Guest Smilla

Trendsales spørgsmål....

34 indlæg i dette emne

Hej igen - håber i kan hjælpe med den her:

Jeg har set en fed fed bluse på TS som jeg bare må eje og skriver i kommentarfeltet at jeg byder 10 kr over playgirl - som hun hedder hende der lige har givet et bud før mig.

Jeg spørger derefter hvornår annoncen lukkes og sælger svarer i morgen kl 21+5 min. (hvilke så er her til aften)

Jeg har haft besøg og farvet hår o dag, så jeg får lige slået ud af hovedet at jeg skal kigge ind på TS kl 21. Men da kl bliver 21:15 kommer jeg i tanke om det og skynder mig derind.

Så ser jeg at Playgirl har budt 115 kr kl 20:59 - altså 1 minut i luk.

Jeg skynder mig at byde 120 kr, da er kl 21:15

Playgirl bliver sur og skriver til mig at jeg kan glemme det, for jeg kom for sent, da kl er langt over 21 + 5 minutter.....

Jeg skriver tilbage at sålænge annoncen er åben må man vel byde?? Og jeg havde jo skrevet at jeg bød 10 kr over hende - med det mente jeg kontinuerligt, fordi jeg bare VIL eje den bluse! :) Hehe!

Hun blir smækfornærmet og truer med supporten...ja så bliver jeg jo sur og skriver faktisk til support for jeg er også irriteret på hende som skulle sælge blusen, at hun ikke lukker sin annonce som aftalt.

Mit spørgsmål er nu, hvem af Playgirl og mig har ret til blusen? Mig som har budt højst eller hende som bød tættest på 21:05?

Har lige kigget derind nu og den er stadig ikke lukket....GRRRRRRR!!!!!!!! :s

Del dette indlæg

Tror desværre playgirl har retten til blusen :blush da det betyder den er solgt til den der byder højest kl 21.00 og man kan byde over det senest 21.05

hader personligt selv de der 21+5 syntes det er en mærkelig regel, fatter ikke man bare lukker annoncen når der er budt den pris man ønsker :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg vil da helt sikkert mene at det er dig der har ret til blusen... Så længe en annonce er åben, kan man jo byde... Og højeste bud vinder :)

Men jeg er ikke inde i om der er nogle regler på området... Det er bare min mening ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tror desværre playgirl har retten til blusen :blush da det betyder den er solgt til den der byder højest kl 21.00 og man kan byde over det senest 21.05

hader personligt selv de der 21+5 syntes det er en mærkelig regel, fatter ikke man bare lukker annoncen når der er budt den pris man ønsker :)

Jeg tror desværre også det er sådan her :blush

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hmm.. jeg kan ikke finde noget om det inde på trendsales... så er det hvert fald en "selvopfundet" regel, medlemmerne imellem...

Men det er jo selvfølgelig op til sælger, hvem hun vil sælge til, det kan jeg godt se....

Det var noget andet hvis det var på QXL....

Synes bare du skal have blusen alligevel ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg vil nu også sige playgirl burde ha' den - sælger skriver hun lukker 21 + 5, dvs. at hvis der bydes lidt i 21.00 så tillægges der 5 min. (ikke?). Nå men i hvert fald, så burde sælger bare ha' skrevet at det bud der er skrevet sidst før klokken er 21.00, vinder. Så opstod dette problem ikke.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Når annoncen lukker kl 21+5 er det kun bud inden dette tidspunkt, som gælder - desværre.

Det er underordnet om annoncen fysisk er lukket.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Er enig med de andre i at det er playgirl der vinder den bluse ;) Desværre

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er enig, Playgirl har vundet blusen.

Mht. at annoncen stadig er åben, så kan det jo være sælgeren ikke lige er hjemme. Hun har jo sat luk på, så jeg kan ikke se det er et problem at den fortsat er åben, sådan er det tit.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ai jeg synes det er en super mærkelig regel!

Jeg havde gæster og havde skrevet at jeg bød 10 kr over hende den forrige....samt at blusen var min = at hun bare kunne bakke ud. At hun så er så lusket at sidde og vente til dagen efter kl 20:59 hvor jeg tilfældigvis stod med gæster og derfor først kunne logge ind et kvarter efter, er bare så surt!!! :S

Jeg har skrevet til support - for jeg har stadig overbudt hende, det gjorde jeg jo allerede dagen før og kl 21:15....

lorteregel....nåh jeg køber da bare blusen fra ny, fuck dem :(

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg kender slet ikke til TS regler, men kan Playgirl ikke bare byde over dig, hvis annoncen stadig er åben, og hun også stadig vil have blusen?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg gør det også selv - det med lukketidspunkt uden at lukke annoncen fysisk.

Fx hvis handlen ikke er tshandel, så skal jeg jo bruge annoncen til at kommunikere med køberen.

Har altid tænkt at lukketidspunktet er gældende uanset om annoncen er åben en uge efter :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg kender slet ikke til TS regler, men kan Playgirl ikke bare byde over dig, hvis annoncen stadig er åben, og hun også stadig vil have blusen?

Jo det var det jeg tænkte! Men det gjorde hun ikke, men holdte sig til hun havde budt kl 21....jaja, men under mig...at jeg så kom ind 15 minutter efter hende.....ai jeg synes det er noget underligt noget især fordi sælger ikke kom online før her til formiddag! :s

Jeg har skrevet til ts support og brokket mig....så har de også lidt at lave ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jo det var det jeg tænkte! Men det gjorde hun ikke, men holdte sig til hun havde budt kl 21....jaja, men under mig...at jeg så kom ind 15 minutter efter hende.....ai jeg synes det er noget underligt noget især fordi sælger ikke kom online før her til formiddag! :s

Jeg har skrevet til ts support og brokket mig....så har de også lidt at lave ;)

Hvad sagde sælger???

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tror desværre også det er sådan her :blush

Ja det er desværre sådan reglerne er.. Hun bød før, og det er bare sur røv.. Hvad er det for en bluse for så kan vi hjælpe dig med at finde en igen når der kommer en.. :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hmm....jeg forstår ikke reglerne kan være sådan, når sælger ikke lukker kl 21 + 5 som hun sagde dagen i forvejen? Så har sælger da også brudt reglerne, ligesom jeg åbenbart har?

Det var temmelig snedigt af hende den anden at "sætte sig på lur" indtil dagen efter kl 21:00 sharp! :s Øv hvor er jeg sur! Havde jo også sagt at jeg bød 10 kr over hende....hvor jeg mente 10 kr over hende uanset hvad hun byder fremover, for jeg vil ha den bluse! :s

Røv og nøgler....aj jeg kan da bare købe den i butikken....men det var da 80 kr sparet for en børnebluse...det er også penge.

På den anden side har jeg sparet 120 kr som var mit sidste bud... :)

Sælger sagde at hende den anden havde retten til blusen, ligesom de fleste af jer siger....Jeg undrer mig bare over at sælger så ikke er på sin pind kl 21 for at lukke som hun har lovet?

Måske irriterer det mig så meget fordi det ikke er nogle skrevne regler men sådan noget hokus pokus....slæk lidt her og der men så alligevel ikke..... :rolleyes:

Det var denne her skønhed :(

2ib0tpl.jpg

Del dette indlæg

Annonce ♥

jamen der er egentlig skrevne regler, hvis vi ser bort fra Trendsales og kun vurderer på loven.

Ser du I laver jo en aftale med sælger. Sælger siger at I kan byde alt det I vil indtil kl. 21:05. Om annoncen er lukket eller ej, er ligegyldigt. For I har skrevet med sælger og fået tidspunktet. Og dermed accepteret at sådan var det.

Du byder for sent og har derfor ikke retten til købet.

(Det her er aftaleloven jeg har gang i og ikke købeloven)

Problemet kommer egentlig først hvis sælger vælger at sælge til dig, fordi vedkommende kan få mere ved dig. Så bryder en en aftale og det kan playgirl så "sagsøge" dem for. (hvilket hun nok ikke gør, men så får de negative karakterer)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ahh....nåh ok...så pyt!

Jeg har siden der fundet blusen til kun 150 kr FRA NY i en webshop.... :D Så kan playgirl få den brugte :D Gnæk gnæk ;) Mette 4 år.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ahh....nåh ok...så pyt!

Jeg har siden der fundet blusen til kun 150 kr FRA NY i en webshop.... :D Så kan playgirl få den brugte :D Gnæk gnæk ;) Mette 4 år.

:D

Del dette indlæg

Annonce ♥

Dejligt du fandt den fra ny.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så er det jo også bedre at få en ny :kiss

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ahh....nåh ok...så pyt!

:D

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hehe godt du fandt den fra ny af, det også meget bedre

Del dette indlæg

Annonce ♥

Godt du har fundet blusen :)

Jeg ville egentlig også tro du har et til den, når annoncen ikke er lukket.. Man skriver vel ikke 21+5 minutter, hvis man på forhånd ved man ikke er hjemme..

Jeg er slet ikke ind i de regler, så jeg har intet at have det i, bare min egen tankegang..

Del dette indlæg

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER