Lone

åhh Gud..

26 indlæg i dette emne

Sidder lige og bruger nogle nattetimer på at læse lidt op nettet, og lander så på "samvirke"s brevkasse..

Jeg havde da INGEN ide om at man ikke må koge sovs på stegefedt fra bøffer.. det gør jeg da altid :blink

http://samvirke.dk/mad/brevkasse/maa-koge-panden-sovs.html

Og rå championer må man åbenbart heller ikke spise :huh

Man må kun spise det i små mængder, fordi det åbenbart er kræftfremkaldende :o

http://samvirke.dk/sundhed/brevkasse/maa-spise-raa-champignon.html

Og tomater er giftige for hunde, og de må heller ikke få nødder :huh altså hvis min hund kan komme til det, så stjæler hun mine mandler uden jeg opdager det ;)

Følte mig sku sådan lidt dum og slet ikke up to date ;) , samtidig med jeg sad og tænkte "jaaahhh sku vi nu ikk liiiiige, tag det lidt med ro" :P

Hvad har i opdaget/fundet ud af på det sidste, som i synes lød mærkelig eller blev helt paf over :blink ???

Og hvad tænkte i da i læste det, og begynde i at følge den anvisning??

Del dette indlæg

Sidder lige og bruger nogle nattetimer på at læse lidt op nettet, og lander så på "samvirke"s brevkasse..

Jeg havde da INGEN ide om at man ikke må koge sovs på stegefedt fra bøffer.. det gør jeg da altid :blink

http://samvirke.dk/mad/brevkasse/maa-koge-panden-sovs.html

Og rå championer må man åbenbart heller ikke spise :huh

Man må kun spise det i små mængder, fordi det åbenbart er kræftfremkaldende :o

http://samvirke.dk/sundhed/brevkasse/maa-spise-raa-champignon.html

Og tomater er giftige for hunde, og de må heller ikke få nødder :huh altså hvis min hund kan komme til det, så stjæler hun mine mandler uden jeg opdager det ;)

Følte mig sku sådan lidt dum og slet ikke up to date ;) , samtidig med jeg sad og tænkte "jaaahhh sku vi nu ikk liiiiige, tag det lidt med ro" :P

Hvad har i opdaget/fundet ud af på det sidste, som i synes lød mærkelig eller blev helt paf over :blink ???

Og hvad tænkte i da i læste det, og begynde i at følge den anvisning??

Man kan få salmonellea fra høns, æg og svin.

Man kan få dårlig mave og for mange pesticider af grøntsager. Nogle af dem er kræftfremkaldende.

Man må ikke drikke for meget kaffe, men lidt er godt.

Man må ikke drikke for meget vin, men lidt kan modvirke kræft (??)

Man kan få forgiftning af at spise for meget tun og makrel..

Jeg er helt holdt op med at læse alle de ting der, for ellers tør jeg hverken spise eller drikke lige pludselig :lolhit -Synes snart der er en fare ved alt hvad vi putter i munden snart.

Del dette indlæg

Annonce ♥

I Italien er raa peberfrugt lidt en frygtet madvare - det kan man jo ikke fordoeje, men nammenam, jeg kan godt lol_hitting.gif

Del dette indlæg

Annonce ♥

I Italien er raa peberfrugt lidt en frygtet madvare - det kan man jo ikke fordoeje, men nammenam, jeg kan godt lol_hitting.gif

Ej, den skal jeg lige have skåret ud i pap...... Siger de dernede at man ikke kan fordøje rå peberfrugt? Er det så slet ikke noget man bruger i salat og sådan?

-siger hende som aldrig kunne undvære sin røde peber....... Der er faktisk også 3 gange så mange c-vitaminer i en rå rød peber som i en appelsin :o

Del dette indlæg

Annonce ♥

samtidig med jeg sad og tænkte "jaaahhh sku vi nu ikk liiiiige, tag det lidt med ro" :P

Jååhoov det synes jeg vi skal!! Specielt med hundene, -slaaaap da af! tomater??? og jeg tror simpelthen ikke på den med nødderne! :lolhit

-Men det er seføli samvirke!?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jååhoov det synes jeg vi skal!! Specielt med hundene, -slaaaap da af! tomater??? og jeg tror simpelthen ikke på den med nødderne! :lolhit

-Men det er seføli samvirke!?

Jeg har derimod hørt flere steder at hvis din hund har forhudsbetændelse, så kan det hjælpe hvis den spiser tomater :rolleyes

- nødder, vindruer og chokolade skulle dog være skidt for hunde.... Har det fra min dyrlæge ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ej, den skal jeg lige have skåret ud i pap...... Siger de dernede at man ikke kan fordøje rå peberfrugt? Er det så slet ikke noget man bruger i salat og sådan?

-siger hende som aldrig kunne undvære sin røde peber....... Der er faktisk også 3 gange så mange c-vitaminer i en rå rød peber som i en appelsin :o

Jeg kunne have skrevet præcis det samme! Ææææælsker, rød peber!

Del dette indlæg

Annonce ♥

ARRRRGH jeg får kræft :P :lolhit

Læste et sted engang at gulerødder og kartofler fremkaldte kræft :blink

Del dette indlæg

Annonce ♥

Er næsten alt i dag ikke kræftfremkaldende?

Synes det er vildt hvis grøntsager er kræftfremkaldende nu :huh

Elsker friske champignon :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Bacon er også kræftfremkaldende. Tjaaa, hvad jeg skal sige? Jeg lever et liv på kanten :whistling :rolleyes

Del dette indlæg

Annonce ♥

:lol det er da heldigt at du kan fordøje det Camilla :lol

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kan i huske da det kom frem at broccoli er kræftfremkaldende? De glemte bare at sige at det kun var hvis man indtog mere end 4 kg om dagen haha :-D

Jeg ville slå koldt vand i blodet og gribe af alle de ting man ikke må spise. :-)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kan i huske da det kom frem at broccoli er kræftfremkaldende? De glemte bare at sige at det kun var hvis man indtog mere end 4 kg om dagen haha :-D

Jeg ville slå koldt vand i blodet og gribe af alle de ting man ikke må spise. :-)

Armen... det er da bare for åndssvagt at sådan noget skal frem, så går folk jo er unødigt bekymrede. 4 kilo come on.... godt nok elsker jeg broccoli meeeen der er også en grænse :lol :lol :lol

Del dette indlæg

Annonce ♥

Man kan få salmonellea fra høns, æg og svin. Man kan få dårlig mave og for mange pesticider af grøntsager. Nogle af dem er kræftfremkaldende.Man må ikke drikke for meget kaffe, men lidt er godt.Man må ikke drikke for meget vin, men lidt kan modvirke kræft (??)Man kan få forgiftning af at spise for meget tun og makrel..Jeg er helt holdt op med at læse alle de ting der, for ellers tør jeg hverken spise eller drikke lige pludselig :lolhit -Synes snart der er en fare ved alt hvad vi putter i munden snart.

Lamen jeg blev sådan helt paf :blink især den med at man ikke måtte bruge fedtstoffet fra bøffer eller lever til at lave sovs!!! jamen det er jo det der gir smagen :)

Hehe.. du er faktisk et helt mirakel i dig selv dernede, fordi du kan fordøje det :D

Jååhoov det synes jeg vi skal!! Specielt med hundene, -slaaaap da af! tomater??? og jeg tror simpelthen ikke på den med nødderne! :lolhit -Men det er seføli samvirke!?

Jeg har derimod hørt flere steder at hvis din hund har forhudsbetændelse, så kan det hjælpe hvis den spiser tomater :rolleyes- nødder, vindruer og chokolade skulle dog være skidt for hunde.... Har det fra min dyrlæge ;)

Tomater kan jeg ikke se er farligt :huh Nødder sagde min dyrelæge også til mig engang, da min hund fik en pludselig allergisk reaktion, men da jeg fortalt hende, at hun tit har tyvstjålet mine nødder, så mente hun dog ikke det var der det kom fra ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

ARRRRGH jeg får kræft :P :lolhit

Læste et sted engang at gulerødder og kartofler fremkaldte kræft :blink

Det får jeg vist også ud fra det de skriver :huh som en skrev, man kan næsten ikke spise noget mere, hvis man skulle følge alle de oplysning om madvarer man finder på nettet ;)

Er næsten alt i dag ikke kræftfremkaldende?

Synes det er vildt hvis grøntsager er kræftfremkaldende nu :huh

Elsker friske champignon :)

Ja grøntsager er ikke ligefrem det jeg forbinder med kræft :o ÆÆÆÆÆlsker nemlig også mine rå champignoner :mam

Bacon er også kræftfremkaldende. Tjaaa, hvad jeg skal sige? Jeg lever et liv på kanten :whistling :rolleyes

MMmmmmhhh Bacon :biglove det lader jeg i hvertfald som om jeg aldrig har hørt.. kan da ikke undvære min bacon ;)

Ja det var da en "mindre" detalje de havde glemt.. :P

Tror virkelig også man skal tage det hele med et gram salt, det er da uhyggeligt, så mange grøntsager de vil gøre til kræftfremkaldende :huh

Del dette indlæg

Annonce ♥

Rå champignoner smager sgi da også af mørt viskelæder :rolleyes :lol :badgirl

Men tomater skal godt nok være AKUT DRÆBENDE før jeg vil undvære dem. Eeeeeeeeeelsker tomater :mam

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kan i huske dengang vi blev frarådet at spise agurker? Det er ikke så længe siden. Har glemt hvad præcist det var nu, men det var noget med en sygdom, som efter flere måneder viste sig ikke at holde vand.

Måske ikke lige noget med kræftfremkaldende fare at gøre - Men et eksempel på hvor stort div. medier og fødevarestyrelsen kan komme til at "slå noget op" :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kan i huske dengang vi blev frarådet at spise agurker? Det er ikke så længe siden. Har glemt hvad præcist det var nu, men det var noget med en sygdom, som efter flere måneder viste sig ikke at holde vand.

Måske ikke lige noget med kræftfremkaldende fare at gøre - Men et eksempel på hvor stort div. medier og fødevarestyrelsen kan komme til at "slå noget op" :)

Det var jo en meget akut og meget alvorlig sygdom der brød ud, som de vidste kom fra en grøntsag, men det tog lidt tid at finde ud af hvilken. De endte vist med at spore det ned til en gård i Tyskland, men kan ikke huske hvilken grøntsag det endte med at være. Men det var jo bare i en periode vi skulle være lidt ekstra forsigtige, så det synes jeg er lidt noget andet.

Jeg elsker også den måde det svinger på med mælk. Først er mælk kærnesundt, så skal mennesker slet ikke drikke komælk, så skal man drikke det i små mængder og så er det sundt igen. Altså...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Personligt synes jeg egentlig ikke, at det svinger så meget... Der kan da godt komme noget nyt, som jeg ikke lige vidste, men jeg synes egentlig at tanken om at det "skifter helt vildt fra sund til usund til sund til usund" er ligeså overdrevet som "nu dør du af at spise rå champignoner".

Hjemme ved os har det i hvert fald været kendt længe, at stegefedt er usundt (og havde man egentlig nogensinde regnet med at brændt fedt var sundt?). Det er heller ikke nogen nyhed at der er sprøjtegifte på grøntsager, men de betyder jo ikke, at man overhovedet ikke må spise grøntsager, men bare at man skal skylle dem rigtig godt/skrælle dem/evt. købe økologisk. Og havde vi helt ærligt regnet med at noget så fed som bacon var andet end usundt (og har man nogensinde påstået andet?)? ;)

Nå, sorry, ved godt at det var et sidespor, som måske også var lige lovlig seriøst i forhold til det komiske i tråden med at rå champignoner pludselig skulle være farlige :blush Det slog mig bare lige i nogle af de kommentarer med "Man kan snart ikke spise noget" at det kan man jo sagtens - også samtidig med at man tænker på, hvilke ting, man måske skal nøjes med at spise i moderate mængder/behandle på en bestemt måde :balloons

Del dette indlæg

Annonce ♥

Personligt synes jeg egentlig ikke, at det svinger så meget... Der kan da godt komme noget nyt, som jeg ikke lige vidste, men jeg synes egentlig at tanken om at det "skifter helt vildt fra sund til usund til sund til usund" er ligeså overdrevet som "nu dør du af at spise rå champignoner".

Hjemme ved os har det i hvert fald været kendt længe, at stegefedt er usundt (og havde man egentlig nogensinde regnet med at brændt fedt var sundt?). Det er heller ikke nogen nyhed at der er sprøjtegifte på grøntsager, men de betyder jo ikke, at man overhovedet ikke må spise grøntsager, men bare at man skal skylle dem rigtig godt/skrælle dem/evt. købe økologisk. Og havde vi helt ærligt regnet med at noget så fed som bacon var andet end usundt (og har man nogensinde påstået andet?)? ;)

Nå, sorry, ved godt at det var et sidespor, som måske også var lige lovlig seriøst i forhold til det komiske i tråden med at rå champignoner pludselig skulle være farlige :blush Det slog mig bare lige i nogle af de kommentarer med "Man kan snart ikke spise noget" at det kan man jo sagtens - også samtidig med at man tænker på, hvilke ting, man måske skal nøjes med at spise i moderate mængder/behandle på en bestemt måde :balloons

Vi spiser også fornuftigt herhjemme med masser af grønt og den slags. Og det gælder som sagt om at være fornuftig og bruge hovedet :)

Men synes bare det er for meget når de gang på gang lancerer kampagnen "det her kan MÅSKE give kræft". For kender en del som har øget risiko for kræft, som så undgår de ting og så ikke får en varieret kost. Det er jo efterhånden alt de mistænker for at være kræftfremkaldende. Jeg ville hellere have at de lavede deres undersøgelser færdige inden de videregiver oplysninger :)

Ellers synes jeg det giver en falsk form for tryghed, da man aldrig ved om man kan stole på om det nu er rigtigt.

Og jo vi ved da alle at bacon ikke er sundt ;) men det er da også om at lære alt med måde :)

Af og til lyder det bare som om at hvis man spiser det mindste af et produkt, så har man en markant højere risiko for kræft.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi spiser også fornuftigt herhjemme med masser af grønt og den slags. Og det gælder som sagt om at være fornuftig og bruge hovedet :)

Men synes bare det er for meget når de gang på gang lancerer kampagnen "det her kan MÅSKE give kræft". For kender en del som har øget risiko for kræft, som så undgår de ting og så ikke får en varieret kost. Det er jo efterhånden alt de mistænker for at være kræftfremkaldende. Jeg ville hellere have at de lavede deres undersøgelser færdige inden de videregiver oplysninger :)

Ellers synes jeg det giver en falsk form for tryghed, da man aldrig ved om man kan stole på om det nu er rigtigt.

Og jo vi ved da alle at bacon ikke er sundt ;) men det er da også om at lære alt med måde :)

Af og til lyder det bare som om at hvis man spiser det mindste af et produkt, så har man en markant højere risiko for kræft.

Hmm ja, okay... Det du beskriver kan jeg sådan set godt forstå, men jeg har bare ikke oplevet de der "det her kan MÅSKE give kræft" kampagner :unsure Jeg synes egentlig at de kampagner, jeg ser, virker ret veldokumenterede... Og at resten mest bare er sådan nogle små "Nå, men nu har vi måske fundet ud af noget" artikler på et par linjer. Og når det ikke er blæst mere op, så kan jeg sagtens abstrahere fra det (og alligevel æde løs af min elskede bacon :sandie) men jeg sætter egentlig pris på at vide "det nyeste nye"... Men det kommer nok an på hvilke kampagner og artikler man lige er stødt på :) Det, som jeg har oplevet, synes jeg egentlig som oftest har været ret afbalanceret i forhold til om der har været tale om en mistanke eller noget, som der var en masse bekræftende forskning bag :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tænker ikke så meget i det om det er sundt eller usundt, ^_^ jeg ved skam godt at kage ikke er sundt for mig :sandie

Og stegefedtet fra min bøffer ved jeg også godt ikke ligefrem er kildevand :lolhit og er ikke sundt, men ligefrem at begynde at skrive det er kræftfremkaldende, og man ikke må lave sovs på det, er der hvor jeg står af..

For mange ting har simpelthen for tit fået en "kan fremkalde kræft" label på sig :shooter

, og meget tit fået den fjernet igen, til at jeg for alvor lytter efter de råd/brevkasser.. Det er det samme med bacon, ja den er fed, og du kan blive tyk, hvis du spiser RIGTIG meget af det, men hvor kom kræften fra :huh

Del dette indlæg

Annonce ♥

Da jeg var i Australien kunne man ikke købe champignon med stilk. Det var kun hatten tilbage, for stilken var giftig. Forestil jer en kilopris det pludselig var ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tænker ikke så meget i det om det er sundt eller usundt, ^_^ jeg ved skam godt at kage ikke er sundt for mig :sandie

Og stegefedtet fra min bøffer ved jeg også godt ikke ligefrem er kildevand :lolhit og er ikke sundt, men ligefrem at begynde at skrive det er kræftfremkaldende, og man ikke må lave sovs på det, er der hvor jeg står af..

For mange ting har simpelthen for tit fået en "kan fremkalde kræft" label på sig :shooter

, og meget tit fået den fjernet igen, til at jeg for alvor lytter efter de råd/brevkasser.. Det er det samme med bacon, ja den er fed, og du kan blive tyk, hvis du spiser RIGTIG meget af det, men hvor kom kræften fra :huh

Enig :balloons

Del dette indlæg

Annonce ♥

Da jeg var i Australien kunne man ikke købe champignon med stilk. Det var kun hatten tilbage, for stilken var giftig. Forestil jer en kilopris det pludselig var ;)

:super trak lige lidt på smilebåndet af den

Del dette indlæg

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER