My-Moren

Av!!

13 indlæg i dette emne

Jeg er i dag vendt tilbage til mit arbejde efter påske, sygdom og ferie hele sidste uge... Av!!! Det kan mærkes!! Jeg har haft en del plukveer i dag ( jeg ved det er plukveer efter en snak med jordemoderen i sidste uge ;) ) Flere end jeg nogensinde har haft før. Jeg har nogen engang i mellem i løbet af dagen, når jeg f.eks rejser mig op fra sofaen, stolen eller lign. kan jeg få en. Men i dag fik jeg nogen af bare at gå, at låse en hjullås op på et rullebord.

Jeg synes ellers jeg tog det meget stille og roligt i dag.... Og sidst på dagen her, fik jeg bare mere og mere ondt i min mave :( Øv altså!!! Må se hvordan dagen i morgen forløber, fordi det her er ikke holdbar i længden!

Sidder nu i sofaen og har gjort det i en 30 min. tid med benene oppe på bordet og slapper godt af, men synes ikke at mave smerterne rigtig aftager... :(

Og skal lave aftensmad..... Er sulten :( Øv - træls dag!!!

Er i plaget meget af plukveer??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg får smertefulde jag i maven hver gang jeg rejser mig op fra sofaen eller en stol.... men troede egentlig det var ligament smerter (selv om smerten godt nok kommer længere oppe i maven)... altså at vægten tynger de der bånd... Men for at være helt ærlig, så ved jeg ikke hvad der er hvad.

Ubehageligt er det dog.... får samme smerte i maven, når jeg kommer til at gå for hurtigt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du føler at det hele spænder op, så er det nok plukveer.. Dog skal plukveer ikke gøre ondt! De er bare ret ubehagelige!

Jeg havde i de første par måneder også smerter når jeg rejste mig for hurtigt - men det var ligament smerter. Det her føles lidt anderledes :)

Det er hele mit underliv der spænder op og jeg bliver nødt til at stoppe op i hvad end jeg laver!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved ikke om det er ligamentsmerter, plukveer eller hvad det er, men de seneste dage, "strammer" den nederste del af min mave tit. Jeg har haft fri og taget det stille og roligt, så det er ikke stress, men bare jeg vasker op eller går lidt, så strammer det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

du får et stort kram af mig :kram :kram :kram :kram :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved ikke om det er ligamentsmerter, plukveer eller hvad det er, men de seneste dage, "strammer" den nederste del af min mave tit. Jeg har haft fri og taget det stille og roligt, så det er ikke stress, men bare jeg vasker op eller går lidt, så strammer det.

Det kan det sagtens være - det der også er med plukveer er jo at det er livmoderens måde at forberede sig til fødslen på :) Så det er ikke noget slemt noget - men det kan det blive, hvis du får for mange og hvis de begynder at gøre ondt. Det sagde min jordemoder til mig :) Plukveer må ikke gøre ondt og man må godt have 20 af dem om dagen, men ikke 40.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

du får et stort kram af mig :kram :kram :kram :kram :kram

Tak :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan det sagtens være - det der også er med plukveer er jo at det er livmoderens måde at forberede sig til fødslen på :) Så det er ikke noget slemt noget - men det kan det blive, hvis du får for mange og hvis de begynder at gøre ondt. Det sagde min jordemoder til mig :) Plukveer må ikke gøre ondt og man må godt have 20 af dem om dagen, men ikke 40.. :)

Tak :tak De gør ikke sådan rigtig ondt - det strammer bare - så jeg vil ikke bekymre mig om dem, så længe det ikke er værre. Det er jo også svært at tage den mere med ro, når det er det man gør i forvejen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er så småt begyndt at få dem også.. Nogle dage ingen og andre dage en 5-10 stykker. De gør ikke decideret ondt, men jeg kan sagtens mærke, at det strammer op. Får dem oftest hvis jeg laver en pludseligt bevægelse eller når jeg ligger på ryggen..

Jeg ville ikke være bekymret, så længe de ikke gør decideret ondt eller kommer regelmæssigt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har opdaget min første i nat, efter et toilet besøg.. det strammede helt op og blev bange :unsure for at der var noget galt, for jeg havde haft en hård dag på mit fritidsjob (jeg kører post) så det gjorde lidt ondt over det hele.. Men da det var væk igen her til morgen så blev jeg klar over at det måtte have været en plukve.. :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan går det med plukveerne?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan går det med plukveerne?

Det går MEGET bedre i den her uge :) Men har også sat min fod ned. Var forbi hospitalet, igen, igen, igen i går - bare til noget undersøgelse hvor jeg nævnte det og fik at vide at jeg skulle huske at hvile mig og passe på! SÅ det gør jeg ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er dejligt at høre det går bedre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER