TroldeMor

Gravid - smalltalk

3,585 indlæg i dette emne

Det er godt nok noget af en omgang... Håber da rigtig meget at scanningen på mandag går rigtig godt, og at de kan se hjerteblink eller en spunk som passer med at der kommer hjerteblink lige om lidt :)

Ift. at fortælle det i weekenden, så har jeg prøvet den der med at fortælle det vidt og bredt for så derefter at miste - og det kan ikke anbefales! Samtidig var jeg rigtig glad for at min nærmeste familie vidste hvorfor jeg gik i hi og nægtede at snakke med nogen i 3 dage. Så denne gang valgte vi at vi har fortalt det til dem som vi ønsker kan være der for os HVIS det skulle gå galt (hvilket det selvfølgelig ikke gør), og så venter vi med alle andre efter NF, minimum.

Så mit råd vil være at mærke efter, er du tæt nok på dem til at du kan fortælle dem hvad der er sket og de ikke kommer 2 mdr efter og siger at "nu er maven da begyndt at strutte", og du faktisk gerne vil dele sorgen med dem hvis det går galt?

Der er ikke noget rigtig og forkert svar omkring det... Jeg har bare gjort mig en temmelig smertefuld erfaring...

Puha... Sikke en erfarring at gøre sig.... :boo

Jeg tror, jeg vil fortælle min mand om min oplevelse idag -og lade det være lidt op til ham også... Jeg er selvfølgelig den som rent fysisk er gravid -men han er jo en del af "projektet" -og kan måske også have brug for at hans familie er opdateret. Min egen familie kommer først mandag aften -og der er jeg jo blevet scannet. Så der vil jeg nok fortælle dem -lige meget hvilken vej det så er gået, tror jeg...

Derudover er det kun min aller bedste veninde -og min mands bedste ven som ved besked... Og andre får ikke besked før jeg er nået til midt i september -tror jeg....

Tak for dine tanker og dit gode råd! :)

Del dette indlæg

Synes ikke rigtig jeg kan være i min krop her til morgen. Har ømme hofter efter at have sovet direkte på dem i nat, har ondt i lænden, og kan generelt ikke ligge på ryggen mere uden at blive svimmel og utilpas, kan ikke side uden at få plukveer (læner jeg mig tilbage bliver jeg igen svimmel) og kan ikke stå op for mit bækken. Hurra for en travl dag, hvor ser skal ryddes op og gøres rent <_<

Håber du har det bedre og at det hele trods alt gik :kram

What to do???

I forige uge, var jordemoderen ikke sikker på bebs vendte rigtigt, og da de åbenbart havde lukket hos jordemoderen i sidste uge, henviste de mig med det samme til sygehuset til en scanning...

Scanningen viste at bebs vendte rigtigt... og så sagde de på sygehuset at nu skulle jeg huske at få en sidste tid ved jordemoderen inden termin... (for det havde de ikke givet mig med sidst)

Idag ringer jeg så her kl 9.00 og igen 09.20 og der er ingen der tager den... den bliver viderestillet til et andet center som først har telefontid senere... så åbenbart har de også lukket i denne uge...

Hvad gør man så lige???

Jeg har tænkt mig at køre forbi idag til det sidstpunkt hvor der er åben kons normalt. og se om der er åbent.. og eller vil jeg prøve at ringe på nummeret igen, og spørge hvad jeg gør, ved det andet jordemodercenter...

Men jeg er virklig træt af at det skal være sådan et bøvl... de gav mig ikke ny tid, og nu skal jeg bøvle med det.... der står ingen steder noget som helst om at de holder ferielukket....

grrrrrrrrrrrrrrrrrr!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ER FRUSTRERET!!!

Det er HELT forståeligt - det er da også bare en virkelig dum tanke torsk fra deres side - helt ærlig så burde der være mere styr over det! Jeg fik ALLE mine tider første gang jeg var ved jordemoder. Det er jo ikke forbandet svært for dam at booke en ind!

Har lige været ude og hente en lift vi har fået gratis af nogle af min mands bekendte - og da vi så henter den spørger de om vi vil kigge i det babylegetøj de skal sende til genbrug, og vi ender med en hel lille flyttekasse af babylegetøj i rigtig fin stand helt gratis :yay :yay :yay :yay

Jeg glæææder mig til at se hvilke skatte der er gemt på. Hun fortalte der bla er en del Lamaze

Ej hvor LÆKKERT!!! :loveshower

Del dette indlæg

Annonce ♥

Pyha, har vandret rundt i dag og sidder nu med fødderne i et koldt fodbad - er dog vildt tørstig og orker ikke at tage dem op for at hente noget at drikke..

Har fået hentet vores altanbarnevogn og taget turen med bus med barnevogn for første gang... Det er en ganske fin, mørkeblå Odder Classic, men den er vist 7 år gammel og stellet/hjulene er noget smadret. Er imponeret over hvor lidt den er falmet og må indrømme at for første gang overvejer jeg en blå vogn, selvom jeg jo har været helt forelsket i den grå :whistling Ej, grå til gaden, blå til altan :loveshower

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vand i kroppen er altså virkelig ved at være en gammel nyhed - GÅ NU VÆK!!!!! :bask mine fødder sprækker og folk kommenterer mine fede ankler!!! :boo øv altså jeg er træt af det...

Nå men bortset fra det så har jeg haft en dejlig dag med mine søstre og nevøer i Baboon city - skøn måde at bruge en alt alt for varm dag på - ingen mennesker og ingen bagende sol. Skøn aktivitet for en højgravid! Selvom mit aktivitets potentiale derude var ret begrænset så fik jeg da rørt lattermusklerne og hygget mig gevaldigt.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Plukkeveer til aften - Er ved at være træt af dem <_< Kan de ikke bare udvikle sig til veer, så vi kan komme videre :rolleyes

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vand i kroppen er altså virkelig ved at være en gammel nyhed - GÅ NU VÆK!!!!! :bask mine fødder sprækker og folk kommenterer mine fede ankler!!! :boo øv altså jeg er træt af det...

Nå men bortset fra det så har jeg haft en dejlig dag med mine søstre og nevøer i Baboon city - skøn måde at bruge en alt alt for varm dag på - ingen mennesker og ingen bagende sol. Skøn aktivitet for en højgravid! Selvom mit aktivitets potentiale derude var ret begrænset så fik jeg da rørt lattermusklerne og hygget mig gevaldigt.

Godt at høre du havde en god dag i baboon City. Der må vi ud med alle de små om et par år :D Har aldrig været der, men har hørt meget godt om det :)

Og hvor er det træls med det vand :kram

Del dette indlæg

Annonce ♥

Synes lige pt appelsin yoghurt med corn flakes er kanon spise :mam

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ej, for pokker da! Sikke en ugennemtænkt kommentar til en kvinde i en voldsom sårbar situation! Det var faktisk ikke iorden, synes jeg ikke! Øv! :angry Men jeg tror du skal hænge dig i "Det er højest sandsynligt ingenting- kommentaren", mere end den sidste.Der kan altid gå noget galt... Men hvis I var i en mere udsat situation end gennemsnittet -pga. den cyste -så håber jeg sørme hun havde gjort mere ud af at forklare om det.... :( Jeg kan sagtens forstå du er blevet ked og bange... :kram Kram til dig! Tog I imod scanningen?

Ja vi tog imod den ekstra scanning, vil jo gerne se ind til bebs, og se om udviklingen sker efter bogen og forhåbentlig fjerne tvivl om eventuel kromosomfejl.

Ej altså, fik besked på på sygehuset i weekenden -at tage i mit lægehus og låne et blodtryks måler, da det var lige vel til den gode side (det er der vel ikke noget at sige til -når man venter i spænding på at finde ud af om man har aborteret, gravid -eller måske gravid uden for livmoderen!?)da jeg fik det målt deroppe. Så idag kommer jeg til lægen, og hun måler mit blodtryk og spørger til hvad der var sket i weekenden og op til. Jeg fortæller og forklare -bl.a. også at jeg har fået tid til scanning på mandag... Så kommer der en sygeplejerske til -som jeg fra nu af skal tale kost med (efter eget ønske, da jeg ikke er den mindste), og så forklare lægen kort sygeplejersken min situation -og i den fortælling siger hun bl.a. at jeg skal scannes på mandag for at se om jeg er gravid eller ej (de vil jo nok kigge efter om de kan finde hjerteblink)...Altså... Jeg havde jo fortalt, at de på sygehuset havde vurderet på mine blodprøver, at jeg var gravid i livmoderen. Men det kan selvfølgelig være at jeg abortere inden mandag... Men det satser jeg da ikke lige på... Blev bare hel øv over måden hun fik det sagt, -og kom helt til at sidde og tænke om det er dumt at glæde sig over graviditeten på nuværende. Min mand har fødselsdag i weekenden, hvor vi får hans familie på besøg til fødselsdag -og han har ønsket at fortælle dem nyheden der. Jeg bliver helt i tvivl om det er en dum idé... :unsure Hmn... Altså... Tænk sådan en enkelt kommentar kan vende det hele på hovedet... :huug

Åh, jeg kan godt følge dig... Man kan tage det læge/sygeplejerske siger til en så frygteligt nært, og man kan meget nemt mistolke det og blive unødigt nervøs og bange, jeg er jo selv der lige nu så har ingen gode råd men vil lige sende :kram :kram

Del dette indlæg

Annonce ♥

Godt at høre du havde en god dag i baboon City. Der må vi ud med alle de små om et par år :D Har aldrig været der, men har hørt meget godt om det :)

Og hvor er det træls med det vand :kram

Hæ hæ - sjovt du siger det, jeg tænkte faktisk på det i dag at det da var et herligt sted, og vi behøver ikke engang vente så længe som et par år, der er masser af aktiviteter for skøre voksne :whistling og Marlon og Sara ville kunne få en masse ud af det allerede.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Øv med sprækkede fødder, og fede ankler... Åh jeg husker så tydeligt at jeg i den sidste måneds tid ikke engang kunne være i mine meget fodformede Ecco-sandaler... Ikke så fedt... :kram2

Men ellers skønt med en dejlig dag med familie. :glad

Del dette indlæg

Annonce ♥

Øv med sprækkede fødder, og fede ankler... Åh jeg husker så tydeligt at jeg i den sidste måneds tid ikke engang kunne være i mine meget fodformede Ecco-sandaler... Ikke så fedt... :kram2

Men ellers skønt med en dejlig dag med familie. :glad

Tak :kram2

Del dette indlæg

Annonce ♥

3 gode gå ture i dag - og meget ukarakteristisk fravær af plukveer :unsure hvad sker der for min krop, jeg syns jeg er så klar men det skal jeg åbenbart ikke bestemme :D eller skal man håbe det er stilhed før storm?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nøj hvor har jeg ondt over lænden og foran under maven. Kan ikke holde ud at stå/gå ret meget og heller ikke sidde. Så nu har jeg lagt mig i sengen.

Positiv note - har selskab af en meget aktiv lillemand der leger alien på mit maveskind.

Kunne dog godt snart tænke mig der skete noget mere (selvom jeg samtidig er hunderæd) for ved ikke hvor meget mere jeg kan holde til med det bækken :-(

P.s har de sidste 2 dage haft muddermave. Er det ikke noget med det kan være et tegn (siger hende som forsøger at finde tegn alle steder)

Del dette indlæg

Annonce ♥

3 gode gå ture i dag - og meget ukarakteristisk fravær af plukveer :unsure hvad sker der for min krop, jeg syns jeg er så klar men det skal jeg åbenbart ikke bestemme :D eller skal man håbe det er stilhed før storm?

Håber og krydser seriøst fingre for at der snart sker noget for os....

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nøj hvor har jeg ondt over lænden og foran under maven. Kan ikke holde ud at stå/gå ret meget og heller ikke sidde. Så nu har jeg lagt mig i sengen.

Positiv note - har selskab af en meget aktiv lillemand der leger alien på mit maveskind.

Kunne dog godt snart tænke mig der skete noget mere (selvom jeg samtidig er hunderæd) for ved ikke hvor meget mere jeg kan holde til med det bækken :-(

P.s har de sidste 2 dage haft muddermave. Er det ikke noget med det kan være et tegn (siger hende som forsøger at finde tegn alle steder)

Det kunne så meget have været mig, der havde skrevet det indlæg.

Så føler med dig.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Dum di dum... søvn hvor bliver du af? Hveranden nat er jeg total væk og hveranden nat ligger jeg og kukkelurer i flere timer...<_<

Del dette indlæg

Annonce ♥

Skal til sidste JM besøg idag. Håber det bliver uden et besøg på sygehuset bagefter.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Skal til sidste JM besøg idag. Håber det bliver uden et besøg på sygehuset bagefter.

Pøj pøj :-)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi er vist nogle stykker som er ved at være grydeklar hva piger :rolleyes :gravid Nu må de babyer godt snart rykke :stork

...her sker bare ikke en pind :D men pyt, humøret er intakt og solen skinner.

Det var det i hvert fald for mig første gang, havde tiltagende "diarre" over et døgn som gjorde mere og mere ondt indtil det gik op for mig det var veer da jeg ikke "kunne" mere :rolleyes De smerter du beskriver er jo også hvor veerne skal starte med at sidde, så skal de bare finde ud af at blive periodiske. Håber da der er noget på vej, ved desværre at det kan stå på i ugevis med den slags optræk til "noget" :goodluck

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi håber på en god opdatering senere i dag :goodluck

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi er vist nogle stykker som er ved at være grydeklar hva piger :rolleyes :gravid Nu må de babyer godt snart rykke :stork

...her sker bare ikke en pind :D men pyt, humøret er intakt og solen skinner.

Det var det i hvert fald for mig første gang, havde tiltagende "diarre" over et døgn som gjorde mere og mere ondt indtil det gik op for mig det var veer da jeg ikke "kunne" mere :rolleyes De smerter du beskriver er jo også hvor veerne skal starte med at sidde, så skal de bare finde ud af at blive periodiske. Håber da der er noget på vej, ved desværre at det kan stå på i ugevis med den slags optræk til "noget" :goodluck

Er simpelthen så grydeklar - fuldstændig som du skriver :-)))

Håber ikke disse smerter skal vare alt for lang tid.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jubii er 30+0 i dag.

Men desværre ligger begge piger og jeg syge herhjemne med snot og høste og feber!

Skal til lægen om en time med os alle sammen.

Del dette indlæg

Annonce ♥

OMG!!!! 9 dage til termin.

Selvom jeg virkelig er ved at være klar til at slippe for at være gravid begynder jeg samtidig at føle mig skræmt fra vid og sans over at lillemanden snart kommer til verden. Alle tankerne om forandringen af ens liv og om man kan finde ud af det her... Og ikke mindst om fødslen :-/

Del dette indlæg

Annonce ♥

OMG!!!! 9 dage til termin.

Selvom jeg virkelig er ved at være klar til at slippe for at være gravid begynder jeg samtidig at føle mig skræmt fra vid og sans over at lillemanden snart kommer til verden. Alle tankerne om forandringen af ens liv og om man kan finde ud af det her... Og ikke mindst om fødslen :-/

Det kunne være mig der havde skrevet det der (bortset fra jeg har 1 dag til termin :o ) Kan følge dine tanker 100%. Men jeg er sikker på vi nok skal klare det :kram2

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det har jeg også haft de sidste to døgn, og jeg tænkte nemlig det samme, om det mon kan være et tegn? :unsure

Men det er det nok ikk hos mig, jeg er jo trods alt 'kun' 37+4, så jeg skal sikkert vente læænge endnu på at der sker noget <_<

Del dette indlæg

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER