Barbamama

Tøj på under fødslen?!

44 indlæg i dette emne

Altså det kan da godt være, at det er mig, der er helt forskruet... Men jeg havde altså forestillet mig, at når man var på fødegangen og det sådan "er ved at være nu" så havde man sådan en hospitalsskjortedims på, eller også var man simpelthen helt nøgen... Andet er da ubehageligt og upraktisk og måske lidt noget griseri, er det ikke???

Men så var der en af mine veninder, der fortalte, at når hun en dag skulle føde (hun er ikke gravid og har ikke planer om at blive det endnu) så havde hun overvejet at købe en enkel sort kjole at have på til fødslen... :blink

Kan man det??? Er det mig, der er helt skævt på den, og vil jordemoderen synes at jeg er en flippet skabsnudist? :huh Eller bør jeg godt nok overveje hvad jeg skal have på? Blev sgu lidt forvirret over venindens kommentar :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

hehe, jeg påtænker et par lækre stilletter og en stram lille kjole. Skal da se lækker ud, når jeg føder :yiepie :lolhit

Ej, jeg tror da godt du kan få lov at beholde dit eget tøj på, hvis du synes det er behageligt. De gange jeg har været indlagt er jeg blevet tilbudt hospitalstøj, men har takket nej.

Så længe det ikke er upraktisk, tror jeg ikke det er noget problem. Det kan være lidt svært at komme til, hvis du insisterer på at føde i gulvlang kjole, men ellers kan jeg ikke se hvorfor deres t-shirts skulle være bedre end mine :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg må indrømme at jeg slet ikke overvejede hvad jeg havde på... Tror den stod på nettrusser og hospitalsskjorte og sokker... super frækt, men når de hele tiden skulle tjekke hvor langt jeg var var det sq noget bøvl med bukser... Og jeg hoppede bare i det jeg blev præsenteret for... Gad ikke bruge penge på noget at føde i, det er alligevel det man tænker mindst over i situationen...

Og når baby kommer er det jo godt at det er noget hvor der er let adgang til babs og nutte :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg må indrømme at jeg slet ikke overvejede hvad jeg havde på... Tror den stod på nettrusser og hospitalsskjorte og sokker... super frækt, men når de hele tiden skulle tjekke hvor langt jeg var var det sq noget bøvl med bukser... Og jeg hoppede bare i det jeg blev præsenteret for... Gad ikke bruge penge på noget at føde i, det er alligevel det man tænker mindst over i situationen...

Og når baby kommer er det jo godt at det er noget hvor der er let adgang til babs og nutte :lolhit

Jamen det var lige præcis sådan et smækkert outfit jeg også regnede med at skulle have på :D

Men blev sgi da helt i tvivl om man skulle planlægge løse bukser at have med... Men det lyder til at jeg ikke er helt galt på den. Rart! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hehe, jeg påtænker et par lækre stilletter og en stram lille kjole. Skal da se lækker ud, når jeg føder :yiepie :lolhit

Ej, jeg tror da godt du kan få lov at beholde dit eget tøj på, hvis du synes det er behageligt. De gange jeg har været indlagt er jeg blevet tilbudt hospitalstøj, men har takket nej.

Så længe det ikke er upraktisk, tror jeg ikke det er noget problem. Det kan være lidt svært at komme til, hvis du insisterer på at føde i gulvlang kjole, men ellers kan jeg ikke se hvorfor deres t-shirts skulle være bedre end mine :)

Hahaha, det var også det billede jeg fik i hovedet :lolhit Tror dog ikke helt det var dét min veninde mente... Anyway, jeg har faktisk ikke lyst til at beholde mit eget tøj på, jeg vil gerne have en af deres skjorter på, så der - som Sinning siger - er fri adgang til babs og nutte, når det er :baby3

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg regnede også med hospitalstøj..

Egentlig ligeså meget fordi jeg tænker at baby skal op på en, med blod osv.. Også er det bare ja.. Mest praktisk at kunne smide tøjet, og ikke tænker over at skulle have blodigt tøj med hjem til vask bagefter..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg regnede også med hospitalstøj..

Egentlig ligeså meget fordi jeg tænker at baby skal op på en, med blod osv.. Også er det bare ja.. Mest praktisk at kunne smide tøjet, og ikke tænker over at skulle have blodigt tøj med hjem til vask bagefter..

Nemlig! Nå, godt, så er det ikke kun mig. Det ville nok også have undret mig, hvis alle I andre havde købt særligt "fødselstøj", men den kommentar fra veninden begyndte bare lige pludselig at rumstere :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså, min kæreste har ikke KØBT noget specielt - Men han tager skjorte på.. Ikke for at være fin, men faktisk af samme grund som jeg vælger hospitalstøjet - Skjorten er nem at knappe op, så han kan være hud-mod-hud med baby :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså, min kæreste har ikke KØBT noget specielt - Men han tager skjorte på.. Ikke for at være fin, men faktisk af samme grund som jeg vælger hospitalstøjet - Skjorten er nem at knappe op, så han kan være hud-mod-hud med baby :)

Det havde jeg ikke lige tænkt på, men det var måske ikke helt dumt :) Jeg tror nu bare at min mand smider trøjen når det er, og sidder i bar overkrop ( :biglove )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså, min kæreste har ikke KØBT noget specielt - Men han tager skjorte på.. Ikke for at være fin, men faktisk af samme grund som jeg vælger hospitalstøjet - Skjorten er nem at knappe op, så han kan være hud-mod-hud med baby :)

Åhhh hvor sødt at han har tænkt så langt :loveshower

Her endte min mand i hospitalstøj da jeg blev kørt til kejsersnit og så var det let for ham med hud til hud, så det er en god ide med en skjorte til manden også hvis det nu er :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand smed også bare trøjen og sad i bar overkrop med Lise.

Jeg havde hospitalstøj på - havde heller ikke overvejet at jeg kunne have mit eget på, men ville heller ikke have haft lyst til det tror jeg. Det passede mig fint med hospitalets, så jeg kunne skifte til noget rent som det passede mig og bare smide det andet væk. Og så var det praktisk under fødslen at jeg bare kunne åbne op og få baby direkte op på maven med det samme og putte/amme :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Begge gange har jeg født i de t-shirts jeg ankom til fødegangen med, og begge blev smidt ud på fødegangen pga blod, gav ikke have dem med hjem og vaske dem. Har pga smerter ikke kunne overskue at tage hospitalets skjorter på, først efter fødslen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu var min fødsel jo nok lidt særlig - der var sgu ikke rigtig tid til at overveje outfittet! Men jeg kan huske, at jeg bad om hjælp til at få min t-shirt af da jeg var kommet på fødelejet, fordi jeg havde det varmt og den var irriterende! Så jeg havde faktisk slet ikke noget på :blush :rolleyes

Da jeg havde født begyndte jeg at fryse helt sindsygt, så jeg fik sexede hospitalssokker på mens jeg lå og blev syet - så jeg lå jo faktisk kun i sokker :D Havde jo også Anna på maven og tæpper over os, men stadig ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville gerne ha haft tøj på, for jeg ville ikke ligge nøgen, men da jeg var i det, svedte jeg så frygteligt, at tøjet bare skulle af :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har pakket en super tynd, hvid tunika, om jeg ikke er soergelig over at ofre, hvis jeg skulle faa behov for den under foedslen pga varme i hospitalstoej og ikke lyst til at vaere noegen... man ved det jo ikke og den fylder ikke meget. Vi faar se, ellers kan den agere natkjole, som man selv skal have med i dette land dry.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Honestly....... Jeg kan OVERHOVEDET ikke huske hvad jeg havde på! :whistling :blush

Det må jeg lige høre manden til i morgen......

Men jeg var jo under bruseren og i fødekar en stor del af tiden.... Så gætter på jeg var nøgen? :blush

Ej, det er da i grunden lidt freaky at jeg slet ikke kan huske det.... Men igen, der er rigtig meget af fødslen jeg ikke husker.... Kun hovedtrækkene faktisk....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sjov tråd... Jeg har det fuldstændig lige som Troldemor. Jeg aner faktisk ikke hvad jeg havde på :D

Må lige tjekke billederne og vende tilbage ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal også virkelig tænke, men jeg tror faktisk jeg var nøgen alle 3 gange, husker at ha det varmt, kroppen arbejder jo voldsomt, og ja, var i bad og vand og lidt forskelligt så jeg var sikkert nøgen og totalt ligeglad! Syns faktisk det er lidt sjovt at nogen overvejer at ta noget smart på når de skal føde, men altså det er jo ikke pænt at grine af andre, og vi er alle forskellige og har forskellige blufærdighedsgrænser. Men jeg mener helt ærligt at under eller i hvert fald mod slutningen af en fødslen er de grænser forlængst gået i opløsning :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved det faktisk heller ikke. Begge gange har været AKS, og jeg husker overhovedet ikke hvad jeg havde på. Men mon ikke jeg havde en skjorte på? Ej, ved det faktisk ikke. Manden må vide det. Men i hvert fald var det virkelig det sidste jeg tænkte på. Har slet ikke overvejet på noget tidspunkt at forsøge at se "smart" eller præsentabel ud ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ej jeg er nød til at genfortælle min veninde beretning, fra da hun fødte for efterhånden 16 år siden.

De var kommet ind fordi hun havde veer, og de havde fået lov til at komme ind. De var placeret på en stue og fordi det var sommmer, og hun skulle føde, så tog hun tøjet af mens hun ventede på jordmoren skulle komme og undersøge hende...

Så der var hun splittter nøgen, da jordmoren kom ind. Det havde de ikke lige regnet med. De havde troet, at hun havde i hvertfald en overdel på :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da min fætter blev født var min tante i selskabskjole og min onkel i jakkesæt. Jordemoderen gloede godt nok lidt, da hun så dem, for hun troede de havde gjort sig helt i stand til fødslen. De kom lige fra min konfirmation, så det var forklaringen bag det fine hår og tøj. Min tante fik vidst hurtigt skiftet :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aah, hvor godt - jeg agter ikke at stase mig ud, men altsaa, man ved sgi ikke, om jeg ikke gider vaere splitterragende overfor et hav af mulige mandlige foedsels- og boernelaeger... ikke at jeg tror de faar noget at goere inde hos mig eller tror jeg er saa overskudsagtig, men synes tit der kommer saadan en gut ind, naar de foeder paa TV i et reality fra Bologna. Saa derfor min tynde skjortetunika wink.gif

Sjovt at I tor jeres maend kan huske, hvad I havde paa grin.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aah, hvor godt - jeg agter ikke at stase mig ud, men altsaa, man ved sgi ikke, om jeg ikke gider vaere splitterragende overfor et hav af mulige mandlige foedsels- og boernelaeger... ikke at jeg tror de faar noget at goere inde hos mig eller tror jeg er saa overskudsagtig, men synes tit der kommer saadan en gut ind, naar de foeder paa TV i et reality fra Bologna. Saa derfor min tynde skjortetunika wink.gif

Sjovt at I tor jeres maend kan huske, hvad I havde paa grin.gif

Min kæreste ville ikke kunne huske det ;) Men han kan ikke huske noget, så tænkte det måske bare var ham ;)

Jeg vil altså helst heller ikke være nøgen, sådan lige umiddelbart :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Søren kunne ikke huske det - ikke før jeg genopfriskede hans hukommelse. Han kunne dog godt huske de sexede hospitalsstrømper :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det har jeg aldrig tænkt over. Kan dog huske at jeg havde skjorten på ved den første. Kan ærlig talt ikke huske om jeg nåede at få den på ved nummer to, da jeg fødte 12 minutter efter at vi nåede hospitalet. Kan dog huske at jeg fik alt tøjet af der var totalt vådt pga. sved ved vestorm. Må lige lurer billeder en dag, så jeg kan få det opklaret :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER