Tina80

Har fået et dilemma

30 indlæg i dette emne

Og så ville jeg forresten selv have meget svært ved, at mit barn skulle hedde det samme som en, der har været så tæt på som en af mine forældre (især hvis denne var meget syg eller død for nylig)

Jeg kunne forholde mig til at opkalde efter raske unge slægtninge, der havde betydet noget særligt, eller kære slægtninge, der var døde for forholdsvist længe siden (f.eks. bedsteforældre). Men at opkalde efter en mor, der er meget syg og måske ikke holder så længe, det ville være ALT for smertefuldt for mig... Men det er jo meget individuelt :)

Del dette indlæg

Jeg syntes det er svært. Men for det første syntes jeg faktisk det er lidt frækt af hende at spørge, da jeg klart mener det er op til forældrene alene at finde et navn til barnet. Hvis forældrene så syntes de vil ære hende ved at opkaldet barnet efter hende, så er det en anden sag i mine øjne. Men direkte at spørg om det, og med den sygdomshistorie, så syntes jeg ikke hun kan være det bekendt - da det mere eller mindre tvinger forældrene til at gøre det, for man vil jo gerne ære et familiemedlem, som måske snart er væk og man har holdt meget af!

I skal gøre som I syntes, er min mening :balloons

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes godt nok det er lidt groft at spørge om det... Men sket er sket og det kan i jo ikke ændre på..

Jeg ville personligt ikke opkalde efter forældregenerationen, da jeg synes de navne er for tæt på eller umoderne... Ville nok heller ikke opkalde efter en bedste forældre men ville helt ud i oldeforældre generationen (altså min) før jeg ville overveje navnet... Men det er svært at svare på hvad i skulle gøre, har du lyst til det for så skal du da gøre det, ellers ville jeg bestemt ikke gøre det <_<

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg kan godt forstaa, det ikke er en rar situation at blive sat i... Selv ville jeg ikke opkalde mit barn efter mine eller min mands foraeldre, syge eller ej. Jeg ville heller ikke give mit barn et navn, som ikke er oenskenavnet.

Synes du skal forklare din mor, at det vil du/i aldrig kunne gøre! For det navn, er hendes og vil altid bringe mange minder, som kun skal være hendes :)

Så synes jeg du viser respekt for din mor, for det ville (for mig), da også være en tand for mærkeligt! ALLE minder omkring din mor, vil forblive der hvor de høre hjemme og ikke kun i navnet! :)

Jeg er helt enig i den betragtning :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg kan også godt forstå at det er noget af et dilemma I er blevet sat i. Må sige jeg også synes det er noget underligt noget at spørge om. Men nu er det jo gjort.

Min mor (som også hed Marianne) døde pludseligt lige inden jul, faktisk da jeg var ca 4.-5. uger henne i min graviditet, men inden jeg vidste jeg var gravid. Det er ikke en eneste gang faldet mig ind at opkalde vores datter efter hende, synes virkelig det ville være mærkeligt at give hende det samme navn som min mor, som jeg har så mange minder med.

Kan sagtens forholde mig til jeres holdning til mere end et fornavn og jeg synes I skal give jeres barn det navn I synes allerbedst om. Håber I finder en løsning.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER