TroldeMor

Gravid - smalltalk

3,585 indlæg i dette emne

Hjemvendt fra road trip - i dag blev det en hygge tur til ree park - men gisp der var mange mennesker :blink og det var gravide mig bare ikke lige i humør til - kunne virkelig mærke det naturlige "filter" ikke fungerer her i graviditeten så følte mig lidt bombarderet af indtryk, lugte, lyde og folk der overskred min privatsfære voldsomt.

Men bortset fra det så er det da en dejlig park hvor man virkelig kan se at der er lagt vægt på dyrevelfærd med de store anlæg.

Ree park er virkelig et fedt sted.. Har selv været der for nogle år siden.. Så fedt og mange anderledes dyr :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ree park er virkelig et fedt sted.. Har selv været der for nogle år siden.. Så fedt og mange anderledes dyr :)

Ja det må man sige :) vi jokede lidt med at nogle af anlæggene bare var tomme og så havde de et.skilt med et tilfældigt eksotisk dyr på, for de var godt nok svære at finde i de store anlæg :lol men vi fandt da de fleste dyr til sidst...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sidder og kigger på billeder af min lille nevø på facebook. Ihh jeg glæder mig til næste sommer, hvor vi kan få vores dreng med i bl.a zoo mv :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wee, jeg er simpelthen SÅ lettet. Jeg har jo gået de sidste par dage og tænkt at baby var "kaput" for havde ondt og fik nogle rigtige grimme jag i maven og følte det tynge på underlivet. Og der havde jo været bøvl med min vandrejournal der ikke var kommet afsted fra mit lægehus i ordenlig tid, men ved at ringe lidt rundt fik jeg trumfet en scanning igennem i Silkeborg hvor jeg pt. camperer (har valgt Viborg som fødested og Silkeborg hører sammen med dem, så det kunne de lige arrangere for mig -lækkert! :super )

Men skulle altså så til scanning i dag og da hun spurgte til hvordan jeg havde det, svarede jeg ærligt at jeg altså var meget nervøs for om alt var som det skulle være, hun spurgte til hvor langt jeg mente jeg var og jeg svarede 12 + 1, og så sagde hun om vi ikke bare skulle få mig scannet så jeg kunne få noget ro på igen, og det var jeg selvfølgelig meget interesseret i.

Og hun kiggede lidt på den og fandt som det første frem til hjertet der blinkede flot og fint derudad, og hun konstaterede så at hu syntes at bebs så lidt stor ud, hvorpå hun målte og vurderede mig til at være i 13 + 4, så sprang da lige 10 dage frem. Har da godt nok ikke lige haft styr på sagerne.. :oops

Og alt andet så rigtig fint ud, risikoen for at få et barn med downs var meget lav, så det var jo dejligt, men hun fandt en cyste på navlesnoren, noget hun havde set en gang før hvor det ikke havde været noget, men hun ville gerne sende mig videre til Skejby hvor en overlæge skulle tjekke om det var noget at bekymre sig over, men det ville hun ikke mene, og i hvert fald gik der de der tre halløjer (kan ikke lige huske hvad det eksakt er) igennem navlesnoren til bebs, og det er jo godt.

Men fik en tid i Skejby til på mandag hvor de vil tjekke cysten, og så den næste scanning sidst i august, hvor der er større chancer for at se køn, selvom hun kom med et forsigtigt bud om en dreng i dag. :7himmel Er virkelig bare glad for at alting så ud til at være som det skulle være (bortset fra cysten) Så kan jeg da slappe lidt af igen for nu.. :yiepie

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wee, jeg er simpelthen SÅ lettet. Jeg har jo gået de sidste par dage og tænkt at baby var "kaput" for havde ondt og fik nogle rigtige grimme jag i maven og følte det tynge på underlivet. Og der havde jo været bøvl med min vandrejournal der ikke var kommet afsted fra mit lægehus i ordenlig tid, men ved at ringe lidt rundt fik jeg trumfet en scanning igennem i Silkeborg hvor jeg pt. camperer (har valgt Viborg som fødested og Silkeborg hører sammen med dem, så det kunne de lige arrangere for mig -lækkert! :super )

Men skulle altså så til scanning i dag og da hun spurgte til hvordan jeg havde det, svarede jeg ærligt at jeg altså var meget nervøs for om alt var som det skulle være, hun spurgte til hvor langt jeg mente jeg var og jeg svarede 12 + 1, og så sagde hun om vi ikke bare skulle få mig scannet så jeg kunne få noget ro på igen, og det var jeg selvfølgelig meget interesseret i.

Og hun kiggede lidt på den og fandt som det første frem til hjertet der blinkede flot og fint derudad, og hun konstaterede så at hu syntes at bebs så lidt stor ud, hvorpå hun målte og vurderede mig til at være i 13 + 4, så sprang da lige 10 dage frem. Har da godt nok ikke lige haft styr på sagerne.. :oops

Og alt andet så rigtig fint ud, risikoen for at få et barn med downs var meget lav, så det var jo dejligt, men hun fandt en cyste på navlesnoren, noget hun havde set en gang før hvor det ikke havde været noget, men hun ville gerne sende mig videre til Skejby hvor en overlæge skulle tjekke om det var noget at bekymre sig over, men det ville hun ikke mene, og i hvert fald gik der de der tre halløjer (kan ikke lige huske hvad det eksakt er) igennem navlesnoren til bebs, og det er jo godt.

Men fik en tid i Skejby til på mandag hvor de vil tjekke cysten, og så den næste scanning sidst i august, hvor der er større chancer for at se køn, selvom hun kom med et forsigtigt bud om en dreng i dag. :7himmel Er virkelig bare glad for at alting så ud til at være som det skulle være (bortset fra cysten) Så kan jeg da slappe lidt af igen for nu.. :yiepie

Ej hvor dejligt at alt er som det skal være, bortset fra cysten - men det er sikkert ikke noget at være bekymret for :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fatter simpelthen ikke det er med ugerne.... Er fuldt ud klar over at jeg er 7+0, hvilket betyder at jeg har fuldført 7 hele uger af graviditeten... så langt så godt! Dermed er jeg i uge 7 og 8. uge på samme tid - det forstår jeg.

Men når jeg kigger i mine graviditetsbøger, så mister jeg fuldstændig overblikket... Fx i "Graviditetsbogen" skriver den at baby i 8. uge er 14-16 mm, og baby blev mål til 8,3 mm igår, som var den rigtige størrelse for 6+5, og unægteligt sagtens kan være 6+6 som jeg "påstår". Og det passer jo på INGEN måde med hverken 14 eller 16 mm??? Er det fordi bøgerne skriver længden i slutningen af ugen, eller fordi de heller ikke kan finde ud af det? Jeg har samme problem med politikens graviditetsbog...

Jeg fatter altså hat!

Det med størrelserne har også forvirret mig lidt. Tror nogle af bøgerne beskriver størrelsen i slutningen af ugen. Det er ihvertfald det jeg er kommet frem til.

Jeg blev skannet 7+3 og der blev den lille målt til 12mm (eller 12 komme et eller andet). Det passer jo meget godt til 8,3mm ved 6+5 og ca 15mm ved 7+6.

Fandt denne oversigt over CRL: http://www.min-mave.dk/artikler/graviditet/ultralydsscanninger/crl-crown-rump-length.htm

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jordemoder besøg i dag - Uh er rigtig rigtig spændt. Hvor stor en baby har jeg i maven? Og vender hun rigtig? Og hvad bliver svarene på mine mange spørgsmål..? Er ski nærmest helt nervøs :blink det har jeg ikke været før...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jordemoder besøg i dag - Uh er rigtig rigtig spændt. Hvor stor en baby har jeg i maven? Og vender hun rigtig? Og hvad bliver svarene på mine mange spørgsmål..? Er ski nærmest helt nervøs :blink det har jeg ikke været før...

Rigtig god tur :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jordemoder besøg i dag - Uh er rigtig rigtig spændt. Hvor stor en baby har jeg i maven? Og vender hun rigtig? Og hvad bliver svarene på mine mange spørgsmål..? Er ski nærmest helt nervøs :blink det har jeg ikke været før...

God tur :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jordemoder besøg i dag - Uh er rigtig rigtig spændt. Hvor stor en baby har jeg i maven? Og vender hun rigtig? Og hvad bliver svarene på mine mange spørgsmål..? Er ski nærmest helt nervøs :blink det har jeg ikke været før...

Uhh det skal jeg også idag - syntes godt nok også jeg er nervøs :(

God tur til dig :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha. Sidder nu og venter på at få en privat scanning, da jeg synes jeg har haft en dårlig fornemmelse i maven det sidste stykke tid. Er vildt nervøs og spændt! Er jo ikke så langt henne endnu, men synes allerede at jeg er meget knyttet til det lille foster der forhåbentlig ligger og hygger sig derinde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige været til læge i dag og få tjekket min urin efter jeg er færdig med behandling for blærebetændelse, og den var heldigvis helt ren.

Nu sidder jeg så på sofaen og venter på at kagen i ovnen (altså den ovn i køkkenet ;) ) bliver færdig. Min mor kommer nemlig her om en god times tid, så jeg har bagt æble-kanel-kage, har købt vandmelon og flødeboller, og så skal manden lige lave en kop kaffe :)

Tænkte lige da jeg så du skrev i den her tråd.

Hvor er jeg bare glad på dine vegne, at i venter jer igen :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige været til læge i dag og få tjekket min urin efter jeg er færdig med behandling for blærebetændelse, og den var heldigvis helt ren.

Nu sidder jeg så på sofaen og venter på at kagen i ovnen (altså den ovn i køkkenet ;) ) bliver færdig. Min mor kommer nemlig her om en god times tid, så jeg har bagt æble-kanel-kage, har købt vandmelon og flødeboller, og så skal manden lige lave en kop kaffe :)

Haha :lolhit Det lyder super hyggeligt og dejligt - skønt at få så glade meldinger fra dig igen :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er så småt begyndt at pakke taske og vaske babytøj og gøre rent herhjemme.. Det tager sin tid med den her kæmpemave og alle de plukveer og bækkenbøvl, men det er rart at være i gang :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sidder og håber at vi får grønt lys til indskud, selvom at det tydede på at banken godt ville gå med til det.

Så vil vi kunne flytte den 1/8 og få værelse til Mumi :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rigtig meget held og lykke! Jeg håber så meget at din mavefornemmelse er forkert, og du bare ser en livlig lille hoppefyr derinde :)

Tusind tak for det. Alt så heldigvis meget fint ud og den lille sprællebasse var meget svær at få til at ligge stille, så han kunne tage et ordentligt mål. En helt fantastisk følelse at sidde med :loveshower

Lyder dejligt med kage og besøg af mor :sandie Det kan man aldrig få nok af :yiepie

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fuuuuck hvor er jeg forvirret over det her sædefødsel vs kejsersnit halløj. Og oveni det har jeg mega halsbrand idag. Øv siger jeg bare :-(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fuuuuck hvor er jeg forvirret over det her sædefødsel vs kejsersnit halløj. Og oveni det har jeg mega halsbrand idag. Øv siger jeg bare :-(

Uhh, hvor kan jeg godt forstå dig, det må være meget forvirrende, når der er så mange meninger omkring det. Jeg håber du snart vil få vished om hvad du vilballoons.gif og øv for halsbrand...slag.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sidder og håber at vi får grønt lys til indskud, selvom at det tydede på at banken godt ville gå med til det.

Så vil vi kunne flytte den 1/8 og få værelse til Mumi :loveshower

:goodluck

Tusind tak for det. Alt så heldigvis meget fint ud og den lille sprællebasse var meget svær at få til at ligge stille, så han kunne tage et ordentligt mål. En helt fantastisk følelse at sidde med :loveshower

Lyder dejligt med kage og besøg af mor :sandie Det kan man aldrig få nok af :yiepie

Årh hvor dejligt at høre!!! Skønt med en lille spræller :7himmel

Fuuuuck hvor er jeg forvirret over det her sædefødsel vs kejsersnit halløj. Og oveni det har jeg mega halsbrand idag. Øv siger jeg bare :-(

:kram jeg kan virkelig godt forstå dig - du har et ordentligt bagland der krydser fingre for dig imorgen og sender alle mulige tanker i jeres retning - håber VIRKELIG det lykkes så du ikke behøver tænke mere på det!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puh ha fik ellers dagen forskrækkelse hos jordemoderen i dag - hun kunne simpelthen ikke mærke hvordan prinsessen lå :blink - men så scorede man sig da lige en ekstra scanning som viste et fint lille hoved der vendte nedad Pyh ha!!!

Alt så fint ud og har nu en lille pige der er skønnet til 3000g af jordemoder og 3128g til vægtscanning :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fuuuuck hvor er jeg forvirret over det her sædefødsel vs kejsersnit halløj. Og oveni det har jeg mega halsbrand idag. Øv siger jeg bare :-(

Føler med dig over situationen. Jeg håber det "ordner" sig så du træffer det valg der giver bedst mening for dig.

Stort kram til dig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puh ha fik ellers dagen forskrækkelse hos jordemoderen i dag - hun kunne simpelthen ikke mærke hvordan prinsessen lå :blink - men så scorede man sig da lige en ekstra scanning som viste et fint lille hoved der vendte nedad Pyh ha!!!

Alt så fint ud og har nu en lille pige der er skønnet til 3000g af jordemoder og 3128g til vægtscanning :super

Skønt at hun vender rigtig. Så er det bare at vente...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så kom der en tid til NF dumpende ind af døren :loveshower :loveshower

Hvor fedt :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mere plads er på vej :wee :yay :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jubii :balloons :loveshower :loveshower Det er da skønt! Tillykke med det

Mange tak :)

Det bliver sååååå skønt :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER