tinapingvin

Mila 3 år - synes ikke hun er smuk

18 indlæg i dette emne

Hun græd og græd og græd her fra morgenen af og ville bare ingenting. Jeg spørger hende hvad der er galt, og hun siger " Mor jeg er ikke smuk" "Jeg er ikke en prinsesse" "Jeg er dum" og jeg synes jo hun er den smukkeste lille pige, men hun siger selv hun har et for stort hovede, ikke langt hår og er dum!

Nøj hvor er jeg bare ked af det og det trak også tårer frem hos mig, og jeg blev ved med at forsikre hende om at hun er den flotteste prinsesse pige i hele verdenen, men det virker til min datter ingen selvtillid har :boo

Åhhh hvad skal jeg dog gøre!

Del dette indlæg

:kram2

Del dette indlæg

Annonce ♥

"Du er lige, som du skal være - og jeg elsker dig, uanset hvad, og vil altid gøre det"...?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Få fokus over på selvværdet i stedet for selvtilliden. Hvis selvværdet er godt, vil tilliden til hende selv også helt naturligt være der.

Kan godt forstå, at det er dumt i situationen, og at du bliver ked af det :kram2

Del dette indlæg

Annonce ♥

Sikke noget øv :(

Min ex-papdatter stod i den alder meget foran spejlet og studerede sig selv og sagde hun var tyk og fed (hvad hun absolut ikke var - nærmest det modsatte).

Vi fandt ud af at det var noget hun havde set sin mor gøre og derfor efterabede.

Jeg tænkte om din datter har set / hørt andre sige at de var dumme / grimme eller set andre sammenligne sig med fotomodeller?

Det er i den alder de bliver meget opmærksomme på sig selv og også ift. andre, og ældre børns / voksnes holdninger til sig selv smitter af på de små.

Læg mærke til om i hjemme (eller andre) i sjov eller ironi siger 'hvor er du dum / grim / tyk / osv'. For selvom i godt ved det er for sjov, så ved din datter det ikke (hun tror sikkert også på julemanden ;)).

Du kan ikke tvinge din datter til at tro på sig selv, men du kan støtte hende ved at fortælle at DU synes hun er smuk / sød / klog / dejlig osv. Jo mere hun hører andre (og helst så mange forskellige som muligt) fortælle alle de positive ting, jo lettere er det for hende at tro på.

Desværre skal man sige positive 50 gange for at det har samme virkning som at sige en negativ ting en enkelt gang, så alt det det kan tage dig en uge at bygge op skal bare have en enkelt forkert kommentar i børnehaven for at pille af igen (men tænk hvis du ikke sagde det hele ugen, så ville hun langsomt gå i 'minus' ved de forkerte kommentarer).

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Tina, det er ikke ment som en kritik - slet ikke - ville bare skynde mig at skrive noget til dig, så jeg nåede ikke at formulere det så fint :kram2

Jeg synes, det er et enormt spændende emne, som har jeg læst en del om de senere år - og forsøger at bruge i praksis herhjemme også.

Selvfølgelig er det vigtigt at styrke og udfordre især Milas intellekt (jf. dit andet indlæg) - men det er også vigtigt at huske at anerkende hende for "bare at være Mila".

Åh. Håber du tager godt imod mine indlæg - for de er absolut skrevet i allerbedste mening!

Del dette indlæg

Annonce ♥

KRAM

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tina, det er ikke ment som en kritik - slet ikke - ville bare skynde mig at skrive noget til dig, så jeg nåede ikke at formulere det så fint :kram2

Jeg synes, det er et enormt spændende emne, som har jeg læst en del om de senere år - og forsøger at bruge i praksis herhjemme også.

Selvfølgelig er det vigtigt at styrke og udfordre især Milas intellekt (jf. dit andet indlæg) - men det er også vigtigt at huske at anerkende hende for "bare at være Mila".

Åh. Håber du tager godt imod mine indlæg - for de er absolut skrevet i allerbedste mening!

Bare rolig smukke - jeg havde bare lige en søn som jeg skulle underholde i længere tid, så har slet ikke fået kigget på linket :) Jeg VED der ikke er noget ondt ment i det, og det tager jeg bestemt det heller ikke som. Synes bare det er dejligt med nogle forslag :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Stakkels lille Mila

Og stakkels dig.. For hvad siger og gør man lige når hun bliver så ked.. Jeg synes de andre er kommet med nogle gode ideer om at arbejde med hendes selvværd..

Hvad med at du hver aften inden sengetid sætter dig alene med hende i 5-10 minutter og fortæller hende hvad du elsker ved hende og hvad hun har klaret rigtig godt i dag??

Del dette indlæg

Annonce ♥

Avs, den ville også gøre ondt i mit moderhjerte :kram2

Men Snowie har fat i noget meget rigtigt p82.gif

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvor er det synd for både Mila og dig. :kram :kram

Håber hun snart føler sig som en smuk smuk prinsesse igen. :biglove

Del dette indlæg

Annonce ♥

Åhh hvor må det bare ikke være sjovt :(

Hvordan kan det være hun pludselig havde det sådan? :(

:kram til jer :kiss

Del dette indlæg

Annonce ♥

:kram2

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Stakkels lille Mila

Og stakkels dig.. For hvad siger og gør man lige når hun bliver så ked.. Jeg synes de andre er kommet med nogle gode ideer om at arbejde med hendes selvværd..

Hvad med at du hver aften inden sengetid sætter dig alene med hende i 5-10 minutter og fortæller hende hvad du elsker ved hende og hvad hun har klaret rigtig godt i dag??

Jeg har ingen gyldne råd til dig, da jeg er den lykkelige mor til en dreng, som overhovedet ikke endnu går op i hvordan han ser ud. Men jeg vil bare lige sige, at jeg synes dette råd er fantastisk, og jeg vil i hvert fald tage det til mig, måske især på dage, hvor alt er gået lidt for hurtigt, og meget måske er gået skævt. Nogen gange skal man lige hive de små op igen, hvis dagen har været lidt træls. Vi kan vel alle sammen trænge til nogle positive ord.

Mange kram og kærlige tanker til dig og din smukke prinsesse

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

:kram :kram :kram :kram :kram :kram :kram

HUN ER SMUK :glad

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER