Anna1980

tror vi har dummet os :-(

17 indlæg i dette emne

Altså vi har soveværelse i kælderen og vi har ikke haft det så godt med at lægge tobias i seng uden vi var der. Så vi har gjort det at han er faldet i søvn på sofaen ved siden af os eller i armene på mig. Men nu virker det ikke rigtig længere da han har brug for mere ro end før åbenbart, så vi har lagt hamvi seng i dag, men jeg kan ikke lægge ham og så gå, jeg er nødt til at få ham til at sove, altså han mærker jeg er der, det samme gælder middags søvn. Hvordan ændres jeg det??? Er det noget med at lægge ham og synge en godnat sang og så gå?? Føler lige nu som en dårlig beslutning vi lavede for nogle måneder siden.....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kan du ikke prøve at "trappe ham ud"? Altså hvis du nu sidder på en stol lige ved siden af hans seng, så begynd med at rykke stolen lidt væk, efter et nogle dage kan du rykke dig lidt længere væk og efter et stykke tid er det nok du står i døråbningen og tilsidst er det nok han kan høre fjernsynet/jer snakke ovenpå.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På længere sigt, kan du også købe sådan en af de der, hvor du kan snakke til barnet.. Babyalarm fx, som fungere som walkie talkie.. Så kan du stå i et andet rum, og han kan høre din stemme :) Altså, når du har gjort som Tia foreslår :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg gør lidt som TiaK skriver.

Til at starte med sad jeg inde ved siden af til hun sov og gik stille og roligt ud når hun sov. Nu her er jeg begyndt at gå ud, men er lige på den anden side af døren. Jeg går kun ind til hende hvis jeg kan høre hun bliver ked og det ikke kun er lidt brok. Hvis jeg går ind til hende siger jeg måske godnat og du skal sove de første par gange og bliver så mere og mere stille. Til sidst går jeg ind og giver sut og dyne uden at sige noget til hende. Jeg arbejder på at jeg kan ligge hende og så gå nedenunder uden alt for meget brok.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg gør lidt som TiaK skriver.

Til at starte med sad jeg inde ved siden af til hun sov og gik stille og roligt ud når hun sov. Nu her er jeg begyndt at gå ud, men er lige på den anden side af døren. Jeg går kun ind til hende hvis jeg kan høre hun bliver ked og det ikke kun er lidt brok. Hvis jeg går ind til hende siger jeg måske godnat og du skal sove de første par gange og bliver så mere og mere stille. Til sidst går jeg ind og giver sut og dyne uden at sige noget til hende. Jeg arbejder på at jeg kan ligge hende og så gå nedenunder uden alt for meget brok.

Jeg ville gøre præcis som Lone skriver her, det er en super god metode! :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det hille jeg helt klart også gøre.. Undgå for meget snak, men lad ham vide han ikke er alene.. Det kan tage noget tid, men man skal bare holde fast..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg gør lidt som TiaK skriver.

Til at starte med sad jeg inde ved siden af til hun sov og gik stille og roligt ud når hun sov. Nu her er jeg begyndt at gå ud, men er lige på den anden side af døren. Jeg går kun ind til hende hvis jeg kan høre hun bliver ked og det ikke kun er lidt brok. Hvis jeg går ind til hende siger jeg måske godnat og du skal sove de første par gange og bliver så mere og mere stille. Til sidst går jeg ind og giver sut og dyne uden at sige noget til hende. Jeg arbejder på at jeg kan ligge hende og så gå nedenunder uden alt for meget brok.

Præcis sådan gjorde jeg med Theo, da han var omkring 4 mdr. gammel. Det virkede! Lige siden så har vi bare kunnet lægge ham ind i seng, sige godnat og lukke døren. Så falder han selv i søvn :D

Hvordan går det med projektet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ja jeg kan se at der er kommet de samme råd som jeg har brugt, så vær tålmodig, så skal det nok lykkedes ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det går ikke så godt. Så vi starter med at han skal vænne sig til soveværelset og så prøver jeg det andet, fordi han ligger bare og leger hvis jeg bare går... Så vi tager det at vænne sig til at blive lagt tidligt i sin seng og så tager jeg det andet bagefter. Måske dumt men lige nu har jeg ikke psykisk overskud til at kæmpe vildt meget

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det går ikke så godt. Så vi starter med at han skal vænne sig til soveværelset og så prøver jeg det andet, fordi han ligger bare og leger hvis jeg bare går... Så vi tager det at vænne sig til at blive lagt tidligt i sin seng og så tager jeg det andet bagefter. Måske dumt men lige nu har jeg ikke psykisk overskud til at kæmpe vildt meget

I mine ører lyder det da ikke dumt :) Da Ronja sov i soveværelset hos os kunne jeg lægge hende og hun sov nærmest inden jeg var ude af døren. Efter vi rykkede hende på eget værelse begyndte jeg at sidde hos hende igen fordi hun lige skulle vænne sig til rummet og at det var et nyt sted. Derefter begyndte jeg at gå ud stille og roligt og stille og roligt er hun begyndt at falde i søvn uden alt for meget brok igen.

Så tag det i dit eget og hans tempo og så skal det nok komme :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak Lone. Dejligt at høre at det ikke er dumt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan heller ikke de at det er dumt :)

Det lyder fornuftigt i mine øjne at tage et skridt af gangen. Held og lykke :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan heller ikke de at det er dumt :)

Det lyder fornuftigt i mine øjne at tage et skridt af gangen. Held og lykke :goodluck

Tak. :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jubii er bare så stolt..

I dag sang jeg hans tre små godnat sange som jeg plejer og sad med ham og vuggede som vi også plejer, men så lagde jeg ham ned i hans seng og sagde godnat, hvor efter jeg vendte mig om så han faktisk ikke kunne se mig, og han faldt i søvn i løbet af 5 min:loveshower :loveshower :loveshower :loveshower :loveshower :loveshower :loveshower :loveshower :loveshower :loveshower :loveshower :loveshower :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jubii :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det bare godt at høre :)

Jeg ville lige fortælle at min kæreste sider hos han søn på 6 år inden han falder i søvn. Han er dog så stor at han får af vide når den store viser står på 'det' går jeg. Da jeg lærte ham at kende for et års tid siden, sad han der til han faldt i søvn. Men var på vej til at skærer det ned, da han pludselig blev mærkerad. Og så var det forfra. Han skulle gøres tryg igen. og det er jo det samme med de helt små når man flytter dem til et nyt sted de skal sove. Og det skal naturligvis være i deres tempo, med en smule 'pres' fra os som forældre.

Så STORT tillykke med det er lykkedes :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det bare godt at høre :)

Jeg ville lige fortælle at min kæreste sider hos han søn på 6 år inden han falder i søvn. Han er dog så stor at han får af vide når den store viser står på 'det' går jeg. Da jeg lærte ham at kende for et års tid siden, sad han der til han faldt i søvn. Men var på vej til at skærer det ned, da han pludselig blev mærkerad. Og så var det forfra. Han skulle gøres tryg igen. og det er jo det samme med de helt små når man flytter dem til et nyt sted de skal sove. Og det skal naturligvis være i deres tempo, med en smule 'pres' fra os som forældre.

Så STORT tillykke med det er lykkedes :yay

Tak.. Lidt rart at vide at der er nogle med store børn der også gør det. :-) må se om det virker imorgen også ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER