Guest Gremina

kogtvandsklude

7 indlæg i dette emne

Min stakkels lille Gry, er så uheldig at hun har fået rød mås, og jeg syntes ikke at zinksalven hjælper, så derfor tænkte jeg kogtvandsklude, jeg er med på at jeg klipper en stofble i mindre stykker og så koger dem, men hvad med bagefter, hvordan skal de opbevares, i en bøtte med låg, i kogevandet og så på køl, eller hvad? Og hvor længe må det stå før man skal koge nyt? Jeg håber at nogen af jer kloge kvinder kan hjælpe, for er lidt på bar bund, med det med rød numse, da Emilia aldrig, har haft en rød numse.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tog et bomuldslagen, klippede i stykker, kogte det i en gryde, hældte vandet og kludene over i en plastikbøtte med låg, havde den stående ved puslebordet og det hjalp helt vildt..

Jeg vil anbefale dig at bruge inotyol salve, mod rød numse, det virker meget bedre end zinksalve..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fantastisk, tak for hjælpen. Men hvor længe må det stå, før man skal koge nyt? Og hvor kan man købe den der salve?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Et lille godt råd kan også være at tage hende lidt oftere i bad og lade hende ligge længe med bar numse, så den kan få noget luft :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså hun kommer i bad hver 3. dag ellers syntes jeg vil bliver så nusset at se på, og vi hygger som regl rigtig længe på puslebordet, for hun elsker at være bar, syntes egentlig at hver 3. dag er okay, for skal jo også passe på den lidt sarte hud som hun åbenbart har.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg købte inotyol salve over nettet på www.med24.dk.

Da jeg prøvede kogtvandsklude på Lise kogte jeg nye klude, hver gang hun skulle skiftes... så jeg ved egentlig ikke hvor længe de må stå. <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også brugt kogtvandsklude af flere omgange og med stor succes.

Jeg fylder kogt vand i en bøtte med tætsluttet låg, og så har jeg stykker af afklippet stofble ved siden af, så jeg dypper først kluden når den skal bruges. Jeg skifter vandet hver dag, og det plejer at tage 2 dage så er den røde numse væk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER