Little Miss

Menostrationslignende smerter

13 indlæg i dette emne

Jeg har idag og lidt i går aftens haft nogle mens lign smerter for neden. Omkring skedeåbning og skamlæber. Føles fuldstændig som når jeg skulle til at have mens.

Derudover har jeg smerter over lænden. Ømhed igen som ved mens. Men ud over det har jeg ubehag/spændthed under maven/over skambenet.

Andre der har prøvet det og evt ved hvad det er? Vild ufed følelse

Del dette indlæg

Jah begyndende veer føles sådan, det var i hvert fald sådan jeg ville beskrive det første gang jeg gik i fødsel. Men altså, for at være veer skal der være et mønster, de skal komme og gå, ikke være konstante som rigtige mens smerter. Og hvis det er noget du skal blive bekymret om skal de også være tiltagende i styrke og smerte. Kan det være pluk veer, altså blir din livmor hård når du har ondt? Altså plukveer skal normalt ikke gøre ondt, men man kan godt være øm dernede pga ligamenter eller muskel spændinger, eller endda irriteret fordøjelsessystem, så det føles sådan. Eller blærebetændelse, en typisk synder hos gravide fordi du ikke får de typiske symptomer men kan få alle mulige andre ubehag af det. Hvis du har været meget aktiv vil jeg sige, læg dig og slap af og se om ikke det aftager. Og ellers ring til FG hvis du blir helt bekymret over det, de er som regel søde til at berolige derinde og vil tjekke dig hvis de finder det du fortæller alarmerende.

:kram

Del dette indlæg

Annonce ♥

De første smerter kender jeg ikke til, men jeg havde også store smerter over lænden under mine to første fødsler. Jeg mærker også denne ømhed over lænden i mindre grad ved plukveer denne gang.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jah begyndende veer føles sådan, det var i hvert fald sådan jeg ville beskrive det første gang jeg gik i fødsel. Men altså, for at være veer skal der være et mønster, de skal komme og gå, ikke være konstante som rigtige mens smerter. Og hvis det er noget du skal blive bekymret om skal de også være tiltagende i styrke og smerte. Kan det være pluk veer, altså blir din livmor hård når du har ondt? Altså plukveer skal normalt ikke gøre ondt, men man kan godt være øm dernede pga ligamenter eller muskel spændinger, eller endda irriteret fordøjelsessystem, så det føles sådan. Eller blærebetændelse, en typisk synder hos gravide fordi du ikke får de typiske symptomer men kan få alle mulige andre ubehag af det. Hvis du har været meget aktiv vil jeg sige, læg dig og slap af og se om ikke det aftager. Og ellers ring til FG hvis du blir helt bekymret over det, de er som regel søde til at berolige derinde og vil tjekke dig hvis de finder det du fortæller alarmerende.

:kram

Puha håber da ikke det er veer da jeg har lidt under to måneder endnu til termin. Fik af vide ved et besøg på fødemodtagelsen for ca 1 uge siden (pga lillemanden var meget stille) at jeg havde mange plukveer selvom jeg ikke troede det var det. Min mave er faktisk hård det meste af dagen men sidst på dagen er det værst. Så mon ikke de er plukveer der fortæller mig jeg skal slappe af. Synes bare ikke jeg har været ret aktiv de sidste par dage så forstår det ikke helt.

Og jeg er stadig total i tvivl om hvordan plukveer føles for det at min mave er spændt hele dagen er vel for filan da ikke plukveer hele tiden?!?!?

Del dette indlæg

Annonce ♥

De første smerter kender jeg ikke til, men jeg havde også store smerter over lænden under mine to første fødsler. Jeg mærker også denne ømhed over lænden i mindre grad ved plukveer denne gang.

Var det ved selve fødslen eller i graviditeten du havde de smerter og hvad gjorde du ved dem?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Mine plukveer kan godt gøre ondt, hvis jeg er for stresset eller arbejder for fysisk hårdt. Så er det lige som om de spænder ekstra meget, og så føles det lidt lige som om jeg skal til at have mens, dog med det "plus" at hele maven bliver hård. Så måske du bare skal tage en pause, når du kan mærke, at de spænder lidt mere. :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Puha håber da ikke det er veer da jeg har lidt under to måneder endnu til termin. Fik af vide ved et besøg på fødemodtagelsen for ca 1 uge siden (pga lillemanden var meget stille) at jeg havde mange plukveer selvom jeg ikke troede det var det. Min mave er faktisk hård det meste af dagen men sidst på dagen er det værst. Så mon ikke de er plukveer der fortæller mig jeg skal slappe af. Synes bare ikke jeg har været ret aktiv de sidste par dage så forstår det ikke helt.

Og jeg er stadig total i tvivl om hvordan plukveer føles for det at min mave er spændt hele dagen er vel for filan da ikke plukveer hele tiden?!?!?

Du kan sagtens ha meget lange plukveer så maven er hård i lang tid. Ofte lægger man jo ikke så meget mærke til det fordi det netop ikke gør ondt, for det meste. Jeg ringede og fik en snak med en JM fordi jeg ikke ku finde anden info end at plukveer normalt varer et minut eller et par, hun sagde at nogen gravide oplever at ha dem i lang tid, hos mig kan de faktisk vare i timevis hvor maven er hård som sten. Men det ER tegn til at slappe lidt af især hvis de er ubehagelige eller decideret gør ondt.

Håber da heller ikke vi får rigtige veer sådan lige foreløbig, og man kan altså ha masser af plukveer uden det har betydning for at man åbner sig. Det jeg fik at vide var de ikke måtte gøre tiltagende ondt over nogle timer eller blive regelmæssige med nogle minutters mellemrum, og jeg sku også blive opmærksom hvis jeg oplevede blod eller store mængder slim. Som sagt hvis du blir rigtig bekymret over noget du mærker så ring hellere og snak med dem på FG, jeg syns i hvert fald de har været søde til at berolige, og sikkert også til at tjekke dig hvis det sku være.

:balloons :goodluck

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kunne smerterne komme af at bebse måske er ved at lægge sig godt fast nede i bækkenet? Uanset hvad ville jeg nok lige få det undersøgt ved jordemoderen.

Håber ikke det er noget alvorligt og da slet ikke at det er fødslen der allerede er ved at gå igang

Del dette indlæg

Annonce ♥

Håber du har snakket med FG og er blevet beroliget...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak for jeres svar. Har sovet mega længe idag og det virker umiddelbart til at det er stilnet lidt af her til morgen. Men kan godt mærke jeg ikke skal lave for meget. Maven spænder så snart jeg begynder at lave noget :-(

Del dette indlæg

Annonce ♥

Var det ved selve fødslen eller i graviditeten du havde de smerter og hvad gjorde du ved dem?

Jeg havde dem fra ve start ved de to første. Det skal også lige siges at jeg ikke mærkede til plukveer ved de to første graviditeter. Denne gang startede plukveerne for en uges tid siden og de niver også godt i lænden. Troede en nat at jeg var på vej til at gå i fødsel. Heldigvis gik de i sig selv igen. Det eneste middel jeg har brugt er afslapning. Det har hjulpet ikke med det samme, men efter nogen timer.

Håber at det du mærker "Kun" er plukveer.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak for jeres svar. Har sovet mega længe idag og det virker umiddelbart til at det er stilnet lidt af her til morgen. Men kan godt mærke jeg ikke skal lave for meget. Maven spænder så snart jeg begynder at lave noget :-(

Måske du skal blive på sofaen og SLET ikke lavet noget i et par dage - en god bekendt fortalte lige i lørdags at hendes læge direkte sagde til hende at hun skulle tage hjem og ligge sig på sofaen og BLIVE der - og så få nogen til at komme med mad til hende og hvis hun ikke kunne finde ud af det så blev hun indlagt til fødslen. Og det var pga plukveer, Så tror at hvis du ikke vil indlægges så er det bedst at ligge ned :kram2

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tror også jeg bare tager det stille og roligt. Manden har været rigtig sød til på en pæn måde at få mig til at slappe af mens han gik rundt og støvsugede :loveshower

Og om lidt vil han hente junkfood til mig - total craving idag <_<

Maven er stadig spændt men jeg har ikke haft mens følelsen ret meget idag så ja.... den står vist bare på afslapning fremover

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER