Myliona

Får I det dårligt af at ligge ned??

21 indlæg i dette emne

Jeg er 35+, og de sidste ja 4-5 uger, har jeg oplevet at få det dårligt, flere gange når jeg lå ned. <_<

Jeg sover som regel på maven/siden, og der er aldrig problemer..

Men hvis jeg ligger på ryggen (også selvom jeg har en pude) så får jeg det simpelthen DÅRLIGT.. Jeg får ondt i lænden som det første - rigtig ondt.

Efter 2-3 min får jeg kvalme, begynder at svede og får det bare ja.. Voldsomt dårligt!!!

Grunden til jeg "ved det" er ikke at jeg piner mig selv - men fordi jeg har oplevet det både i sidste uge til en scanning, og i denne uge til en scanning.. Og for nogle uger siden ved tandlægen :rolleyes

Del dette indlæg

Jeg har det stadig fint med at ligge på ryggen på sofaen eller i sengen, men ikke på gulvet hvor jeg får ondt i ryg og lænd - kan heller ikke sove på ryggen. Min søster er ca lige så langt som dig og hun bliver også dårlig og er blevet det i lang tid nu. Tror nok jeg læste at det er fordi maven er så tung at den presser på organer og vener og lukker for blodtilførslen. MEN jeg er ikke ekspert :whistling

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har det stadig fint med at ligge på ryggen på sofaen eller i sengen, men ikke på gulvet hvor jeg får ondt i ryg og lænd - kan heller ikke sove på ryggen. Min søster er ca lige så langt som dig og hun bliver også dårlig og er blevet det i lang tid nu. Tror nok jeg læste at det er fordi maven er så tung at den presser på organer og vener og lukker for blodtilførslen. MEN jeg er ikke ekspert :whistling

Det lyder meget sandsynligt. Var overrasket over at jeg under scanningen i dag et kort øjeblik nåede at tænke "Så bliv dog færdig.. vi HAR set hendes mavesæk.."

Men.. Nu regnede jeg også ud at det var 12 gang jeg blev scannet, så er det vel fair nok at være ved at tænke sådan :whistling

Del dette indlæg

Annonce ♥

Sådan havde jeg det også med Astrid, jeg var ligesom gravid over det hele :whistling Og når jeg lå på ryggen nærmet det bare mine organer og tarme flade som pandekager :balloons

Glæd dig over der ikke er særlig længe til :balloons

Del dette indlæg

Annonce ♥

Sådan havde jeg det også med Astrid, jeg var ligesom gravid over det hele :whistling Og når jeg lå på ryggen nærmet det bare mine organer og tarme flade som pandekager :balloons

Glæd dig over der ikke er særlig længe til :balloons

Hehe, det er rart at høre jeg ikke er alene!

Og jeg føler virkelig også jeg bliver totalt mast når jeg ligger sådan :whistling er bare LYKKELIG for jeg så faktisk kan ligge behageligt trods alt - nogen kan jo ikke ligge på maven!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hehe, det er rart at høre jeg ikke er alene!

Og jeg føler virkelig også jeg bliver totalt mast når jeg ligger sådan :whistling er bare LYKKELIG for jeg så faktisk kan ligge behageligt trods alt - nogen kan jo ikke ligge på maven!

Jeg kunne ligge på maven hele vejen igennem med August, men med Frk. Astrid kunne jeg intet, men var fandme også maks gravid fra uge 10 :balloons

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg kan ikke ligge længe på ryggen af gangen mere....det er rigtig ubehageligt, jeg vil ikke sige jeg bliver ordret dårlig af det, men jeg føler at alt bliver mast når jeg ligger ned på ryggenwhistling.gif

Jeg sover faktisk kun på siden nu, og når jeg er øm i den ene side så vender jeg mig om på den andenloveshower.gif så jeg kan stadig finde behagelige måder at ligge på.... selvom jeg hverken kan ligge på ryg eller mave merepregnant.gif

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg kan ikke ligge længe på ryggen af gangen mere....det er rigtig ubehageligt, jeg vil ikke sige jeg bliver ordret dårlig af det, men jeg føler at alt bliver mast når jeg ligger ned på ryggenwhistling.gif

Jeg sover faktisk kun på siden nu, og når jeg er øm i den ene side så vender jeg mig om på den andenloveshower.gif så jeg kan stadig finde behagelige måder at ligge på.... selvom jeg hverken kan ligge på ryg eller mave merepregnant.gif

Mit "problem" er at jeg simpelthen bliver fysisk dårlig.. Selve det med lænden, er til at "overleve".. Men kvalmen og sveden og puhaaa... Ej,d et er ubehageligt - sidste uge måtte han lave den sidste del af scanningen mens jeg sad op :rolleyes

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er spændende om jeg også får det sådan om nogle uger.... det ved man jo aldrigwhistling.gif

Men hvor er det da dejligt at du nærmer dig termin med hastige skridtloveshower.gif

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er som Majs skriver fordi maven - eller nærmere bestemt bebs - presser ned på din blodtilførsel. Nogle oplever det, andre gør ikke.

Jeg er selv begyndt at blive dårlig (kvalme) den sidste uge af at ligge på ryggen men samtidig har jeg fra starten af graviditeten ikke kunne ligge op ryggen mere end 10 min før min ryg låste. Så jeg ligger kun på siden :-)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg får det ikke desideret dårlig af at ligge ned, endnu da, men kan godt mærke det hele presser og jeg skal lige nå et punkt hvor jeg slapper af, før min vejrtrækning bliver normalt. Håber det bliver ved det, for det lyder da ikke rart med at få det dårligt af ligge ned.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Sådan fik jeg det også til sidste scanning og det er ganske rigtig fordi der bliver øget pres på den vene i ryggen, der føre blod til hjernen. Det sagde jordemoderen i hvert fald.

Jeg var lige ved at besvimme til scanning og måtte op og ligge på siden noget af tiden. Jeg mærker det heldigvis ikke så meget til hverdag når jeg ligge på ryggen, men enkelte gange har jeg dog oplevet ubehag.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Man skal lade vaere med at ligge paa ryggen, naar man er meget gravid, da det trykker paa en hovedpulsaare, hvilket lukker for ilttilfoerslen. Foerst til din og saa til din babys. Det gode er at du foerst faar det skidt, saa du kan naa at aendre paa position. Men det er altsaa helt normalt at faa det skidt af at ligge paa ryggen, saa lad vaere med det :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har også haft det sådan i nogle uger nu, og det er faktisk lidt belastende, når det kunne være rart bare at ligge et kvarters tid på ryggen som et afbræk i konstant liggen på siden <_< Men ak, der er lidt ventetid endnu jo, før det kan ske, og til den tid vil jeg nok hellere ligge på maven, som er totalt yndlings! :D

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har også haft det sådan i nogle uger nu, og det er faktisk lidt belastende, når det kunne være rart bare at ligge et kvarters tid på ryggen som et afbræk i konstant liggen på siden <_< Men ak, der er lidt ventetid endnu jo, før det kan ske, og til den tid vil jeg nok hellere ligge på maven, som er totalt yndlings! :D

Jeg har heldigvis ikke faaet det skidt om natten, selvom jeg automatisk drejer mig derom i soevne... men nogle gange paa sofaenblink.gif

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har heldigvis ikke faaet det skidt om natten, selvom jeg automatisk drejer mig derom i soevne... men nogle gange paa sofaenblink.gif

Jeg ligger på siden om natten her under graviditeten, og så vågner jeg, hver gang jeg skal vende mig <_< Det ødelægger altså bare ens søvn! Heldigvis vågner jeg ikke for at skulle tisse - Der kan jeg godt vente til om morgenen ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg ligger på siden om natten her under graviditeten, og så vågner jeg, hver gang jeg skal vende mig <_< Det ødelægger altså bare ens søvn! Heldigvis vågner jeg ikke for at skulle tisse - Der kan jeg godt vente til om morgenen ;)

:ditto med den undtagelse, at jeg faktisk stadig sagtens kan ligge på ryggen endnu - trives bare bedst på siderne ;) Men jeg vågner også hver gang jeg skal vende mig - og hver gang jeg skal på toilettet <_< - kunne man da bare få de 2 ting til at hænge mere sammen, så var det ikke så galt ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

:ditto med den undtagelse, at jeg faktisk stadig sagtens kan ligge på ryggen endnu - trives bare bedst på siderne ;) Men jeg vågner også hver gang jeg skal vende mig - og hver gang jeg skal på toilettet <_< - kunne man da bare få de 2 ting til at hænge mere sammen, så var det ikke så galt ;)

:ditto Det kunne være mig der skrev det.

Del dette indlæg

Annonce ♥

:ditto Det kunne være mig der skrev det.

Vi kan lave en sammensværgelse også forsøge at få det til at "gå op" :rolleyes Det kunne være skønt - sikker meget søvn man kunne få :loveshower

Del dette indlæg

Annonce ♥

Synes heller ikke det er behageligt at ligge på ryggen. Det er lige som om min mave bliver tung, og det hele bare bliver mast derinde <_<

Jeg får også tit krampe i benene, hvis jeg lægger for meget på ryggen - og det er ikke fedt! Men nogle gange er jeg bare nødt til at ligge på ryggen, får at få lindring til mit bækken..

Del dette indlæg

Annonce ♥

Sådan har jeg haft det siden 10. uge eller deromkring.. Det var nok også det, der kostede mig en mega hjernerystelse i uge 18, hvor jeg gik i gulvet hos min læge. Det er møgtræls og jeg er så træt af at skulle sove på siden.

Har dog fået stablet 4 hovedpuder op i sengen, og så kan jeg godt "sidde på ryggen" og sove, men typisk kun kortvarigt.

Den fysilologiske forklaring er, at livmoderen tyngen ned og klemmer på den store vene "Vena Cava", som skal føre alt det afiltede blod tilbage til hjerte/lunger (i det her tilfælde fra underkroppen), hvor det iltes og sendes ud i Aorta (den store legemspulsåre), der så bringer nyt ilt ud til hele kroppen.

Når Vena Cava afklemmes, får man præcis de symptomer du beskriver.

Jeg får det også skidt til scanningerne. Sig det når du mærker det, og så om på siden, evt. med noget koldt på panden, til du har det godt igen, så kan de normalt afslutte scanningen uden problemer.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER