Oprettet June 7, 2012 Hej Piger Jeg er lige kommet hjem fra 2.gravi.unders. hos lægen, og jeg skulle jo selvfølgelig aflevere noget urin, efter hun har sat den over siger hun så til mig; Der var altså hvide blodlegemer i din urin ligesom sidst (så sad jeg lige og lignede et ?, fordi det fik jeg da ikke lige af vide sidst) Jeg spørger så; eeeehm men skal der ikke være det? for jeg synes at vide at de var gode at have fordi de jo bekæmper infektioner! Det svarer hun ikke rigtig på men siger at det ikke behøver betyde noget, men hun skal dyrke urinen (og jeg regnede jo bare lidt med at det var derfor jeg skulle aflevere en prøve i det hele taget) Jeg søgte så lige på det, og der står at grviditet er årsag til hvide blodlegemer i urinen!? Hvad ved i andre? har i oplevet ikke at have de her blodlegemer.. Og har i prøvet at lægerne ikke dyrkede urinen? Det troede jeg at de skulle!? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 7, 2012 Min læge og jordemoder sender kun prøven til dyrkning, hvis der er udslag i prøven.. Det har der nu oftest været, uden det har haft nogen anden betydning.. Har dog ikke lige hørt det var blodlegemer der gav udslag.. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 7, 2012 Fik også sent en urinprøve videre til misdannelses Scanningen..... Men der var ikke noget galt med den..., kunne selv se der var lidt udflåd i..., så de ville nok bare tjekke om der var noget helt galt. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 7, 2012 Jeg har også fået det at vide en gang, at jeg havde hvide blodlegemer i mit blod. Men da det ikke var forbundet med smerte når jeg tissede havde det ingen betydning. Jeg mener, du må ikke hænge mig op på det, at hvide blodlegemer i en ens urin kan være et tegn på urinvejsinfektion og blærebetændelse og det er man ret OBS på i forbindelse med graviditet. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 7, 2012 altså hvide blodlegemer, fortæller jo at dit immunforsvar har været i gang med at bekæmpe noget, som sikkert har været en urinvejsinfektion... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 7, 2012 altså hvide blodlegemer, fortæller jo at dit immunforsvar har været i gang med at bekæmpe noget, som sikkert har været en urinvejsinfektion... Men giver det ikke god mening at de generelt findes i urinen hos gravide, -da urinvejsinfektioner jo er noget skidt noget?? -De var der jo så også sidst, uden at der var nogen infektion at finde!? Synes tit jeg undres over ting :whistling Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 7, 2012 Men giver det ikke god mening at de generelt findes i urinen hos gravide, -da urinvejsinfektioner jo er noget skidt noget?? -De var der jo så også sidst, uden at der var nogen infektion at finde!? Synes tit jeg undres over ting :whistling Jeg vil tror at de skal reagere på de hvide blodlegemer, da de indikere infektion. Denne gang har mine urinprøver været "rene" og er derfor er de ikke blevet sendt til dyrkning. Sidst var der æggehvidestoffer i en af mine prøver som derfor blev sendt videre. Jeg fik anbefalet at tørre mig inden jeg tissede i koppen, da udflåd kan få prøven til at give udslag. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 7, 2012 Okaaaaj, så ved jeg da at ikke alle bliver "dyrket" - så forstår jeg bedre at hun oplyser mig om det.. Og så må det jo være fordi nogen kvinder kan have blodlegemerne uden at have infektioner.. Så håber jeg bare at jeg er "ren" denne gang også :D Tak for jeres svar, -i er sgu altid så søde!!! :loveshower Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 8, 2012 Jeg har fået taget prøven nogen gange ved lægen, fordi jeg har/har haft ret ondt omkring blæren. begge gang er den blevet dyrket. Og den ene gang sagde hun det er helt normalt at have en lille smule infektion i urinen - gætter så på det er de hvide blodlegemer hun hentyder til?? men der har ikke været noget nogen af gangene. Kun da jeg var hos vagt lægen, fik jeg pecilin. Det snakkede jeg med sygeplejesken om og hun fortalte at vagtlægerne havde en tendens til at bahandle for, for lidt. Så jeg tager ikke til vagtlægen igen med det problem.. Men det har så også vist sig at de smerter jeg har er meget kraftige ligamenter :( Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 8, 2012 Jeg har fået taget prøven nogen gange ved lægen, fordi jeg har/har haft ret ondt omkring blæren. begge gang er den blevet dyrket. Og den ene gang sagde hun det er helt normalt at have en lille smule infektion i urinen - gætter så på det er de hvide blodlegemer hun hentyder til?? men der har ikke været noget nogen af gangene. Kun da jeg var hos vagt lægen, fik jeg pecilin. Det snakkede jeg med sygeplejesken om og hun fortalte at vagtlægerne havde en tendens til at bahandle for, for lidt. Så jeg tager ikke til vagtlægen igen med det problem.. Men det har så også vist sig at de smerter jeg har er meget kraftige ligamenter :( Tjaa det må da næsten være på grund af de hvide blodlegemer.. øv hvor er det da virkelig træls at du skal leve med dem, formentlig igennem hele graviditeten :( :kram Del dette indlæg Link to post Share on other sites