SarahDK

Barsel...

36 indlæg i dette emne

Jeg går på barsel 8 uger før termin dvs. den 1. juli og jeg tæller hver eneste dag - eller i hvertfald hver uge. Jeg kan godt lide at gå på arbejde, synes det går fint også her under min graviditet, men ser nu alligevel frem til at gå på barsel.

Er ikke i tvivl om at jeg nok skal få tiden til at gå og jeg glæder mig til at kunne tage et hvil i løbet af dagen hvis/når jeg har brug for det. Og når jeg går på barsel er der lige pludselig kun 8 uger til at baby meget gerne skulle melde sin ankomst. :loveshower :loveshower

Jeg tæller i hvertfald de næste 7½ uge til jeg kan gå på barsel!

Del dette indlæg

Uh jeg tæller også ned. Går også fra 8 uger før, og holder derudover et par fridage - bare så det kan hedde d. 1. juni i stedet for d. 7.

Har 3 uger i det hele, 12 arbejdsdage...

Jeg har glædet mig læææænge. Min kollega er sygemeldt, og det har været monsterhårdt at være alene på skansen i snart tre måneder. Og det er vildt så uoverskuelige, tre små uger kan virke...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Går først fra 4 uger før, så tæller ikke ned endnu.

Lige nu bekymre jeg mig mest om at jeg skal have kontaktet kommunen for at finde ud af hvordan jeg får nogle penge.

Jeg bliver nemlig arbejdsløs den dag jeg går på barsel, så jeg kan ikke helt finde ud af hvem jeg skal have fat i for at sikre at jeg får barselsdagpenge.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg går også på barsel 8 uger før termin (d. 17.juni) men min leder ville gerne have at jeg holder så meget ferie som muligt inden, så jeg holder 3 ugers ferie lige inden min barsel, så nu hedder det pludselig sidste dag d. 25. maj - hvilket vil sige 8 ARBEJDSDAGE TILBAGE :blink :o

Det er vildt, det er jo lige om lidt! Men jeg glæææder mig :loveshower

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tæller også ned og har gjordt det længe, fordi jeg er arbejdsløs...

Jeg ville kun kunne gå af 4 uger før da jeg var i arbejde, og det kan jeg også kun nu.... men fordi jeg skal gå og søge arbejde, så ser jeg frem til det allerede.

Synes det er synd for dem jeg sender ansøgninger til, at de skal bruge tid på at læse dem, når de reelt set ikke kan få noget ud af mig nu alligevel... fik jeg arbejde, ville de næsmest kun lige få sat mig ordentlig ind i tingene, så var det det.... Skal på barsel d. 8 juli. jeg glæder mig til at være fri for at sende ansøgninger som jeg føler er meningsløst lidt nu... og når vi så når barsel, ja så er der 4 uger til terminloveshower.gif

Del dette indlæg

Annonce ♥

Åh ja, tæller sekunder til jeg ikke behøver have den sorte jobcenter/a-kasse/jobsøgnings skygge hængende over hovedet... Det er så LIGEGYLDIGT for mig lige nu... Der er ingen der vil ansætte en gravid i 3 trimester alligevel!!!

Jeg tæller også ned og har gjordt det længe, fordi jeg er arbejdsløs...

Jeg ville kun kunne gå af 4 uger før da jeg var i arbejde, og det kan jeg også kun nu.... men fordi jeg skal gå og søge arbejde, så ser jeg frem til det allerede.

Synes det er synd for dem jeg sender ansøgninger til, at de skal bruge tid på at læse dem, når de reelt set ikke kan få noget ud af mig nu alligevel... fik jeg arbejde, ville de næsmest kun lige få sat mig ordentlig ind i tingene, så var det det.... Skal på barsel d. 8 juli. jeg glæder mig til at være fri for at sende ansøgninger som jeg føler er meningsløst lidt nu... og når vi så når barsel, ja så er der 4 uger til terminloveshower.gif

Min fagforening sagde at en måned før barsel må man stoppe med at sende ansøgninger.

Men det er BUPL ved ikke om det er anderledes for dig! Jeg kunne gå fra 8 uger før hvis jeg havde arbejde, men kun 4 uger før når jeg er arbejdsløs <_< SELVOM jeg er i job med løntilskud!!!!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har lige akkurat siddet og talt sammen, at jeg har 35 arbejdsdage tilbage - jeg glæder mig sååååå meget! :loveshower

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ser også frem til barsel. Jeg går fra 4 uger før så 5/7 men arbejder for min far så er allerede begyndt at trappe ned i timer pga mit bækken. Tror planen er begynde at arbejde meget hjemmefra fra 1/6 og så måske en enkelt gang eller 2 på kontorer om ugen.

Glæder mig så meget til at kunne gå på barsel :-))))

Del dette indlæg

Annonce ♥

Åh ja, tæller sekunder til jeg ikke behøver have den sorte jobcenter/a-kasse/jobsøgnings skygge hængende over hovedet... Det er så LIGEGYLDIGT for mig lige nu... Der er ingen der vil ansætte en gravid i 3 trimester alligevel!!!

Min fagforening sagde at en måned før barsel må man stoppe med at sende ansøgninger.

Men det er BUPL ved ikke om det er anderledes for dig! Jeg kunne gå fra 8 uger før hvis jeg havde arbejde, men kun 4 uger før når jeg er arbejdsløs <_< SELVOM jeg er i job med løntilskud!!!!

6 uger før barsel, må jeg "nedtrappe" og kun søge "realistiske" stillinger; dvs vikariater, der er i den periode inden jeg går på barsel :) (=ingen)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg går af 8 uger før, men er sygemeldt, så det gør ingen forskel, glæder mig dog til jeg kan sige, jeg er på barsel ;) det er ikke det fedeste når folk spørg til hvad man laver "jeg går sygemeldt pga bækkenløsning" så kigger de underligt på en hvis man står i Bilka, fordi de forventer man ligger på sofaen hele tiden og er invalid :( så får man følelsen af de tror man bare piver :(

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg går af 8 uger før, men er sygemeldt, så det gør ingen forskel, glæder mig dog til jeg kan sige, jeg er på barsel ;) det er ikke det fedeste når folk spørg til hvad man laver "jeg går sygemeldt pga bækkenløsning" så kigger de underligt på en hvis man står i Bilka, fordi de forventer man ligger på sofaen hele tiden og er invalid :( så får man følelsen af de tror man bare piver :(

Årh den tanke har jeg også omkring min sygemelding... jeg ser jo ikke syg ud, eller føler mig total smadret konstant, så længe mit blodtryk er normalt har jeg det fint, mit arbejde har bare en negativ indvirkning på det. Nogle mennesker kigger på en med sådan et "du pjækker nok" blik... derfor siger jeg altid "min læge vil sygemelde mig" for det er ligesom en autoritet ingen betvivler. Men når man så møder folk andre steder så kommer de løftede pegefingre og "bør du være hér" blikkende... Ih...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg føler mig bare som samfundsnasser, fordi jeg selv har valgt at blive arbejdsløs.... (men man skal jo også lige kunne holde ens arbejde ud, så jeg havde ikke meget andet valgt føler jeg.) Det er lige som om, jeg føler at det bliver mere acceptabelt at kunne sige at man er på barsel. så jeg glæder mig til at kunne kalde det Barsel, i stedet for ledig i en periode... whistling.gif

Del dette indlæg

Annonce ♥

Er lidt i en anden situation, da jeg er sygemeldt frem til barsel fra arbejdet. Så det gør ikke dem store forskel om jeg er hjemme med sygemelding eller på barsel.

Til gengæld tæller jeg ned til mine eksamner er overstået. D. 15 maj ved jeg hvornår de sidste 2 ligger, så jeg går på sommerferie mellem d. 25. Maj og 25 juni.. Så venter bare på at kunne tælle ned :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg føler mig bare som samfundsnasser, fordi jeg selv har valgt at blive arbejdsløs.... (men man skal jo også lige kunne holde ens arbejde ud, så jeg havde ikke meget andet valgt føler jeg.) Det er lige som om, jeg føler at det bliver mere acceptabelt at kunne sige at man er på barsel. så jeg glæder mig til at kunne kalde det Barsel, i stedet for ledig i en periode... whistling.gif

Jeg syntes det er helt ok at sige op. Det er bare nogle rigtig dumme tider at være arbejdsløs i lige nu!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ihhh har fri en uge nu og når jeg kommer tilbage er der kun 6 ugers arbejde tilbage :glad

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så er der 5 ugers arbejde tilbage = i alt 20 arbejdsdage før jeg går på barsel... :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Uhh, jeg tæller også ned......vil på A-kassen i nærmeste fremtid, og være sikker på de har styr på hvornår jeg går på barsel, og forhøre mig om, om de virklig mener jeg skal søge helt indtil.... men det mener de nok virklig....whistling.gif

Del dette indlæg

Annonce ♥

Uhh, jeg tæller også ned......vil på A-kassen i nærmeste fremtid, og være sikker på de har styr på hvornår jeg går på barsel, og forhøre mig om, om de virklig mener jeg skal søge helt indtil.... men det mener de nok virklig....whistling.gif

Ellers prøv at snak med din læge eller jm ang sygemelding så skal du ikk søge hvis de går med til det :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så har jeg i dag haft min sidste arbejdsdag :o Det er alligevel lidt vildt, syns jeg.. Men det er så også fordi jeg skal holde 3 ugers ferie inden min barsel, så selvom det jeg har nu er ferie, kalder jeg det altså barsel :P

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så har jeg i dag haft min sidste arbejdsdag :o Det er alligevel lidt vildt, syns jeg.. Men det er så også fordi jeg skal holde 3 ugers ferie inden min barsel, så selvom det jeg har nu er ferie, kalder jeg det altså barsel :P

Heldige dig. Kan godt forstå du synes det er lidt vildt. Jeg holder ikke ferie inden barsel, enten får jeg det udbetalt eller også tager jeg det mellem barsel og forældreorlov.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Heldige dig. Kan godt forstå du synes det er lidt vildt. Jeg holder ikke ferie inden barsel, enten får jeg det udbetalt eller også tager jeg det mellem barsel og forældreorlov.

Jeg ville egentlig også helst have gemt min ferie, men jeg fik at vide at jeg minimum skulle holde 3 ugers ferie inden barsel, for når jeg kommer tilbage er det nye ferieår startet, og ellers skal jeg holde alt for meget ferie når jeg kommer tilbage :)

Meen, det er nu alligevel dejligt nok med det ferie, så jeg allerede kan gå fra nu :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Der er gået totalt nedtælling i den herhjemme. Glæder mig så sindsygt meget til at kunne gå på barsel.

Så nu er der 17 arbejdsdage tilbage = 4 uger + 1 dags arbejde. :super

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så er der kun 3 uger tilbage før jeg går på barsel og jeg glæder mig stadig. :yiepie

Tager det rimelig stille og roligt de sidste 3 uger (hvilket min leder og kollegaer er indforstået med).

Har døgnvagter med tilkald på mit arbejde (dvs jeg er på arbejde 8-17 og dækker så resten af døgnet på tlf og kan evt blive kaldt på arbejde). Jeg havde 2 vagter tilbage men dem slipper jeg heldigvis for. Sætter stor pris på min nattesøvn for tiden.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er snart min egen nedtællingstråd :whistling

Men nu er der kun 1 uge = 4 arbejdsdage tilbage til jeg går på barsel. F**k hvor jeg efterhånden glæder mig! :balloon

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER