TroldeMor

Gravid - smalltalk

3,585 indlæg i dette emne

Jeg tror min krop har stoppet alt i fødselsafdelingen..... Min store (lille) dreng er blevet syg, med 40 i feber :( Og jeg har ikke så meget som haft en plukve siden.... Mon kroppen ved jeg ikke har lyst til at gå i fødsel lige nu?

(og jeg er ikke blevet syg, så min sløjhed de sidste dage er tilsyneladende gået i sig selv)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tror min krop har stoppet alt i fødselsafdelingen..... Min store (lille) dreng er blevet syg, med 40 i feber :( Og jeg har ikke så meget som haft en plukve siden.... Mon kroppen ved jeg ikke har lyst til at gå i fødsel lige nu?

(og jeg er ikke blevet syg, så min sløjhed de sidste dage er tilsyneladende gået i sig selv)

Det lyder meget sandsynligt - har hørt at psyken kan gøre meget

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er godt nok træt efter 30 års fødselsdag hos vores veninde i går. Gik i seng kl 2, stod op kl 10 - men nøj det var hyggeligt, det meste af vennekredsen var samlet og det var bare SÅ dejligt at se vores skønne venner igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror min krop har stoppet alt i fødselsafdelingen..... Min store (lille) dreng er blevet syg, med 40 i feber :( Og jeg har ikke så meget som haft en plukve siden.... Mon kroppen ved jeg ikke har lyst til at gå i fødsel lige nu?

(og jeg er ikke blevet syg, så min sløjhed de sidste dage er tilsyneladende gået i sig selv)

Ja mon ikke kroppen har udsat din fødsel så... :unsure

God bedring til din lille trold :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja mon ikke kroppen har udsat din fødsel så... :unsure

God bedring til din lille trold :kram2

Jo, det føles virkelig sådan..... Ingen ømhed eller murren, ej heller plukveer..... Føler mig MEGET langt fra en fødsel! (og det er jeg jo også ret glad for lige nu)

Hans feber er heldigvis faldet noget nu, og han leger med far nede på gulvet :7himmel Så håber det er på retur for good..... Og tak :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Baaahh, så fik jeg ikke købt alt det jeg skulle, fordi det ikke liiiige var det jeg ville have. Men babydyne og termometre er købt.. OG jeg har en meget livlig caroline i højre side. Christ, det gør ondt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Føler mig lidt i klemme :unsure Har lige et "Jeg tør ikke føde alligevel"-moment som ramler sammen med et "Gud, hvor har jeg bare fået nok af at være så udspilet og vandfyldig"-moment :(

Gider ikke være gravid mere, men tør heller ikke rigtig det der skal til for at holde op med at være det :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Føler mig lidt i klemme :unsure Har lige et "Jeg tør ikke føde alligevel"-moment som ramler sammen med et "Gud, hvor har jeg bare fået nok af at være så udspilet og vandfyldig"-moment :(

Gider ikke være gravid mere, men tør heller ikke rigtig det der skal til for at holde op med at være det :unsure

You can do it :kram2 jeg kender det godt, men så snakker jeg med en der er mor, og så tænker jeg at hun ser ikke ud til at være traumatiseret, nogle siger endda det var en FED oplevelse og så er jeg rolig igen... husk der er forskel på smerte og lidelse. Man kan ikke lide uden smerte, men man kan have smerter uden at lide - så lad os satse på det sidste :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

You can do it :kram2 jeg kender det godt, men så snakker jeg med en der er mor, og så tænker jeg at hun ser ikke ud til at være traumatiseret, nogle siger endda det var en FED oplevelse og så er jeg rolig igen... husk der er forskel på smerte og lidelse. Man kan ikke lide uden smerte, men man kan have smerter uden at lide - så lad os satse på det sidste :)

Tak. :kram2 Og ja, jeg ved det godt... Meget af tiden glæder jeg mig også til fødslen. :) Men synes bare også at det er skræmmende :unsure Måske fordi jeg slet ikke kan forestille mig det. :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Føler mig lidt i klemme :unsure Har lige et "Jeg tør ikke føde alligevel"-moment som ramler sammen med et "Gud, hvor har jeg bare fået nok af at være så udspilet og vandfyldig"-moment :(Gider ikke være gravid mere, men tør heller ikke rigtig det der skal til for at holde op med at være det :unsure

Du kommer til at klare det med glans Mette..... Det er jeg SIKKER på!! Ja, det gør ondt, men det er en smerte med et formål, og det GØR virkelig en forskel...... Og det er det hele værd!! :7himmel I promise :kram2

You can do it :kram2 jeg kender det godt, men så snakker jeg med en der er mor, og så tænker jeg at hun ser ikke ud til at være traumatiseret, nogle siger endda det var en FED oplevelse og så er jeg rolig igen... husk der er forskel på smerte og lidelse. Man kan ikke lide uden smerte, men man kan have smerter uden at lide - så lad os satse på det sidste :)

Det hæftede jeg mig også meget ved inden min første fødsel.... At andre mødre havde klaret det, og de fleste vælger at gøre det igen (og igen)...... Så MÅ det være til at klare, og det er det også, for vi er seje kvinder :gp :bunny

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kommer til at klare det med glans Mette..... Det er jeg SIKKER på!! Ja, det gør ondt, men det er en smerte med et formål, og det GØR virkelig en forskel...... Og det er det hele værd!! :7himmel I promise :kram2

Det hæftede jeg mig også meget ved inden min første fødsel.... At andre mødre havde klaret det, og de fleste vælger at gøre det igen (og igen)...... Så MÅ det være til at klare, og det er det også, for vi er seje kvinder :gp :bunny

Tak :kiss Håber du har ret :blush Og ja, der er jo kvinder, der gør det igen og igen og resultatet bliver jo vidunderligt :7himmel

Tror egentlig ikke, at det er smerten jeg frygter mest, men mere sådan en... "Kan jeg finde ud af det". At jeg bare går totalt i baglås og presser forkert (kan man det?) og ender med alt muligt halløj, som jeg helst ikke ville have (f.eks. epidural) fordi jeg bare er rundt på gulvet. :unsure Gad faktisk godt se en video af en up to date fødsel på et dansk hospital (gerne i vand) så man kunne få nogle "rigtige" billeder i hovedet af hvordan det er... Nogen der har set sådan en?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fandt lige den her:

Måske vil jeg godt føde alligevel :boo :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der ligger en virkelig god 'fødefilm' på Regionshospitslet Viborgs hjemmeside. Den er helt ny-produceret og uden alt det der 80-gejl med kig helt op i ..ahem.. Ja, du ved og uden skrig og drama. Den ligger under 'fødsel' ude i venstre side. Kan ikke linke her fra min mobil :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ellers ved jeg ikke om du har set den her:

http://www.universit...baby/foedefilm/

Du kan forresten GODT finde ud af det Mette - din krop er skabt til det, den klarer arbejdet selv, og så har nogle meget kompetente jordemødre som nok skal hjælpe :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der ligger en virkelig god 'fødefilm' på Regionshospitslet Viborgs hjemmeside. Den er helt ny-produceret og uden alt det der 80-gejl med kig helt op i ..ahem.. Ja, du ved og uden skrig og drama. Den ligger under 'fødsel' ude i venstre side. Kan ikke linke her fra min mobil :)

Puuuuuuuuha, den måtte jeg se i to omgange. Begyndte at STORvræle midt i den... Ved faktisk ikke helt om det var af angst eller rørthed :unsure Men det var forløsende... Brian spurgte "Om jeg havde godt af at se det der" og så fik jeg hulket/hvæset et eller andet af ham, så han godt kunne fornemme at det her krævede kram og snak. Så det fik jeg... Er lidt rundt på gulvet, men det skal nok gå... Og det er en god video :)

Ellers ved jeg ikke om du har set den her:http://www.universit...baby/foedefilm/Du kan forresten GODT finde ud af det Mette - din krop er skabt til det, den klarer arbejdet selv, og så har nogle meget kompetente jordemødre som nok skal hjælpe :)

Jeg kan ikke få linket til at virke :unsure Og ja, kroppen er skabt til det... Men puuuuuuuha... I den ovenstående video, hvor hun på et tidspunkt bare siger "Nej nej nej nej nej" :o Men hun virkede jo ret cool med det bagefter, og der var ikke skyggen af smerte i hendes ansigt, da hun fik prinsessen op til sig :7himmel Det var faktisk ret vildt at se, det var næsten som om hun fik et helt nyt ansigt, hun sadlede bare FULDSTÆNDIGT om. :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

så fik jeg ingen juni-baby <_< Men endnu en dag er gået, også er vi tættere på den igangsættelse, som jeg stadigvæk gruer for.. <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

4 mareridt :(

Mareridt 1: jeg fik tvillinger - 2 drenge, den ene døde før jeg nåede at se ham og den anden var i livsfare.

Mareridt 2: der går 6 DAGE før jeg ser min nyfødte (igen dreng) og min søster har ammet ham for at holde ham i live. Han er stadig i livsfare og jeg må ikke tage ham op. Kun min søster som har ammet.

Mareridt 3: mit ene barn (igen drengene) er mentalt handicappet og alt skal foregå på hans præmisser, ellers går det helt galt. Faren forsøger at slå ham ihjel (ikke min.mand) ved at lade ham drukne i poolen, da det ikke lykkedes begår han selvmord.

Mareridt 4: er meget svag, men noget med nogle blade til barnedåben, og at være gået under jorden - meget mærkelig drøm der bare har efterladt en dum følelse :(

Håber det lykkedes at sove noget mere men uden mareridt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

4 mareridt :(

Mareridt 1: jeg fik tvillinger - 2 drenge, den ene døde før jeg nåede at se ham og den anden var i livsfare.

Mareridt 2: der går 6 DAGE før jeg ser min nyfødte (igen dreng) og min søster har ammet ham for at holde ham i live. Han er stadig i livsfare og jeg må ikke tage ham op. Kun min søster som har ammet.

Mareridt 3: mit ene barn (igen drengene) er mentalt handicappet og alt skal foregå på hans præmisser, ellers går det helt galt. Faren forsøger at slå ham ihjel (ikke min.mand) ved at lade ham drukne i poolen, da det ikke lykkedes begår han selvmord.

Mareridt 4: er meget svag, men noget med nogle blade til barnedåben, og at være gået under jorden - meget mærkelig drøm der bare har efterladt en dum følelse :(

Håber det lykkedes at sove noget mere men uden mareridt

Hold da op, sikke en omgang, stakkels dig. Man drømmer ofte lidt vilde drømme under graviditet, men du fik lige den slemme omgang. Du må op og opleve noget positivt, som kan fjerne drømmen.

God dag, solen kommer snart :glad.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puuuuuuuuha, den måtte jeg se i to omgange. Begyndte at STORvræle midt i den... Ved faktisk ikke helt om det var af angst eller rørthed Men det var forløsende... Brian spurgte "Om jeg havde godt af at se det der" og så fik jeg hulket/hvæset et eller andet af ham, så han godt kunne fornemme at det her krævede kram og snak. Så det fik jeg... Er lidt rundt på gulvet, men det skal nok gå... Og det er en god video

Ej det var jo ikke meningen at du skulle få det værre af den :kram Men jeg syntes bare den er så fin, da den jo viser at selvom det hele gør nas og er uoverskueligt, så bliver det helt vildt godt igen når baby ER ude. Jeg kommer ihvertfald til at tænke 'Nej nej neeeej(!)' mange gange undervejs :blink Så vil forsøge at tænke frem på målet og så fortrænge vejen dertil (virker i teorien, tror det fejler i udførsel)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

4 mareridt :( Mareridt 1: jeg fik tvillinger - 2 drenge, den ene døde før jeg nåede at se ham og den anden var i livsfare.Mareridt 2: der går 6 DAGE før jeg ser min nyfødte (igen dreng) og min søster har ammet ham for at holde ham i live. Han er stadig i livsfare og jeg må ikke tage ham op. Kun min søster som har ammet. Mareridt 3: mit ene barn (igen drengene) er mentalt handicappet og alt skal foregå på hans præmisser, ellers går det helt galt. Faren forsøger at slå ham ihjel (ikke min.mand) ved at lade ham drukne i poolen, da det ikke lykkedes begår han selvmord.Mareridt 4: er meget svag, men noget med nogle blade til barnedåben, og at være gået under jorden - meget mærkelig drøm der bare har efterladt en dum følelse :( Håber det lykkedes at sove noget mere men uden mareridt

Hold da op en omgang!!!! :kram Jeg drømte også at jeg fødte, dog slet ikke så frygteligt som dig - bare dybt sært. :blink Det der lyder virkelig ikke rart. :kram2 MEEEEEEEEEEEEN, nu ved vi jo, at du IKKE venter tvillinger og IKKE venter drenge - men en dejlig prinsesse!!!! Så alt det der sker jo slet ikke, :kiss

Ej det var jo ikke meningen at du skulle få det værre af den :kram Men jeg syntes bare den er så fin, da den jo viser at selvom det hele gør nas og er uoverskueligt, så bliver det helt vildt godt igen når baby ER ude. Jeg kommer ihvertfald til at tænke 'Nej nej neeeej(!)' mange gange undervejs :blink Så vil forsøge at tænke frem på målet og så fortrænge vejen dertil (virker i teorien, tror det fejler i udførsel)

Hvor er du sød, men nej, synes heller ikke at jeg fik det værre af den som sådan, jeg tror bare lige den hjalp mig over "humplet". :) Og ja, den er rigtig rigtig fin. :) Prøver også mest at huske slutningen :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå, men I kan da lige høre min babydrøm også. Den er ikke rosenrød, men den føltes heller ikke som et mareridt. Bare underlig :rolleyes

Anyway, jeg ligger i sengen sammen med manden. Jeg når lige at sige "Nu er det nu!" og så får jeg en KÆMPE ve. Den er faktisk så grum, at det gør lige så ondt på manden, så vi ligger begge og vrider os i smerte :o

Tilgengæld er én ve åbenbart nok. Jeg kigger på lagnet. Der ligger en blodig pøl med en baby og fire lorte (:blink) i. Jeg er lettet over, hvor nemt det gik, og vi aftaler, at jeg rydder op, mens Brian ringer til fødegangen og siger, at vi altså ikke kommer alligevel.

Med baby under den ene arm, navlestreng dinglende fra mit underliv og de fire lorte i den anden hånd går jeg ud på toilettet. Lortene ryger i toilettet, baby i håndvasken og navlestrengen suger jeg op i mig (Ligesom når man skal have ledningen ind i støvsugeren og trykker på den der knap :blink). Jeg vasker babyen i håndvasken, og da alt snasket er kommet af, viser der sig den fiiiiiiiiineste lille bløde baby, der smiler og griner og er glad :7himmel Den dufter af baby og har den pæneste babyhud, og ser meget tilpas ud. :loveshower

Jeg går ind til Brian for at vise ham vores lille vidunder, men han har dårlig nyt: Fødegangen siger, at det er den forkerte baby, jeg har født! Fuck altså... Jeg kigger på babyen, og ganske rigtigt: Det er en pige. Og vi skulle jo have en søn. OOOOOORK, alt det besvær til ingen verdens nytte. Og fødegangen er skidesure over at jeg har taget en andens baby, og at jeg ovenikøbet har vasket den, for så skal de jo snaske den til igen, inden den rigtige mor skal føde den. Og hvor er min baby så lige henne? Det er noget ROD. :huh Jeg spørger, om vi ikke bare kan bytte, for jeg er faktisk blevet ret glad for den lille pige, men jeg kan godt mærke, at jeg også vil have min dreng.

Vi begiver os mod patienthotellet for at prøve at finde ud af, hvad der lige er sket, og jeg er ret irriteret over, at jeg nu skal til at føde forfra. Patienthotellet er så en båd på vand, og da vi går ind, så vågner jeg...

Jeg tror, min drøm måske er lidt inspireret af hende der, der ammede den fremmede pige (jeg gik så skridtet videre og fødte hende :blink), men udover det har jeg ikke lige nogen idé om, hvad min hjerne vil fortælle mig med det der :haha Måske en blanding af at vise mig, at en fødsel kan være ret nem kombineret med min frygt for at gøre noget forkert (at føde den forkerte baby er da VIRKELIG et fuck-up, der vil noget :P)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

4 mareridt :(

Mareridt 1: jeg fik tvillinger - 2 drenge, den ene døde før jeg nåede at se ham og den anden var i livsfare.

Mareridt 2: der går 6 DAGE før jeg ser min nyfødte (igen dreng) og min søster har ammet ham for at holde ham i live. Han er stadig i livsfare og jeg må ikke tage ham op. Kun min søster som har ammet.

Mareridt 3: mit ene barn (igen drengene) er mentalt handicappet og alt skal foregå på hans præmisser, ellers går det helt galt. Faren forsøger at slå ham ihjel (ikke min.mand) ved at lade ham drukne i poolen, da det ikke lykkedes begår han selvmord.

Mareridt 4: er meget svag, men noget med nogle blade til barnedåben, og at være gået under jorden - meget mærkelig drøm der bare har efterladt en dum følelse :(

Håber det lykkedes at sove noget mere men uden mareridt

Puha sikken en omgang. Og så 4 af slagsen. Drømmene er bare mærkelige i øjeblikket...

Jeg drømte jeg var i vores sommerhus - vores eget - med en masse mennesker som jeg egentlig ikke kendte. Spiste frokost ved et bord hvor der sad nogen som sagde at ham Michael der sad ved siden af mig skulle man virkelig ikke provokere. Han var farlig. Jeg tænker jeg gider sgu da ikke finde mig i noget så kommer selvfølgelig op og diskutere med ham. Pludselig tager han en kniv og stikker mig i min gravide mave :-(((

Går ind i huset til min mand og siger vi må hellere tage på sygehuset - med en stor brødkniv stikkende ud af min dejlige gravide mave piv piv.

Vågnede med et chok og måtte lige mærke på maven der ikke var nogen kniv... Og ligge og vente på lillemanden gav "lyd" fra sig... Puha de drømme

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha sikken en omgang. Og så 4 af slagsen. Drømmene er bare mærkelige i øjeblikket...

Jeg drømte jeg var i vores sommerhus - vores eget - med en masse mennesker som jeg egentlig ikke kendte. Spiste frokost ved et bord hvor der sad nogen som sagde at ham Michael der sad ved siden af mig skulle man virkelig ikke provokere. Han var farlig. Jeg tænker jeg gider sgu da ikke finde mig i noget så kommer selvfølgelig op og diskutere med ham. Pludselig tager han en kniv og stikker mig i min gravide mave :-(((

Går ind i huset til min mand og siger vi må hellere tage på sygehuset - med en stor brødkniv stikkende ud af min dejlige gravide mave piv piv.

Vågnede med et chok og måtte lige mærke på maven der ikke var nogen kniv... Og ligge og vente på lillemanden gav "lyd" fra sig... Puha de drømme

Ej puuuuuuuuh nogle frygtelige mareridt, I har, altså!!! :o :kram :kram :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå, men I kan da lige høre min babydrøm også. Den er ikke rosenrød, men den føltes heller ikke som et mareridt. Bare underlig :rolleyes

Anyway, jeg ligger i sengen sammen med manden. Jeg når lige at sige "Nu er det nu!" og så får jeg en KÆMPE ve. Den er faktisk så grum, at det gør lige så ondt på manden, så vi ligger begge og vrider os i smerte :o

Tilgengæld er én ve åbenbart nok. Jeg kigger på lagnet. Der ligger en blodig pøl med en baby og fire lorte (:blink) i. Jeg er lettet over, hvor nemt det gik, og vi aftaler, at jeg rydder op, mens Brian ringer til fødegangen og siger, at vi altså ikke kommer alligevel.

Med baby under den ene arm, navlestreng dinglende fra mit underliv og de fire lorte i den anden hånd går jeg ud på toilettet. Lortene ryger i toilettet, baby i håndvasken og navlestrengen suger jeg op i mig (Ligesom når man skal have ledningen ind i støvsugeren og trykker på den der knap :blink). Jeg vasker babyen i håndvasken, og da alt snasket er kommet af, viser der sig den fiiiiiiiiineste lille bløde baby, der smiler og griner og er glad :7himmel Den dufter af baby og har den pæneste babyhud, og ser meget tilpas ud. :loveshower

Jeg går ind til Brian for at vise ham vores lille vidunder, men han har dårlig nyt: Fødegangen siger, at det er den forkerte baby, jeg har født! Fuck altså... Jeg kigger på babyen, og ganske rigtigt: Det er en pige. Og vi skulle jo have en søn. OOOOOORK, alt det besvær til ingen verdens nytte. Og fødegangen er skidesure over at jeg har taget en andens baby, og at jeg ovenikøbet har vasket den, for så skal de jo snaske den til igen, inden den rigtige mor skal føde den. Og hvor er min baby så lige henne? Det er noget ROD. :huh Jeg spørger, om vi ikke bare kan bytte, for jeg er faktisk blevet ret glad for den lille pige, men jeg kan godt mærke, at jeg også vil have min dreng.

Vi begiver os mod patienthotellet for at prøve at finde ud af, hvad der lige er sket, og jeg er ret irriteret over, at jeg nu skal til at føde forfra. Patienthotellet er så en båd på vand, og da vi går ind, så vågner jeg...

Jeg tror, min drøm måske er lidt inspireret af hende der, der ammede den fremmede pige (jeg gik så skridtet videre og fødte hende :blink), men udover det har jeg ikke lige nogen idé om, hvad min hjerne vil fortælle mig med det der :haha Måske en blanding af at vise mig, at en fødsel kan være ret nem kombineret med min frygt for at gøre noget forkert (at føde den forkerte baby er da VIRKELIG et fuck-up, der vil noget :P)

Ej øv at føde den forkerte baby ;-(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej øv at føde den forkerte baby ;-(

Meget, men der var ikke en tragisk stemning over det... Det var mere sådan... Ligesom hvis man taber en leverpostejmad på gulvet med leverpostejen nedad-stemning :lol

(Jeg er åbenbart ret afslappet i mine drømme... I en anden drøm tog jeg det helt roligt med at min baby sov i det lokale supermarked ved flaskeautomaten :whistling )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER