Oprettet June 7, 2012 Hej tøser.. Jeg er allerede begyndt ikke at kunne holde ud at gå i min normale bukser.. Jeg fungere stort set kun en træningsbukser og leggins (staves?).. Jeg overvejer nu jeg alligevel skal til Odense i morgen at prøve at kigge lidt på nogle pæne ventebukser.. MEN er det for tidligt og vil jeg kunne bruge dem resten af graviditeten ? Hvordan skal de sidde og skal jeg bare gå efter den str. jeg bruger nu? Jeg har ind til videre kun tabt mig i min graviditet.. Har brug for alle de råd jeg kan få.. Jeg tænker at det bliver HogM jeg kigger i da det er inde for min budget.. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 7, 2012 Jeg har købt harrems bukser i hogm og jeg elsker dem :) ved ikke lige hvor langt du er men jeg er selv i uge 29 og venter tvillinger så er ved at være lidt stor nu :) jeg købte alm. ikke vente bukser også bare en str større end normalt.. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 7, 2012 Jeg havde nogle bukser i starten af graviditeten, og dem kan jeg ikke passe mere - de strammer for meget om maven... Generelt, så sidder graviditetsbukser ENORMT løst om maven, hvis man køber dem tidligst, også kan man passe en størrelse mindre synes jeg.. Jeg brugte samme størrelse til jeg var omkring 25/30+.. der gik jeg en størrelse op, fordi maven simpelthen blev for stor, og bukserne så strammede aaalt for meget.. <_< Jeg ville nok købe hogm's leggins, de er billige og kan give sig RET meget!! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 7, 2012 Har købte ventebukser da jeg var ca 16 uger henne, stoffet over maven sad meget løst, så satte det i klemme under bh kanten for at det ikke skulle falde ned... Sidst i graviditeten rullede jeg stoffet ned, da det der var for stramt, men ellers passede bukserne hele vejen igennem Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 7, 2012 Jeg blev ogsaa virkelig hurtigt noedt til at koebe ventebukser, stroempebukser og leggings i str. stoerre. Maa jeg raade dig til at koebe leggings i H&M eller Only eller andet billigt .) Koeb dem i en str. stoerre end du bruger og saa saet dem under maven. Pt. sidder jeg her i et par L, hvor jeg normalt bruger S. De er loesere om benene, kunne maaske godt have haft dem i M, men de kan sidde under maven uden at stramme ind. H&Ms venteleggings strammede mig om maven i den irriterende smalle elastik og nej, det hjalp ikke at klippe den af.... Jeg koebte et par Funmum ventejeans paa megaudsalg i starten, men ville ellers vaere gaaet i H&M eller Bestseller, som har Mamaliscious(ogsaa paa nettet!), efter et par. De vil ikke passe dig i stofstykket over maven nu. Men du kan bukke det stykke ned, og der gaar ikke laenge, foer de passer. Jeg koebte ogsaa et par sorte ventebukser i Benetton(bor jo i Italien) og hun gav mig det raad, at ingen ventebukser paa det stadie maa sidde stramt paa NOGEN MAADE. Hvis altsaa man vil noejes med at investere i dem en gang. Jeg fik dem med hjem, de sad nooogenlunde til, men strammede som sagt paa ingen maade. Nu er det liiige ved at de er for stramme her paa falderebet - begge ventebukser. Og jeg har kun taget 10 kg. paa. Saa koebte jeg ogsaa en sort ventenederdel i straek, saadan pencilskirt stil. Den er koebt hos Boobdesign.com og er nok den bedste investering, sammen med to par venteleggings(op over maven), jeg brugte i vinterhalvaaret. Du kan noejes med at koebe lange toppe, faktisk, som du ogsaa kan bruge bagefter - det behoever ikke vaere ventetoej for at passe en fin gravid mave :) Og tillykke med graviditeten! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 7, 2012 Tak for de mange svar og råd.. Jeg har kun tænkt mig at købe til benene da jeg normalt går i stor og lange trøjer og toppe.. Men vil kigge på lidt forskelligt og prøve mig frem.. :) Så må vi se hvor stor jeg bliver.. om jeg kan nøjes eller om jeg må ha et par mere til vinter :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 7, 2012 Jeg købte hurtigt ventebukser, så synes ikke du er for tidligt ude. Mine erfaringer med h&m's ventebukser er desværre rigtig dårlig. Jeg har købt 3 par derinde, og 2 af dem er i stykker og et sidste par sidder enormt dårligt. Mine Mamalicious-bukser er jeg tilgengæld super glade for. De var lidt løse over maven først, men det der stofstykke der dækkede maven, foldede jeg bare nedenunder maven, så gik det helt fint. De kan spændendes ind via løbegang i taljen, og det er ret smart, for så kan man passe dem længere synes jeg. Og så sidder de rigtig godt på mig :) Hvis du kun er der, hvor bukserne lige præcist ikke kan lukkes, kan jeg anbefale at købe et stykke elastik, sy eller klip et knaphul i den ene ende, og sy en knap i den anden. Stykket skal ikke være mere end et par cm. Så kan du snildt klemme et par uger ud af de gamle bukser ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 7, 2012 Jeg ejer ingen lav taljede bukser med knap og lynlås.. alle mine bukser er højtaljede uden knap og lynlås.. Derfor det er lidt træls.. Jeg har ret brede hofter og så har en et sæt ordentlige bollehåndtag, så det der med bukser på nettet er lidt svært synes jeg.. Men hvordan passer deres str. inde på mamalicious? For de er jo egentlig ret fede dem de har der inde.. :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 7, 2012 Jeg ejer ingen lav taljede bukser med knap og lynlås.. alle mine bukser er højtaljede uden knap og lynlås.. Derfor det er lidt træls.. Jeg har ret brede hofter og så har en et sæt ordentlige bollehåndtag, så det der med bukser på nettet er lidt svært synes jeg.. Men hvordan passer deres str. inde på mamalicious? For de er jo egentlig ret fede dem de har der inde.. :) Du kan prøve dem - De har en butik inde i Odense hvor de fører mamalicious :) Graviditetsbutikken... :) RIGTIG lækker butik! Den ligger inde i Vindegade :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 7, 2012 Jeg gik også over til ventebukser omkring uge 10, da jeg ikke kunne holde mine alm. gamle bukser ud. De sad ret løst om maven i starten, men det var stadig til at gå med og jeg fyldte dem ud efterhånden. Jeg kunne bruge dem hele graviditeten igennem og bruger dem faktisk stadig her efter fødslen, fordi jeg nu åbenbart har fået bredere hofter og derfor ikke kan passe mine gamle alm. bukser mere :lolhit Jeg købte dem i H&M Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 7, 2012 Jeg købte ventebukser i uge 12, der kunne jeg ikke knappe mine bukser mere.... jeg har kun Ventebukser fra HogM og jeg er meget glade for dem.... Jeg er i uge 31+5 nu, og jeg kan stadig fint passe dem, det ene par lader jeg godt nok elastikken sidde nedenunder maven i, når jeg render rundt herhjemme, da det genere lidt, da de nok er ved at være for stramme, men de passer fint om røven og i benene endnu.... jeg er så også så heldig ikke at have væske i kroppen overhovedet faktisk. Men jeg har været tilfreds med HogM bukser, og jeg købte min normale størrelse... og de passer som sagt nogenlunde endnu God jagt på nogle dejlige behagelige bukser Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 7, 2012 I h&m skal man ifølge dem gå efter sin normal str, men jeg er gået en str op og i nogle 2 str... syntes de sidder lidt stramt Uh lige meget hvad så køb dem store. h&m har nogle gode vente strømpebukser og tynde leggins med plads til maven... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 12, 2012 Det er svært at vide hvilken størrelse du skal købe, da det er meget forskelligt hvordan man tager på som gravid, jeg tog slet ikke på på benene og numsen, kun på mave og bryster... Så jeg kunne sagtens passe mine almindelige leggins og strømpebukser, jeg hev dem bare lidt længere ned.. Så det er desværre svært at sige på forhånd, men du ved måske at hvis du fx normalt let tager på på benene kommer du også til det i graviditeten.. Så du har nok større mulighed for at bedømme det selv... Del dette indlæg Link to post Share on other sites