Barbamama

Bumbo stol vs. skråstol

40 indlæg i dette emne

Jeg ville så aldrig sætte en skråstol op på noget...... Tænk hvis den røg ned :blink :(

Vi har i stedet en newborn indsats til vores højstol..... :)

Vi har også en bumbo, men vi har stort set ikke brugt den, for jeg syntes altså ikke han sad særlig godt i den...... Så den er røget på loftet, og jeg tror ikke vi kommer til at bruge den mere.....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville heller ikke købe en Bumbostol. Føler på en måde at man "tvinger" et for lille barn til at sidde oprejst før det egentlig er meningen at det skal :blink

Jeg prøvede for sjov at sætte Theo i én i Babysam, da han var 5 mdr. gammel og han sad faktisk ikke særlig godt i den.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har brugt begge dele til August, og har været utrolig begejstret for dem begge to.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bumbo stolen var simpelthen et hit herhjemme.

Leo brugte den fra ca. 5 måneders alderen og det var bare så fedt at han kunne sidde selv en stund.

Vi købte ikke skråstolen da man vist ikke må sidde så længe i den - et kvarter mener jeg at have læst - men bumbostolen var rigtig god og han kunne godt sidde fx en halv time.

Så jeg stemmer for en bumbo stol - og ja den ligner en potte men det var jeg ligeglad med.

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

UH, der er meget at overveje :P

Altså jeg synes faktisk, den ser rigtig sød og hyggelig ud. :) Den ligner måske nok en potte, men jeg synes den ser lidt hyggelig ud alligevel :) Så udseendet er jeg ikke ked af. :) Men jeg kan godt følge den der pointe med, hvorfor børn - der ikke kan sidde selv - skal sættes op... Hmm bum bum, må lige overveje lidt ;) Men tak for jeres input i hvert fald, piger! :lovebk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

UH, der er meget at overveje :P

Altså jeg synes faktisk, den ser rigtig sød og hyggelig ud. :) Den ligner måske nok en potte, men jeg synes den ser lidt hyggelig ud alligevel :) Så udseendet er jeg ikke ked af. :) Men jeg kan godt følge den der pointe med, hvorfor børn - der ikke kan sidde selv - skal sættes op... Hmm bum bum, må lige overveje lidt ;) Men tak for jeres input i hvert fald, piger! :lovebk

Fordi de skal have grød på et tidspunkt :balloons

Og så er den også super nem at have med rundt når man skal i byen osv. :balloons

:goodluck :goodluck Med dit valg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

UH, der er meget at overveje :P

Altså jeg synes faktisk, den ser rigtig sød og hyggelig ud. :) Den ligner måske nok en potte, men jeg synes den ser lidt hyggelig ud alligevel :) Så udseendet er jeg ikke ked af. :) Men jeg kan godt følge den der pointe med, hvorfor børn - der ikke kan sidde selv - skal sættes op... Hmm bum bum, må lige overveje lidt ;) Men tak for jeres input i hvert fald, piger! :lovebk

Min stoerste anke er ikke grim/potte-issue og heller ikke at have den, naar baby kan sidde selv. Men derimod at saette ikke-sidde-selv-boern op i en ikke-ergonomisk position. Min niece paa 5 mdr. sad der i mine oejne liiiige tidligt nok og jeg kunne se, at hun kaempede med nakke og ryg. Men maaske er den fin til andre boern i den alder... Ak ja, mig tiltaler den ikke og haaber ikke vi faar en foraeret blush.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fordi de skal have grød på et tidspunkt :balloons

Og så er den også super nem at have med rundt når man skal i byen osv. :balloons

:goodluck :goodluck Med dit valg

Synes også det var nemmere og mindre griset at fodre i den ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har haft skråstol til begge ungerne ( en af den der kan ligges helt ned og sættes helt op ) den er simpelthen uundværlig jeg har brugt den MEGET både når man lige skal lave mad eller i bad og div

Jeg har aldrig overvejet en af de andre da jeg ikk synes babyer skal "tvinges" til at sidde op i længere tid end de selv kan og jeg synes de ser så klemt sammen ud når de sidder i den

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min stoerste anke er ikke grim/potte-issue og heller ikke at have den, naar baby kan sidde selv. Men derimod at saette ikke-sidde-selv-boern op i en ikke-ergonomisk position. Min niece paa 5 mdr. sad der i mine oejne liiiige tidligt nok og jeg kunne se, at hun kaempede med nakke og ryg. Men maaske er den fin til andre boern i den alder... Ak ja, mig tiltaler den ikke og haaber ikke vi faar en foraeret blush.gif

Her tænker jeg lidt, det er da forældrenes ansvar ikke at sætte deres barn i den hvis barnet ikke et klar. Og det var din niece tydeligtvis ikke. Det er jo ikke stolens skyld.

Men folk må jo gøre hvad de finder bedst

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Isaac har aldrig haft én - den ene grund var at han ikke kunne være i den

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her tænker jeg lidt, det er da forældrenes ansvar ikke at sætte deres barn i den hvis barnet ikke et klar. Og det var din niece tydeligtvis ikke. Det er jo ikke stolens skyld.

Men folk må jo gøre hvad de finder bedst

Maaske utrykte jeg mig ikke klart, men det er netop det, jeg mener. Nej, det er ikke stolens skyld, men producenten skriver 4-6 maaneder som start. Som en anden skrev foer, saa er sandsynligheden for at baby er tilstraekkeligt siddeklar som 4-5 maaneder gammel ikke den stoerste. Men nu skal jeg jo slet ikke have den stol, ville blot fortaelle om min oplevelse af den balloons.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde altid, fra en 5mdr bumbo stolen med til babysvømning, det gjorde det lidt nemmere.

Desuden er nadja 2 1/2år og kan stadig sidde i den.

Men vi havde begge dele, og er glad for begge stole

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg syns bare det ser så forkert ud hvordan en baby sidder i bumbo stolen. Ikke at jeg ved så meget om ergonomi... Men som erfaren mor ved jeg at skråstolen er helt uundværlig fordi en vågen baby elsker at føle han/hun er "med" til det som foregår, og ku se ud i rummet. Tror også sagtens man kan få skråstole som ikke er for belastende. Den jeg har fra sidst er en billig en fra Bilka men den er super god fordi den er fhv "flad" så modsat visse modeller eller fx en autostol har baby fri bevægelighed af armene til siderne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg købte en bumbo da min yngste var ca 4 mdr. Hun var dog temmelig tyk og efter ca 4 uger kunne hun ikke sidde i den mere. Desuden kunne hun sagtens "poppe ud " af stolen hvis hun strækkede sig og det var derfor også nødvendigt at købe bumbordet.

Jeg fandt hurtigt ud af at det var bedre at bruge trip trap stolen med bord og så sad hun i den eller lå på et tæppe på gulvet når jeg ordnede aftensmad.

Denne gang nøjes jeg i hvert fald med en trip trap og en skråstol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER