Oprettet May 30, 2012 Maliva er MØG forkølet og vagtlæge samt læge mener at vi skal lade feberen arbejde det ud og så se tiden an. De vil først sådan reelt tjekke op på hende, når hun når 40 i feber <_< MEN Maliva har fået puds i øjnene... Så meget at hendes øjne klistre sig lukket efter en nat eller en lur og hun er bare ikke samarbejdsvillig, når det skal væk (det samme med at få tørret næse osv.) Så jeg tænkte, er der nogle herinde der har nogle gode råd og tips til hvordan jeg kan gøre det mest behageligt for både Maliva og mig? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 30, 2012 Hvad med et bad? er det noget hun kan lide? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 30, 2012 Hvad med et bad? er det noget hun kan lide? Jaeh, det elsker hun, men jeg kan jo ikke komme hende i bad hele tiden :lolhit Hun er kommet i bad hver morgen siden det begyndte, men pudset er der igen efter en lur og dem tager hun jo mange af lige for tiden Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 30, 2012 Kamillethe duppet på øjnene med en vatrondel, -det bruger jeg altid til mig selv og dyr.. :rolleyes Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 30, 2012 Ved mine katte brugte jeg kold kamille te på vatrondeller.. De er blødere, og derfor ikke lige så generende som en klud ;) Ellers, men det er mig selv som voksen, så "koger" jeg snasket løst.. Altså, laver damp, af kamille the også damper mig - det løsner rigtig godt (både snot og puds), også er det meget nemmere lige at fjerne.. men om det kan fungere med en baby ved jeg ikke :whistling :rolleyes Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 30, 2012 Saltvandsdråber og kamille te. Ellers noget at dryppe med fra lægen. For hun må ikke komme i dp for det er medicinsk behandlet eller har været væk to dage Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 30, 2012 HURRAAAAA :yay aldrig har jeg været glad for feber, men Maliva ramte 40, så nu kan der ringes til vagtlægen og nu SKAL de se på hende :yay Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 30, 2012 Håber de kan gøre noget for hende, så det blir bedre :goodluck Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 30, 2012 Brug ikke kamillete, det kan give allergi og ridse hornhinden. Det er et gammelt husråd, som man helst ikke skal bruge mere. Saltvand i pipetter er bedre. Hvis det er bakteriel øjenbetændelse skal hun have øjendråber fra lægen på recept - du kan se det, hvis øjet hæver og bliver rødt inde i det hvide i øjet. Som MLM skriver, må hun ikke komme i dp, nogle siger efter to dage, nogle siger, når behandlingen er startet. Husk det smitter rigtig meget, hyppig håndvask er vigtig og brug en ny vatrondel til hvert øje. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 30, 2012 Brug ikke kamillete, det kan give allergi og ridse hornhinden. Det er et gammelt husråd, som man helst ikke skal bruge mere. Saltvand i pipetter er bedre. Hvis det er bakteriel øjenbetændelse skal hun have øjendråber fra lægen på recept - du kan se det, hvis øjet hæver og bliver rødt inde i det hvide i øjet. Som MLM skriver, må hun ikke komme i dp, nogle siger efter to dage, nogle siger, når behandlingen er startet. Husk det smitter rigtig meget, hyppig håndvask er vigtig og brug en ny vatrondel til hvert øje. Jeg mener at hvis behandlinge er medicinsk må hun komme i dp med det samme, men hvis ikke er det to efter det er forsvundet. Og det med kamillete var der en overlæge der anbefalede os Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 30, 2012 Saltvand eller dråber på recept fra lægen, hvis det er betændelse. Hun må ikke komme afsted før hun er i behandling. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 11, 2012 Vi har også haft problemer med snask i øjet. Vi ringede til vagtlægen og han sagde, at vi kunne bruge saltvand på en vatrondel. Bare husk at have rene hænder. Det er stort set gået væk nu :balloons Del dette indlæg Link to post Share on other sites