Nitzen1987

Fødsler genetisk bestemt?

11 indlæg i dette emne

Jeg læste for et par uger siden, at fødslers måde at starte og forløbe på et langt stykke hen ad vejen er genetisk bestemt... Så fødselstidspunktet i forhold til terminsdatoen kan måske på forhånd bestemmes ud fra, hvornår ens egen mor og svigermor har født, da hun fik børn... og fødselsforløbet kan måske ligeledes ligne det ens mor har haft...

Min egen mor blev blev sat i gang 42+0, da hun fik min storesøster og min svigermor fødte hendes førstefødte 40+6... Selve fødselsforløbene ved jeg intet om... Jeg selv blev født ved PKS, da jeg vendte forkert, men det ved jeg med sikkerhed, at min spire ikke gør...

Er der nogle lighedstræk ved jeres og din mors/svigermors fødsler?

Del dette indlæg

Der har været en tråd om det før - HER

Jeg kan da lige sætte min besvarelse derfra ind her også:

Min fødsel af Anna er en nøjagtig kopi af min mors fødsel af mig. (jeg har en storesøster, men hun blev taget ved akut KS, da hun vendte forkert, så jeg er den første min mor har født vaginalt ;))

Begge fødsler skete 38+6.

Min mor vågnede med veer kl. 01 og fødte kl. 07 - jeg vågnede ved vandet gik kl. 00:15, fik veer kl. 01 og fødte kl. 06:24 så det KAN næsten ikke blive mere ens. Og når jeg beskrev for min mor hvordan jeg oplevede alting undervejs, var hun helt enig. Og HURRA for det! :yay

Del dette indlæg

Annonce ♥

Mine fødsler har HELDIGVIS ikke lignes hverken min mors eller svigermonsteret de har begge haft lange fødsler på over 1 1/2 døgn hvor begge mine unger er født under 2 timer efter eg mærkede første ve ;-)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min første lignede på ingen måde min mor's. Jeg blev føde på to timer fra første ve og min bror og søster gik der 4 og 1½ time.

Jeg endte med akut kejsersnit da han stod forkert.

Men så kan jeg jo bare håbe på at nr 2 og 3 går hurtigt :whistling

Del dette indlæg

Annonce ♥

Mine to fødsler ligner ikke min mors fødsler. Hun har haft forholdsvis korte forløb. Jeg var som nummer 3 i flokken ude 5 timer efter ve start. Jeg har haft lange forløb på henholdsvis 53 timer og 48 timer. Så her er der umiddelbart ingen sammenhæng. Kan da håbe på at jeg får et forløb som min mor gjorde ved nummer 3 :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hmm... min mir har født 4 gange og den første gang var al for tidlig, fødslen gik igang midt på dagen. Anden gang var ca til tiden og forløbet normalt, det var om eftermiddagen, begge gange startede med veer, 3 gang gik utrolig stærk og de måtte rydde en fødestue så hun ikke fødte på gangen, det startede om formiddagen med vand afgang, og det var dagen før igangsætning, 4 gang forløb igen normal, midt om natten, igen med vand afgang.

Min søsters fødsel lignede overhovedet ikke nogen af dem, da hun endte i vestorm hvilket min mor aldrig har prøvet. Så jeg tror ikke det kommer til at ligne...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min mor er ved både min søster og jeg blevet sat i gang i uge 42 og vi tror der er noget genetisk der gør at vi ikke selv går igang. Det var det samme for min mormor.

Jeg selv blev sat igang i uge 39 (pga mit helbred) med Sebastian og Cassandra kom ved PKS uge 39, så jeg ved ikke om jeg selv ville gå igang, men med Sebastian tog igangsættelsen 4 dage, så det lader ikke til jeg var lige rundt om hjørnet fra selv at gå igang.

Begge mine børn er kommet ved kejsersnit, Sebastian efter 20 timers veer, men han vendte skævt i bækkenet og kom derfor ved AKS. Cassandra vendte med hovedet opad så derfor, og pga. helbredsmæssige problemer hos mig, kom hun ved PKS.

Der er ingen andre kejsersnit børn i min eller min mands familien.

Jeg kender ikke så meget til min svigermors fødsler, men de har vidst været meget alm.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tror ikke rigtig på at genetikken er det der spiller den største rolle i denne sammenhæng! Jeg tror mere det er den sociale arv, -vi arver vores mødres antagelser om fødsel, lytter til hendes historier om hvordan vi er født.. Og dette forudindtagede billede tror jeg har en stor betydning for hvordan det kommer til at gå.. Vores tanker kan jo nærmest flytte bjerge!

:balloons

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min mor gik 11 dage over tid med mig. Jeg fødte Freja 10 dage før termin. Så der er der ingen sammenhæng. Min fødsel tog 18 timer for min mor. Frejas tog 26. Så her hænger det ikke sammen :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min mor fødte 3 uger før tid med mig og 5 uger før tid med min lille søster, og jeg fødte henholdsvis 42+3 og 40+2 så ingen lighed her :balloons

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tidspunktet passer ikke sammen, da min mor har født 39+6, 39+4, 39+2, 39+0 og tvillinger 3 uger før. (Ja, vi er 6 søskende :loveshower )

Jeg fødste Victoria 40+6. Havde ellers håbet jeg hægtede min mor på, ved at føde lidt før.

Fødslen ligner ellers fint. Vi skyder ungerne ud :biglove

Jeg selv blev født 3 timer fra første ve - 7 min efter ankomst til sygehuset. Og forresten kom mit hoved ud, mens min mor stod i døren ind til fødestuen, da jordemoderen lige skulle gøre fødestuen klar til hende. :lolhit

Jeg fødte Victoria 1½ time efter første ve og efter 8 min med presseveer... Så jeg skal vist ikke vente så længe med at køre til fødegangen, hvis det virkelig går stærkere med nr.2. :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER