Oprettet May 17, 2012 http://babyinfo.dk/vuggedoedsalarm-babysense-ii.211.ahtml Er det noget I har købt, eller vil overveje at købe? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 17, 2012 Det lyder spændende. Kan dog ikke se en pris? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 17, 2012 Vil klart lyttende her om høre om nogen har erfaringer. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 17, 2012 Her i Italien saelges den slags fra forskellige maerker. De er jo lidt hys og der saelges f.eks. ogsa aantikvaelningspuder... Jeg har selv taenkt, om det virkelig er noedvendigt med den plade til og saa ville jeg koebe en Padwico 9xx i DK brugt. Men altsaa - maaske ender vi faktisk med at koebe denne her, som har faaet Sehr Gut i den tyske Oeko-Test og som kan koebes i en butik hernede Synes det er meget rart at kunne reklamere i en fysisk butik og jeg kan ikke finde en butik med Padwico eller for den sags skyld mange andre gaengse maerker, som kan faas i DK. Jeg skal bare lige have grejet, om den kan bruges uden plade, for gider ikke slaebe rundt med en plade fra barnevogn til hjem ogsaa - hvis vi overhoevdet bruger pladen i sengen :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 17, 2012 Aldrig, aldrig, aldrig! Hvad så når der ingen alarmer går fra den? Render man så ikke bare og tjekker alligevel? Det her er et af de produkter som er fremstillet udelukkende for at tiltrække købelystne mødre! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 17, 2012 Her er et bedre link til den fraAngel Care - og ja, den kan ogsaa bruges uden plade, ligesom almindelige babyalarmer... :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 17, 2012 Aldrig, aldrig, aldrig! Hvad så når der ingen alarmer går fra den? Render man så ikke bare og tjekker alligevel? Det her er et af de produkter som er fremstillet udelukkende for at tiltrække købelystne mødre! Grundlaeggende er jeg enig med dig... Du skulle bare vide hvor meget crap, de saelger i Italien og listen fra butikken er virkelig, virkelig lang - alt til overpris, naturligvis Forstaar nu ikke lige meningen med om man saa vil rende og tjekke alligevel... Den vil jo netop alarmere, hvis ikke den fanger vejrtraekningsbevaegelsen fra baby. Altsaa rent principielt set Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 17, 2012 Grundlaeggende er jeg enig med dig... Du skulle bare vide, hvor meget crap, de saelger i Italien og listen fra butikken er virkelig, virkelig lang - alt til overpris, naturligvis Forstaar nu ikke lige meningen med om man saa vil rende og tjekke alligevel... Den vil jo netop alarmere, hvis ikke den fanger vejrtraekningsbevaegelsen fra baby. Altsaa rent principielt set Som nybagt mor.. Stoler man så på dén teknik, eller er man tilbøjelig til liiiige at tjekke den lilles vejrtrækning, uanset?.. Jeg ved godt hvad flertallet vil svare :) Og.. Faktisk er det meget naturligt at helt små spædbørn holder semi lange vejrtrækningspauser, det er blot de færreste som ved det. I mine øjne er alarmen der = falsk tryghed. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 17, 2012 Da jeg arbejdede i babysam havde vi dem i en kort periode. Mwn vi tog dem af igen, fordi det var, som Glowin siger, en falsk tryghed, og laaaangt de fleate ville bare få købt et produkt, de aldrig ville få brug for. Så jeg ville aldrig købe det, medmindre jeg vidste, at der var en øget risiko for vuggedød. Tror også den skader mere end den gavner, for hvis barnet holder en helt naturlig pause i vejrtrækningen, vil man naturligvis blive bange og frygte, at der var noget galt med barnet, og måske sætte gang i en masse undersøgelser og bekymringer, over noget, der ikke er et problem.. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 17, 2012 Som nybagt mor.. Stoler man så på dén teknik, eller er man tilbøjelig til liiiige at tjekke den lilles vejrtrækning, uanset?.. Jeg ved godt hvad flertallet vil svare :) Og.. Faktisk er det meget naturligt at helt små spædbørn holder semi lange vejrtrækningspauser, det er blot de færreste som ved det. I mine øjne er alarmen der = falsk tryghed. Jamen, vi er enige... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 17, 2012 Præcis! Tak for jeres respons. Sagde præcis det samme til min mor, som havde læst om denne fantastiske vuggedødsalarm, og jeg mente altså at det IKKE var noget jeg behøvede - Slet ikke når jeg så køber den der Super Dova D7 :-) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 17, 2012 det er ikke noget jeg har planer om at købe. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 17, 2012 Karoline sover jo med alarm. Men det er der jo en årsag til, og det er en alarm der er tildelt af sygehuset, og derfor godkendt i sundhedssektoren- aner ikke om man kan købe dem som privatperson. Isabella sov ikke med nogen apnø-alarm- ganske simpelt fordi der ikke var nogen grund til det. Men efter Karolines sygdom, vil jeg alligevel være i tvivl om jeg ville kunne finde på at købe sådan en, hvis nu hun havde været vores første, og vi gerne ville have haft én mere (det vil vi så IKKE). Grunden er, at lægerne ikke kan sige, om Karolines apnøer skyldes hendes præmaturitet, eller om hun ville have haft det alligevel. Det skræmmer mig, at hvis hun ikke havde været født for tidligt og hun i forvejen ikke havde været overvåget, at så ville vi 100% have mistet hende, HVIS hendes sygdom/tilstand ikke skyldes hendes præmaturitet. Men det ved ingen jo, men jeg er ikke sikker på jeg ville være villig til at tage chancen. Dog ville jeg i så fald konsultere med en læge inden. Ergo, føler mig ikke sikker på de alarmer man kan købe "alle steder". Der skal være en mening/årsag med sådan en alarm. Og så skal jeg hilse at sige, at de alarmer (og også dem fra sygehuset) giver en del falske alarmer, og hvis man ikke er vant til at skelne de rigtige fra de falske, kan de give helt unødige bekymringer, som nogle også skriver. Karoline har i gennemsnit 2 rigtige alarmer i ugen, så vi slipper den ikke ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 17, 2012 Karoline sover jo med alarm. Men det er der jo en årsag til, og det er en alarm der er tildelt af sygehuset, og derfor godkendt i sundhedssektoren- aner ikke om man kan købe dem som privatperson. Isabella sov ikke med nogen apnø-alarm- ganske simpelt fordi der ikke var nogen grund til det. Men efter Karolines sygdom, vil jeg alligevel være i tvivl om jeg ville kunne finde på at købe sådan en, hvis nu hun havde været vores første, og vi gerne ville have haft én mere (det vil vi så IKKE). Grunden er, at lægerne ikke kan sige, om Karolines apnøer skyldes hendes præmaturitet, eller om hun ville have haft det alligevel. Det skræmmer mig, at hvis hun ikke havde været født for tidligt og hun i forvejen ikke havde været overvåget, at så ville vi 100% have mistet hende, HVIS hendes sygdom/tilstand ikke skyldes hendes præmaturitet. Men det ved ingen jo, men jeg er ikke sikker på jeg ville være villig til at tage chancen. Dog ville jeg i så fald konsultere med en læge inden. Ergo, føler mig ikke sikker på de alarmer man kan købe "alle steder". Der skal være en mening/årsag med sådan en alarm. Og så skal jeg hilse at sige, at de alarmer (og også dem fra sygehuset) giver en del falske alarmer, og hvis man ikke er vant til at skelne de rigtige fra de falske, kan de give helt unødige bekymringer, som nogle også skriver. Karoline har i gennemsnit 2 rigtige alarmer i ugen, så vi slipper den ikke ;) Kom faktisk saadan til at taenke netop paa dig, da jeg laeste foerste indlaeg i traaden....Oev med de falske alarmer, men heldigvis, kan man jo sige i Karolines tilfaelde. Interessant tankegang om det ville blive aktuelt, skulle I have haft et barn til. Jeg ser bare at mange babyalarmer hernede har den plade, men opfatter det som en konsekvens af de overbeskyttende italienske moedre... Ikke at jeg vil koebe den AngelCare pga pladen, men derimod fordi den har faaet god i Oeko-Test og har lav straaling, ligesom Padwico, og kan bruges som almindelig lydbabyalarm. Jeg tror egentlig, jeg vil tage den op med jordemoderen naeste gang, bare for at faa et synspunkt. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 17, 2012 Kom faktisk saadan til at taenke netop paa dig, da jeg laeste foerste indlaeg i traaden....Oev med de falske alarmer, men heldigvis, kan man jo sige i Karolines tilfaelde. Interessant tankegang om det ville blive aktuelt, skulle I have haft et barn til. Jeg ser bare at mange babyalarmer hernede har den plade, men opfatter det som en konsekvens af de overbeskyttende italienske moedre... Ikke at jeg vil koebe den AngelCare pga pladen, men derimod fordi den har faaet god i Oeko-Test og har lav straaling, ligesom Padwico, og kan bruges som almindelig lydbabyalarm. Jeg tror egentlig, jeg vil tage den op med jordemoderen naeste gang, bare for at faa et synspunkt. Karolines alarm er et apperat med en ledning, hvor der sidder en skumelektrode, der skal siddes fast på den ene side lidt under navlen. Der er ingen plader. Er faktisk ikke sikker på jeg forstår konceptet med pladen :huh Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 17, 2012 Karolines alarm er et apperat med en ledning, hvor der sidder en skumelektrode, der skal siddes fast på den ene side lidt under navlen. Der er ingen plader. Er faktisk ikke sikker på jeg forstår konceptet med pladen :huh Nej, jeg synes ogsaa det virker saert. Men altsaa - pladen skal ligge under madrassen og saa skal man indstille babyalarmen efter madrastykkelsen. Saa registerer den her plade tilsyneladende vejrtraekningsbevaegelserne fra det lillebitte vaesen - aner ikke, hvordan det skulle kunne lade sig goere Men altsaa, hvis der saa er apnoe eller paa anden maade stilstand i x antal sekunder, saa gaar alarmen igang, saa man kan komme sit barn til undsaetning. Karolines alarm virker alt andet lige en del mere trovaerdig som koncept. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 17, 2012 Vi er holdt op med at bruge apnø madrasser på neonatal da de giver falske alarmer. Så ville aldrig købe den. Vi bruger også sensor direkte på de børn hor man har opleveet gentagende apnøer, dette sker jo heldigvis MEGET sjældent. Læs hellere om hvordan man forbygger vuggedød.! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 17, 2012 Vi er holdt op med at bruge apnø madrasser på neonatal da de giver falske alarmer. Så ville aldrig købe den. Vi bruger også sensor direkte på de børn hor man har opleveet gentagende apnøer, dette sker jo heldigvis MEGET sjældent. Læs hellere om hvordan man forbygger vuggedød.! Helt sikkert vigtigt - ogsaa set i forhold til den falske tryghed :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 17, 2012 Vi er holdt op med at bruge apnø madrasser på neonatal da de giver falske alarmer. Så ville aldrig købe den. Vi bruger også sensor direkte på de børn hor man har opleveet gentagende apnøer, dette sker jo heldigvis MEGET sjældent. Læs hellere om hvordan man forbygger vuggedød.! Ja heldigvis er det sjældent. Vores pige er knap 7 måneder og gør det stadig :( Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 18, 2012 Jeg ville aldrig overveje sådan en dims. Tror simpelthen ikke på den virker godt nok og vil med falske alarmer sætte flere bekymringer i hovedet på mig. Har heller ikke lyst til at gå ud fra at det vil være nødvendigt, man hører efterhånden så sjældent om vuggedød at jeg hellere vil gå ud fra at det ikke sker for mig og at den viden man har i dag om at forhindre vuggedød vil være nok. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 18, 2012 Jeg ville aldrig overveje sådan en dims. Tror simpelthen ikke på den virker godt nok og vil med falske alarmer sætte flere bekymringer i hovedet på mig. Har heller ikke lyst til at gå ud fra at det vil være nødvendigt, man hører efterhånden så sjældent om vuggedød at jeg hellere vil gå ud fra at det ikke sker for mig og at den viden man har i dag om at forhindre vuggedød vil være nok. Helt enig. Jeg kan godt se det er smart, hvis der er en risiko, så er den smart.. Men så tænker jeg, at hvis der er en risiko, så er det vel som i Missing Link's tilfælde, også får man en bevilliget? Hmm.. Men nej, jeg ville aldrig købe en.. Del dette indlæg Link to post Share on other sites