Myliona

Er I kræsne?

20 indlæg i dette emne

Jeg opfatter ikke mig selv som kræsen..

Jeg spiser ikke fisk og skaldyr. Og jeg spiser ikke indvolde..

Min kæreste spiser ikke rosenkål, men ellers spiser han ALT..

Hvad med jer? Er der noget I ikke bryder jer om af mad?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tjaeh... Jeg er kræsen i den forstand at jeg hurtigt afskriver mad som værende "bras". :rolleyes Altså jeg kan hurtigt være skeptisk overfor færdigmad, frysepizzaer, frostblandinger med ting og sager i og kød der er marineret. Ikke sådan at jeg slet ikke spiser det, men jeg kan meget hurtigt (og ifølge min mand på helt uforståeligt grundlag) nægte at spise noget.

Men hvis vi taler sådan råvarer, så synes jeg ikke, at jeg er kræsen. Jeg bryder mig ikke om hakket oksekød og selleri, men det er det eneste jeg sådan lige umiddelbart kan komme i tanke om.

Og jeg er bestemt ikke bange for at prøve ny mad, og elsker at smage ting, som jeg ikke har smagt før :)

Edit: Ej okay... Kan faktisk heller ikke ret godt lide kokos og chili, og det er også ret begrænset, hvad jeg vil spise af indvolde. Så måske er jeg mere kræsen, end jeg først lige tænkte :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror egentligt ikke at jeg er kræsen, jeg spiser ikke indvolde og det er nok det eneste jeg helt konsekvent ikke vil have.

Der er andre ting, jeg sagtens kan spise, men som ikke er min livret - jeg er f.eks. ikke ret vild med kogte rosenkål, men rå er det jo top lækkert :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

nej, det synes jeg ikke jeg er. Der er da nogle ting jeg ikke kan li, men jeg prøver da at smage alligevel.

Jordskokker er en af de ting, jeg virkelig ikke kan få ned. Jeg kan godt finde på at lave noget med rodfrugter, men jeg piller dem altid fra.

Jeg kan heller ikke li peberrod, bare lugten af det, synes jeg er helt forfærdelig. En sjælden gang imellem køber C peberrodssalat, og jeg synes det er skrækkeligt.

Der er i princippet ikke noget mad, jeg holder mig fra. Der er nogle indvolde jeg ikke vil spise, men det er sådan noget som øjne og testikler. Er dog ret vild med hjerter i flødesovs, og vil ikke have noget mod at spise lever, hvis jeg fik det serveret.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er nok en smule kræsen, der er i hvert fald en række ting som jeg ikke kan lide, og det er selvfølgelig ofte det der bliver serveret når vi er til familiemiddage/fester.

Nogle af de ting som jeg ikke kan lide, men oftest bliver serveret når vi er i byen er

- fisk og skaldyr (men kan godt lide torskerogn, tun på dåse, makrel i tomat)

- Kogte grønsager (spiser nærmest kun kogte ærter og kartofler)

- Tomater

- ost

- dressinger

- hvidløg

- Kokos og marcipan

- tarteletter

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg opfattes kræsen.

Jeg er ikke særlig vild med det kolde danske bord. Kan virkelig ikke fordrage smørrebrød fx.

Tilgenæld ville jeg aldrig blive opfattet som kræsen i asiatiske lande, da jeg elsker asiatisk mad.

Derudover lider jeg af fødevareallergi og der er enkelte som opfatter min allergi som kræsenhed, men jeg bliver virkelig syg af det og ville ønske jeg kunne spise tingende men kan altså ikke.

Jeg kan ikke lide alt, men der er da meget jeg godt kan lide.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er kræsen..... men ikke den ekstremt kræsne...

Jeg kan ikke lide nogen former for fisk, eller andet fra havet....

Jeg er ikke særlig stor fan af kød pålæg på brød, men spiser det selvfølgelig alligevel, fordi det kan være nødvendigt..

Jeg er ikke særlig meget for brød, men dette spiser jeg også alligevel.

jeg kan ikke lide andre rodfrugter end gulerødder.

jeg kan ikke lide tomater..

der er visse frugter jeg ikke kan lide...

men ellers spiser jeg alt der går ind under normal mad, og tør også godt smage på nye retter osv.

jeg smager også på forretterne til fester selvom det er fisk... det kunne jo være det smagte godt alligevel.. men det er ikke sket endnu. whistling.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ikke specielt kræsen..

Jeg bryder mig ikke om indvolde, men det er vist mest tanken og ikke så meget smagen. Ellers spiser jeg ikke peberrod, fennikel og muslinger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, jeg er kræsen - plus har fødevareallegier

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ikke decideret kræsen, men spiser ikke indvolde (valg, ved ikke om jeg kan lide det), selleri og risengrød.

Men der er naturligvis noget jeg bedre kan lide end andet :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

min mor siger jeg er kræsen :D

Fordi jeg ikke spiser Selleri og indvolde. Kan bare ikke med de to ting.

Nå ja spiser heller ikke ost med kommen eller ost der selv kan kravle ud af køleskabet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er nok lidt kræsen set ud fra hvad andre spiser. Kan ikke lide rejer på nogen måder...og generelt er jeg ikke vild med grønsager og rodfrugter..dvs kan lide nogle enkelte ting i den kategori men langt rra det hele...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ikke kræsen - resten af huset er i meget stor stil! :rolleyes Tud

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes ikke jeg er kræsen, dog spiser jeg ikke færdigblandet k-salater, men det er fordi jeg ikke ved hvad der er i.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej det er jeg ikke. Der er ting, jeg vælger fra, hvis jeg kan, men jeg kan godt spise det... Der er dog to ting jeg IKKE vil spise - lever og øllebrød!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ikke kræsen - længere. Jeg var meget kræsen som barn og moderat kræsen som teenager, men nu er der efterhånden stort set ingenting jeg ikke spiser.

Der er dog stadig ting jeg er mindre glad for end andre. F.eks. er jeg ikke så vild med boller i karry, men derfor kan jeg godt spise det alligevel hvis det bliver serveret.

Og så kan jeg ikke lide for meget smørelse - altså remoulade, mayonaisse, dressinger og sådan nogle ting. Det gør at færdige smørrebrød ikke er en af mine livretter, selvom jeg egentligt rigtigt godt kan lide det - de fleste putter bare for meget smørelse på ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

uh jeg er vist ret kræsen, men ikke usædvanligt:

Jeg kan ikke li særlig mange former for fisk - tun, makrel i tomat og torskerogn kan jeg godt li.

Dild: alt hvad der har rørt dild smager af dild og jeg kan virkelig ikke li det!

Stærke oste, skimmel oste og bløde oste, med undtagelse af smøre ost som jeg trods alt kan få ned. Men cheddar, mozzarella, feta og parmesan mums

Har det svært med skaldyr fx rejer (jeg kan virkelig ikke få dem ned) mærkelig nok kan jeg godt spise muslinger, krebsehaler og hummer hvis det bliver serveret indbydende.

Jeg kan li de fleste nødder, men går uden om hasselnødder.

jeg bryder mig ikke om blad selleri og rosenkål, men kan spise det hvis det bliver serveret.

Er heller ikke vild med indvolde, men har faktisk ikke smagt det i meget meget længe, da de færreste serverer det. Sidste gang jeg smagte hjerte var i 2007 - det kan spises, men ikke noget jeg selv ville lave.

Mit princip er dog at jeg ALTID smager på fisk, involde, skalddyr (undtagen rejer) og ting jeg ikke har smagt før. Nogle gange smager det godt fordi det er tilberedt anderledes. Oste og rejer smager jeg dog ikke på længere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes ikke selv, at jeg er kræsen. Jeg er altid åben overfor nye retter og madvarer, men når det er sagt, er der altså også nogle ting jeg ikke spiser. Derunder hører:

- ost (dog undtagen parmesan, mozzerella, feta og cheddar)

- fisk (har dog lært at spise laks)

- selleri, rosenkål, gule/røde æbler

- indvolde

Specielt første og sidste punkt rører jeg ikke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var kræsen da jeg var barn, men er det ikke så meget mere (tror jeg :blush)

Jeg kan IKKE lide løg <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var os meget kræsen da jeg var barn, men er da stadig lidt kræsen :whistling

- men synes selv jeg bliver bedre til at smage flere og flere ting jeg ikke kunne lide som barn, nogle af tingene kommer jeg til at kunne lide og andre kan jeg ikke lide.

- ikke den store fiskespiser (men det bliver da bedre og bedre)

- kan ikke lide tomat og mange forskellige slags grøntsager og rodfrugter

- og så er der en masse andre ting jeg heller ikke kan lide :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER