TroldeMor

Solcreme

46 indlæg i dette emne

DP spurgte efter solcreme i dag...... Og måtte love at han fik noget med :)

Men så er spørgsmålet bare hvilken??

Altså ville jo helst have en med så lidt kemi som muligt, men findes der en variant som er bedre end andet? Og hvilken faktor skal det være?

Er det smart med spray, eller skal det være til at smøre på? Eller findes der noget helt andet som er endnu smartere?

Mangler et godt råd fra erfarne solcreme'ere :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Isaac har faktor 50, fra La Roche Posay - anbefalet til sart hud

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bruger derma faktor 30 til Emilie :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er det godt nok til mig selv, men jeg bruger faktor 50 fra Derma. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er godt nok også til os selv, men vi har faktor 30 fra Levevis herhjemme, det er - så vidt jeg ved - uden diverse grumme ting og sager i :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er ikke nemt - men her er link til Rebecxca Perssons blog, hvor hun har en midlertidig anbefaling :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er ikke nemt - men her er link til Rebecxca Perssons blog, hvor hun har en midlertidig anbefaling :)

Der mangler vist et link? ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er ikke nemt - men her er link til Rebecxca Perssons blog, hvor hun har en midlertidig anbefaling :)

Hmm... Mangler et link ;)

Søgte på Google, men kan kun finde sådan en generel guide hun har skrevet, som koster penge :rolleyes

Du ved vel ikke tilfældigvis hvad det er hun anbefaler? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ha ha, ja, har altsaa hovedet under armen i dag og er et under, at jeg ikke er kommet galt afsted endnu - kom ogsaa til at stille bryllupsgaven til min soester paa biltaget og koere min vej uden at taenke over at den rent faktisk skulle ind i bilen - indtil en dame storraaber fra hendes bil, at der staar en pakke paa min! lol_hitting.gif

HER er linketwink.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er godt nok også til os selv, men vi har faktor 30 fra Levevis herhjemme, det er - så vidt jeg ved - uden diverse grumme ting og sager i :)

Den har jeg også lige købt. Den var i top3 i Søndagsavisens test sidste uge :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha.... Kan se det er lidt af en jungle....

Var selv lidt rundt på www, og faldt over denne fra Matas, uden parfume og parabener, og astma-allergimærket samt Svanemærket.....

Ihh...... Synes det er svært <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har købt en faktor 50 + fra ECO cosmetics som er vandfast og indeholder KUN 100 % naturlige ingredienser!

Såvidt jeg er blevet informeret er det den eneste 100% økologiske solcreme der har en faktor 50+.

Den fås hos Naturskön og koster knap 200 kr.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har købt en faktor 50 + fra ECO cosmetics som er vandfast og indeholder KUN 100 % naturlige ingredienser!

Såvidt jeg er blevet informeret er det den eneste 100% økologiske solcreme der har en faktor 50+.

Den fås hos Naturskön og koster knap 200 kr.

Googlede den lige, og kan se der desværre er limonene i :( (som er én af de 26 særligt allergene parfumestoffer på EUs liste)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ha ha, ja, har altsaa hovedet under armen i dag og er et under, at jeg ikke er kommet galt afsted endnu - kom ogsaa til at stille bryllupsgaven til min soester paa biltaget og koere min vej uden at taenke over at den rent faktisk skulle ind i bilen - indtil en dame storraaber fra hendes bil, at der staar en pakke paa min! lol_hitting.gif

HER er linketwink.gif

:biglove Hvor er du herlig!!! :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puh ha en jungle, tror jeg går efter levevis eller derma. Til prisen er det vist ret god kvalitet. Vil ikke købe faktor 50 for har hørt det for det første ikke kan betale sig fordi den altså ikke beskytter så meget mere og fordi den største kilde til D-vitamin er solen og i DK er det alligevel begrænset hvor stor UV indekset er og hvor mange solskinstimer vi har. Men skal man syd på så er faktor 20 ikke nok.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige købt en fra matas uden parfume og parebener, med faktor 30..

Har hørt at creme er bedre end spray da man ved spray let kommer for lidt på

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puh ha en jungle, tror jeg går efter levevis eller derma. Til prisen er det vist ret god kvalitet. Vil ikke købe faktor 50 for har hørt det for det første ikke kan betale sig fordi den altså ikke beskytter så meget mere og fordi den største kilde til D-vitamin er solen og i DK er det alligevel begrænset hvor stor UV indekset er og hvor mange solskinstimer vi har. Men skal man syd på så er faktor 20 ikke nok.

Hvilken faktor køber du så? Jeg er nemlig heller ikke fan af faktor 50, men er i tvivl om hvor "lavt" man kan gå, og stadig få det ønskede resultat :unsure

Er umiddelbart selv stemt for derma eller den fra Matas indtil videre....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville koebe en faktor 30 - ogsaa her sydpaa, tror jeg. Det skal jo saa paa lidt flere gange, men han vil jo ikke vaere i direkte sollys alligevel... Selv bryger jeg jo 50 i ansigtet pga pigmentpletter og 30 paa kroppen, men sidst paa saesoenen, saa gaar jeg ned paa 20 til kroppen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger Derma faktor 50 til Theo :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvilken faktor køber du så? Jeg er nemlig heller ikke fan af faktor 50, men er i tvivl om hvor "lavt" man kan gå, og stadig få det ønskede resultat :unsure

Er umiddelbart selv stemt for derma eller den fra Matas indtil videre....

Jeg søgte lige nettet og anbefalingerne er faktisk kun på faktor 15 i DK og 22-25 på rejser. Jeg er ikke selv så god til at få smurt mig løbende igennem dagen så til mig selv bruger jeg normalt faktor 20. Men tror nok anbefalingerne til børn er lidt højere for det hedder altid faktor 30 når det er "Kids" men om det faktisk er sådan ved jeg ikke. Men de har vel sartere hud, og forstår ikke helt hvis de skal gå i skygge så for mig giver det mening hvis de skal have lidt højere faktor.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh, det er i hvert fald alt for lidt til mig, Majs... Selv 30 var for lidt i Thailand og blev faktisk an anelse forbraendt, selvom det var overskyet OG faktor 30 var smurt godt paa ohmy.gif

I starten af saesonen kan jeg absolut heller ikke klare mig med mindre herhjemme, men taenker at det ogsaa kommer an paa, hvor meget man opholder sig i solen. Jeg vil hernede ikke goere mindre end 30 ud af det til Noah, for solen er altsaa skarp nogle dage, selv i skyggen, hvis det giver mening. Og den sarte boernehud...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min kæreste er bleg, rødhåret og har fregner..

Han bruger børnesolcreme, fakta 50 :whistling Det er simpelthen det eneste der virker, og det eneste der gør han ikke bliver rød.. Desværre er jeg ret sikker på den er fyldt med alt muligt <_<

Han har allerede haft den første skoldning i år, og han er allerede begyndt at tage solcreme på hvis han har korte bukser eller t-shirt på ud.. :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi tager til Spanien i morgen og jeg har lige købt den fra Matas (faktor 30) i dag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Max, Theo og jeg bruger La Roche Posay da det er det eneste vi kan tåle, vi bruger faktor 50+

Mikkel bruger Derma 30

:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Majs, jeg tror også jeg ender med at købe 30 til Marlon.... Det virker som et fornuftigt valg til børnehud :)

Vakler stadig mellem derma baby og Matas....... Er der nogen som har forstand på sådan en ingrediensliste som denne? Jeg har ikke styr på særlig mange af de navne endnu, og det er godt nok mange at slå op :rolleyes

Men måske nogen lynhurtigt kan spotte om den er kritisk? (altså som sagt, så er den parfume/parabenefri og godkendt af astma-allergi danmark, og Svanemærket)

Matas solcremen:

Ingredients: Aqua, C12-15 Alkyl Benzoate, Diethylamino Hydroxybenzoyl Hexyl Benzoate, Diethylhexyl Butamido Triazone, Polysilicone-15, Butyl Methoxydibenzoylmethane, Octyldodecanol, Glycerin, Hydrogenated Dimer Dilinoleyl/Dimethylcarbonate Copolymer, Phenylbenzimidazole Sulfonic Acid, Cetearyl Alcohol, Alcohol (denatureret med Denatonium Benzoate), Poylglyceryl-3 Methylglucose Distearate, Magnesium Aluminum Silicate, Bis-Ethylhexyloxyphenol Methoxyphenyl Triazine, Ethylhexyl Triazone, Glyceryl Stearate, Creatine, Tocopheryl Acetate, Xanthan Gum, Glyceryl Caprylate, Caprylyl Glycol, Sodium Lactate, Denatonium Benzoate, Citric Acid, Tetrasodium Iminodisuccinate, Sodium Hydroxide, Phenoxyethanol. pH-værdi: ca. 7,3.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER