Forunderligt

Faderskab

10 indlæg i dette emne

Jeg er lidt forvirret, jeg kan da ikke være den eneste?

Sagen er at vi gerne vil ha underskrevet faderskabs papirer (eller hvad det lige hedder) inden fødslen, bare som en slags sikkerhed. Hvis det værste skulle ske vil vi være sikre på at baby er hos sin far fra start. Jeg spurgte min JM ved sidste konsultation, og hun sagde at på hospitalets hjemmeside skejbybaby.dk ku jeg finde alt jeg behøvede at vide. Men det kan jeg altså overhovedet ikke finde der inde...

Er det også statsforvaltningen som tager sig af papirerne nu? Eller er det kirkekontoret? Eller er det først efter fødslen man kan/skal registrere sig der?

:help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Havde overhovedet ikke tænkt over det :)

Men der står noget her:

Faderskab

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:super

Jeg fandt faktisk også endelig linket på skejbybaby.dk (det hjælper jo som bekendt altid at beklage sig lidt) og fandt ud af at det hedder en "Omsorgs- og ansvarserklæring" og der står bl.a flg: "Ønsker I at afgive omsorgs- og ansvarserklæringen, inden barnet er født, kan det kun ske til statsforvaltningen."

Så ja, der skal vi vel så hen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, jeg kan se man kan printe den, og sende den med posten (kræver så bare to vidner) :) Men det tror jeg da også vi gør.. Så man er på den sikre side :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I kan indsende parirene via denne side: www.personregistrering.dk

Det skulle kunne gøres via NemID

Fødselsanmeldelsen går ofte elektronisk via fødegangen, så der skal ikke gøres noget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I kan indsende parirene via denne side: www.personregistrering.dk

Det skulle kunne gøres via NemID

Fødselsanmeldelsen går ofte elektronisk via fødegangen, så der skal ikke gøres noget.

Ja, det er også den man bliver sendt til via borger.dk

Men man skal stadigvæk printe og indsende :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det er også den man bliver sendt til via borger.dk

Men man skal stadigvæk printe og indsende :)

Aha, fik det lige læst igennem.

Det er kun hvis man gør det efter fødslen, at det kan gøres via NemID :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er totalt forvirrende.

Jeg har startet faderskabssag for snart en måned siden, og jeg har stadig ikke fået et svar på om faderen vedkender sig faderskabet eller ej.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er totalt forvirrende.

Jeg har startet faderskabssag for snart en måned siden, og jeg har stadig ikke fået et svar på om faderen vedkender sig faderskabet eller ej.

Satser stærkt på min kæreste vedkender sig faderskabet med det samme.. Har i hvert fald lige udfyldt papirene, så han bare skal skrive under :whistling

Meeen.. Det er jo nok også lidt en anden sag :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Yes, I know ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER