Camillakjær

"Unge" mødre

9 indlæg i dette emne

Hej.

Jeg hedder Camilla, og er 21, hvilket jo er en lidt ung alder at blive mor i.

Jeg kan godt føle mig lidt alene og blive lidt bekymret for hvordan mine forhold til mine veninder bliver når jeg har født, da alle mine veninder jo stadig går i byen og ikke har slået sig ned endnu. De er alle sammen rigtig søde og hjælpsomme lige nu, men vores liv bliver jo meget forskellige når først den lille er født.

Er der andre der har erfaringer med det eller har samme frygt?

og nogle der kender et særligt forum eller specielle mødregrupper som henvender sig særligt til yngre mødre?

Kærlig hilsen Camilla (og lille Rosa i maven)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Velkommen til :)

Herinde er der ikke oprettet et forum decideret til unge mødre. Der er opdeling efter termin.

Men jeg mener at der findes en side, der hedder ungmor.dk :balloons

Jeg var selv 24, da jeg fødte og ingen af mine veninder har børn. Og ja, man får pludselig nogle meget forskellige liv og forskellige prioriteringer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lidt den sammen frygt.. Heldigvis er der flere jeg kender som også er blevet rimlig ungemødre..

Jeg tænker lidt at hvis de smutter når bebs kommer er de ikke rigtige veninder.. <_<

Men jeg har desværre også oplevet at jeg var der 100% for min veninde i starten og så var det hende som træk sig væk fra mig og ikke rigtig gider snakke med mig mere :( Det synes jeg var svært..

Jeg tror bare det er vigtigt at man så går ind og finder en mødregruppe og deltager aktivt i den for at man har noget til fælles med nogle andre tøser som også kan blive veninder og at man måske så stadig en gang imellem kan gå i byen med ens andre veninder...

Håber de vil være der for dig hele vejen og i rigtig mange år endnu :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

velkommen til :balloons

for snart 14 år siden da jeg fik min den første var jeg kun 18 :whistling jo jeg kunne da godt mærke den gang at mine veninder trak sig , men så er sundhedsplejsken god til at lave mødre gr. hvor man bor så man får nogle nye veninder :loveshower

så sikker på du nok skal få kontakt selvom du bliver en ung mor :goodluck (jeg er os ung 32)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker lidt at hvis de smutter når bebs kommer er de ikke rigtige veninder.. <_<

Det var min første tanke. Jeg kan sagtens forstå din (jeres) bekymringer. Jeg tænker det er vigtigt at indstille sig på at det nok ikke er alle veninderne uden børn der bliver hængende, uanset hvilken alder vi har som mor. Det jeg tænker over er at jeg skal huske det hele ikke går op i mine bekymringer om baby, mave, udstyr osv. Men også huske at høre på hvad veninderne har at sige. Og så er jeg sikker på det er sundt at få lidt 'fri' fra baby, mave ovs. og leve livet uden for børneuniverset, ellers ville jeg da bliver bims ;)

Og så samtidig have nogen man kan snakke med om alle de ting og som ved hvad man snakker om. Det kan være herinde el i mødre gr. Hvis man bare bruger en smule tid, kan det sagtens lade sig gøre herinde også at mødes med gravide før man føder. Jeg har ihvertfald haft stor glæde indtil videre af forumet her, til at komme af med alle de 'små ting' som jeg ikke føler jeg kan læsse af på veninderne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen til BK :balloons

Jeg er selv 22 (snart 23)

Var os selv 21 da jeg fødte min søn, og der er utrolig mange tøser herinde på BK.

- Så du skal nok finde nogen søde tøser herinde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen til :balloons

Jeg er selv 22, så er da nok blandt de yngre herinde. Men ved, at der er flere her fra, der også er i starten af 20'erne.

Men jeg har endnu ikke mødt en eneste kommentar på nogens unge alder endnu herinde - i hvert fald ikke en negativ! Alle aldre er velkomne :lovebk

Jeg er også lidtnpå ungmor.dk, som også er et rigtig godt forum. Det fungerer lidt anderledes end herinde, men der er også hyggeligt.

Håber du bliver glad for at være her :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har det lidt på samme måde som dig. Jeg er selv 20 :)

Jeg kan godt føle mig lidt alene en gang imellem, fordi ingen af mine veninder har børn eller er gravide, så jeg har ikke nogen at dele alle tankerne omkring graviditeten med. Det kan godt være lidt hårdt engang imellem, men så er det rigtig dejligt at have babyklar, at læsse lidt af på :)

Mine veninder er stadig støttende osv, men jeg tænker da også over hvordan det bliver når den bette kommer ud. Men det må jeg se til den tid, og ellers får jeg jo nok nogen nye veninder når jeg starter i en mødregruppe :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er 32 år, og mine veninder har heller ikke små børn. De render stadig i byen hver weekend... eller også er veninderne ældre og har børn på 13-18 år...

Så selv om jeg ikke er ung mor, tror jeg vi er mange der står i lidt samme situation... hvordan mon gå-i-byen vennerne takler dette :) Jeg er så af samme overbevisning som de andre i denne tråd, bakker veninderne ud, så er det ikke rigtige veninder.... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER