Mor til de skønne

"Tilskud" under graviditet

16 indlæg i dette emne

Hvad er det nu man skal tage? Jeg kan ikke lige huske det :blush

Jég tager nogle vitaminer for gravide, som også indeholder det folinsyre jeg skal have :) Men hvornår er det man skal tage jern? Og er der andre ting? :help

Del dette indlæg

Jern er først fra uge 10. :)

Jeg tager også fiskeolie og kalk (inkl. magnesium og d-vitamin). Alle 4 ting (altså folinsyre, jern, fiskeolie og kalk) stod på sådan en "det bør du tage"-blanket, som jeg fik fra lægen ved første undersøgelse, men såvidt jeg ved, er det kun folinsyre og jern, som man sådan SKAL(-agtigt) tage :balloons

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak :) Fiskeolie er vel kun hvis man ikke får fisk nok? Jeg spiser en del fisk og fiskepålæg, så jeg burde vel være dækket ind? :unsure

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak :) Fiskeolie er vel kun hvis man ikke får fisk nok? Jeg spiser en del fisk og fiskepålæg, så jeg burde vel være dækket ind? :unsure

Pas, jeg ved faktisk ikke hvor meget fisk man "skal" spise for ikke at behøve fiskeolie :unsure

Jeg fik bare indtrykket af at det var rigtig svært at få for meget, og så var der samtidig alle de der "du må ikke spise dét og dét fisk når du er gravid" OG så har jeg haft en del kvalme (og dermed SLET ikke haft lyst til fisk!), så jeg besluttede for at tage fiskeolien selvom jeg faktisk rigtig godt kan lide fisk :)

Men jeg ved ikke hvor meget fisk man bør/skal spise, for at fiskeolie er overflødigt :unsure

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tror MÅSKE kun at fisk tæller i forhold til fiskeolie, hvis det er fede fisk som sild..?

Men jeg tør ikke være skråsikker, er lidt på dybt vand her :unsure (høhø dybt vand :lolhit :P)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Pas, jeg ved faktisk ikke hvor meget fisk man "skal" spise for ikke at behøve fiskeolie :unsure

Jeg fik bare indtrykket af at det var rigtig svært at få for meget, og så var der samtidig alle de der "du må ikke spise dét og dét fisk når du er gravid" OG så har jeg haft en del kvalme (og dermed SLET ikke haft lyst til fisk!), så jeg besluttede for at tage fiskeolien selvom jeg faktisk rigtig godt kan lide fisk :)

Men jeg ved ikke hvor meget fisk man bør/skal spise, for at fiskeolie er overflødigt :unsure

Jeg aner heller ikke noget om det - tror jeg hører lægen når jeg engang skal derop ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tror MÅSKE kun at fisk tæller i forhold til fiskeolie, hvis det er fede fisk som sild..?

Men jeg tør ikke være skråsikker, er lidt på dybt vand her :unsure (høhø dybt vand :lolhit :P)

Høhø :lolhit Tror bare jeg tager fiskeolien - jeg har en hel del stående og det er jo ikke til at forudse, om jeg bliver ved med at kunne spise fisk :P

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tager fiskeolie, jern, gravitamin og alm. vitaminer :)Og kalk hvis jeg synes, at jeg ikke har fået nok mælkeprodukter

Del dette indlæg

Annonce ♥

Bare rolig- jeg HAR styr på det! :D :D :D

Del dette indlæg

Annonce ♥

Bare rolig- jeg HAR styr på det! :D :D :D

Super :D Så spekulerer jeg ikke mere på det :D Ved heller ikke hvorfor jeg lige troede, at jeg behøvede at have styr på det :D

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tager fiskeolie fordi det styrker barnets hjerne udvikling, og undersøgelser viser at det sandsynligvis mindsker risikoen for allergi. Og så tager jeg probiotika for at styrke mit og barnets immunforsvar samt mindske risikoen for kolik.

Derudover tager jeg gravitamin hver morgen og jern når jeg husker det om aftenen. Kalk tager jeg kun hvis jeg ikke får min youghurt.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Super :D Så spekulerer jeg ikke mere på det :D Ved heller ikke hvorfor jeg lige troede, at jeg behøvede at have styr på det :D

Er totalt tøse-fjollet i dag :P Og det er DIN skyld :D

Del dette indlæg

Annonce ♥

Er totalt tøse-fjollet i dag :P Og det er DIN skyld :D

Kan ikke engang sige, at jeg beklager :D

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tager fiskeolie fordi det styrker barnets hjerne udvikling, og undersøgelser viser at det sandsynligvis mindsker risikoen for allergi. Og så tager jeg probiotika for at styrke mit og barnets immunforsvar samt mindske risikoen for kolik.

Derudover tager jeg gravitamin hver morgen og jern når jeg husker det om aftenen. Kalk tager jeg kun hvis jeg ikke får min youghurt.

Er probiotika et naturmiddel?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg havde brug for jern allerede da jeg var i uge 8!! -så føler du at du bliver svimmel af og til, så start på jernen, det hjalp for mig!!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Er probiotika et naturmiddel?

Øh pas... TROR jeg nok det er - man kan købe det i matas og i helsekosten - og babyer må få det ret tidligt, så jeg tager sådan en bio-gaia tygge tablet hver morgen, de smager dejligt :sandie

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER