Little Miss

Amme te og hindbærblad te

32 indlæg i dette emne

Har hørt at amme te er fodt til at stimulere mælkeproduktionen og at hindbærblad te er godt for at afhjælpe at man sprækker under fødslen.

Er der nogen af jer der har prøvet de forskellige og hvad er jeres erfaringer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har ikke selv proevet, men ja, ammete er til for at stimulere amningen.

Hindbaerbladte er ikke altid lige anbefalelsesvaerdigt, f.eks. hvis man har haft hurtige eller for tidlige foedsler, mange plukkeveer, skal have kejsersnit, har en kompliceret graviditet osv... Det siges at styrke musklerne, saa kroppen er staerkere i pressefasen. Jeg kan ikke laest, at man skulle spraekke mindre.... Men min soester har givet mig den te med hjem og synes jeg skal drikke den i den sidste maaned - som i nu. Men lige pt. synes jeg at jeg har lidt forskellige tegn paa at foedslen KUNNE naerme sig, saa venter lige en uges tid med at tage en kop laugh.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik anbefalet hindbærblad the da jeg var gravid med den første for ikke at gå over tid. Jeg synes bare det smagte forfærdeligt og fik kun drukket 3 kopper før jeg gav op :-(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik anbefalet hindbærblad the da jeg var gravid med den første for ikke at gå over tid. Jeg synes bare det smagte forfærdeligt og fik kun drukket 3 kopper før jeg gav op :-(

Lyder da ikke saa laekkert - har ikke proevet endnu, men skulle maaske sippe lidt idag...?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror jeg vil prøve at hitte noget af det te imorgen.. Der sker vel ikke noget ved at prøve..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror jeg vil prøve at hitte noget af det te imorgen.. Der sker vel ikke noget ved at prøve..

Det er den indstilling jeg har.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altsaa, little Miss, min soester har forbudt mig at drikke den foer allersidst i graviditeten. Vi skulle jo noedigt have til til at gaa for tidligt i foedsel pga en the, saa vil du ikke ogsaa lige vente til tid er rolleyes.gifKiss.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tro mig jordbærblad teen drikker jeg ikke før lige op til fødslen. Og når jeg det ikke er der ikke noget at gøre ved det. Har fået af vide at begynder man at drikke den for tidligt bliver man alt for "sej" der nede - eller noget :-/

Amme teen kan jeggle godt begynde på. Der står man skal begynde ca midt i graviditeten så er allerede "sent" på den :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror altså ikke at ammete gør den store forskel hvis du drikker den i graviditeten, men har selv brugt den i ammeperioder og ser effekt af den.

Hindbærbladete aner jeg ikke noget om,men hvis man nu skulle prøve hvor kan man så få den?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror altså ikke at ammete gør den store forskel hvis du drikker den i graviditeten, men har selv brugt den i ammeperioder og ser effekt af den.

Hindbærbladete aner jeg ikke noget om,men hvis man nu skulle prøve hvor kan man så få den?

Jeg købte min i Matas, men den skulle bestilles hjem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Amme te fik jeg i Matas. Hi dbærblad te købte jeg i en te butik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Var i en the butik i dag og købte en pose hindbærblade the og synes det smager fint.. Har ihvertfald drukket 3 kopper, så selvom det ikke virker, så har det da smagt okay smile.gif.. Det kostede 35 kr, så det var ikke så galt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Var i en the butik i dag og købte en pose hindbærblade the og synes det smager fint.. Har ihvertfald drukket 3 kopper, så selvom det ikke virker, så har det da smagt okay smile.gif.. Det kostede 35 kr, så det var ikke så galt..

Er på telefonen så kan ikke se hvor langt henne du er. Men du må ikke drikke det før lige før termin :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ca 4 uger foer termin maa man begynde at drikke det. Jeg har laest, at det faktisk har bedst virkning paa overtiden, naar man er begyndt der, fremfor at begynde i overtiden eller liiiige foer termin balloons.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er Idag 38+3, så er kommet lidt "sent" igang :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ca 4 uger foer termin maa man begynde at drikke det. Jeg har laest, at det faktisk har bedst virkning paa overtiden, naar man er begyndt der, fremfor at begynde i overtiden eller liiiige foer termin balloons.gif

Jeg er ikke sikker på jeg helt forstod hvad du skrev her? :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror ikke en pind på det... totalt lyseslukker :blush

og da slet ikke, at det kan påvirke om man brister eller størrelsen på bristningen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg drak hindbærbladte da jeg var gravid, drak den vel fra omkring 6-8 uger før terminen, både fordi jeg syntes at det smagte godt og fordi jeg også havde læst om at det skulle forhindre at man skulle sprække i forbindelse med fødslen. Jeg var meget bange for at gå i stykker fordi min fødsel gik så stærkt (min datter kom til verden efter 3 presseveer) men havde kun fået en lille rift i den ene skamlæbe. Om det er teen, som hjalp ved jeg ikke, var førstegangsfødende så har ikke andet at sammenligne med :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har godt nok heller ikke laest det med at spraekke eller ikke at spraekke.... Little Miss, har laest, at det ikke maa drikkes i al for god tid, fordi det kan starte foedsel. Saa har man f.ek.s risoko for det eller mange plukkeveer, saa er det en daarlig ide at drikke den te. Men omvendt, saa har jeg laest, at man ikke skal gaa i gang for sent, som i naar man er gaaet over tid, fordi det saa ikke har nogen virkning i forhold til foedslen eller at gaa over tid - det kan ikke naa at virke med en kop te eller to, saa at sige... Haaber det giver mening unsure.gif

Jeg tror f.eks. at jeg begynder at drikke det engang i naeste uge... eller noget ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har godt nok heller ikke laest det med at spraekke eller ikke at spraekke.... Little Miss, har laest, at det ikke maa drikkes i al for god tid, fordi det kan starte foedsel. Saa har man f.ek.s risoko for det eller mange plukkeveer, saa er det en daarlig ide at drikke den te. Men omvendt, saa har jeg laest, at man ikke skal gaa i gang for sent, som i naar man er gaaet over tid, fordi det saa ikke har nogen virkning i forhold til foedslen eller at gaa over tid - det kan ikke naa at virke med en kop te eller to, saa at sige... Haaber det giver mening unsure.gif

Jeg tror f.eks. at jeg begynder at drikke det engang i naeste uge... eller noget ;)

Ok - og hvor langt er du så (er på mobilen)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu spørger jeg lige dumt..

Der er forskel på almindelig hindbær te og hindbærblade te?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til gengæld hjalp det nu ikke mig med at starte fødslen, jeg gik en uge over termin :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok - og hvor langt er du så (er på mobilen)

Jeg er 36+0 imorgen... Men har mange plukveer og har ikke behov for at foede foer, saa maaske lader jeg lige en uge mere gaa for en sikkerheds skyld ;)

Nu spørger jeg lige dumt..

Der er forskel på almindelig hindbær te og hindbærblade te?

Det er maaske noget med at bladene kan noget andet end baerrene... ?

Til gengæld hjalp det nu ikke mig med at starte fødslen, jeg gik en uge over termin :)

JEg ved da heller ikke, om det kan det, man siger, men hvis det ikke skader og saa er det alment kendt for at vaere en kvindete - du ved, mensstrutionsgener osv. kan afhjaelpes lidt med den te...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Grunden til jeg spørger, er ikke fordi jeg aner noget om det: Men fordi jeg drikker hindbærte i vildskab ;) Og har gjort det den sidste månedstid!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det tror jeg altsaa slet, slet ikke goer noget - paa denne her, jeg har, er der 48 % hindbaerbladste og 1 % hindbaer i, og der staar at den skal undgaas tidligt i graviditeten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER