Oprettet December 14, 2010 Og det er jeg af en årsag. Dennis synes selv han ofrer sig for familien. Han er pt igang med en uddannelse og det tager meget af hans tid. Men når han så er hjemme fra skole, hvilket er rimelig tit, så står han først op ved en 9-10-11 tiden og det synes jeg faktisk er rigtig rigtig forkert, for hver dag står jeg med begge børn uden hjælp fra ham af - altså om morgenen, og om natten er det også mig der tager dem. Er det mig der overreagerer? Jeg er jo på barsel, men jeg vil faktisk også gerne sovelidt længe indimellem. Synes bare det er ham der får lov til det altid. Har overvejet bare at starte med at råbe og skrige idag for at få ham op. Synes i hvert fald at han som minimunm kunne stå tidligere op for at få ordnet sine lektier. Øv jeg er sgu bare tirsdags sur :prik Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 14, 2010 Jeg synes det er helt okay du er sur.. Har du snakkede stille og roligt med ham om hvorledes du har det med han kan ligge og snuse til så sent op af dagen.. ? Er måske ikke så meget mod at skrige for at råbe ham op.. :kram :kram Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 14, 2010 Det kan jeg måske godt forstå du er lidt gnaven over Du har da for pokker også ret til at sove igennem indimellem og så må han lette sin dertil indrettede og hygge med ungerne til mor står op Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 14, 2010 weekenden består jo af 2 dage. En til mor og en til far :) Det kan vel ikke være så svært at få ham til at forstå det :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 14, 2010 Jeg synes det er helt okay du er sur.. Har du snakkede stille og roligt med ham om hvorledes du har det med han kan ligge og snuse til så sent op af dagen.. ? Er måske ikke så meget mod at skrige for at råbe ham op..:kram :kram Ja det snakkede jeg med ham om kl 2 i nat hvor han sad og så film :( Han sagde det var flere måneder siden han havde sovet længe i weekenderne - men det havde han de sidste 2 weekender, så blev han stille. Synes bare ikke det er fair at hvis jeg skal ofre mig ift hans studie så må han også give noget igen! Det kan jeg måske godt forstå du er lidt gnaven overDu har da for pokker også ret til at sove igennem indimellem og så må han lette sin dertil indrettede og hygge med ungerne til mor står op Lige præcis, men søvn findes åbenbart ikke i hans billede af hvordan en mor skal være! weekenden består jo af 2 dage. En til mor og en til far :) Det kan vel ikke være så svært at få ham til at forstå det :) Åhhh ja det kan han da godt se - men ikke ens betydning med at han gør noget ved det! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 14, 2010 Næste gang han er hjemme så sparker du ham sku bare ud af sengen når ungerne giver lyd.. Og det nævner du så lige aftenen før, så ved han det. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 14, 2010 Og så¨må i da lave en fast aftale om hvem der står tidligt op lørdag og søndag.. Og selvfølgelig skal I have en dag hver.. Så man han selv bestemme om det skal være lørdag eller søndag han skal tidligt op. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 14, 2010 Jeg går på barsel men det betyder ikke jeg ligger og sover længe. Jeg står op samtidig med manden og alle ungerne og sørger for at få dem alle klar og ud af døren til tiden (manden skal jo også klare sig selv). Når de så er taget afsted har jeg tid til selv at få morgenmad, bad, tøj på osv - eller også snupper jeg en morgenlur med Frida :) Jeg vælger nemlig at sove om formiddagen så jeg kan være længe op om aftenen sammen med manden (der har mindre behov for søvn end jeg). Ellers bliver jeg nødt til at gå i seng samtidig med de store unger ved 21.30 tiden og så er der ikke noget voksentid. Måske din mand vælger at lave lektier sent om aftenen fordi der er ro, og han så har brug for søvn om formiddagen? Og hvis han har det, så foreslå ham at han står op lige som jeg gør og hjælper dig om morgenen. Og så kan han jo hoppe i seng igen (og holde den varm til du har afleveret den store og den lille skal sove og så kan du hoppe ind under dynen sammen med ham og vente med oprydningen af morgenmaden ;)) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 14, 2010 Jeg går på barsel men det betyder ikke jeg ligger og sover længe. Jeg står op samtidig med manden og alle ungerne og sørger for at få dem alle klar og ud af døren til tiden (manden skal jo også klare sig selv). Når de så er taget afsted har jeg tid til selv at få morgenmad, bad, tøj på osv - eller også snupper jeg en morgenlur med Frida :) Jeg vælger nemlig at sove om formiddagen så jeg kan være længe op om aftenen sammen med manden (der har mindre behov for søvn end jeg). Ellers bliver jeg nødt til at gå i seng samtidig med de store unger ved 21.30 tiden og så er der ikke noget voksentid. Måske din mand vælger at lave lektier sent om aftenen fordi der er ro, og han så har brug for søvn om formiddagen? Og hvis han har det, så foreslå ham at han står op lige som jeg gør og hjælper dig om morgenen. Og så kan han jo hoppe i seng igen (og holde den varm til du har afleveret den store og den lille skal sove og så kan du hoppe ind under dynen sammen med ham og vente med oprydningen af morgenmaden ;)) Altså det er mig der klarer børnene hver evig eneste morgen, hvilket jeg slet ikke har et problem med. DET jeg har et problem med er jo at det ikke er lektier han sidder og laver om aftenen, men han sidder og ser film. Lektierne foregår jo når børnene er hjemme, og det synes jeg ikke er fair. Idag skulle han have været i skole men gad ikke fordi han først var i seng halv 4. Det er der den ligger og det synes jeg faktisk ikke er fair overfor mig eller børnene. Ja jeg er måske en smule egocentreret når man tænker på jeg faktisk også bare gerne vil have lidt frihed, og have lov til at sove længe, men det synes jeg bare ikke jeg får. Undskyld mit sure opstød - det er skam ikke myntet på dig :) Det er bare han sover stadig og det er jeg en smule sur over! Åhhh han kan hidse mig op indimellem! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 14, 2010 Kan godt forstå du er sur over det, syntes bestemt godt han kan priotere anderledes! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 14, 2010 Hey her må man gerne være sur, og især da over sådan noget! Det ville dælme også pisse mig af :angry Kender ikke løsningen hvis han slet ikke ser problemet :huh Men kram til dig :kram2 Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 14, 2010 Altså det er mig der klarer børnene hver evig eneste morgen, hvilket jeg slet ikke har et problem med. DET jeg har et problem med er jo at det ikke er lektier han sidder og laver om aftenen, men han sidder og ser film. Lektierne foregår jo når børnene er hjemme, og det synes jeg ikke er fair. Idag skulle han have været i skole men gad ikke fordi han først var i seng halv 4. Det er der den ligger og det synes jeg faktisk ikke er fair overfor mig eller børnene. Ja jeg er måske en smule egocentreret når man tænker på jeg faktisk også bare gerne vil have lidt frihed, og have lov til at sove længe, men det synes jeg bare ikke jeg får. Undskyld mit sure opstød - det er skam ikke myntet på dig :) Det er bare han sover stadig og det er jeg en smule sur over! Åhhh han kan hidse mig op indimellem! Ok - jeg troede har brugte tid på børnene når de var hjemme / vågne og lavede lektier om natten, men hvis det bare er fordi han sidder og feder den med film, så kan jeg godt forstå du er muggen (det ville jeg dælme også være!!) Kan han bare blive væk fra skolen fordi han er træt? Og hvad pokker gør han når han er færdig og skal have et arbejde? For mig lyder det som om han er 16 - 17 år med den opførsel!! Hvad med de huslige pligter - hjælper han til med dem? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 14, 2010 Jeg ville også være gnaven. Han må også hjælpe til og det er bestemt ikke fair, at han altid kan sove længe og du ikke kan, Det syntes jeg skal være lige fordelt. HHåber i finder en løsning. :kram Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 14, 2010 Jeg synes helt ærligt at han skal tage sig sammen! At have børn er et fælles projekt, ikke kun dit! Jeg blev ret harm da jeg læste han ikke gad tage i skole, fordi han var kommet for sent i seng! Het ærligt... Han lyder som en teenager der har fået for lang snor. Hvad sker der hvis du beder ham om at tage ansvaret for ungerne en dag, og du eksempelvis tager ud med en veninde? Hopper han så fra aftalen, eller kan han godt passe ungerne hvis han virkelig skal? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 14, 2010 Hey Tina Du bliver nød til selv at tage "hårdere fat" tale mere alvordsord med ham. = slukke filmen hvis I skal tale seriøst. Nu ved jeg ikke hvor meget han deltager i børnene ellers, men hvis du generelt syntes at hans indsats er utilstrækkelig, så vil jeg anbefale dig at få talt ud om det nu. Altså finde frem til en fælles løsning nu. Dovne mænd bliver absolut ikke automatisk bedre med tiden. Tværtimod ;o) Vi mænd har et giga arsenal af dårlige undskyldninger liggende klar, sådan at vi kan lave mindst muligt i hjemmet og fedte rundt mest muligt. Vi har også et gen som gør at vi har brug for at "nogle" hanker op i os engang imellem. :huh Venlige hilsner Martin Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 14, 2010 Søde for satan imorgen går du simpel op til han med Anton og så må han sgu hygge med ham indtil Mila er klar og så er det ham som aflevere hende (hvis altså ikke han skal i skole, ellers kan han tage hende med på vejen) Og så begynder han at tage ansvar og ja jeg ved sgu godt det ligger i familien for vores mænd at skulle have tingene ind med skeer. Men han ved jo hvad konsekvensen er hvis det forsætter og længere er den jo ikke. Hvad så når du skal til at arbejde igen, der e rhan jo hjemme før dig, det er ikke et hygge ophold at du er på barsel. Som jeg husker min barsel var det både hårdt og kedelig men utrolig givende og jeg vil ikke bytte noget af den væk. Ta en snak med ham og sig tingene som de er,og ellers får du bare et kæmpe kram. Men hey du det er jo herinde vi lige kan få et frirum og må være alt det pigesur som vi gider ok. Og vi ved jo begge to at vores mænd får en hjerneblødning et par gang om året, hvor de dropper alt ansvar. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 14, 2010 Jeg kan godt forstå du bliver sur, det ville jeg også gøre :kiss Men jeg har efterhånden fattet at mænd åbenbart ikke ser på tingene ligesom os, alt hvad vi tager som en selvfølgelig, gør de ikke : blush Så hiv fat i manden så han forstår hvad du mener :kiss Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 14, 2010 Ok - jeg troede har brugte tid på børnene når de var hjemme / vågne og lavede lektier om natten, men hvis det bare er fordi han sidder og feder den med film, så kan jeg godt forstå du er muggen (det ville jeg dælme også være!!)Kan han bare blive væk fra skolen fordi han er træt? Og hvad pokker gør han når han er færdig og skal have et arbejde?For mig lyder det som om han er 16 - 17 år med den opførsel!!Hvad med de huslige pligter - hjælper han til med dem? Altså han kan godt blive væk fra skolen da det er en videregående uddannelse og det er hans eget ansvar at møde op. Der er ingen der punker ham i hovedet med det. Ja lige pt opfører han sig som en teenager og han er slet ikke til at snakke fornuft med. Jaaa altså han rydder da op efter aftensmad og putter Anton, hvis han altså ikke laver lektier! Jeg synes helt ærligt at han skal tage sig sammen! At have børn er et fælles projekt, ikke kun dit!Jeg blev ret harm da jeg læste han ikke gad tage i skole, fordi han var kommet for sent i seng! Het ærligt... Han lyder som en teenager der har fået for lang snor. Hvad sker der hvis du beder ham om at tage ansvaret for ungerne en dag, og du eksempelvis tager ud med en veninde? Hopper han så fra aftalen, eller kan han godt passe ungerne hvis han virkelig skal? Han kan sagtens give mig frirum også, men det er stadig mig der klarer børnene selvom det er mig der har været ude. Desværre. Han er god til at lade mig shoppe selv og tage ud selv, meeeen det er ikke mere end lige! Hey TinaDu bliver nød til selv at tage "hårdere fat" tale mere alvordsord med ham. = slukke filmen hvis I skal tale seriøst.Nu ved jeg ikke hvor meget han deltager i børnene ellers, men hvis du generelt syntes at hans indsats er utilstrækkelig, så vil jeg anbefale dig at få talt ud om det nu. Altså finde frem til en fælles løsning nu. Dovne mænd bliver absolut ikke automatisk bedre med tiden. Tværtimod ;o)Vi mænd har et giga arsenal af dårlige undskyldninger liggende klar, sådan at vi kan lave mindst muligt i hjemmet og fedte rundt mest muligt. Vi har også et gen som gør at vi har brug for at "nogle" hanker op i os engang imellem. :huh Venlige hilsnerMartin Hej Martin - tusind tak fordi du kommer på banen, det er altid skønt med en mands meninger ;) Men ja det er sgu med at få talt ud om det og få ham til at hjælpe. Problemet ligger i vi førhen var gode til at snakke om det, i en periode gik det meget ned af bakke for os og endte også hver til sit, men fandt sammen igen. Men nu synes jeg bare det går den anden vej igen. I lang tid har vi haft en god periode, men efter han er begyndt på studie er det gået ned af bakke. Men igen du har ret - vi bliver nødt til at tale om det, og helst ret snart! Tusind tak. Og ja engang imellem skal man hanke gevaldigt op i jer ;) Søde for satan imorgen går du simpel op til han med Anton og så må han sgu hygge med ham indtil Mila er klar og så er det ham som aflevere hende (hvis altså ikke han skal i skole, ellers kan han tage hende med på vejen)Og så begynder han at tage ansvar og ja jeg ved sgu godt det ligger i familien for vores mænd at skulle have tingene ind med skeer. Men han ved jo hvad konsekvensen er hvis det forsætter og længere er den jo ikke.Hvad så når du skal til at arbejde igen, der e rhan jo hjemme før dig, det er ikke et hygge ophold at du er på barsel.Som jeg husker min barsel var det både hårdt og kedelig men utrolig givende og jeg vil ikke bytte noget af den væk.Ta en snak med ham og sig tingene som de er,og ellers får du bare et kæmpe kram.Men hey du det er jo herinde vi lige kan få et frirum og må være alt det pigesur som vi gider ok.Og vi ved jo begge to at vores mænd får en hjerneblødning et par gang om året, hvor de dropper alt ansvar. Åhhh ja, søde, du kender mig og min mand for godt! Tror bare den skal tages nu, inden det løber af banen... Men det er skønt med det frirum herinde, og ja jeg er sku sur, og brokke mig vil jeg have lov til indimellem :) Tak søde - svarer dig mere imorgen, er træt nu :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 15, 2010 Husk at parforholdet skal passes og plejes. Bare fordi det går godt skal man ikke bare lade stå til, men huske at snakke sammen (om store og små ting), at være kærester (gerne uden børn) osv. Husk alle de små ting hober sig op (også i gode perioder) og det får korthuset til at vælte på et tidspunkt. (siger hende der forleden sov i kælderen fordi manden og jeg lige skulle rase ud ;)) Del dette indlæg Link to post Share on other sites