Guest Magdalene

Vente <> ikke vente???

20 indlæg i dette emne

Hej alle.

Jeg ved ikke rigtig hvor jeg skulle placere dette indlæg, så her blev det altså..

Synes jeg går og tumler med den der store beslutning, og har bare brug for at få den luftet og vendt lidt med andre end min mand.

Min mand er færdig uddannet, og han er så klar til at begynde PB, og har vidst egentlig været det længe. Men han har hele tiden sagt at beslutningen er op til mig, han bliver ikke mere klar og ved han glæder sig voldsomt meget til at blive far - og det er SÅ dejligt og skønt, når han snakker om det, for jeg glæder mig jo også til at blive MOR

Jeg er i gang med uddannelse, og er 1 år inde, så jeg mangler altså 2½ år, og ud af dem et halvt års praktik i udlandet. Jeg vil rigtig gerne have afsluttet min uddannelse, før vi starter PB.

MEN - nu er jeg altså blevet i tvivl.. Jeg glæder mig helt åndssvagt til at det bliver min tur til at blive gravid, og jeg kan absolut ikke gå forbi et lille barn uden at få en helt mærkelig følelse i maven - et lille 'jag' om man vil. Et jag af total misundelse og tristhed over det ikke er min lille bebs <_<

Men samtidig sidder jeg stadig med følelsen af, at jeg går i så god en klasse, at jeg ville være rigtig ærgerlig over at skulle holde orlov et års tid, for så at komme i en ny klasse.

Men hvor meget ønsker jeg en bebs nu, hvis jeg kan være ærgerlig over at skulle skifte klasse, og at det er dét der afholder mig fra at sige OK til PB nu??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Altså.. Den der i sidste ende afgør det er jo dig, men personligt ville jeg vente, hvis jeg vidste at jeg skulle i praktik i udlandet, da chancen for det efter bebs ville være mindre end før bebs.

Men det er MIN mening og den skal jo være afgørende for hvad du gør.

Velkommen til :)

(undskyld for manglende smileys, er på fra mobilen)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså.. Den der i sidste ende afgør det er jo dig, men personligt ville jeg vente, hvis jeg vidste at jeg skulle i praktik i udlandet, da chancen for det efter bebs ville være mindre end før bebs.

Men det er MIN mening og den skal jo være afgørende for hvad du gør.

Velkommen til :)

(undskyld for manglende smileys, er på fra mobilen)

Praktik i udlandet er noget vi håber på, men det er slet ikke sikkert endnu, da jeg ikke har fået godkendt et praktiksted. Det ville blive fra slutningen af februar og 6 måneder frem, og min mand har heldigvis mulighed for at komme med :)

Jeg er også fast besluttet på, at det ikke bliver før lige meget hvad.

Men så er det bare om vi skal begynde når vi kommer hjem igen, altså i juni 2013 og halvandet år før jeg bliver færdig. Eller om man så ligeså godt kan vente det halvandet år - det går jo også stærkt.

Forventer ikke at i har et færdigt svar klar til mig - jeg vil bare gerne lidt ud med mine tanker og høre om andre også har svært ved at tage den store beslutning ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh, det er desværre en beslutning ingen andre kan tage for dig. Jeg kan ikke vide hvordan du har det og hvor skruk du er. Jeg tænker at hvis man er skruk nok, ja så er der vel ingen tvivl ;)

Tilgengæld så lyder det da unægtelig mest fornuftigt at gøre sin uddannelse færdig først...

Du skriver ikke hvor gammel du er, men alderen har jo en betydning for hvor let det er at blive gravid. Fra man er 26 år falder fertiliteten. Så det er ikke for at skynde på dig, bare noget du kan tage med i overvejelserne.

Lige gyldigt hvad du (i) vælger så håber jeg det er det rigtige valg for jer og når tiden kommer til PB så held og lykke med det :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh, det er desværre en beslutning ingen andre kan tage for dig. Jeg kan ikke vide hvordan du har det og hvor skruk du er. Jeg tænker at hvis man er skruk nok, ja så er der vel ingen tvivl ;)

Tilgengæld så lyder det da unægtelig mest fornuftigt at gøre sin uddannelse færdig først...

Du skriver ikke hvor gammel du er, men alderen har jo en betydning for hvor let det er at blive gravid. Fra man er 26 år falder fertiliteten. Så det er ikke for at skynde på dig, bare noget du kan tage med i overvejelserne.

Lige gyldigt hvad du (i) vælger så håber jeg det er det rigtige valg for jer og når tiden kommer til PB så held og lykke med det :goodluck

Jeg har også altid tænkt at det er noget man bare VED, altså hvornår man er klar. Jeg er 'kun' 23 så har jo egentlig et par år at løbe på, men når jo at fylde 25½ før jeg er færdig, og har en mærkelig fornemmelse af at det nok ikke bliver det nemmeste for os - dont ask me why :unsure

Min mand har et fysisk rigtig krævende arbejde og er fyldt 30 i efteråret - det har vel også noget at sige??

Jeg er vel egentlig MEGA skruk, men har altid været den fornuftige type..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er enig med Tinkerbell; hvis du er skruk nok, så er det et nemt valg :) Jeg er af den holdning, at så længe de økonomiske forhold er i orden og man har sat sig grundigt ind i de praktiske ting omkring at være gravid og på barsel under uddannelse, så kan jeg ikke set der er nogen hindring. :) Ofte er det en fordel at man har børn, når man skal ud og søge job bagefter.

Jeg står i den situation, at jeg er uddannet i fast job, men jeg har søgt ind på uddannelse fra februar. Igangsættelse af PB afhænger af, om jeg kommer ind på uddannelse, men er ikke i tvivl om, at det bliver sat i gang mens jeg er på uddannelse, hvis jeg kommer ind. Ønsket er for stort! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er enig med Tinkerbell; hvis du er skruk nok, så er det et nemt valg :) Jeg er af den holdning, at så længe de økonomiske forhold er i orden og man har sat sig grundigt ind i de praktiske ting omkring at være gravid og på barsel under uddannelse, så kan jeg ikke set der er nogen hindring. :) Ofte er det en fordel at man har børn, når man skal ud og søge job bagefter.

Jeg står i den situation, at jeg er uddannet i fast job, men jeg har søgt ind på uddannelse fra februar. Igangsættelse af PB afhænger af, om jeg kommer ind på uddannelse, men er ikke i tvivl om, at det bliver sat i gang mens jeg er på uddannelse, hvis jeg kommer ind. Ønsket er for stort! :loveshower

Bliver mere og mere skruk jo mere jeg sidder og kommer ud med mine tanker herinde.

Mine undervisere bliver også ved med at sige til os (vi er primært kvinder på skolen) at de anbefaler at man får sine børn mens man er under uddannelse.

Årh kan jo se så mange fordele ved at starte inden for det næste år, men er stadig bare bange :unsure

Bange for om det lykkes for os, bange for om jeg kan komme tilbage og huske alt efter et års barsel og om hvordan det hele skal forløbe..

Men årh hvor ville det være fantastisk med en lille bebs :gravid

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uha ja den er svær... hvis det var mig tror jeg, at jeg ville tage det havle år i udlandet. Og så kan i jo begynde på baby dernede, hvis din mand kunne komme med. Og ja barsel i uddannelsen er ikke en skidt ting :)

Håber du finder den bedste beslutning.

P.S - Mænd plejer jo ikke at have alderen i mod sig, når det kommer til at procucere børn ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle jeres svar :kram2

Manden og jeg snakkede om det igen i går, og han sagde at hans 'drømmescenarie' ville være hvis jeg blev gravid i december, og så havde barsel fra aug 13 - aug 14. Han skal på uddannelse igen til aug 14 og ville derfor have rigtig god tid til vores baby, mens jeg startede med at studere igen.

Jeg kan jo egentlig rigtig godt se hvor godt det passer ind og alt bare falder i hak :kuller

Og jo mere vi snakker om det, og jo mere jeg ser hans lys i øjnene ved tanken om at blive far inde for en overskuelig fremtid, jo mere får jeg bare bobler i maven og glæder mig :biglove

Har bare altid været så fornuftig omkring uddannelse, men jeg begynder at kunne se det smarte i at have startet på børn inden jeg er færdig. Så jeg ikke skal gå fra færdiguddannet og direkte på barsel.

Så som det ser ud nu, så starter vi PB til efteråret :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med beslutningen! Dejlig for jer :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:loveshower tillykke med beslutningen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Taak :loveshower

Det hele er bare så stort lige nu, og synes på samme tid at det er lige om lidt og at der er sååååå lang tid til :rolleyes

Men jeg glæder mig vildt meget, og han glæder sig og vi er bare helt oppe og ringe på lykke lige nu :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også altid tænkt at det er noget man bare VED, altså hvornår man er klar. Jeg er 'kun' 23 så har jo egentlig et par år at løbe på, men når jo at fylde 25½ før jeg er færdig, og har en mærkelig fornemmelse af at det nok ikke bliver det nemmeste for os - dont ask me why :unsure

Min mand har et fysisk rigtig krævende arbejde og er fyldt 30 i efteråret - det har vel også noget at sige??

Jeg er vel egentlig MEGA skruk, men har altid været den fornuftige type..

Angående det med at VIDE at man er klar, ja det er ikke så let endda. Jeg ER skruk, ingen tvivl om det, og jeg VIL igang med PB i år. Men samtidig er jeg stadig meget usikker. Ikke på at få en baby, men om det skal være nu. Men samtidig føler jeg, at den usikkerhed vil blive ved med at være der, også om 20 år, tror altid den vil være der fordi det simpelthen er den største beslutning i ens liv. Så tror ikke du skal være bekymrer dig om ikke at være 100 % sikker på PB men kun 90 %, det tror jeg vi fleste er, jeg er i hvert fald ;)

Og så læste jeg lige om jeres beslutning! Hvor er det bare dejligt for jer :loveshower Dit indlæg om jeres samtale er da bare så sødt, det lyder bare ud af det at din mand er klar og at du også er. Ikke mindst fordi du kan se hvor dejlig en far han bliver :7himmel

Vi begynder højst sandsynligt PB i august, hvilket betyder at efter mens midt august passer vi ikke længere på omkring ÆL. Så det kan jo være vi næsten følges ad :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Angående det med at VIDE at man er klar, ja det er ikke så let endda. Jeg ER skruk, ingen tvivl om det, og jeg VIL igang med PB i år. Men samtidig er jeg stadig meget usikker. Ikke på at få en baby, men om det skal være nu. Men samtidig føler jeg, at den usikkerhed vil blive ved med at være der, også om 20 år, tror altid den vil være der fordi det simpelthen er den største beslutning i ens liv. Så tror ikke du skal være bekymrer dig om ikke at være 100 % sikker på PB men kun 90 %, det tror jeg vi fleste er, jeg er i hvert fald ;)

Og så læste jeg lige om jeres beslutning! Hvor er det bare dejligt for jer :loveshower Dit indlæg om jeres samtale er da bare så sødt, det lyder bare ud af det at din mand er klar og at du også er. Ikke mindst fordi du kan se hvor dejlig en far han bliver :7himmel

Vi begynder højst sandsynligt PB i august, hvilket betyder at efter mens midt august passer vi ikke længere på omkring ÆL. Så det kan jo være vi næsten følges ad :)

Iih sikke da et rart indlæg at få! Jeg har tænkt og tænkt og vendt og drejet alt det med baby hele dagen, og det bliver bare ved med at boble af lykke inden i mig :7himmel

Kan mærke at jeg inden for de sidste par dage har rykket mig meget fra "uddannelse først!" til "baby under uddannelse!" Så selvom jeg stadig har mine små betænkeligheder ved at udskyde uddannelsen, så tror jeg du har så evig ret i at man nok aldrig bliver 100% klar parat. Der er vel bare tidspunkter det passer bedre på end andre :rolleyes

Min mand sagde også til mig i dag at han godt nok måtte indrømme at han var da lidt skræmt over at det nu er 'virkeligt', men at han vidste at han ville give hele sit hjerte på at være verdens bedste far og mand :biglove

Og hyggeligt med at vi næsten kan følges ad :gravid

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes det lyder som en god beslutning :)

Tillykke med den :)

er selv igang med uddannelse...har svendeprøve til november og min lærekontrakt udløber slut februar næste år såå...men vi prøver bare og ser hvornår vi er heldige...

Er sikker på man klarer sig uanset... :)

Held og lykke :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes det lyder som en god beslutning :)

Tillykke med den :)

er selv igang med uddannelse...har svendeprøve til november og min lærekontrakt udløber slut februar næste år såå...men vi prøver bare og ser hvornår vi er heldige...

Er sikker på man klarer sig uanset... :)

Held og lykke :goodluck

Tak :)

Årh jeg tror bare jeg sidder med den der: hvad så hvis jeg glemmer den og den teori, eller den og den paragraf og bliver det så svært for mig at følge med, kommer jeg bagud i den nye klasse fordi det ikke er super frisk i hukommelsen og :blabla

Held og lykke til jer også! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak :)

Årh jeg tror bare jeg sidder med den der: hvad så hvis jeg glemmer den og den teori, eller den og den paragraf og bliver det så svært for mig at følge med, kommer jeg bagud i den nye klasse fordi det ikke er super frisk i hukommelsen og :blabla

Held og lykke til jer også! :)

Lige præcis de tanker du har sad jeg også med for et års tid siden. Jeg har en god klasse, kan jeg huske teorierne, hvis jeg barsler et år. Og så den jura, som ændrer sig så meget hele tiden. Ville ikke kunne overskue at jeg glemte en masse og så det jeg kunne huske, var blevet ændret i mellemtiden :(

Men selvom jeg havde disse tanker, valgte vi at prøve alligevel. Da jeg så blev gravid et halvt år senere, men desværre mistede kort tid efter, valgte vi at sætte det på standby. Vi tog hul på projektet igen her i maj 2012 og jeg blev gravid i første hug (7-9-13, for at den bliver derinde). Nu har jeg termin en lille måned efter jeg er færdiguddannet og har en meget bedre mavefornemmelse. Jeg kan godt lide tanken om at jeg er færdig med uddannelsen.

Det skal lige siges at de to børn jeg har i forvejen er lavet mens jeg var på en anden uddannelse, og jeg har kun nydt godt af at uddanne mig mens børnene har været små. Dejlig frihed, ingen kollegaer at tage hensyn til, tidligt fri osv.

Ej, uuuundskyld for et modstridende svar. Det hjalp vist ikke meget på dit dilemma :bask

Der er ups and downs ved alt hvad man vælger i livet og uanset hvad vil det aldrig blive en helt perfekt løsning :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige præcis de tanker du har sad jeg også med for et års tid siden. Jeg har en god klasse, kan jeg huske teorierne, hvis jeg barsler et år. Og så den jura, som ændrer sig så meget hele tiden. Ville ikke kunne overskue at jeg glemte en masse og så det jeg kunne huske, var blevet ændret i mellemtiden :(

Men selvom jeg havde disse tanker, valgte vi at prøve alligevel. Da jeg så blev gravid et halvt år senere, men desværre mistede kort tid efter, valgte vi at sætte det på standby. Vi tog hul på projektet igen her i maj 2012 og jeg blev gravid i første hug (7-9-13, for at den bliver derinde). Nu har jeg termin en lille måned efter jeg er færdiguddannet og har en meget bedre mavefornemmelse. Jeg kan godt lide tanken om at jeg er færdig med uddannelsen.

Det skal lige siges at de to børn jeg har i forvejen er lavet mens jeg var på en anden uddannelse, og jeg har kun nydt godt af at uddanne mig mens børnene har været små. Dejlig frihed, ingen kollegaer at tage hensyn til, tidligt fri osv.

Ej, uuuundskyld for et modstridende svar. Det hjalp vist ikke meget på dit dilemma :bask

Der er ups and downs ved alt hvad man vælger i livet og uanset hvad vil det aldrig blive en helt perfekt løsning :kram2

Det er altid dejligt at andre vil dele deres tánker og erfaringer :kram2

Jeg er jo den der også rigtig godt kan lide tanken om, at man er "sat" på det punkt, at det er en del af livet som er krydset af, så man bare kan koncentrere sig om een ting ad gangen. Har aldrig droppet ud af noget eller taget orlov midt i noget, og det er nok også den tanke der skræmmer mig lidt. At jeg vil komme til at skulle afvige fra den person, jeg altid har set mig selv som - giver det mening??

Men ak, ønsket om en lille ny, og den følelse jeg sidder med i kroppen lige nu, og når jeg ser andre små bebser er bare ikke til at løbe fra! Om det så er midt i uddannelse må jeg vel bare lære at acceptere.

Hepper for at spiren bliver hængende :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med beslutningen, det lyder skønt. :loveshower

Jeg er også under uddannelse, og manden har været klar til børn i ca. 2 år.

Jeg har taget beslutningen om at vi først går i gang med pb nu, så jeg når at blive færdig, når :whistling jeg selvfølgelig bliver gravid i første forsøg.

Jeg ville ikke kunne klare mig gennem en uddannelse med et barn, men har hørt det med at det skulle være godt at få børn under uddannelse.

Og selvom fertiliteten falder fra 26 år, så lykkes det jo altså for de fleste også at få børn derefter. Så det er jo ikke det der skal være afgørende.

Men rigtig meget held og lykke med pb, håber det hele falder i hak for jer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med beslutningen, det lyder skønt. :loveshower

Jeg er også under uddannelse, og manden har været klar til børn i ca. 2 år.

Jeg har taget beslutningen om at vi først går i gang med pb nu, så jeg når at blive færdig, når :whistling jeg selvfølgelig bliver gravid i første forsøg.

Jeg ville ikke kunne klare mig gennem en uddannelse med et barn, men har hørt det med at det skulle være godt at få børn under uddannelse.

Og selvom fertiliteten falder fra 26 år, så lykkes det jo altså for de fleste også at få børn derefter. Så det er jo ikke det der skal være afgørende.

Men rigtig meget held og lykke med pb, håber det hele falder i hak for jer :)

Jeg kan også rigtig godt se fornuften i at blive færdig først! Ved bare ikke om jeg kan vente 2 år endnu :)

Og er selvfølgelig klar over at chancen absolut ikke er forbigået efter man er fyldt 26, men har også altid ønsket mig mit første barn inden jeg fyldte 25 :)

Hepper for at det lykkes i første forsøg (og selvfølgelig gør det det ;) )

Er på fra mobilen, så derfor jeg er lidt sparsom med smileys :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER