Oprettet June 7, 2012 Ja, altså. Caroline har jo stort set være aktiv siden uge 16. Kan huske meget få dage hvor hun kun har givet lidt lyd for sig.. Og man siger jo, at aktiviteten bliver mindre jo større baby bliver! Caroline ER blevet større, ingen tvivl. Men aktiviteten..... Vildere! Før i tiden "vuggede" jeg jo hende i søvn, hvis jeg gik en tur med hundene, red, eller bare var aktiv. Nu er HUN også aktiv, mens jeg er aktiv. Og vi snakker altså SPJÆT med arme og ben, ud i siderne så folk forleden i DSB kiosken undrede sig over min mave der gyngede frem og tilbage. Det er rart, og jeg elsker at hun er aktiv........ Meeeeeen, jeg ville nu gerne lige have en pause hvor hun ikke spiller klaver på min blære, hopper på min mavesæk, presser hovedet ned i bækkebunden eller leger bokse-Brian til højre og venstre!(og rammer mine efterhånden ret ømme ribben) :biglove Betyder det noget at hun er lidt vild? Synes at have læst, at den form for aktivitet fortsætter når hun ER kommet ud..... Men det kan selvfølgelig være en ammestuehistorie.... Hvad med jer? Hvordan er jeres babyers aktivitetsmønster? Og er det OK at ønske lidt "ro" af og til? F.eks. nu, hvor Caroline danser og jeg har været på toilettet for 3 gang.... :balloons :whistling Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 7, 2012 Jeg har også en MEGET aktiv dreng inde i maven :7himmel han sparker og puffer rundt derinde konstant og det føles som om han aldrig holder pause i ret lang tid af gangen :ba Nyder det da, men ja jeg har det lidt på samme måde som dig, at lidt fred indimellem ville være rart :tak og jeg håber da ikke det betyder at dette aktivitietsniveau fortsætter efter fødselen :huh Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 7, 2012 For mig gik der jo et godt stykke tid før jeg mærkede Spunken da min moderkage lå ud mod maveskinnet. Først omkring uge 23 begyndte jeg at mærke ham. Og der var det nærmest kun kilden. Men langsomt blev han stærkere og han har også haft sin favorit sparke side i højre side. Så dejligt at se hans lille fod komme ud i siden. Han havde så da vi havde rigtig godt vejr to dage hvor har haft en stille periode (og gjorde mor her lidt bekymret) men han har godt nok taget revanche. Hold da op hvor han karter rundt i disse dage. Der er konstant en fod i siden eller andre sjove steder. Kan desværre ikke hjælpe om det er normalt og hvilken betydning det har når hun kommer ud <_< Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 7, 2012 Ja jeg kan ikke svare dig på om det aktivitetsniveau fortsætter efter fødslen. Jeg kan simpelthen ikke huske hvordan det var med de andre børn i sammenligning med lillesøster :rolleyes men jeg har altså også en meget aktiv baby, endnu i hvert fald, som i timevis mange gange dagligt bokser rundt derinde. Dejligt, men også lidt trættende hvis jeg er øm pga plukveer eller bare gerne vil ha lidt søvn ind i mellem. Har efterhånden vænnet mig til at jeg lige så godt kan gå i seng 2 timer før jeg gerne vil sove, for jeg får ingen ro om aftenen :D Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 7, 2012 Min mave er der også gang i nærmest hele dagen, og aftenen... og jeg kan vågne om natten, fordi der er boksekamp derinde, så jeg vil sige at jeg håber da niveauet falder lidt når bebs kommer ud.. men jeg aner ikke hvordan det er..... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 7, 2012 Hehehe kender godt følelsen af, at folk stirrer mod ens alienmave, der har sit eget liv :D Jeg har selv haft tanken, om vi mon er i gang med at lave et DAMP-barn, men har besluttet mig for, at han bare et meget glad barn, der vil vise os, at han er der :biglove Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 7, 2012 Hvor er det herligt.. Min lillepige er også vildt aktiv, og for pokker hvor kan hun gå til den, -det er virkelig dejligt at mærke at hun bare bliver stærkere og stærkere hver uge. Min svigermomse, som arbejder indenfor det alternative, snakker om at Damp-børn ikke har en "sygdom" men det simpelthen er sådan alle vil være i fremtiden, -så de børn der er hyperaktive og virker overstimuleret er simpelthen for kvikke til at vi "normale" kan forstå dem og følge med.. -Det forklarer da at der bliver flere og flere børn med diagnosen i det mindste!! Nååårh men det jeg ville med det var at sige: Jeg tror vi får nogle heeeeelt vidunderlige damp-børn :loveshower Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 8, 2012 Jeg må også undres over den der med "at de bliver mindre aktive, efterhånden som pladsen bliver mindre".. Her bliver sparket, puffet møvet osv. der er fuld gang i den, men heldigvis også pauser. Den lille er rigtig god til at sove om natten, men tager så revance fra om morgenen og jævnt i løbet af dagen. Det gør decideret ondt ind imellem når der bliver gnubbet hårdt mod maveskindet indefra, sparket voldsom igennem mod ribbenene eller slået en prober næve mod blæren. En anden spcialitet er at strække sig, så numsen skubbes hådt op mod mellemgulvet/ribbenene og hovedet ned i bækkenet, av... Men dejligt at mærke alt det liv og morsomt når man kan nå at fange en lille fod eller hånd :) Men mindre liv?? Absolut ikke!! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 8, 2012 jeg synes også min dreng er vildt aktiv, men jeg har jo ikke nogen erfaring at sammenligne det med, så måske er det bare normalt at de hopper rundt hele dagen derinde...? lyder i hvert fald til at mange oplever megen aktivitet... jeg bliver ikke vækket om natten, men han har det med at presse en eller anden del af sin krop op imod mine højre ribben når jeg sidder i længere tid af gangen og det gør ondt i længden... i går var han også aktiv mens jeg var ude at gå og det var ikke særlig behageligt! ellers kan jeg helt glæde mig til bare at ligge og kigge på min mave der laver mærkelige former og jeg kan blive helt forskrækket hvis jeg prikker til ham og mærker at jeg bøjer hans ben eller arm under min finger! " hey! det er bare mig store monstermor..." hih Del dette indlæg Link to post Share on other sites