CNN

14 mdr kommer hjem med mærker

8 indlæg i dette emne

Opdagede i sidste uge at min datter havde nogle blå mærker på sin venstre overarm (tirsdag i sidste uge), mandag havde hun været i vuggestue og blev passet af mine svigerforældre fordi vi skulle til forældremøde, dagen efter skifter jeg body på hende og ser de blå mærker, panikker og holder hende hjemme resten af ugen.

Tager mig sammen og lufter oplevelsen i vuggestuen hvor jeg så får atvide at der også er et barn der er ret hård imod hende - SAY FUCKING WHAT!? - hvorfor helvede får man ikke atvide at hun "bliver mobbet"?? :angry

Jeg er ked af det og vildt skuffet, var ellers så glad for stedet - men nu synes jeg fanme de har trukket den for langt!! :klap

Imorgen skal vi så til møde i vuggestuen - hvilket jeg slet ikke har tid til lige imorgen, men så må jeg få det til at fungere alligevel.

Jeg har meldt klart ud at hvis det sker igen så melder jeg hende ud!!

Er det mig der er helt gal på den? Er virkelig ked og frusteret!

Den ene pædagog siger bare "jamen hun opsøger selv barnet (ved ikke hvilket barn der er tale om)" - JA for helvede hun er KUN 14 mdr! Og derudover er hun meget tillidsfuld, så hvorfor skulle hun ikke gå tilbage til dette barn?

De må sgu da lufte problemet med os og pågældene barns forældre og prøve at løse problemet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Aj, jeg ville da blive ligesaa ked af det gal og frustreret, hvis jeg fandt ud af det!

Kan fortaelle, at min niece hernede sydpaa en dag bed et andet barn i vuggestuen, hvilket begge foraeldrepar straks blev involveret i som del af konfliktloesning.Boern kan vaere haarde ved hinanden og nogle gange uden at vide det. Netop der skal voksne gribe ind, ligemeget om det saa er foraeldre, familie, boernehave eller hvem ever.... Lyder jo som en hel ligeglad paedagogik, de har gang i. Jeg kan GODT forstaa, du foeler behov for at banke i bordet bearhug.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det sker jo desværre at børn bider, slår, hiver i hinanden osv.

Men jeg synes virkelig ikke at det er okay, at de ikke har fortalt dig at det er sket, når du henter. Og så synes jeg at det virker flabet (og dumt) og sige at det andet barn er efter dit. Så bliver du jo bare endnu mere bekymret.

Det ville være bedre at sige at de er opmærksomme på problemet, holder godt øje med det pågældende barn og at de også har haft fat i det barns forældre.

Håber det bliver et godt møde i morgen :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er selv pædagog i en vuggestue - og hvis jeg så dette ske så ville jeg fortælle dig om det. Det er også hvad vi gør på min arbejdsplads.

Børn slår, river hinanden i håret, bider hinanden etc. Det er en form for kommunikationsredskab, men det er jo pædagogens opgave - blandt andre - at hjælpe både den der udøver og den der bliver ramt. Desværre sker der også sådanne ting, som man ikke ser. Men det er sjældent, synes jeg.

Problematikken er jo at de - i dit barns vuggestue - vælger at tie fremfor at involvere dig. Og jeg forstår da i den grad ikke sætningen "jamen hun opsøger selv barnet".... Hvad er det for en "undskyldning"!?!?

For mig at se, er det ikke underligt at dit barn søger det barn der "mobber". Din pige synes sikkert barnet er interessant og din pige har bare endnu ikke så konkret bevidsthed, at hun ved at hun skal lade dette barn være.

Det eneste positive er at de ikke har fortalt dig, hvem barnet er. Fordi barnet der gør disse ting, er jo ikke ondt - det barn har jo bare brug for hjælp til at kommunikere bedre og lære empati.

Jeg synes da i den grad at du skal sige noget til forældremødet i morgen. - at du er skuffet over ikke at blive fortalt hvad der sker, men derimod selv finder ud af det, det er jo i den grad ikke tillidsvækkende! Det er bare ikke i orden!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er selv pædagog i en vuggestue - og hvis jeg så dette ske så ville jeg fortælle dig om det. Det er også hvad vi gør på min arbejdsplads.

Børn slår, river hinanden i håret, bider hinanden etc. Det er en form for kommunikationsredskab, men det er jo pædagogens opgave - blandt andre - at hjælpe både den der udøver og den der bliver ramt. Desværre sker der også sådanne ting, som man ikke ser. Men det er sjældent, synes jeg.

Problematikken er jo at de - i dit barns vuggestue - vælger at tie fremfor at involvere dig. Og jeg forstår da i den grad ikke sætningen "jamen hun opsøger selv barnet".... Hvad er det for en "undskyldning"!?!?

For mig at se, er det ikke underligt at dit barn søger det barn der "mobber". Din pige synes sikkert barnet er interessant og din pige har bare endnu ikke så konkret bevidsthed, at hun ved at hun skal lade dette barn være.

Det eneste positive er at de ikke har fortalt dig, hvem barnet er. Fordi barnet der gør disse ting, er jo ikke ondt - det barn har jo bare brug for hjælp til at kommunikere bedre og lære empati.

Jeg synes da i den grad at du skal sige noget til forældremødet i morgen. - at du er skuffet over ikke at blive fortalt hvad der sker, men derimod selv finder ud af det, det er jo i den grad ikke tillidsvækkende! Det er bare ikke i orden!

Meget enig :ditto

Det var samme procedure i den vuggestue jeg arbejdede i.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan gik det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De kan ikke finde ud af hvad der var sket og det var jo mere end en uge efter det var sket.. Så de kunne ikke huske tilbage til den dag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ikke særlig god behandling!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER