Guest

ligger lige en boganmeldelse ind

3 indlæg i dette emne

Den ligger godt nok også i gravid tråden, men syntes ikke i skal gå glip af det hvis i ikke er der så ofte:

Bogen hedder "Graviditet, fødsel og Barsel - en håndbog til dig der skal være MOR for første gang" Af Jordemoder Pia Hern og Sundhedsplejerske Helen Lyng Hansen. Jeg købte den til 55 kr i Bilka i går.

Der står nu ikke meget om graviditet, men meget om fødsler og det er det jeg lige faldt for. Nogle af overskrifterne er:

Klar til fødsel

Din mentale forberedelse

Hvad venter dig

Om veer og smerte

At tackle smerten

forberedelse for fædre

m.m.

Derudover står der en masse om den første tid med barnet som jeg glæder mig til at læse.

Nogle af overskrifterne er:

De første uger

Den gode mor

Parforholdet

netværk

Et lille nyt menneske

Amning

flaske i stedet for amning

m.m.

Den er overkommelig og let forståelig og det jeg har læst SO FAR giver mig igen følelsen af at fødslen bare kan komme an - jeg skal nok komme igennem den, det bliver hårdt, det gør ONDT af helvedes til men jeg KAN og VIL klare det!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Den ligger godt nok også i gravid tråden, men syntes ikke i skal gå glip af det hvis i ikke er der så ofte:

Bogen hedder "Graviditet, fødsel og Barsel - en håndbog til dig der skal være MOR for første gang" Af Jordemoder Pia Hern og Sundhedsplejerske Helen Lyng Hansen. Jeg købte den til 55 kr i Bilka i går.

Der står nu ikke meget om graviditet, men meget om fødsler og det er det jeg lige faldt for. Nogle af overskrifterne er:

Klar til fødsel

Din mentale forberedelse

Hvad venter dig

Om veer og smerte

At tackle smerten

forberedelse for fædre

m.m.

Derudover står der en masse om den første tid med barnet som jeg glæder mig til at læse.

Nogle af overskrifterne er:

De første uger

Den gode mor

Parforholdet

netværk

Et lille nyt menneske

Amning

flaske i stedet for amning

m.m.

Den er overkommelig og let forståelig og det jeg har læst SO FAR giver mig igen følelsen af at fødslen bare kan komme an - jeg skal nok komme igennem den, det bliver hårdt, det gør ONDT af helvedes til men jeg KAN og VIL klare det!!!

Super - og så kan det jo være at det åbner op for nogle nye emner i debatten - for vi må unægtelig opleve en del af de samme ting og følelser - og hvordan man i såfald kan/skal tackle det..

Jeg skal ærligt indrømme at jeg ikke læser særlig mange bøger - søger dog en del information på internettet..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Var en tur i Bilka i dag og købte faktisk denne bog. (var på udkig efter lidt læsestof nu når jeg går på barsel).

Glæder mig til at læse den.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER