Oprettet May 24, 2012 Hej Ja nu er der jo - forhåbenlig - ikke sååå længe til juni-babyerne kommer ud, så tænkte det kunne være sjovt at hører om I har gjort jer nogen overvejelser vedr. amning... :blush Faldt over denne her artikel og ville hører jer: http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-50625901:danske-mødre-langtidsammer-og-sover-med-deres-børn.html Jeg har ammet de to første og det er så absolut også planen med hende her. De to første ammede jeg fuldt ud i 3 - 3½ måned - derefter sammen med flaske og jeg tror da de var omkring 6 måneder stoppede det lige så stille.. Hvor længe vil I amme - hvis I har gjort jer nogen tanker om det :balloons Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 24, 2012 Altså mit håb er, at jeg kan amme fuldtid indtil, at barnet må begynde at få skemad med supplerende amning :) Men tror maks, at jeg vil amme til den lille er 1 år :) men om det lykkedes vil tiden vise :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 24, 2012 Aah, altsaa, jeg vil helt sikkert gerne amme og taenker, at jeg vil amme, indtil han selv siger fra... det er saa med udgangspunkt i at jeg ikke TROR jeg ville amme mere efter et aars tid. Jeg haaber at Noah selv finder sit naturlige stop-tidspunkt hen ad vejen og at jeg saa kan faa hele min krop for mig selv og for min mand et stykke tid igen, indtil vi paataenker nr. 2 :) Men jeg er ikke sikker paa hverken det ene eller det andet og er aaben for at det maaske bliver kortere eller laengere tid - man ved jo i praksis intet foer man staar i det, goer man? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 24, 2012 Undskyld at jeg lige kigger ind i jeres gruppe, men det her interesserer mig heeeelt vildt!! Så jeg læser flygtigt med.. Jeg tror at jeg vælger at tage det lidt ligesom camillat, -men jeg har ikke spekuleret så meget over det endnu.. :hophop Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 24, 2012 Jeg blander mig også lige.. Sidst ammede jeg til hun var 4 mdr. Havde derefter ikke mere næring i, men ville da gerne have ammet et par måneder mere.. Men heller ikke længere end det.. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 24, 2012 Jeg vil gerne amme, og som udgangspunkt til fast føde er blevet implementeret godt, fersken selv siger fra, ELLER at den kan begynde at hive op i trøjen for at få nam <_< Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 24, 2012 Jeg vil gerne amme, og som udgangspunkt til fast føde er blevet implementeret godt, fersken selv siger fra, ELLER at den kan begynde at hive op i trøjen for at få nam <_< Jeg agter bestemt heller ikke tillade selvbetjening... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 25, 2012 Jeg agter bestemt heller ikke tillade selvbetjening... Jeg kunne ikke sige det bedre selv :hophop ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 25, 2012 Jeg kunne ikke sige det bedre selv :hophop ;) :ditto :lolhit Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 25, 2012 Jeg har tænkt gradvis afvikling, når han er godt i gang med fast føde :-) et eller andet sted mellem 6 mdr og max et år. Kan slet ikke tåle tanken om at amme et stort barn. Ved godt at der er mange der siger 'jo længere, jo bedre', men min psyke kan ikke klare den symbiose længere tid end påkrævet, tror jeg, uden at jeg får alvorlig fnidder. Der er et eller andet, der generer mig, når 2-3 årige (eller ældre) stadig bliver ammet. Det virker forkvaklet og usundt i min verden, men måske er jeg et unormalt selvstændigt individ, der vil have at mine børn relativt hurtigt bliver deres egne individer uden overflødig fysisk og psykisk afhængighed af mig. Men folk skal gøre som de synes er bedst, selvfølgelig. Det er bare sådan, jeg tænker lige nu inden mit første barn. Så det er uden erfaring. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 25, 2012 Jeg påtænker at amme fuldt ud indtil skemad må introduceres og så dermed afvikle det lige så stille, så det må jo være indtil 5-6 mdr. Men jeg synes det er svært at forudsige det for der kan ske alverdens i forhold til amning. Del dette indlæg Link to post Share on other sites