Oprettet April 23, 2012 Ja, jeg er ikke en ørn til at have styr på tingene :whistling Men 1. maj, skal jeg så betale indboforsikring for det næste år.. Tænker så at jeg lige vil tjekke igennem hvordan vi står :) Jeg ringede derfor til mit forsikringsselskab.. Og det viste sig faktisk, at min forsikring ikke dækker særlig godt :o Sagen er den, at vi har to lejekontrakter.. Vi har et værelse hver, og så nogle fælles arealer. Derfor dækker indboforsikringen kun det ENE værelse <_< Dvs, får vi indbrud - så kan vi kun få dækker tingene i et af værelserne.. Resten, skal forsikres for sig selv. Dvs, min kæreste skal også have en indboforsikring, og vi skal have en fælles forsikring/betale ekstra, for fælles arealerne. Udover det, mente hun at det kunne være et problem, da forsikringsselskabet jo kan se jeg ikke "bor" i stuen (Mit tøj og min seng er jo i det andet værelse).. Dvs min indborforsikring ikke dækker vores tv, computere, dvder, billeder og ja.. Alt man nu har i sin stue ;) Blev enormt overrasket! Nu har jeg sat hende på arbejde - skal senest opsige den d. 30 april, og ja.. Ærlig talt, hvis ikke den dækker hele vores indbo.. Så gider jeg ikke betale for den.. (Har I nogle guldgrunde til jeg skulle beholde den? Har aldrig haft brug for den endnu..) Jeg ville være SÅ ked af ikke at have en indboforsikring.. Men vil være lige så ked af at have en som ikke dækker - og økonomisk har vi altså bare ikke mulighed for at skulle betale 2-3 forsikringer! vil notere det ned, til når der engang skal nye lejere ind - da det jo er en kæmpe "ulempe"... Nå, håber forsikringsdamen får den kringlet :) Hun ville arbejde på det, og sagde at de i mange tilfælde kunne tilpasse forsikringerne, så længe man ringede INDEN man fik brug for dem :) Så håer hun kan kringle den :D Har I styr på jeres indboforsikringer? :) Har I en? Hvis ikke, hvorfor så ikke? Jeg har altid haft en, men det har været fordi det var forholdsvist billigt og ja - det sørgede min far bare for jeg fik da jeg blev 22 :rolleyes Jeg giver i øvrigt kun 190 kr for det om måneden, så det er ikke meget jo... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 23, 2012 Jeg må indrømme, at herhjemme er det min mand, der styrer vores forsikringer, så jeg har ikke rigtig styr på det :blush Jeg ved dog, at vi HAR en indboforsikring, og at den dækker vores fine (dyre!) bryllupsbilleder, vores barnevogn (også hvis den bliver stjålet i opgangen, mener jeg) og hvis der går noget elektronik i stykker. Og det er umiddelbart nok til mig :P Hvis jeg var dig, ville jeg måske forhøre mig lidt ved nogle andre forsikringsselskaber også. Hvis jeres nuværende ikke kan dække jer pga. boligsituationen, så kunne det måske være at der var andre, der kunne? Og det koster jo ikke noget at spørge :whistling Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 23, 2012 Vi har indboforsikring - og gud ske tak og lov for det. Den har indtil videre dæket en cykel jeg fik stjålet for nogle år tilbage, og vores kamera med udstyr, som blev stjålet til vores bryllup. Så indtil videre har vi fået mere dækket end vi har betalt. Desværre. Vi har vores gennem Alka, og vi har været rigtig glade for dem. Vi meldte kamera og alt udstyret stjålet tirsdag, og mandagen efter havde vi alle pengene vi havde angivet som købsprisen, minus selvrisiko. Selv batterierne i kameraet blev dækket. :super Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 23, 2012 Jeg må indrømme, at herhjemme er det min mand, der styrer vores forsikringer, så jeg har ikke rigtig styr på det :blush Jeg ved dog, at vi HAR en indboforsikring, og at den dækker vores fine (dyre!) bryllupsbilleder, vores barnevogn (også hvis den bliver stjålet i opgangen, mener jeg) og hvis der går noget elektronik i stykker. Og det er umiddelbart nok til mig :P Hvis jeg var dig, ville jeg måske forhøre mig lidt ved nogle andre forsikringsselskaber også. Hvis jeres nuværende ikke kan dække jer pga. boligsituationen, så kunne det måske være at der var andre, der kunne? Og det koster jo ikke noget at spørge :whistling Ja, det tror jeg også vi gør.. Problemet er nok, at hvis ikke vores forsikringsselskab vil.. Så tror jeg heller ikke andre vil.. :( Men vil helt sikkert undersøge det! Jeg er rigtig dårlig "økonomisk", og min kæreste er GENIAL til økonomi og tal.. men det har bare altid været MIG alligevel, fordi jeg er ældst og "i forvejen har styr på det".. Nu er han heldigvis begyndt at tage mere over, så fra 1. september, er det ham som står for det hele :loveshower Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 23, 2012 Vi har indboforsikring - og gud ske tak og lov for det. Den har indtil videre dæket en cykel jeg fik stjålet for nogle år tilbage, og vores kamera med udstyr, som blev stjålet til vores bryllup. Så indtil videre har vi fået mere dækket end vi har betalt. Desværre. Vi har vores gennem Alka, og vi har været rigtig glade for dem. Vi meldte kamera og alt udstyret stjålet tirsdag, og mandagen efter havde vi alle pengene vi havde angivet som købsprisen, minus selvrisiko. Selv batterierne i kameraet blev dækket. :super VI har bare INTET af værdi udover vores tv og vores computere. Den computer vi har, som er dyr, har vi en speciel forsikring på. Også er det ellers kun vores tv, som har værdi, også selvfølgelig opvaskemaskine og vaskemaskine.. Men har ikke så tit hørt om at det er blevet stjålet.. men det er jo så også de tre ting, som forsikringeselskabet er i tvivl om at de vil dække.. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 23, 2012 Jeg synes da egentlig at det lyder ret dyrt, at du giver 190 kr. om måneden :o Vi har selv lige været på vej til at skifte forsikringsselskab, da vi samlet set kunne spare mere hos et andet forsikringsselskab, men da vores hidtidige forsikringsselskab fik nys om at vi ville skifte til et andet forsikringsselskab, så kunne de lige pludselig lave et meget bedre tilbud... Mener, at vi giver ca. 1300 kr. for indboforsikring om året og mener at det dækker op til 600.000 i vores lejlighed... Vi har ALKA. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 23, 2012 Jeg synes da egentlig at det lyder ret dyrt, at du giver 190 kr. om måneden :o Vi har selv lige været på vej til at skifte forsikringsselskab, da vi samlet set kunne spare mere hos et andet forsikringsselskab, men da vores hidtidige forsikringsselskab fik nys om at vi ville skifte til et andet forsikringsselskab, så kunne de lige pludselig lave et meget bedre tilbud... Mener, at vi giver ca. 1300 kr. for indboforsikring om året og mener at det dækker op til 600.000 i vores lejlighed... Vi har ALKA. Min forsikring steg, med næsten 900 kr om året da jeg flyttede fra Jylland til en villa i Odense Centrum :rolleyes Mener jeg giver 2200 kr om året.. Men jeg har så også haft udvidet forsikringet - netop fordi vi gerne ville have dækket vaskemaskine, opvaskemaskine, tv osv.. men hvis det alligevel ikke bliver dækket, gider jeg da ikke betale for det.. :rolleyes Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 23, 2012 Jeg synes da egentlig at det lyder ret dyrt, at du giver 190 kr. om måneden :o Vi har selv lige været på vej til at skifte forsikringsselskab, da vi samlet set kunne spare mere hos et andet forsikringsselskab, men da vores hidtidige forsikringsselskab fik nys om at vi ville skifte til et andet forsikringsselskab, så kunne de lige pludselig lave et meget bedre tilbud... Mener, at vi giver ca. 1300 kr. for indboforsikring om året og mener at det dækker op til 600.000 i vores lejlighed... Vi har ALKA. Det passer meget godt med det vi giver. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 23, 2012 Har lige lavet en "pris beregning" ved alka - Der skal jeg give 2600kr om året :) Så det er mere end nu, uden de ekstra forsikringer jeg har nu... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 23, 2012 Ih du godeste, ved If skal jeg give over 3000 kr om året :o Men umiddelbart, har alle de gange jeg har bedt om tilbud, sagt at de ikke kan gøre det billigere, bare de hørte forsikringsselskabet.. Så tror ikke jeg kan få det billigere.. Det er simpelthen "adressen", der gør den store prisforskel tror jeg.. <_< Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 23, 2012 Fordel af være studerende :) min kæreste er medlem af IDA og derfor kan vi få en studie indbos forsikring for 393 kr./året for en forsikringssum på 235.000 kr. og en selvrisiko på 1170 kr. Så synes jeg nu er meget lækkert :) Men håber da aldrig at få brug for den. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 23, 2012 Fordel af være studerende :) min kæreste er medlem af IDA og derfor kan vi få en studie indbos forsikring for 393 kr./året for en forsikringssum på 235.000 kr. og en selvrisiko på 1170 kr. Så synes jeg nu er meget lækkert :) Men håber da aldrig at få brug for den. Ja, vi har så værdier for en del mere, så selv med sådan et tilbud, ville vi ikke kunne bruge den forsikring.. Vi har en der dækker 700000, og en selvrisiko på 1050.. Men igen - hvad er det værd, hvis den groft sagt kun dækker mit tv der er tudse gammelt og mit tøj ;) Så er noget så spændt på om de finder ud af noget :) 235000 er ikke meget, så i skal virkelig være opmærksomme på hvad I ejer.. Ellers dækker den jo kun den del i er forsikret. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 23, 2012 Vi giver 2000 om året. Er dækket for 700.000 med en selvrisiko på 0 kr :) Er forsikret gennem vores bank :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 23, 2012 Husk på at indboforsikringen også er den, der dækker ved brand! Og så har man jo alligevel en del af værdi, hvis alt skal genanskaffes. Jeg ville aldrig turde ikke at have sådan een... Jeg håber, at du finder en løsning, så hele jeres lejlighed er dækket. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 23, 2012 Ja, vi har så værdier for en del mere, så selv med sådan et tilbud, ville vi ikke kunne bruge den forsikring.. Vi har en der dækker 700000, og en selvrisiko på 1050.. Men igen - hvad er det værd, hvis den groft sagt kun dækker mit tv der er tudse gammelt og mit tøj ;) Så er noget så spændt på om de finder ud af noget :) 235000 er ikke meget, så i skal virkelig være opmærksomme på hvad I ejer.. Ellers dækker den jo kun den del i er forsikret. Vi har også talt om det, og vi skal flytte til KBH til sommer så der stiger prisen også og tror vi hæver den til næste niveau som er 500.000 kr. Men kan ikke se at vi har så mange dyre ting, ikke op i nærheden af den pris ihvertfald. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 23, 2012 Tror ikke mange har mindre end 250000 i værdier derhjemme.. Hvis bare man regner ud hvad det ville koste at anskaffe ens køkkengrej igen! Jeg vil altid hellere være overforsikret, end underforsikret! Hvis forsikringsselskabet vurdere man er underforsikret, dækker de kun "den procentvise" andel.. Tror de fleste tror de har færre værdier end de egentlig har.. Man tænker jo ikke over at selv ens trusser er forsikret jo :rolleyes Bare i sko har jeg jo værdier for 15-20.000kr!! Tænkt sig, så mit tøj oveni - det er i hvert fald det samme, og nok også en del mere.. Så alene MIT tøj/sko er 40.000.. Del dette indlæg Link to post Share on other sites