TroldeMor

Solcreme

46 indlæg i dette emne

Har du prøve smurt begge cremer? Jeg mener at kunne huske noget om at derma'en næsten skulle på med en spartel og var MEGET fed. Dvs vores lille trold svedte ekstremt fordi hans hud ikke kunne ånde. Han er dog også et meget aktivt barn som fiser rundt konstant, men syntes også jeg husker noget om at tøjet blev gult? Måske teksturen af cremerne kan hjælpe dig lidt i dit valg.

Herhjemme er det kiehl

Del dette indlæg

Kiehl's solcremer som er den absolutte favorit. Let at smøre, trænger ind uden at lægge sig som en fedtede hinde og skal faktisk kun på en enkelt gang hvilket giver lidt ro når de er i institution. (i høj varme bliver han dog smurt flere gange)

Jeg bruger 30 i dk (da den er så let en creme) Og 5o i høj varme. Vi var i Dubai i september og han var ind og ud af poolen konstant men cremen blev på

Del dette indlæg

Annonce ♥

Selv maa jeg altsaa indroemme det - jeg bruger jeg faktisk solcreme fra Avene. Det er den eneste, jeg hidtil ikke har faaet fotoallergi af hernede i staerk sol, altsaa soleksem, som solcremen er med til at fremkalde.

Jeg har ikke vaeret der, hvor jeg har koebt en masse forskellige for at teste dem i praksis, saa jeg har ikke naerlaest ingredienslisten paa Avenes, men taenker at den maa indeholde noget af mit no-go... Det er virkelig ikke my way ellers bare at lade staa til med, men naar den nu fungerer uden eksem, saa der er altsaa kompromis for mit vedkommende0009.gif

Der er heldigvis en smule tid at loebe paa i forhold til Noah og solcremerolleyes.gif

Del dette indlæg

Annonce ♥

Puha.... Kan se det er lidt af en jungle....

Var selv lidt rundt på www, og faldt over denne fra Matas, uden parfume og parabener, og astma-allergimærket samt Svanemærket.....

Ihh...... Synes det er svært <_<

Den har jeg købt samt aftersun fra matas - det skulle dække fint..

Det er ikke en faktor 50, men så smøre man bare det ekstra :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Den har jeg købt samt aftersun fra matas - det skulle dække fint..

Det er ikke en faktor 50, men så smøre man bare det ekstra :)

Hvordan er den i konsistensen? Er den nem at smøre på, og trænger den godt ind fx?

Nej, er også ret godt tilfreds med at den kun er faktor 30 nemlig :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvordan er den i konsistensen? Er den nem at smøre på, og trænger den godt ind fx?

Nej, er også ret godt tilfreds med at den kun er faktor 30 nemlig :)

Den er lidt ligesom zink salve i konsistensen og er meget nem at smøre på.

Den fedter ikke tøjet til eller misfarver og den er god fedtet når den er på huden.

Huden kan nemt suge den op, men kan dog godt ha' svært ved at ånde de første par minutter efter den er kommet på.

Maliva brokkede sig i hvertfald lidt efter jeg havde smurt hende ind og hun svedte lidt, men efter 5-10 min. var hun okay igen.

Jeg brokker mig i hvertfald ikke over den og syntes den er helt perfekt til det den skal.

Ekspedienten anbefalede aftersun til når det blev køligere eller når det var rigtig varmt til at køle huden ned, så sådan en købte jeg med :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Den er lidt ligesom zink salve i konsistensen og er meget nem at smøre på.

Den fedter ikke tøjet til eller misfarver og den er god fedtet når den er på huden.

Huden kan nemt suge den op, men kan dog godt ha' svært ved at ånde de første par minutter efter den er kommet på.

Maliva brokkede sig i hvertfald lidt efter jeg havde smurt hende ind og hun svedte lidt, men efter 5-10 min. var hun okay igen.

Jeg brokker mig i hvertfald ikke over den og syntes den er helt perfekt til det den skal.

Ekspedienten anbefalede aftersun til når det blev køligere eller når det var rigtig varmt til at køle huden ned, så sådan en købte jeg med :)

Ok..... Vil bare så nødigt have han bliver totalt fedtet af den, for han sveder bare så nemt.... Må nok hellere lige kigge begge cremerne an på nært hold ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ok..... Vil bare så nødigt have han bliver totalt fedtet af den, for han sveder bare så nemt.... Må nok hellere lige kigge begge cremerne an på nært hold ;)

Jeg tror det er uanset hvilken creme du vælger, så vil de svede lidt lige efter de er smurt ind.

Maliva havde det rigtig varmt i går og hun svedte meget selvom hun faktisk kun havde en tynd kjole og solhat på, så da cremen kom på var det jo et irritationsmoment at hun blev mere fedtet til.

Der gik heldigvis kun lidt tid og så havde huden suget det og så var alting okay igen :)

Jeg tror bare det handler om at finde det produkt der arbejder bedst med den hudtype poden har.

Jeg skulle styrtkøbe solcreme Maliva i går (læs mortråd for flere detaljer ;)') og så faldt mit valg bare på matass produkter fordi jeg ved at det virker.

Jeg tror at jeg fremover bare skal smøre Maliva ind i skyggen og venter 10 min. med at gå ud i solen, så huden når at suge cremen op og Maliva ikke føler sig ulækker fedtet og varm. :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tror det er uanset hvilken creme du vælger, så vil de svede lidt lige efter de er smurt ind.

Maliva havde det rigtig varmt i går og hun svedte meget selvom hun faktisk kun havde en tynd kjole og solhat på, så da cremen kom på var det jo et irritationsmoment at hun blev mere fedtet til.

Der gik heldigvis kun lidt tid og så havde huden suget det og så var alting okay igen :)

Jeg tror bare det handler om at finde det produkt der arbejder bedst med den hudtype poden har.

Jeg skulle styrtkøbe solcreme Maliva i går (læs mortråd for flere detaljer ;)') og så faldt mit valg bare på matass produkter fordi jeg ved at det virker.

Jeg tror at jeg fremover bare skal smøre Maliva ind i skyggen og venter 10 min. med at gå ud i solen, så huden når at suge cremen op og Maliva ikke føler sig ulækker fedtet og varm. :)

Det tror jeg er en rigtig smart idé, tak for tippet :kram2

Hehe, har læst om jeres Århusdag.... Det lyder som om i havde en anstrengende og hyggelig dag ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Da jeg arbejdede i vuggestue brugte vi dermas. Den var ikke så dyr, nem at smørre på, og de havde ikke sand over hele kroppen kort efter :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Googlede den lige, og kan se der desværre er limonene i :( (som er én af de 26 særligt allergene parfumestoffer på EUs liste)

Ikke i den til børn/babyer i hvert fald

Ingridensliste:

Aqua, Glycine Soja Oil*, Titanium Dioxide, Caprylic/Capric Triglyceride, Polyglyceryl-3 Ricionoleate, Glyceryl Oleate, Butyrospermum Parkii Butter*, Glycerin, Punica Granatum Extract*, Hippophae Rhamnoides Extract*, Olea Europaea Leaf Extract*, Olea Europaea Oil*, Simmondsia Chinensis Oil*, Oenothera Biennis Extract*, Hippophae Rhamnoides Oil *, Oriza Sativa Bran Oil, Glycyrrhiza Glabra Extract , Mica, Tocopherol, Macadamia Ternifolia Oil*, Parfum (æterisk olie) * = Økologisk

Jeg kan bestemt se forskel på om jeg bruger faktor 30 eller 50 - faktor 30 er SLET ikke nok hvis man er sydpå og ikke er vant til så stærk sol.

På trods af faktor 50 får kroppen stadig sin dosis af D-vitamin.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg var forbi matas forleden og spørge dem. De havde ikke deres egen hjemme til børn så jeg endte med en der hedder "Avivir Aloe Vera kids sunsafe" faktor 25. Den er svanemærket. Jeg har ikke nået at prøve den endnu for nu var det jo overskyet i går :rolleyes

Hun gjorde mig også lige opmærksom på at man helst ikke skal bruge solcreme til babyer under 6 måneder :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Majs, jeg tror også jeg ender med at købe 30 til Marlon.... Det virker som et fornuftigt valg til børnehud :)

Syntes det lyder super fornuftigt.

Jeg var selv i Matas fredag og endte med at købe deres også. En faktor 15 for jeg havde åbenbart en hjerne blødning da jeg var derinde, plejer altid købe faktor 20 og tænkte slet ikke på at man som gravid er ekstra sart i solen... men så må jeg holde mig godt i skyggen ellers skal manden nok få det brugt.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ikke i den til børn/babyer i hvert fald

Ingridensliste:

Aqua, Glycine Soja Oil*, Titanium Dioxide, Caprylic/Capric Triglyceride, Polyglyceryl-3 Ricionoleate, Glyceryl Oleate, Butyrospermum Parkii Butter*, Glycerin, Punica Granatum Extract*, Hippophae Rhamnoides Extract*, Olea Europaea Leaf Extract*, Olea Europaea Oil*, Simmondsia Chinensis Oil*, Oenothera Biennis Extract*, Hippophae Rhamnoides Oil *, Oriza Sativa Bran Oil, Glycyrrhiza Glabra Extract , Mica, Tocopherol, Macadamia Ternifolia Oil*, Parfum (æterisk olie) * = Økologisk

Jeg kan bestemt se forskel på om jeg bruger faktor 30 eller 50 - faktor 30 er SLET ikke nok hvis man er sydpå og ikke er vant til så stærk sol.

På trods af faktor 50 får kroppen stadig sin dosis af D-vitamin.

Hmm.... Nej, jeg kan godt se HER at på den til børn står der bare "parfume" (æteriske olier)..... Men på den til voksne er det udspecificeret at limonene er brugt i den parfume som er i cremen..... :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nu har jeg lige testet den fra Matas efter 6 dage i Spanien og jeg er fint tilfreds. Nem at smøre på, fedter kun lidt i starten (så smurte enten på inde i huset eller mens hun sad i klapvognen) Så den vil jeg gerne anbefale.

Derudover er en solhat alfa omega, men det er vist et emneskift i denne tråd ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg endte faktisk med at købe Derma kids faktor 30...... Synes den var lynhurtig til at forsvinde ind i huden, så nu håber jeg vi bliver glade for den :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Der er ny solcremeguide fra Rebecca Persson.

Derma Eco Baby Sollotion faktor 30 er hendes nr. 1 - vigtigt at det ECO er med, for ellers er det en aeldre version, som foelger gamle svanemaerkeregler.

http://rebeccapersson.com/2012/04/solcremeguide-2012/

Del dette indlæg

Annonce ♥

Der er ny solcremeguide fra Rebecca Persson.

Derma Eco Baby Sollotion faktor 30 er hendes nr. 1 - vigtigt at det ECO er med, for ellers er det en aeldre version, som foelger gamle svanemaerkeregler.

http://rebeccapersson.com/2012/04/solcremeguide-2012/

Jeg så godt en reklame for derma eco i går - tænkte :loveshower da jeg så den...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Som DP kan jeg bare sige at faktor 30 er nok til dit barn.....

og så synes jeg du bør gå på apoteket eller i Matas og forhøre dig. ;)

Derma, jeg jeg IKKE tåle..... ved ikke hvorfor! og fandt så lige ud af i tirsdags at jeg har et dagplejebarn der heller ikke kan tåle det.....

jeg er normalt ikke særlig sart.... men fik nogle mærkelig knopper og "ruflet" hud af at smøre mig med Derma.... :(

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har nu prøvet både Derma og Levevis og de er godkendt begge to. Derma er lidt federe at smøre ud, så når jeg skal købe en ny, bliver det nok Levevis :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg var forbi matas forleden og spørge dem. De havde ikke deres egen hjemme til børn så jeg endte med en der hedder "Avivir Aloe Vera kids sunsafe" faktor 25. Den er svanemærket. Jeg har ikke nået at prøve den endnu for nu var det jo overskyet i går :rolleyes

Hun gjorde mig også lige opmærksom på at man helst ikke skal bruge solcreme til babyer under 6 måneder :)

Jeg kan IKKE anbefale den her. Den er svær at smøre ud synes jeg og den smitter af så kanten af blusen bliver lidt gul :(

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER