Oprettet April 23, 2012 Jeg har lige været til lægetjek idag hvor jeg er 26+1, hun målte mit symfysemål til 30, hvilket jeg synes er meget, hvad var jeres på dette tidspunkt i graviditeten??? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 23, 2012 Jeg har også været til lægetjek idag men min læge sagde at han havde oplevet at der tit var fejl når lægerne målte så derfor ville han helst ikke hverken måle eller gætte på vægt. Synes jeg er fair nok. Så længe han ikke er bekymret så tager jeg det bare med jordmoderen når jeg skal op til hende :-) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 23, 2012 mener at mit var 26-27 stykker på det tidspunkt. Er lige blevet målt i dag, er 30+4 og har et mål på 31. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 23, 2012 Det passer vist meget godt.. Lægen skød også lidt højt ved mig, for 3-4 uger efter var det kun steget 2 cm.. Så regn hellere med din JM.. Det er vist mere sikkert Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 23, 2012 Sidste graviditet fulgte mit SF mål faktisk næsten ugerne.... Altså ca 26 cm omkring uge 26 :) (og over 40 cm til sidste JM tjek inden fødslen :blink ) Denne gang blev jeg målt til 27 cm i uge 29..... Men tror der er MEGET stor forskel på de mål, og også på hvem der måler, så medmindre du decideret fik noget at vide om det, så tror jeg det er helt fint :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 23, 2012 Min var 26 cm ved 2. lægebesøg og fik at vide at jeg fulgte kurven. Ligesom det skulle være... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 23, 2012 Mit symfysemaal er ogsaa paent hoejt, men jeg ville ogsaa stole mest paa en jordemoder. Du kan kigge her Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 23, 2012 Jo flere gange du har været gravid, jo større kan det også blive.. Det er noget med hvor "let" man udvider sig :) Men min jordemoder sagde det skulle være ugen plus/minus 2, så var det meget normalt.. Men jeg kan også mærke at min jordemoder og min læge måler på forskellige måder :) Så min læges er lidt mindre end min jordemoders.. :rolleyes Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 23, 2012 Da jeg var 25+0 var mit symfysemål 25 i følge lægen :) Men det er da kun fint at den lille har en masse plads at boltre sig på :loveshower Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 25, 2012 Var i slut 24'ende uge da målet hos lægen sagde 24 :-) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 25, 2012 Jeg fik ingen mål da jeg var afsted... men han sagde at jeg havde en flot stor mave Del dette indlæg Link to post Share on other sites