Susanne

Børn under 1 år

16 indlæg i dette emne

I morgen skal vi flyve til Bologna og vi skal have Anna på 5 mdr. med. Vi skal have barnevogn med, men den skal jo checkes ind... Og hvad gør man så med barnet?! :blink Hun kan jo ikke sidde selv og kan jo heller ikke rigtig tåle at stå/sidde/hænge hos os i mange timer ad gangen.

Jer, der har fløjet med så små børn - hvad pokker gjorde I i lufthavnen, fra barnevognen/klapvognen var checket ind og til I fik den igen? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

David var 4 måneder da vi tog på ferie og han kom så op i en bæresele, for man kan jo ikke bære rundt på de små hele tiden så får man bare ondt i armene :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså jeg ved slet ikke noget om det, men da vi fløj i januar måned var der en kvinde der fik den med i flyet sådan ligesom håndbagage, men jeg aner ikke hvordan hun gjorde :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg gætter på i skal flyve fra København?

Har lige sakset lidt Info fra deres hjemmeside :)

Klapvogne

Der findes klapvogne i transitområdet, som man frit kan låne, mens man er i lufthavnen. Klapvognene står overfor Ni’mat Hand & Foot Spa i Terminal 3. Hvis du vil have din egen klap- vogn med helt ud til flyet, skal du spørge på forhånd hos dit fly- selskab, eller når du checker ind. Du kan købe en klapvognspose i Garderoben mellem Terminal 2 og 3 før sikkerhedskontrollen. Her kan du også leje en særlig klapvogns-transporttaske.

Puslerum

Findes i underetagen ved toiletterne i Terminal 2 efter sikker- hedskontrollen. I puslerummet kan man opvarme sine med- bragte sutteflasker og babymad i en mikrobølgeovn. Her er også plads til at man kan sidde og amme. Både her og på de fleste andre toiletter i lufthavnen er der mulighed for bleskift.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og de fleste steder må man også have sin egen paraplyklapvogn med helt ud til gaten :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg aner det virkelig ikke.. Men kommer til at tænke på om ikke man måske må medbringe en autostol? jeg tænker at ved 5 mnd. kan hun vel stadig være i en af de der bære-slags!?

Håber at i får en dejlig ferie :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fandt lige lidt gode råd til selve flyveturen også KLIK

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har ikke en paraply-klapvogn... Og autostol er måske lige overkill at slæbe med til Italien ;)

Vi har en slynge og en strækvikle, men hun er sgu ikke rigtig fan af at sidde i dem. Vi tager viklen med og prøver, men er rimelig overbevist om hun bliver skide sur <_< Mest af alt frygter jeg, at hun bliver skide sur generelt, for hun gider jo heller ikke ligge i arm...

Hvis vi kan låne en paraply-klapvogn er det i hvert fald en hjælp - så sidder hun godt nok og det må hun ikke hele tiden, men når vi skal rundt er det vel okay og så må hun ligge på gulvet/bænk/stol på stofble og/eller sin dyne i ventetid.

Vi havde overvejet at tage Duni´en med, da vi også ville kunne få hende til at falde i søvn i den i flyet, men den er for lang til at gå som håndbagage og i øvrigt er det jo nok også lidt overkill at tage en uld-Duni med til Italien i 20 grader :rolleyes

Vi må tage det som det kommer... Jeg får i hvert fald ikke noget ud af at panikke på forhånd :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fandt lige lidt gode råd til selve flyveturen også KLIK

Hmm... linket virker ikke :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min niece blev båret rundt i bæresele da de rejste rundt med hende i den alder - det er Anna vel ikke for tung til endnu?

Ellers er det vel muligt at finde et sted i kan sidde ned det meste af tiden i venter, og så er det jo egentlig kun når i skal igennem sikkerhedskontrollen i risikerer at stå og holde hende.

Rigtig god tur!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Vi tjekkede klapvognen ind, da det ikke var en paraplyklapvogn og derfor ikke måtte tages med ud til gaten.

Vi lånte derefter en paraplyklapvogn i lufthavnen, som var super god og kunne lægges helt ned. Så Theo tog en lur mens vi ventede :)

Jeg havde ammepuden med i flyet og så sov han sådan her hos mig:

post-570-008941200 1337868536_thumb.jpg

Sejt, at dem man kan låne kan lægges ned! Så er der jo ingen problemer :glad Jeg tror stadig ikke på hun falder i søvn i flyet, men så er det godt det kun tager to timer ;) Det er værre på vej hjem, når vi skal flyve kl. 20 :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min niece blev båret rundt i bæresele da de rejste rundt med hende i den alder - det er Anna vel ikke for tung til endnu?

Ellers er det vel muligt at finde et sted i kan sidde ned det meste af tiden i venter, og så er det jo egentlig kun når i skal igennem sikkerhedskontrollen i risikerer at stå og holde hende.

Rigtig god tur!

Vi har ikke en bæresele, men en vikle og den tager vi også med. Vi har dog ikke brugt den så meget, så ved ikke hvad hun synes om det... Det må komme an på en prøve ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogle fly har sædder helt oppe foran specielt til babyer, hvor der sidder en lille seng foran på væggen så de kan ligge der, så det da vi var på ferie for 2 år siden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogle fly har sædder helt oppe foran specielt til babyer, hvor der sidder en lille seng foran på væggen så de kan ligge der, så det da vi var på ferie for 2 år siden.

Det har SAS også, men kun hvis man skal til USA eller Asien ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Prøver igen med linket Mit link

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER