Miss.Tang

Hvordan føles vand i benene?

15 indlæg i dette emne

Jeg var til jordmor for første gang i sidste uge. Og her spurte hun om jeg havde mærket til vand i ben el hænder. Jeg føler mig ikke hævet så svaret nej.

Men kom til at tænke på hvordan det føles i benene, for bliver da lidt i tvivl om jeg kan mærke det? For hvis/når hænderne hæver, er kan jeg ikke passe mine ringe, så der er det jo ret tydeligt. Men bruger jo ikke så stramme ting på læggen ;) så kan man mærke det på samme måde?

Jeg er en smule øm i begge lægge, men tror det er en form for kramper??

Del dette indlæg

Jeg har de sidste to dage haft en form for stramhed i fingrene, selvom jeg kan passe alle smykker. Benene om aftenen faar ligesom saadan en strammende fornemmelse af skinnebenet - rigtig traels. Men det er endnu ikke alvorligt generende, skal bare ikke sidde for meget og skal drikke vand og spise sundt. Haaber ikke, det gaar amok her til sidst...blink.gif

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jamen det føles som om huden strammer om underbenet.... Og jeg får sådan en "elastik" eller ekstra fold der hvor foden møder benet når det er slemt....

Og det strammer også i fødderne.....

Hvis det er slemt, gør det direkte ondt..... Og så er det bare med at få benene opad, det kan hjælpe lidt.... Og underligt som det lyder, så drik masser af vand!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja, vand fordriver vand!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Som de andre siger.. Synes også det strammer og prikker, og gør her tit ondt.. Derudover så har jeg efterhånden lår i skoene når det er aller værst, så jeg kan tydeligt se det.. Mega træls..

Del dette indlæg

Annonce ♥

Havde tit vand i ben og fødder da jeg var overvægtig..

Man kan også prøve at prikke med en finger - hvis det nærmest laver "et hul" og det ikke forsvinder rimelig hurtigt, er det også tegn på vand i kroppen.. Generelt, er det egentlig ret tydeligt synes jeg.. Man får også tykkere fødder, og ens sko strammer..

Det er også som om huden bliver varmere synes jeg..

Del dette indlæg

Annonce ♥

En måde at se det på er også hvis ens strømper begynder at lave mærker, hvor de tidligere ikke har. Nogle aftener kan jeg godt have lidt vand i benene, og så strammer mine strømper, og jeg får et fint "hjulspor" der hvor elastikken har siddet.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Præcis som de andre skriver - nogle gange kan jeg ikke direkte mærke det, men enten se det eller mærke det på mine sko som er sværere at få fødderne i.

Syntes også tæerne får en sjov fornemmelse sådan lidt som om de rører mere ved hinanden end de plejer.

Del dette indlæg

Annonce ♥

På trods af støttestrømper kan jeg se/mærke at jeg har vand i benene.

- Føler at benene er vildt tunge.

- Har svært ved at få visse sko på.

- Kan tydeligt se hvor strømperne har siddet.

- Syntes at ben/fødder ser bloppet ud.

- Benene snurrer om aftenen.

- Kan mærke at det føles anderledes, når man prikker med en finger på huden.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Og underligt som det lyder, så drik masser af vand!

Undskyld at det er lidt OT, men hvorfor er det sådan, for det lyder jo lidt ulogisk :lol

Del dette indlæg

Annonce ♥

I homoeopatien bruger mand koffein til at behandle soevnloeshed - forklar den... Men den er god nok wink.gif

Del dette indlæg

Annonce ♥

Undskyld at det er lidt OT, men hvorfor er det sådan, for det lyder jo lidt ulogisk :lol

Den korte forklaring er at vand fortynder kroppens saltindhold og vil på den måde reducere den samlede mængde af væske i kroppen, idet et højt saltindhold øger væskeophobninger.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Den korte forklaring er at vand fortynder kroppens saltindhold og vil på den måde reducere den samlede mængde af væske i kroppen.

What she Said :P

Jeg ved det faktisk ikke, men læge og JM har sagt det flere gange :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Den korte forklaring er at vand fortynder kroppens saltindhold og vil på den måde reducere den samlede mængde af væske i kroppen, idet et højt saltindhold øger væskeophobninger.

:tak Så lærte jeg også det :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Når man er højgravid vil livmoderen fylde og presse så meget på omkringliggende organer at nogle kapillærer vil svulme op og udskille væske. Når væske siver ud i plasma vil nyrerne helt pr. automatik starte med at producere mere salt og vand som kompensation. Når det sker øges blodcirkulationen, som igen fører til mere væskeudsivning.

Derudover betyder hormonsammensætningen hos en gravid kvinde at der tilbageholdes mere salt og vand end hos ikke gravide kvinder.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER