TroldeMor

Gravid - smalltalk

3,585 indlæg i dette emne

Det lyder også lidt uhyggeligt :whistling

Ja, det er virkelig skørt og især når jeg spiser... Nok også fordi baby fylder mere og mere :rolleyes

Del dette indlæg

Sender en masse kram.

Mange tak :kram2

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har det helt nøjagtigt på samme måde. Tænker ved mig selv.... ej det kan ikke være rigtigt, det må da helt sikkert være tarmen der bare kører rundt. Andre dage tænker jeg at det selvfølgelig er baby der pusler rundt. Jeg google lidt rundt for et par dage siden og der er åbenbart mange fleregangsfødende som kan mærke det meget tidligt. Uanset hvad er det i hvert fald en hyggelig tanke :loveshower

Det er det nemlig.. :7himmel Så skal vi ikke bare blive enige om at det selvfølgelig er bebs vi kan mærke rumstere og ikke vores tarme!? ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er det nemlig.. :7himmel Så skal vi ikke bare blive enige om at det selvfølgelig er bebs vi kan mærke rumstere og ikke vores tarme!? ;)

Jo det er da selvfølgelig :loveshower :loveshower :loveshower

Del dette indlæg

Annonce ♥

Synes det føles virkelig underligt, når mavemusklerne deler sig.. Det føles som om min mavesæk prøver at klemme sig ud imellem sprækken af musklerne.. VIRKELIG SÆRT!

Bare husk så vidt som muligt ikke at bruge mavemusklerne. Jo mere du laver "hajfinne" jo sværere bliver det at træne mavemusklerne op igen. De bliver slappe hvis man bruger dem for meget mens de er delt

Del dette indlæg

Annonce ♥

Bare husk så vidt som muligt ikke at bruge mavemusklerne. Jo mere du laver "hajfinne" jo sværere bliver det at træne mavemusklerne op igen. De bliver slappe hvis man bruger dem for meget mens de er delt

Tak for rådet.. Men jeg bruger dem jo slet ikke - de duer ikke rigtigt mere ;) Det er ikke når jeg laver "hajfinne" det føles sådan, men f.eks. når jeg spiser eller bøjer mig frem for at samle noget op osv.. Så ikke når musklerne er i brug...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Se der er noget jeg er rigtig god til..... at lade være med at bruge mavemusklerne :whistling :toot

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nå tøser.... Jeg har her til aften timet mine plukveer. De kan mærkes men jeg kan sagtens tale igennem dem og behøver ikke rigtig bruge vejrtrækningsøvelser men de bider og trækker godt ned mod lillemandens udgangsdør :-)

Jeg har som sagt timet dem og det er mellem 6-8 min fra start til start og det har de været i 1 1/2 time nu.

Manden synes vi skulle ringe til fødemodtagelsen og høre hvad de tænker mens jeg synes det er fjollet. Tænker så længe de ikke gør ondt er det nok bare plukveer og så ville de bare sende mig hjem med besked om at se tiden an tænker jeg.

Men hvad tænker i?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Synes et tjek vil være godt

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nå tøser.... Jeg har her til aften timet mine plukveer. De kan mærkes men jeg kan sagtens tale igennem dem og behøver ikke rigtig bruge vejrtrækningsøvelser men de bider og trækker godt ned mod lillemandens udgangsdør :-)

Jeg har som sagt timet dem og det er mellem 6-8 min fra start til start og det har de været i 1 1/2 time nu.

Manden synes vi skulle ringe til fødemodtagelsen og høre hvad de tænker mens jeg synes det er fjollet. Tænker så længe de ikke gør ondt er det nok bare plukveer og så ville de bare sende mig hjem med besked om at se tiden an tænker jeg.

Men hvad tænker i?

Ihhhh hvor spændende. Det lyder da meget lovende :loveshower Jeg ville vente lidt endnu - selvom det er svært :) Fødegangen siger "tag et bad og se om du kan sove lidt" :ba som om man kan sove hihi

Pak tasken hvis du ikke allerede har gjort det og lad batteriet op til kamerater :stork :yay :wee :bd

Del dette indlæg

Annonce ♥

Men hvad tænker i?

:glad Årh det er SÅ spændende!!! :toot (sidder og får helt kuldegysninger... ) Jeg syntes også du skal tage at slappe af, få dig noget at spise du kan samle kræfter på - sult giver dårligere veer. lig lidt på sofaen og se noget OL og vent med at ringe. De vil som sagt bare bede dig om at slappe af, sove, gå i bad, tage en panodil og/eller spise. Først når der er 3 minutter fra ve start til ve start vil de se dig! Og du skal ikke køre før det er uoverskueligt at skulle i bilen (sagde de til mit fødsels forberedelse). MEN er i utrygge så ring - er manden utryg så ring - hellere en gang for meget end en for lidt!!!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tror jeg vil gå i seng og se om jeg kan sove :-) Så må vi se om det går i sig selv. Tør næsten ikke håbe på noget...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Er altså misundelig over de plukveer. Giv mig dog nogle plukveer der niver lidt og udvikler sig, så jeg snart kan få min baby!! Ligger bare og har lidt ondt i maven igen engang. Øv altså :(

Del dette indlæg

Annonce ♥

Øv har haft slemme plukveer hele dagen uanset hvad jeg har lavet eller ikke lavet :(

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tror måske slimproppen lige er gået... men er ret meget i tvivl. Helt seriøst så lignede det gul-grønt snot. Men er en slimprop ikke sådan gele agtig?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ej kan slet ikke sove nu... er simpelthen sådan helt :blink - er det noget? Så bør jeg sove, er det ønske tænkning? Har fået dårlig mave igen nu, kan det være et tegn? Det kan også bare være min hjerne der spiller mig et pus, og hvis det endelig er slimproppen jamen så kan der stadig gå uger... men lige meget hvad så bør jeg sove... gisp! :blink

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ej kan slet ikke sove nu... er simpelthen sådan helt :blink - er det noget? Så bør jeg sove, er det ønske tænkning? Har fået dårlig mave igen nu, kan det være et tegn? Det kan også bare være min hjerne der spiller mig et pus, og hvis det endelig er slimproppen jamen så kan der stadig gå uger... men lige meget hvad så bør jeg sove... gisp! :blink

SOV!!!! Under alle omstændigheder får du brug for det.

Men ihh hvor spændende... Sender dig gode tanker og en masse :bd :bd :bd

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tror jeg vil gå i seng og se om jeg kan sove :-) Så må vi se om det går i sig selv. Tør næsten ikke håbe på noget...

Uha nu venter jeg da spændt på at høre hvordan du har sovet søde du :7himmel Men altså, syns slet ikke der er grund til at ringe hvis de ikke gør rigtig særlig ondt og der er over 5 min imellem. En anden tommelfinger regel er at de hver skal vare et minut før det er "gode" veer. Men det lyder jo som en optakt til noget så det er da spændende om de tiltager eller du får/har fået din nattesøvn :goodluck

Del dette indlæg

Annonce ♥

Uha nu venter jeg da spændt på at høre hvordan du har sovet søde du :7himmel Men altså, syns slet ikke der er grund til at ringe hvis de ikke gør rigtig særlig ondt og der er over 5 min imellem. En anden tommelfinger regel er at de hver skal vare et minut før det er "gode" veer. Men det lyder jo som en optakt til noget så det er da spændende om de tiltager eller du får/har fået din nattesøvn :goodluck

Har fået min nattesøvn og endda en bedre en af slagsen i et stykke tid. Ligger i sengen stadig og prøver at føle efter hvad filan der sker med min krop.

Har stadig murren for neden - mere end i går. Som om det hele udvider sig, og er mere øm over lænden. Men så længe jeg ligger i sengen har jeg svært ved at mærke mine plukveer/veer så tænker bare det er min krop der er igang med at forberede mig?!?!?

Skal til massage idag kl 12.45 hos en jordmoder. Måske en omgang forkælelse kan sætte gang i noget mere :-)))

Del dette indlæg

Annonce ♥

Spændende :-) Har du fået sovet eller er der sket mere?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Lille update på "måske-slimprop" situationen: der er ikke kommet mere, er nærmest kommet helt i tvivl om det bare var indbildning, men nej der VAR altså noget. Jeg har sovet SKØNT i nat, bedre end jeg plejer. Og er bestemt ikke færdig, men ville lige give en update. ingen fødsel endnu desværre!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har fået min nattesøvn og endda en bedre en af slagsen i et stykke tid. Ligger i sengen stadig og prøver at føle efter hvad filan der sker med min krop.

Har stadig murren for neden - mere end i går. Som om det hele udvider sig, og er mere øm over lænden. Men så længe jeg ligger i sengen har jeg svært ved at mærke mine plukveer/veer så tænker bare det er min krop der er igang med at forberede mig?!?!?

Skal til massage idag kl 12.45 hos en jordmoder. Måske en omgang forkælelse kan sætte gang i noget mere :-)))

Uhm massage :7himmel jamen det kan da helt sikkert ikke skade! Og hos en JM så har du jo en ved hånden du kan spørge. Skønt at du fik sovet, under alle omstændigheder.

Som flergangs fødende har jeg oplevet det før, at plukveerne blev mere eller mindre regelmæssige i et par timer og så bare gik i sig selv. Oplevede det ikke i første graviditet, tror slet ikke jeg var bevidst om hvorvidt jeg havde plukveer :rolleyes Men håber snart du får nogle mere alvorlige af slagsen så vi kan få jeres baby at se :glad

Del dette indlæg

Annonce ♥

Lille update på "måske-slimprop" situationen: der er ikke kommet mere, er nærmest kommet helt i tvivl om det bare var indbildning, men nej der VAR altså noget. Jeg har sovet SKØNT i nat, bedre end jeg plejer. Og er bestemt ikke færdig, men ville lige give en update. ingen fødsel endnu desværre!

Dejligt med god søvn i det mindste :7himmel

Del dette indlæg

Annonce ♥

Sover bare slet ikke godt for tiden... Jeg får 2-3 timers god søvn og derefter begynder jeg at have så ondt kroppen at jeg sover on-off i max 3 timer mere. Håber ikke det skal være sådan resten af graviditeten, men kan ikke rigtig se hvordan det skal ændre sig.

Så frem over står den vist på kort nattesøvn og så en lur eller to i løbet af dagen.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Mon ikke din krop er ved at køre i stilling til snarlig fødsel - det kunne da tyde på det. Jeg krydser ihvertfald fingre for at det snart sker for dig :)

Hvor dejligt at høre at du har sovet godt - så kan man klare meget mere. Og så lige toppe en god nats søvn med god massage - Det er ik` så ringe endda.

Del dette indlæg

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER