Barbamama

Hvad er det første, du skal have EFTER graviditeten?

104 indlæg i dette emne

Nogle madvarer skaber problemer, hvis baby har en sart mave - det er i hvert fald min venindes erfaringer efter 3 boern... hun maatte opgive kaffen og visse madvarer, som jeg ikke husker, fordi de fik ondt i maven af det. Haaber daelme at jeg har forberedt Noah paa at mor altsaa skal have sin daglige kaffe ved at drikke den daglige som gravid laugh.gif

Del dette indlæg

Jeg tror ikke, at jeg ville gøre det, men det ville på en måde undre mig, hvis man ikke "måtte". Der er godt nok nogen der siger at babyen kan "smage" hvad du spiser, men ellers er det vel kun medicin og alkohol, der går gennem modermælken er det ikke? :unsure Ej, jeg tør slet ikke være skråsikker her, jeg drikker faktisk aldrig energidrik.... Men jeg har da hørt om flere, der trygt drak cola mens de ammede, så hvis det kun er koffeinen, der er synder i energidrik, så kunne der måske være håb? :)

Nu drikker jeg ikke selv red bull da jeg synes smagen og lugten er lige til at kaste op af, men derfor må andre da gerne drikke det - bare de ikke gør det i nærheden af mig :rolleyes

Men det jeg egentligt ville sige var at der jo både er koffein og alt muligt tilsætningslort i og så kan der også være alkohol i dem, så det var da et par grunde til at undgå det mens man ammer :) Men det er jo nemt at sige for mig der hader red bull :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nu drikker jeg ikke selv red bull da jeg synes smagen og lugten er lige til at kaste op af, men derfor må andre da gerne drikke det - bare de ikke gør det i nærheden af mig :rolleyes

Men det jeg egentligt ville sige var at der jo både er koffein og alt muligt tilsætningslort i og så kan der også være alkohol i dem, så det var da et par grunde til at undgå det mens man ammer :) Men det er jo nemt at sige for mig der hader red bull :)

Der er jo "tilsætningslort" i alt i dag næsten. ;) Men dejligt, med sådan et positivt-ladet indlæg, som slet ikke får det til at lyde som om man er en møg-mor, hvis man overvejer at drikke en redbull i den periode hvor man ammer :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Der er jo "tilsætningslort" i alt i dag næsten. ;) Men dejligt, med sådan et positivt-ladet indlæg, som slet ikke får det til at lyde som om man er en møg-mor, hvis man overvejer at drikke en redbull i den periode hvor man ammer :)

Hehe som du selv skriver er der "tilsætningslort" i næsten alt, så det er jo lidt svært at undgå det 100% :) Synes ikke man skal have dårlig samvittighed over noget. Hvis man gør det så godt man kan kan man jo ikke gøre det bedre :) Er sikker på at alle mødre vil deres børn det bedste, tror ikke på at andre kan diktere hvad der er rigtigt og forkert, det er noget kun man selv ved. Jeg tror altså virkelig også man skal vælge sine kampe med omhu - man kan ikke være perfekt, så det er med at tage de kampe man orker og lade være med at have dårlig samvittighed hvis man gør noget andre kunne have en mening om :) Man skal måske ikke drikke 5 liter red bull om dagen, hvis nogen spørger mig :) men det skal man jo heller ikke hvis man ikke er gravid eller ammer :P Mit indlæg var egentligt også mere rettet mod spørgsmålet om hvorfor "man ikke må" drikke red bull når man ammer, hvis det da er sådan det forholder sig. Kunne forestille mig at det ikke er en god ide af de grunde jeg nævnte før, men da jeg ikke er fan af drikken selv, så er det ikke noget jeg før har bekymret mig om. Kunne bare forestille mig det var en skidt ting ligesom så meget andet kan være når man ammer :) Men peger på ingen måde fingre af nogen :)

Mht. jer der snakker om kolde øl, det må man jo gerne når man ammer, min veninde er da i hvert fald blevet beordret at drikke en øl hver dag for at få bedre og mere mælk til den lille :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nu blev jeg lige nørdet og googlede ingrediensliste på Red Bull :P Såvidt jeg kan læse mig frem til er der IKKE alkohol i (det mente jeg nu heller ikke... Men det kan der selvfølgelig være i andre energidrikke). Tilgengæld er der Taurin i, som får hjertet til at slå hurtigere. Jeg ved ikke, om det kan gå igennem modermælken, men det kunne måske være en fornuftig grund til at være varsom. Mht. "tilsætningslort", så kan jeg kun finde tilsatte vitaminer (som jeg bestemt ikke ville være bange for), og så smagsstoffer og farvestoffer, som jo også er i en simpel vingummi (som jeg personligt voldæder som gravid :P). Ja, og så koffeinen...

Alt i alt tror jeg næsten at det er "sundere" for bebs at drikke en Red Bull under amning, end det er at drikke en cola. Men det er bare mit bud, jeg tør ikke give retningslinjer :balloons

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det med at øl stimulerer mælkeproduktionen, er det ikke kun hvidtøl? :) Ellers så kan man jo overveje om bebs har bedst af MME eller bedst af MM inkl. alkohol. :unsure Hvis jeg skulle drikke øl for at have nok mælk, så tror jeg, at jeg havde fået et flaskebarn... :unsure

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det med at øl stimulerer mælkeproduktionen, er det ikke kun hvidtøl? :) Ellers så kan man jo overveje om bebs har bedst af MME eller bedst af MM inkl. alkohol. :unsure Hvis jeg skulle drikke øl for at have nok mælk, så tror jeg, at jeg havde fået et flaskebarn... :unsure

Jeg har altid kun hørt at det galt for hvidtøl, for ved alm øl går alkoholen i blodet.

Min tidligere svigermor gav mig råddet "drik et par øl hver aften/dag inden du ammer, for så sover de små så godt". Jo tak, for de får jo alkoholen. Ved da at SP og læger råder en til at malke ud, så de ikke får alkoholen.

Ville også til enhver tid hellere give flaske end amme med alkohol

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har altid kun hørt at det galt for hvidtøl, for ved alm øl går alkoholen i blodet.

Min tidligere svigermor gav mig råddet "drik et par øl hver aften/dag inden du ammer, for så sover de små så godt". Jo tak, for de får jo alkoholen. Ved da at SP og læger råder en til at malke ud, så de ikke får alkoholen.

Ville også til enhver tid hellere give flaske end amme med alkohol

Hehe, ja det er interessant hvilke råd generationen over os kan komme med :lolhit Jeg hørte også et eller andet sted, at hvis børnene havde mavepine, så skulle man bare lige dyppe sutten i cognac. Smaaaaaaaaaaaart :rolleyes

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg drak hvidtøl, for at holde produktionen ved lige - anbefalet af sp og læge

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hehe, ja det er interessant hvilke råd generationen over os kan komme med :lolhit Jeg hørte også et eller andet sted, at hvis børnene havde mavepine, så skulle man bare lige dyppe sutten i cognac. Smaaaaaaaaaaaart :rolleyes

Den fik jeg så med whiskey :P

Fik også en med at man skulle dyppe sutten i honning, for at få barnet til at falde til ro :rolleyes

Mener at mine forældre brugte den en del

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nu blev jeg lige nørdet og googlede ingrediensliste på Red Bull :P Såvidt jeg kan læse mig frem til er der IKKE alkohol i (det mente jeg nu heller ikke... Men det kan der selvfølgelig være i andre energidrikke). Tilgengæld er der Taurin i, som får hjertet til at slå hurtigere. Jeg ved ikke, om det kan gå igennem modermælken, men det kunne måske være en fornuftig grund til at være varsom. Mht. "tilsætningslort", så kan jeg kun finde tilsatte vitaminer (som jeg bestemt ikke ville være bange for), og så smagsstoffer og farvestoffer, som jo også er i en simpel vingummi (som jeg personligt voldæder som gravid :P). Ja, og så koffeinen...

Alt i alt tror jeg næsten at det er "sundere" for bebs at drikke en Red Bull under amning, end det er at drikke en cola. Men det er bare mit bud, jeg tør ikke give retningslinjer :balloons

Man kan købe det både med og uden alkohol :) Smags- og farvestoffer er efter min mening tilsætningslort ;) Men dermed ikke sagt at man skal straffes for at indtage det. Men det ville være en af de ting der ville høre hjemme på fy listen :) Sammen med vingummier :) Hihi... Men der er jo ingen der siger man skal holde sig 100% fra alt der indeholder den slags, man kan jo vælge til eller fra eller vælge at spise vingummier den ene dag og drikke red bull den næste dag :) Jeg spiser selv vingummier og bruger neglelak osv, så jeg skal på ingen måde være hellig :) Jeg foretrækker bare at vide hvad der er i ting og få så meget info om hvad man har forsket i osv så jeg selv kan tage et valg om hvad jeg vil og ikke vil. Tror ikke det er muligt at undgå alt om så man prøvede. Men synes da at man skal have den viden der er så man kan tage valget om at undgå de ting man selv finder er værst hvis det er det man har lyst til. Jeg tror altså også det er 10 gange vigtigere at give kærlighed og omsorg end det er at spise det rigtige. Men det ene udelukker selvfølgelig ikke det andet.

Men det er lidt et sidespor i forhold til den oprindelige tråd :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg drak hvidtøl, for at holde produktionen ved lige - anbefalet af sp og læge

Min føromtalte veninde var også blevet beordret at drikke øl af læge og SP. Hvor meget alkohol der er i det hun fik at vide hun skulle drikke ved jeg ikke. Men alkoholfrit var det i hvert fald ikke.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Den fik jeg så med whiskey :P

Fik også en med at man skulle dyppe sutten i honning, for at få barnet til at falde til ro :rolleyes

Mener at mine forældre brugte den en del

Små børn kan da ikke tåle honning!?!!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvorfor kan de ikke tåle honning?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det vidste man ikke dengang. Min mor var helt chokeret over at få det at vide, da jeg ventede Freja (for 10 år siden) at det var blevet ændret

Del dette indlæg

Annonce ♥

Man kan købe det både med og uden alkohol :) Smags- og farvestoffer er efter min mening tilsætningslort ;) Men dermed ikke sagt at man skal straffes for at indtage det. Men det ville være en af de ting der ville høre hjemme på fy listen :) Sammen med vingummier :) Hihi... Men der er jo ingen der siger man skal holde sig 100% fra alt der indeholder den slags, man kan jo vælge til eller fra eller vælge at spise vingummier den ene dag og drikke red bull den næste dag :) Jeg spiser selv vingummier og bruger neglelak osv, så jeg skal på ingen måde være hellig :) Jeg foretrækker bare at vide hvad der er i ting og få så meget info om hvad man har forsket i osv så jeg selv kan tage et valg om hvad jeg vil og ikke vil. Tror ikke det er muligt at undgå alt om så man prøvede. Men synes da at man skal have den viden der er så man kan tage valget om at undgå de ting man selv finder er værst hvis det er det man har lyst til. Jeg tror altså også det er 10 gange vigtigere at give kærlighed og omsorg end det er at spise det rigtige. Men det ene udelukker selvfølgelig ikke det andet.

Men det er lidt et sidespor i forhold til den oprindelige tråd :)

Jamen jeg er helt enig i alt hvad du skriver :) Jeg prøvede bare at se på, hvad der egentlig stod på ingredienslisten på en Red Bull, og der synes jeg at kunne konstatere, at udover taurinen, så var det ikke værre end cola og vingummier. Men hvis man har lyst til (og kan) undvære vingummier, cola og alt andet med farvestoffer og smagsstoffer, så :respekt og forståelse herfra :)

Jeg foretrækker også at vide, hvad der er i ting, og der ville jeg så pointere, at der vist var ca. det samme som i cola :) Om man så synes det er noget skidt at hælde i sig eller ej, det må være op til den enkelte :)

Min føromtalte veninde var også blevet beordret at drikke øl af læge og SP. Hvor meget alkohol der er i det hun fik at vide hun skulle drikke ved jeg ikke. Men alkoholfrit var det i hvert fald ikke.

Hehe, der har jeg det nok personligt sådan, at det er et glimrende eksempel på at man nogle gange skal lytte til sin mavefornemmelse først og fremmest og ikke nødvendigvis lægerene først og fremmest. :whistling

Jeg vil ikke udelukke, at jeg kunne få mig et enkelt glas asti (kan ikke døje smagen af øl ;)) mens jeg ammede, men så skulle det være for min skyld, fordi det smager godt. Ligefrem at drikke noget med alkohol for at stimulere mælkeproduktionen, det ville jeg personligt ikke gøre. Så bestemt hellere bruge MME. :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvorfor kan de ikke tåle honning?

Der er bakterier i honning der kan give infektion hos børn under 1 år. Små børn, også større end 1 år, skal også passe på med rosiner pga. gærsvampe. Men honningen er helt bandlyst indtil barnet er 1 år.

Mht. øl, amning og MME. Der er jo en stor fordel ved modermælk pga antistoffer som MME aldrig vil kunne få, så kan godt forstå nogle vil gå langt for at kunne give deres børn modermælk i stedet for MME. Men det er jo igen et valg om hvordan man vil prioritere. Personligt kan jeg ikke drikke øl, smagen er fin første tår, men derefter kan jeg ikke få det ned, føler jeg ligeså godt kunne spise en pakke gær, kan ikke lide følelsen af øl i maven. Men jeg ville hvis muligt altid vælge modermælk frem for MME. Det er en af de ting jeg virkelig gerne vil give mit barn med på vejen hvis det er muligt. Man er jo desværre ikke selv herre over om man er i stand til at amme eller ej og om man har mælk nok. Så intet ondt om MME, men ville kun bruge det hvis det ikke var muligt selv at amme. Lige på det punkt synes jeg hvidt øl eller lign. lyder ret harmløst i forhold til det barnet får ud af det at få sin mors egen mælk :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Der er bakterier i honning der kan give infektion hos børn under 1 år. Små børn, også større end 1 år, skal også passe på med rosiner pga. gærsvampe. Men honningen er helt bandlyst indtil barnet er 1 år.

Mht. øl, amning og MME. Der er jo en stor fordel ved modermælk pga antistoffer som MME aldrig vil kunne få, så kan godt forstå nogle vil gå langt for at kunne give deres børn modermælk i stedet for MME. Men det er jo igen et valg om hvordan man vil prioritere. Personligt kan jeg ikke drikke øl, smagen er fin første tår, men derefter kan jeg ikke få det ned, føler jeg ligeså godt kunne spise en pakke gær, kan ikke lide følelsen af øl i maven. Men jeg ville hvis muligt altid vælge modermælk frem for MME. Det er en af de ting jeg virkelig gerne vil give mit barn med på vejen hvis det er muligt. Man er jo desværre ikke selv herre over om man er i stand til at amme eller ej og om man har mælk nok. Så intet ondt om MME, men ville kun bruge det hvis det ikke var muligt selv at amme. Lige på det punkt synes jeg hvidt øl eller lign. lyder ret harmløst i forhold til det barnet får ud af det at få sin mors egen mælk :)

Helt enig i at der er gode sager i MM, som ville være dejlige at kunne give videre til sit barn. :) Jeg hååååååber også at kunne amme. Men hvis der skal alkohol til, så tror jeg personligt at MME er sundere for barnet :) Men hvidtøl er vel netop uden alkohol (eller i hvert fald meget meget lidt alkohol), ikke? (Ved virkelig ikke en døjt om øl, det kan jeg ligeså godt indrømme :P)

Del dette indlæg

Annonce ♥

BARBAMAMMA jeg giver dig helt ret i din sammenligning og at det nok er hips om haps om man drikker cola, red bull eller spiser vingummier osv.

Tror skam heller ikke selv jeg ville kunne vælge de ting 100% fra, så er på igen måde hellig :) Men jeg prøver at begrænse indtaget af ting jeg ved ikke er det bedste. Hvis jeg så kan undvære det helt er det jo fantastisk og kan jeg ikke så må jeg prøve at holde det på et plan hvor det ikke er alt for voldsomt. Tror altså det er bedre at spise en vingummi i ny og næ og have det godt med sig selv og baby under graviditeten og bagefter for den sags skyld, end det er at holde sig fra ALT og have det af H til fordi man ikke føler man lever og man konstant frygter at gøre noget forkert. Tror virkelig det der er aller aller vigtigst for den lille spire er kærlighed og at mor ikke er alt for stresset :)

Men tror egentligt vi er ret enige :) Hvis man har info om tingene kan man prioritere hvilke kampe man vil tage hvornår. Og jeg synes ikke man bliver en dårlig mor ved at prioritere nogle ting lavere, man gør jo det bedste man kan :) Og andre kender jo ikke grundene til ens prioriteringer, synes ikke man skal forsvare sig selv, selvom det tit virker som om andre mener man skal :rolleyes (her hentyder jeg ikke til folk herinde)

Del dette indlæg

Annonce ♥

BARBAMAMMA jeg giver dig helt ret i din sammenligning og at det nok er hips om haps om man drikker cola, red bull eller spiser vingummier osv.

Tror skam heller ikke selv jeg ville kunne vælge de ting 100% fra, så er på igen måde hellig :) Men jeg prøver at begrænse indtaget af ting jeg ved ikke er det bedste. Hvis jeg så kan undvære det helt er det jo fantastisk og kan jeg ikke så må jeg prøve at holde det på et plan hvor det ikke er alt for voldsomt. Tror altså det er bedre at spise en vingummi i ny og næ og have det godt med sig selv og baby under graviditeten og bagefter for den sags skyld, end det er at holde sig fra ALT og have det af H til fordi man ikke føler man lever og man konstant frygter at gøre noget forkert. Tror virkelig det der er aller aller vigtigst for den lille spire er kærlighed og at mor ikke er alt for stresset :)

Men tror egentligt vi er ret enige :) Hvis man har info om tingene kan man prioritere hvilke kampe man vil tage hvornår. Og jeg synes ikke man bliver en dårlig mor ved at prioritere nogle ting lavere, man gør jo det bedste man kan :) Og andre kender jo ikke grundene til ens prioriteringer, synes ikke man skal forsvare sig selv, selvom det tit virker som om andre mener man skal :rolleyes (her hentyder jeg ikke til folk herinde)

Jamen jeg tror også, at vi er helt enige :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Helt enig i at der er gode sager i MM, som ville være dejlige at kunne give videre til sit barn. :) Jeg hååååååber også at kunne amme. Men hvis der skal alkohol til, så tror jeg personligt at MME er sundere for barnet :) Men hvidtøl er vel netop uden alkohol (eller i hvert fald meget meget lidt alkohol), ikke? (Ved virkelig ikke en døjt om øl, det kan jeg ligeså godt indrømme :P)

Der er skam alkohol i hvidtøl, det svinger fra mærke til mærke, men op til 2,8 procent for at man kan kalde det hvidtøl :)

Jeg ved ikke hvor meget alkohol der går med over i mælken. Men hvis det var noget der var et problem ville man vel ikke decideret anbefale det til kvinder der ammer? Jeg tror altså det positive ved MM opvejer det der evt kunne være skidt. Men jeg er også blevet godt indoktrineret mht. hvor fantastisk MM er :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Der er skam alkohol i hvidtøl, det svinger fra mærke til mærke, men op til 2,8 procent for at man kan kalde det hvidtøl :)

Jeg ved ikke hvor meget alkohol der går med over i mælken. Men hvis det var noget der var et problem ville man vel ikke decideret anbefale det til kvinder der ammer? Jeg tror altså det positive ved MM opvejer det der evt kunne være skidt. Men jeg er også blevet godt indoktrineret mht. hvor fantastisk MM er :)

Oh my, jeg troede vi snakkede 0,noget når det var hvidtøl? :o Er der egentlig nogen, der har den videnskabelige forklaring på, hvorfor det stimulerer mælkedannelsen? (Ikke for at være skeptisk overfor om det virker, bare nysgerrig :))

Der er jo nogle gange forskel på hvad læger/sp/jordmoder anbefaler og så på hvad sundhedsstyrrelsen anbefaler, og jeg kan faktisk ikke finde noget på sundhedsstyrrelsens hjemmeside omkring hvidtøl og amning. Synes jeg faldt over, at de anbefaler at man overhovedet ikke indtager alkohol mens man ammer, men nu kan jeg selvfølgelig ikke finde det <_< Måske er der nogen, der er bedre til at finde links end mig? :)

Og så er jeg jo også sådan en, liiiiiiige skal overveje om jeg nu også synes det er fornuftigt, hvad sundhedsstyrrelsen/lægene siger, inden jeg nødvendigvis følger det :whistling Så tror faktisk ikke at jeg ville drikke øl for at kunne amme, selv hvis jeg blev anbefalet det. Men det er jo bare endnu en af de ting, hvor hver mor må afgøre, hvad der er bedst for sin lille :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har også hørt den med hvidtøllen, men tror ikke på at de anbefaler alm øl. Alkoholen går jo via MM over til barnet. Alle steder står der, at gravide og ammende ikke må drikke alkohol. Det er selvfølgelig op til en selv at vudere hvad man vil. Personligt har jeg fået et par enkelte kvarte glas vin i denne graviditet. Bilder mig selv ind, at det slet ikke når ned til baby, fordi jeg har brugt en hel aften på sådan et kvart glas. :rolleyes Men må også sige, at alle de råd og forbehold der er idag er en jungle!! :blink

Del dette indlæg

Annonce ♥

Oh my, jeg troede vi snakkede 0,noget når det var hvidtøl? :o Er der egentlig nogen, der har den videnskabelige forklaring på, hvorfor det stimulerer mælkedannelsen? (Ikke for at være skeptisk overfor om det virker, bare nysgerrig :))

Der er jo nogle gange forskel på hvad læger/sp/jordmoder anbefaler og så på hvad sundhedsstyrrelsen anbefaler, og jeg kan faktisk ikke finde noget på sundhedsstyrrelsens hjemmeside omkring hvidtøl og amning. Synes jeg faldt over, at de anbefaler at man overhovedet ikke indtager alkohol mens man ammer, men nu kan jeg selvfølgelig ikke finde det <_< Måske er der nogen, der er bedre til at finde links end mig? :)

Og så er jeg jo også sådan en, liiiiiiige skal overveje om jeg nu også synes det er fornuftigt, hvad sundhedsstyrrelsen/lægene siger, inden jeg nødvendigvis følger det :whistling Så tror faktisk ikke at jeg ville drikke øl for at kunne amme, selv hvis jeg blev anbefalet det. Men det er jo bare endnu en af de ting, hvor hver mor må afgøre, hvad der er bedst for sin lille :)

Jeg har fundet lidt om amning og hvidtøl. Jeg er af samme mening som dig, at man ikke bare skal godtage hvad som helst bare fordi det kommer ud af munden på en læge eller lign. Sund fornuft har aldrig skadet nogen :)

Her er et link der bekræfter det du mente at have læst mht alkohol og graviditet. Linket er svar fra en brevkasse hvor en mor spørger om det egentligt er sundhedsstyrelsen anbefaling et drikke øl da hun selv havde fået rådet og haft god gavn af det. Svaret var at det indtil for nyligt var det råd man gav og at det var tilgængeligt på de fleste fødeafdelinger, men at man nu var gået over til at mene at alt alkohol bør undgås. Læs selv Her

Her er endnu en artikel hvor holdningen er at øl, ammetea osv slet ingen virkning har og at det nok nærmere er den afslappende virkning fra øllen der får moderen til at slappe af og mælken derfor løber lettere, læs selv Her

Her er en artikel hvor de mener at det er humlen i øllen der øger produktionen af mælk. læs mere Her

De nævner at udover hvidtøl findes også en række fødevarer som er med til at stimulere produktionen af brystmælk, f.eks. krydderier som kommen, fennikel og anis, alle krydderier som findes som frø. Dog skal man undgå stærke krydderier da det giver en grim bismag i mælken så barnet ikke vil drikke det. Derudover skal man drikke rigeligt med væske og få hvilet rigeligt.

Der er altså stor uenighed omkring om det virker eller ej mht. øl og om man skal gøre brug af det eller ej. Synes jeg har fundet mest om at det rent faktisk virker men at sundhedsstyrelsen er gået væk fra at anbefale det. Tænker at de er gået over til "den sikre løsning". Hvis de siger man skal holde sig fra alt alkohol så er de "på den sikre side".

Tænker at man skal følge sin sunde fornuft og sin mave fornemmelse. Som det står skrevet i artiklen fra mit første link så har man jo tidligere anbefalet at drikke en øl om dagen, så gør man det som mor skal man ikke være bekymret for at ens barn tager skade, de har bare valgt at anbefale noget andet nu. Så jeg tænker at hvis man gerne vil amme men har problemer med at producere mælk nok, så kan man jo prøve det af med en øl om dagen. Hvis det virker er det måske det værd :) Jeg tror på at der er en grund til at man har brugt det så mange år, endda på sygehusene. Tror også lidt at de ved at folk som regel levet lidt på kanten, så hvis de siger man intet må drikke så drikker folk kun lidt. Hvis de skrev man måtte drikke 1 øl, ville mange måske drikke 2. Ved ikke om jeg har ret i den antagelse, men det er jo også en helt anden snak. Googler man hvidtøl og amning kommer der mange artikler frem, så det kan være i kan finde nogle pointer jeg ikke har fået med her :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

1,8 var der i dem jeg drak - hvilket jeg gjorde nogle aftner for at kunne holde til at amme hele natten.

For hos os var muligheden for MME der ikke - Isaac nægtede det og har derfor aldrig fået det

Del dette indlæg

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER