Guest

Hvor tit skal man have tjekket synet?

7 indlæg i dette emne

Jeg har haft brug for briller, siden jeg var 11 år gammel Egentlig længere tid. Gik med konstant hovedpine i 2,5 år, før jeg fik brillerne.

Men det sidste halve års tid har jeg ikke rigtig brugt dem. De har bare ligget i en skuffe i mange måneder, mens min hovedpine er blevet værre og værre.

Jeg var sidst til synstjek hos øjenlægen for 13 måneder siden, og synes at mit syn har ændret sig meget. Jeg er begyndt at bruge brillerne igen, dog kun som supplement til læsningen. De hjælper, men det slører stadig for øjnene og jeg har problemer med at koncentrere mig.

Så jeg sidder lidt og tænker på om et tjek hos øjenlægen ville være på sin plads. Men hvor tit har man egentlig behov for det?

Del dette indlæg

Hvis du bare har "almindelig" +/- så tænker jeg egentlig ikke umiddelbart at det er noget, som du behøver gå til øjenlægen med. Jeg tænker, at så skal du vel "bare" ind til en optiker? De laver jo også synstest :) Og så får du nogle briller (eller linser, hvis du er til det) som passer til dit syn, og så laver I enten en aftale om, hvornår du kommer igen, eller også kommer du igen, når (hvis) du synes brillerne ikke fungerer helt godt længere. :)

Jeg får tjekket syn en gang om året med mine linser :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvis du bare har "almindelig" +/- så tænker jeg egentlig ikke umiddelbart at det er noget, som du behøver gå til øjenlægen med. Jeg tænker, at så skal du vel "bare" ind til en optiker? De laver jo også synstest :) Og så får du nogle briller (eller linser, hvis du er til det) som passer til dit syn, og så laver I enten en aftale om, hvornår du kommer igen, eller også kommer du igen, når (hvis) du synes brillerne ikke fungerer helt godt længere. :)

Jeg får tjekket syn en gang om året med mine linser :)

Jeg går netop til en øjenlæge, fordi jeg ikke stoler på optikerne. Har prøvet flere gange at deres tests er så forkerte i forhold til hvad jeg egentlig skal bruge. Har prøvet en, der mente at jeg skulle bruge +2,5 på begge øjne. Realiteten var så bare en hel anden. Den hed så +1,75 på højre og +1,50 på venstre.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg går netop til en øjenlæge, fordi jeg ikke stoler på optikerne. Har prøvet flere gange at deres tests er så forkerte i forhold til hvad jeg egentlig skal bruge. Har prøvet en, der mente at jeg skulle bruge +2,5 på begge øjne. Realiteten var så bare en hel anden. Den hed så +1,75 på højre og +1,50 på venstre.

Så må du jo ringe til lægen :) Men jeg har nu aldrig hørt om nogen der "fast" går til øjenlæge pga. +/- i den størrelsesorden :unsure Men prøv da at ringe til lægen, hvis dine briller ikke hjælper dig nu, så skal der da i hvert fald gøres et eller andet :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg går hos min optiker 1 gang om året, jeg bruger linser (og har også briller) fra louis nielsen. har aldrig oplevet noget forkert ved dem, og hvis jeg skulle stige i styrke og jeg synes den var lidt for skarp fik jeg bare nogen med mindre styrke uden problemer.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg bruger også øjenlægen når mine øjne skal tjekkes. Men kun mår jeg føler der er behov for det..

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kender heller ingen somf ast går til øjenlæge - som regel får man det konstateret der, også klarer optikeren resten :)

Men jeg ville da ringe til lægen, hvis du gerne vil afsted.. Der kan være lang venteliste jo.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER