at bed en chef om at han må tag betaling for dokumentationen, hvis det kræves at man gir en kopi af vandrejournalen. Del dette indlæg Link to post Share on other sites